Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2015, 18:58
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Paljon pyörii ideoita ja ajatuksia hullun päässä, mutta suurinpiirtein tekniikka pysyis samana. Ladossa kyllä olis viis vaihteinen pykäläkassi jolla sais maantiellä kierroksia hiukan pudotettua, mutta hyvin tuolla nelos lootallakin pärjää.

No sitten tuota runkoa ja koria vois jossakin vaiheessa siistiä hiukan hiomalla ruoste ruvet pois ja lutraamalla maalia pintaan. Katon yläosassakin on pari ruoste kohtaa jotka pitäisi fiksata. Jos meisseliä niihin tarjoais niin reikähän siihen varmaan ilmestyis.

Taakse pitäis asentaa vinssi jolla vois repiä autoa taaksepäin tarvittaessa. Mekaanisia vinssejä olis varastossa parikin kappaletta, mutta auton alla oleva tankki on hiukan ulosoton kardaanin tiellä. Pari ajatusta toteutukselle on, mutta mietitään sitä sitten joskus. Sähkövinssin asennus olis helppo tuonne lavan etuosaan ja sillä sais vedettyä vaikka hirven ropin lavalle mutta pitää sitäkin tässä mietiskellä.

Sitten tuonne lavalle pitäis kääriä jokunen metri putkea jonka päälle sais pingottaa pressua suojaamaan lavaa. Kehikko ajais samalla turvakaaren virkaa ja katolle vois nostaa vaikka kanootin kuljetettavaksi. Työvalojakin olis tallissa pari kierrosta oottamassa asennusta.

Tässä nyt olis muutama ajatus jotka päässä on pyörinyt. Eiköhän sitä jotakin tule jossakin vaiheessa tehtyä kun vain kerkiää muilta hommilta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2015, 21:14
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Kätevää


Ja kehikon päälle sais lautoja yms. Aina tartteis kärriäkään tai sitten sais enemmän kerralla
Hienoo että autoo käytetään siihen mihin se on suunniteltukin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2015, 20:39
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Tulipa tuossa alkuviikosta liikuteltua tuota Beejiitäkin ja samalla otin siitä pari kuvaa ja aattelin että laitanpa tännekin vähän juttua kyseisestä kamppeesta.

Ostin auton reilu kymmenen vuotta sitten ja tämä oli minun ensimmäinen oma maasturi. Ostaessa pirssi oli täysin vakio renkaita lukuunottamatta. Autohan on vuodelta -75 ja vakio tekniikalla ja akseleilla. Kori ja jousitus olivat ensimmäiset muutokset jotka autoon tein ennen leimalle vientiä. Vuosien saatossa kampetta tuli jalostettua lisää ja tältäpä se nyt sitten näyttää tällä hetkellä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	007.jpg‎
Views:	404
Size:	159,1 Kt
ID:	63505   Click image for larger version

Name:	008.jpg‎
Views:	376
Size:	173,8 Kt
ID:	63506   Click image for larger version

Name:	009.jpg‎
Views:	366
Size:	148,0 Kt
ID:	63507   Click image for larger version

Name:	010.jpg‎
Views:	351
Size:	105,3 Kt
ID:	63508   Click image for larger version

Name:	011.jpg‎
Views:	364
Size:	111,5 Kt
ID:	63509  

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2015, 20:45
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.663
Perusasetus

ja kyllä vaan hyvältä näyttääkin
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2015, 21:19
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Korin suojaksi vääntelin putkea lokasuojien ympärille joskus 2010. Putkiin oli helppo niitata muovi suikaleet levikkeiksi. Samalla muokkasin etupuskuria ja vahvistin etuvinssin kiinnitystä. Vinssin päädyn pulttien alle laitoin rautalevyn koska alkuperäinen kiinnitys vinssissä oli tyypillisesti murentunut. Vinssin paikka on alkuperäinen mutta etuylitystä olen yrittänyt pitää mahdollisimman pienenä.

Takavinssikin taisi sujahtaa paikoilleen kesällä 2008. Vinssi on Toyotan mekaaninen ja kiinnitys runkoon pitäisi olla melko jämerä. Ulosotolta tulee ihan itte sävelletty akseli ja lattiassa on luukku josta vinssiä voi käyttää. Vetokoukkukin löysi paikkansa tuolta peräpäästä.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	012.jpg‎
Views:	283
Size:	140,3 Kt
ID:	63514   Click image for larger version

Name:	013.jpg‎
Views:	249
Size:	101,4 Kt
ID:	63515   Click image for larger version

Name:	014.jpg‎
Views:	258
Size:	114,4 Kt
ID:	63516   Click image for larger version

Name:	015.jpg‎
Views:	247
Size:	115,5 Kt
ID:	63517   Click image for larger version

Name:	019.jpg‎
Views:	278
Size:	80,8 Kt
ID:	63518  

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2015, 22:05
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Korin pellitin 2005 ja varmaan puolet auton korista on tullut tehtyä uusiksi. Takapäähän tein kehikon kulmaraudasta, lattaraudasta ja u-palkista. Päälle sitten pulttasin kolmen millin alumiinilevyä ja liima tuli laitettua väliin. Levythän oli sitten vanhoja liikennemerkkejä joita satuin saamaan silloiselta työpaikaltani.

Takaluukut tein uusiksi 2011. Yläosa aukeaa ylös ja alaosa sivulle ja runko on neliöputkesta johon niittasin 2mm alumiinia ja ikkunaksi liimasin pleksiä. Peltiyöt tein sillä mielin että ruoste hommia tämän auton kanssa ei pitäisi tulevaisuudessa olla kovinkaan paljon tiedossa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	020.jpg‎
Views:	268
Size:	98,2 Kt
ID:	63519   Click image for larger version

Name:	021.jpg‎
Views:	263
Size:	94,6 Kt
ID:	63520   Click image for larger version

Name:	022.jpg‎
Views:	284
Size:	79,1 Kt
ID:	63521   Click image for larger version

Name:	023.jpg‎
Views:	275
Size:	81,6 Kt
ID:	63522   Click image for larger version

Name:	024.jpg‎
Views:	273
Size:	75,9 Kt
ID:	63523  

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2015, 22:27
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Ensimmäisen flippikeulan tein lasikuidusta 2005 ja muotin aihiona käytin tuota Lava Hojon keulaa. Opetteluksihan se silloin aikanaan meni mutta ihan kohtalainen lopputulos siitä kuiten tuli. Ekassa keulassa oli viisi senttiä leviämmät lokasuojat ja tällä keulalla ajoin jokusen vuoden. Sitten tehtiin uusi muotti MiKon kanssa joskus 2009 ja siitä tehtiin tuo nykyinen keulapala. Flipin tueksi tein putkesta tuommoisen kehikon joka hiukan tuki tuota rakennetta. Lokasuojat ovat alkuperäisen levyiset ja tuo putkihässäkkä keulassa suojaa hiukan tuota keulapalaa risuilta. Sisälokarit tein alumiinista. Muistaakseni tuo kuitukeula painoi saman verran kuin orkkis konepelti joten keula laihtui hiukan tuolla muutoksella.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	025.jpg‎
Views:	315
Size:	132,4 Kt
ID:	63524   Click image for larger version

Name:	026.jpg‎
Views:	303
Size:	129,4 Kt
ID:	63525   Click image for larger version

Name:	027.jpg‎
Views:	321
Size:	155,7 Kt
ID:	63526   Click image for larger version

Name:	028.jpg‎
Views:	323
Size:	167,3 Kt
ID:	63527  
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.09.2015, 20:34
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Ensimmäisen turvakaaren tein 2005 jostakin nurkista löytyneistä putken pätkistä ja irtomutkista. Kyhäelmä oli varsin yksinkertainen jossa oli vain pääkaari ja takatuet. Onneksi tälle kaarelle ei koskaan tullut tarvetta koska mitäänhän se ei olisi tosipaikan tullessa kestänytkään. Hylkyyn mentyään tönäsin kehikkoa rattorilla ja saumathan siitä pettivät melko helposti.

Tuon nykyisen turvakaaren tein 2011 ja se tuli tehtyä jo hiukan järkeä käyttäen. Olihan siinä hitusen hommaa jotta sen tuonne hyttiin sai kohtuu tarkasti sopimaan, mutta lopputulos miellyttää ainakin itseäni. Toivottavasti kaarelle ei koskaan tule varsinaista tarvetta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	029.jpg‎
Views:	293
Size:	102,1 Kt
ID:	63585   Click image for larger version

Name:	030.jpg‎
Views:	282
Size:	71,4 Kt
ID:	63586   Click image for larger version

Name:	031.jpg‎
Views:	291
Size:	100,7 Kt
ID:	63587   Click image for larger version

Name:	032.jpg‎
Views:	277
Size:	75,9 Kt
ID:	63588  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2014 17:24
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo jykä O/M/V Ajoneuvot 4 22.05.2012 15:51
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. wnb O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2011 08:35
Myydään hojo Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 19.10.2010 12:55
M: hojo peräosaa timppat O/M/V Ajoneuvot 1 23.02.2007 08:36


Sivu luotu: 12:14 (GMT +2).