Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.08.2015, 18:14
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Siin tapauksessa eri öljypohja,Ö.pumpun jalka ja todennäköisesti jakaja+nokka-akseli(näitä on myös kulmamallin jakajalla,Mutta yleisin on se suora kannen päässä)

Peruslohko on sama ja käy maasturin laatikkoon.

NUo edellä mainitut osat joutuu vaihtamaan jos mielii laittaa maasturin nokalle.
-Suoralla jakajallakin voi tehdä,Mutta sitten joutuu silpomaan tulipeltiin jonkun patin...

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.08.2015, 18:33
Samuraato Samuraato ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.03.14
Sijainti: Kolari
Viestit: 6
Perusasetus

Ok. Kiitos tiedosta. Tarkotus oli touhuta "vaihtokone" kaikessa rauhassa,muttei tuo sitte isosti auta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2015, 22:09
halts|:n Avatar
halts| halts| ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: Rauma
Viestit: 146
Perusasetus

Mikä mahtaa aiheuttaa, että Samurai lakkasi käymästä tyhjäkäyntiä pienen jarrujen testauksen jälkeen? Silmämääräisesti ei mitään letkuja yms. näy irti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2015, 05:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Roska kaasarissa ? Tukkeutunut bensasuodatin ? Ne ilmavuodot on aika vaikeita havaita, ota laimeata fairy-liuosta suihkepulloon ja suihkuttele jokaiseen letkuun auton käydessä niin saattaa vuoto löytyä.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2015, 10:09
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Tälläisena sateisena kesänä pitäny ottaa kumpparit ajokengiksi kun sj410 rattiin hyppää. Kuskin puolella etulasin edessä olevan ritilän kauttaa laskee yhdestä liitoksesta vedet sisään. Ottaako se siitä hyttiin viileän ilman vai mikä sillä on merkitys, jos sen vaikka pistää umpeen.Vasta sain tuulilasin tiivisteen pitämään, niin nyt tuli tuplasti pahempi vesivahinko.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2015, 10:18
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lasse80 Näytä viesti
Tälläisena sateisena kesänä pitäny ottaa kumpparit ajokengiksi kun sj410 rattiin hyppää. Kuskin puolella etulasin edessä olevan ritilän kauttaa laskee yhdestä liitoksesta vedet sisään. Ottaako se siitä hyttiin viileän ilman vai mikä sillä on merkitys, jos sen vaikka pistää umpeen.Vasta sain tuulilasin tiivisteen pitämään, niin nyt tuli tuplasti pahempi vesivahinko.
No ilmanottoritilähän se on. Ei passaa tukkia, ellei halua ajella lasit huurussa sisäilmankierto päällä.

Ootko nyt varmasti tutkinu, että sen ilmanottokaukalon vedenpoistoletku ei oo tukossa? Jos letku on ok, niin sitten rälläköi se ilmanottoritilä irti, ja tee tarvittavat korjaus- ja tiivistystyöt, ja rakentelet siihen vaikka jonkun skuupin päälle sen jälkeen.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.08.2015, 11:34
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

itseasiassa äsken kävin sieltä puskeen rautalankaa läpitte ja minusta helposti huilas. Vuotokohta on sellasen mustan muovilaatikon ja konehuoneeseen menevän mustan kumiletkun liitos. Siihen pikapatenttina jesaria ja nippuside. Piti samalla tilkitä jokainen konehuoneen ja hytin välinen reikä uuvemman kerran teipillä. Täytyy seurata tilannetta ja uskoisin, että tuo skuuppi olis muutenki viisas ratkasu, koska auton seisoessa vettä tulee eniten jalkatilaan. Liekköhän koskaan tehdasvalmisteisena tehty sellasta nättiä hattua siihen päälle?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.08.2015, 21:23
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Perusasetus

SJ 410 jakiksen kasaus


Vaihtelen SJ 410:n valottomaan jakikseen "tossun" välityksiä.Nyt kasaamassa laatikkoa. Tarviiko kuvassa näkyvää akselilla uloimpana olevaa shimmiä laittaa?(takakardaanille menevä akseli).Alunperin siinä ei kait ole ollut,mutta venäjän sivustoilta löytyneistä räjäytyskuvissa se on,kuten myös Suzukin omassa korjauskirjassa.Kuvassa oleva shimmi on laakerin kylkipelti,sisämitta sama kuin akselissa.Sitä tuohon sovittelin sen alle tulee paksumpi prikka.Tuo akseli menee takana näkyvän laakerin läpi. Eli onkohan tuo shimmi tarpeellinen.
Voiman ulosoton kannen ja lohkon välistä puuttuu yksi eli toinen keskittävä ohjuritappi.Mennee luultavasti oikealle kohdalle pulteillakin ja sen vielä tallessa olevan laittaa alapuolelle jakista?
Sitten palstan keskusteluissa on puhuttu jakiksen siirtäjillä olevistä irtokuulista,missähän ne on kun mulla ei oo yhtään.Kyseessä siis vanhempi jakis kuulalaakereilla eli ei neulalaakereita.
Kolmas kysymys koskee kannatinkumia.Mistä uudet tilalle,entiset kuluneet väljiksi pultin reijistä.Ajattelin hätäavuksi laittaa pultin ympärille sopivan kokoista letkua.Tulee oikea köyhän miehen holkitus.Vaihtaa uudet sitten kun löytyy.

Lisätty 10.08.2015: Eli shimmin laitoin,kun oli sopivan kokoinen eli sisäreuna halkaisija juurikin akselin kokoinen ja ulkoreuna halk. ei liian suuri, jottei estä takana olevan laakerin voitelua. Shimmillä estetään ison hammaspyörään hankaaminen lohkoon.
Siirtäjänkuulat ja jousethan näkyy olevan siirtäjän tappien vieressä olevan pultin takana.Ei tarvitse purkaa rattaita vaihtaessa kuten ei myöskään voiman ulosoton vermeitä olisi tarvinnut purkaa,mutta tulipahan nyt tutkittua sekin puoli.Kannatin kumeihin tuli sisälle muoviputki joka on kummastakin päästä n. puoli senttiä lyhempi kuin kumityyny, niin ei jää kantamaan. Nyt saa tiivistesilikonit kuivua yön yli ja öljyt sisälle ja paikalleen. Käsin pyörittäessä pyörii hyvin ja alueet löytyy kepistä hyvin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P8050083.jpg‎
Views:	321
Size:	107,4 Kt
ID:	62303   Click image for larger version

Name:	P8050084.jpg‎
Views:	329
Size:	96,8 Kt
ID:	62304  
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!

Viimeksi muokannut PasMa : 10.08.2015 20:54
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.08.2015, 11:31
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Perusasetus

Millä osilla arvon suzukistit on rakennellu rattiakseita kun ovat ohjaustehostimia asennelleet?
Nyt kyse a-omegan simpukasta sj410:iin istutettuna.

Ihan liian pitkä tuo suikan oma akseli, eikai tuota kehtaa/saa hitsaamallakaan lyhentää kun olisi tarkoitus muun liikenteenkin seassa ajella...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.08.2015, 12:45
Nivaar-6:n Avatar
Nivaar-6 Nivaar-6 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.14
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 236
Perusasetus

Se rattiakseli menee ihan lyömällä kasaan siitä jatkosaumasta. Mikäli on samanmoinen kuin samuraissa.
__________________
Offroad Team Kolibri
FJDC

Videoita
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.08.2015, 13:00
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Kumpi on suzukin tankissa lähtö ja kumpi paluu? Isompi vai pienempi lähtö?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.08.2015, 13:08
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Iso on imu.

Vähän kun suusta sisään ja persereiästä pihalle...
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.08.2015, 15:16
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 340
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nivaar-6 Näytä viesti
Se rattiakseli menee ihan lyömällä kasaan siitä jatkosaumasta. Mikäli on samanmoinen kuin samuraissa.
No niinpäs meneekin, oishan tuo pitäny huomata... No puolustelen hölmöyttäni sillä että oli niin jämäkkä maalikerros akselin päällä etten hokannu että siinä on semmonen "liuku".

Viimeksi muokannut MattiH : 21.08.2015 15:19
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.08.2015, 21:21
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Ennen kuin liu'un lyö pohjaan kannattaa hetki miettiä miksi se siinä on..
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 03:33 (GMT +2).