![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Siin tapauksessa eri öljypohja,Ö.pumpun jalka ja todennäköisesti jakaja+nokka-akseli(näitä on myös kulmamallin jakajalla,Mutta yleisin on se suora kannen päässä) Peruslohko on sama ja käy maasturin laatikkoon. NUo edellä mainitut osat joutuu vaihtamaan jos mielii laittaa maasturin nokalle. -Suoralla jakajallakin voi tehdä,Mutta sitten joutuu silpomaan tulipeltiin jonkun patin...
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ok. Kiitos tiedosta. Tarkotus oli touhuta "vaihtokone" kaikessa rauhassa,muttei tuo sitte isosti auta.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mikä mahtaa aiheuttaa, että Samurai lakkasi käymästä tyhjäkäyntiä pienen jarrujen testauksen jälkeen? Silmämääräisesti ei mitään letkuja yms. näy irti.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Roska kaasarissa ? Tukkeutunut bensasuodatin ? Ne ilmavuodot on aika vaikeita havaita, ota laimeata fairy-liuosta suihkepulloon ja suihkuttele jokaiseen letkuun auton käydessä niin saattaa vuoto löytyä.
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tälläisena sateisena kesänä pitäny ottaa kumpparit ajokengiksi kun sj410 rattiin hyppää. Kuskin puolella etulasin edessä olevan ritilän kauttaa laskee yhdestä liitoksesta vedet sisään. Ottaako se siitä hyttiin viileän ilman vai mikä sillä on merkitys, jos sen vaikka pistää umpeen.Vasta sain tuulilasin tiivisteen pitämään, niin nyt tuli tuplasti pahempi vesivahinko.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Ootko nyt varmasti tutkinu, että sen ilmanottokaukalon vedenpoistoletku ei oo tukossa? Jos letku on ok, niin sitten rälläköi se ilmanottoritilä irti, ja tee tarvittavat korjaus- ja tiivistystyöt, ja rakentelet siihen vaikka jonkun skuupin päälle sen jälkeen.
__________________
-Pauli- |
|
#7
|
|||
|
|||
|
itseasiassa äsken kävin sieltä puskeen rautalankaa läpitte ja minusta helposti huilas. Vuotokohta on sellasen mustan muovilaatikon ja konehuoneeseen menevän mustan kumiletkun liitos. Siihen pikapatenttina jesaria ja nippuside. Piti samalla tilkitä jokainen konehuoneen ja hytin välinen reikä uuvemman kerran teipillä. Täytyy seurata tilannetta ja uskoisin, että tuo skuuppi olis muutenki viisas ratkasu, koska auton seisoessa vettä tulee eniten jalkatilaan. Liekköhän koskaan tehdasvalmisteisena tehty sellasta nättiä hattua siihen päälle?
|
|
#8
|
||||
|
||||
SJ 410 jakiksen kasaus
Vaihtelen SJ 410:n valottomaan jakikseen "tossun" välityksiä.Nyt kasaamassa laatikkoa. Tarviiko kuvassa näkyvää akselilla uloimpana olevaa shimmiä laittaa?(takakardaanille menevä akseli).Alunperin siinä ei kait ole ollut,mutta venäjän sivustoilta löytyneistä räjäytyskuvissa se on,kuten myös Suzukin omassa korjauskirjassa.Kuvassa oleva shimmi on laakerin kylkipelti,sisämitta sama kuin akselissa.Sitä tuohon sovittelin sen alle tulee paksumpi prikka.Tuo akseli menee takana näkyvän laakerin läpi. Eli onkohan tuo shimmi tarpeellinen.
Voiman ulosoton kannen ja lohkon välistä puuttuu yksi eli toinen keskittävä ohjuritappi.Mennee luultavasti oikealle kohdalle pulteillakin ja sen vielä tallessa olevan laittaa alapuolelle jakista? Sitten palstan keskusteluissa on puhuttu jakiksen siirtäjillä olevistä irtokuulista,missähän ne on kun mulla ei oo yhtään.Kyseessä siis vanhempi jakis kuulalaakereilla eli ei neulalaakereita. Kolmas kysymys koskee kannatinkumia.Mistä uudet tilalle,entiset kuluneet väljiksi pultin reijistä.Ajattelin hätäavuksi laittaa pultin ympärille sopivan kokoista letkua.Tulee oikea köyhän miehen holkitus.Vaihtaa uudet sitten kun löytyy. Lisätty 10.08.2015: Eli shimmin laitoin,kun oli sopivan kokoinen eli sisäreuna halkaisija juurikin akselin kokoinen ja ulkoreuna halk. ei liian suuri, jottei estä takana olevan laakerin voitelua. Shimmillä estetään ison hammaspyörään hankaaminen lohkoon. Siirtäjänkuulat ja jousethan näkyy olevan siirtäjän tappien vieressä olevan pultin takana.Ei tarvitse purkaa rattaita vaihtaessa kuten ei myöskään voiman ulosoton vermeitä olisi tarvinnut purkaa,mutta tulipahan nyt tutkittua sekin puoli.Kannatin kumeihin tuli sisälle muoviputki joka on kummastakin päästä n. puoli senttiä lyhempi kuin kumityyny, niin ei jää kantamaan. Nyt saa tiivistesilikonit kuivua yön yli ja öljyt sisälle ja paikalleen. Käsin pyörittäessä pyörii hyvin ja alueet löytyy kepistä hyvin.
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin! Viimeksi muokannut PasMa : 10.08.2015 20:54 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Millä osilla arvon suzukistit on rakennellu rattiakseita kun ovat ohjaustehostimia asennelleet?
Nyt kyse a-omegan simpukasta sj410:iin istutettuna. Ihan liian pitkä tuo suikan oma akseli, eikai tuota kehtaa/saa hitsaamallakaan lyhentää kun olisi tarkoitus muun liikenteenkin seassa ajella... |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Kumpi on suzukin tankissa lähtö ja kumpi paluu? Isompi vai pienempi lähtö?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Iso on imu.
Vähän kun suusta sisään ja persereiästä pihalle... |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No puolustelen hölmöyttäni sillä että oli niin jämäkkä maalikerros akselin päällä etten hokannu että siinä on semmonen "liuku".
Viimeksi muokannut MattiH : 21.08.2015 15:19 |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Ennen kuin liu'un lyö pohjaan kannattaa hetki miettiä miksi se siinä on..
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |