Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.08.2015, 13:50
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Noniiiiin... Tänää lisäsin jäähdytysnesteet normitasolle ja kävin eka pikkulenkkejä ja kun ei alkanut vuotaa niin kävin revittelee vähä reilummin että näkee pitääkö paikkaus. Vastaus on kyllä, ei kostu yhtään se proppu

Kuten sanottu, tuohan voi kestää vuosia tai sitten päivän, eihän se hyvä homma ole että takana oleva proppu on ruostumassa. Mutta nyt saa vähä lisäaikaa ja kun oston jälkeen en ehtinyt kuin vkon ajaa tällä niin mukava saada kuitenkin liikenteeseen takaisin ettei fiilikset kuole heti alussa ku tän omistaa.

Pari kysymystä olisi taas:
1. Pääseeköhän sieltä moottorin takapäätystä näkemään sitä alemman vesipropun tilannetta mikä lohkossa esim semmoisella kameralla minkä saa tungettua melko pienestäkin reiästä sisään? Jos pystys varmistaa että onko se alempi vaihdettu kuten nuo lohkon sivuproputkin on uudet niin voisi käyttää vain kannen irti tuosta tässä syksyn aikana ja vaihtaa tuon paikatun vesipropun ihan uuteen ehyeen proppuun, ois helpompi homma kuitenkin kun purkaa koko kone irti sen vuoksi. Ja kun tästä näkee että loota tai kone on ollu irti ainaki jossaki vaiheessa kun jäänyt kiinnittämättä sellaisia osia mitkä puretaan tuota varten, pieni aavistus siitä kun lohkon sivussa olevat proputkin vaihdettu että se alempi vesiproppu takapäätystä on samassa yhteydessä vaihdettu.
2. Mitäs vaihdelaatikkoöljyä tuossa 3-vaihteisessa automaatissa on hyvä käyttää? Onko Dexron 2 tai 3 luokituksen perusöljy sopivaa? En löytänyt googlettamalla kuin jonkin ATF +4 maininnan mutta tarkoittaako se sitten jotakin Dexron 4 (?) öljyä tms?

__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006

Viimeksi muokannut Punisher80 : 01.08.2015 13:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.08.2015, 18:59
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.907
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti
2. Mitäs vaihdelaatikkoöljyä tuossa 3-vaihteisessa automaatissa on hyvä käyttää? Onko Dexron 2 tai 3 luokituksen perusöljy sopivaa? En löytänyt googlettamalla kuin jonkin ATF +4 maininnan mutta tarkoittaako se sitten jotakin Dexron 4 (?) öljyä tms?
Jamantin sivuilta:http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html löytyy tietoa öljyistä
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.08.2015, 19:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Ei pysty näkemään sitä propun kuntoa, ellei niiden kameroiden laatu ole parantunut paljon siitä, mitä mulla oleva kamera on!! Periaatteessa kun otat sen oravapellin pois, siitä pääsee sen kameran kaapelin työntämään vetolevyn ja lohkon väliin, mutta jos kamera on yhtä huono kuin mitä mun kallis muka hyvä laite piti olla, niin mitään selvää et saa...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.08.2015, 19:31
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Dexron x -luokitus on eri kuin ATF+x -luokitus!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.08.2015, 11:23
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Pitääpä koittaa kyyläillä jossaki vaiheessa jos jotenkin pääsisi näkemään sillä kameralla sen takapään vesipropun. Ehkä mielummin kannen käyttäisi kuitenkin irti kuin mitä koko moottorin, samalla näkis moottorin kuntoakin vaikka sen pitäisi kyllä olla hyvä kun tämän pitäisi olla 150tkm ajettu auto.

Alunperin mietin että ostaisin tähän talveksi nastarenkaat, mutta silloin tämän oli tarkoitus ollakin minulla ykkösauto talvella, mutta tuli ostettua tuollainen Caprice käyttöautoksi niin Jeeppi saisikin olla kakkosautona talvella ainakin toistaiseksi.

Eli rengastusta mietin, nyt alla katurenkaat ja mieli tekisi välillä käydä vähän maastossakin, ei tosiaan mitään kunnon offroadia puoli autoa upoksissa kun tarkoituksella ostin koriltaan siistin ja sellaisenaan aion tämän pitääkin. Noilla nykysillä katurenkailla ei ajeta talvella vaikka M+S renkaat onkin eikä noilla mennä kovin pehmeille alustoillekaan maastoon niin mikä olisi joku sellainen kompromissi maastorengas millä ajelisi normiliikenteessä ympäri vuoden, toimisi myös maastossa kohtuullisesti ja ajaisi välttävästi talvellakin? Mulla on monessa jenkki pick-upissa ja Vanissa ollu ihan tyyliin BFG All Terrain rengastus ja onhan niillä ajellut talvellakin, joten miksipä ne ei toimisi myös Wranglerissa kun se on kuitenkin neliveto.

Tuo nykyinen rengaskoko ei ainakaan ota mihinkään kiinni ja se on 275/60R15, rengaslaskuri näyttäisi että se olisi tuumakoossa noin 28x11 rengas. No sellainen ei taida maastorenkaissa olla mikään yleinen koko, mutta 2" isompana löytyisi sitten jo valikoimaa eli 30x9.5. Tuohan olisi kapeampi, mutta korkeampi. Onko tietoa mahtuisiko nuo pyörimään vakio alustaisessa Wranglerissa?

Ja olisiko se minun käyttöön sopivin se BFG AT vai olisiko vähän karkeampi Hankook DynaPro MT tai esim Cooper Discoverer S/T tai STT parempi/huonompi? Nuo Hankookit ainakin asiallisen näköisiä renkaita mutta hävinneekö sitten muissa kuin maasto-ominaisuuksissa paljonkin esim BFG AT:lle. Toki saa ehdottaa muitakin renkaita mitkä voisi sopia tuohon ympärivuotiseen käyttöön, nuo vain ite löysin että voisivat olla vaihtoehtoina.
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.08.2015, 14:23
Punisher80:n Avatar
Punisher80 Punisher80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.15
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Rengaskoko ainakin vahvistui että tuo 30x9.50 ei varmaan mulle ole ongelma kun vanteet on levittävämmät kuin vakiot ja mulla on nuo Bushwackerin leveämmät lokasuojatkin. 31x10.50 rattaista googlettelin tietoja niin nuo kuulostaa vakiojousituksella ottavan viimeistään lokasuojiin kiinni jos ei muuten satu hankaamaan, eli edes tuohon kokoon ei kannata mennä. Harmi kun tuo 30x9.50 on noin 3.5cm kapeampi rengas kuin alla nyt mutta toki onhan ne 2" sitten halkaisijaltaan isommat.

Eli 30x9.50 rattaat varmaan pitäisi hommata, ideoita siitä otetaan vastaan onko joku rengas parempi kuin BFG All Terrain mikä oli ihan ok rengas peruskäytössä ympäri vuoden ja sillä pystyi vähän kuitenkin ajamaan maastossakin. Tuossa kokoluokassa nuo BFG:t on ainakin kalleimmat rattaat.

Vaihtoehtoja nyt käytännössä on:
- Hankook Dynapro MT
- Cooper Discoverer S/T, STT ja AT3
- General Grabber AT
- BFG AT

Tosin nuo Mud terrainit saa varmaan unohtaa talvikäytössä Wranglerissa kokonaan jos ei niitä nastoita? Mahtaa mulle olla All terrain rengas ainoa vaihtoehto jos haluaa selvitä tästä harrastuksesta välttävästi yksillä renkailla
__________________
Dodge Charger R/T 440cid 1969
Pontiac Trans Am Bandit 400cid 1978
Chevrolet Camaro Iroc-Z 383cid 1986
Jeep Cherokee Renegade 4x4 3.7 2006
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.08.2015, 14:49
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.050
Perusasetus

31*10,5 pitäisi kyllä vakiossakin mahtua olemaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.08.2015, 14:54
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punisher80 Näytä viesti

Vaihtoehtoja nyt käytännössä on:
- Hankook Dynapro MT
- Cooper Discoverer S/T, STT ja AT3
- General Grabber AT
- BFG AT

Tosin nuo Mud terrainit saa varmaan unohtaa talvikäytössä Wranglerissa kokonaan jos ei niitä nastoita? Mahtaa mulle olla All terrain rengas ainoa vaihtoehto jos haluaa selvitä tästä harrastuksesta välttävästi yksillä renkailla
Itsellä oli pätkämallin Land Cruiserissa alla Kumho KL71 "mud terrain" tyyppiset renkaat ja kyllä niillä talven yli parina talvena pärjäsi ihan käyttöautossakin koko oli 265/75R16 ja Goodyear Wrangler Duratrackia on kans kehuttu talviominaisuuksiltaan hyväksi.
Tuo 265/75R16 oli kaverin 32x11.5R15 renkaaseen verrattuna vähän pienempi, joten millikokoina löytyisi vielä yleinen vähän pienempi 265/70R16 koko, mitä varmasti löytyisi eri vaihtoehtoina, jos ei mene liian isoksi.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee XJ 1993 Superlon O/M/V Ajoneuvot 3 14.11.2013 20:29
Myyty Ople Frontera 2.4 bensa 1993 4x4 MYYTY aleksi O/M/V Ajoneuvot 0 18.10.2013 22:35
Ostettu koiranluut eteen ja iskarit taakse Jeep GC 1993 pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.05.2011 07:14
Myyty Jeep Wrangler Laredo High Output 4.0 4x4 '92 terppi O/M/V Ajoneuvot 1 16.03.2011 19:24
Jeep Cherokee 1988-1993 tarkistuslista Tekniikka & Jutustelu 1 26.01.2007 17:30


Sivu luotu: 11:41 (GMT +2).