![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Ja edelleen hyvä ratkaisu on antaa sen sähkärin katsoa se. Äkkiäkös ammattilainen tommosesta näkee jotain mitä ei maallikko edes hoksaa nettiin kirjoittaa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#27
|
|||
|
|||
![]()
No kun 3-vaihe moottorin pyörimissuunta ei vaihdu jos vaihtaa L1.n ja L3.n paikkaa. Ja ei tarvi nollaa.
|
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 Viimeksi muokannut -MAKE- : 25.07.2015 23:40 Perustelu: typo |
#29
|
|||
|
|||
![]()
siis sähköteknillisesti ei ole 3-vaiheinen, vaan 2- vaiheinen, siis tavallaan 1-vaiheinen
Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa... |
#30
|
||||
|
||||
![]() Ostin talon ja pitkään palvellu mikki päästi savut heti uudessa tallissa. Vaiheet ainakin oli sekaisin, en tiedä oliko yhteyttä sitten toimintasavujen poistumiseen. Onni onnettumuudessa sai hyvän syyn ostaa walliuksen ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#31
|
||||
|
||||
![]()
nyt jumalauta jos oot sähköalan "ammattilainen" niin ne teidän opettajien nimet ja oppilaitos samantien julki, aletaan puuhaamaan TUKES:ille opetuslupien perumista jos edes opettajat ei tunne sähkötekniikan perusteita.
mut ite asiaan, se pitäs piirtää miten sähkö käyttäytyy tuon maaton suhteen, niin se ois helppotajusempi, mutta lyhyesti: 3~ kytkennässä vaihekuormien ollessa tasan muodostuu ns kelluva maa "niiden vaiheiden keskelle". tai emminä tiedä minne päin palloa se muodostuu, mutta nolla on turha 3~ moottorille, koska vaiheet maadottaa ittensä toisiaan kohden tai miten sen selittäs. kevi on siellä siksi, ettei keltään karkaa henki jos moottori turahtaa oikkariin ja ottaa runkoon, niin on joku mitä vasten turvalaitteet laukiaa. sitten toinen, että VVS laukeaa luonnollisesti lenkitetyissä, koska sehän haistelee tulevan ja menevän virran määrän nollaa vasten ja jos laitteen kuori liitetään siihen piiriin, niin tuleva "törmää seinään", eikä kule vikurin kautta ja vikuri kattoo että vituiks meni ja sähköt poikki. muutenkin nuo pistorasioiden lenkitykset ja "nollaamiset" on ihan homojen ja idioottien hommia, koska nykypäivän vehkeet perseilee ihan tuelta kun sähkö ei kule aidon TN-S systeemin mukaan, eli harkihtisin kahteen kertaan vetäseekö lisäkarvan vai rikkooko jatkossa esim tietokoneet laiskuuden takia. näkkee muuten hyvin miten kirjavaa tuo sähkönki puolen ihmisten suhtautuminen ja taito asioissa on, ko het oli viistoista eri mielipidettä asiaan ko porukka aukas sanasen arkkusa ja meilhän hei pitäs olla vain ja ainoostaan yks ainua totuus miten nuo hommat tehään ja se on kirjattu aapiseen ja noudattamatta jättämisestä saa kakkaa kouraan ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#32
|
||||
|
||||
![]()
Ysäri Esab oli ainaki nirso vaihejärjestyksestä, jos en väärin muista. Tais olla LKA180.
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mun kempit on oikeita 3 vaihe koneita muuttajat on kolmioon kytketty ja muistaakseni sen apu sähkön muuntaja on rengasydän muuntaja joka on kytketty 2 vaiheen välille. Ja uskoisin vahvasti että nämä normaalit 3 vaihe migit toimii samalla systeemillä. Mistä sinä ammennat tätä tietoa nikuzai ja jaat täällä kuin joku 50 luvun matkamies kun ihan oikeaa tietoa kin on saatavilla?
|
#34
|
|||
|
|||
![]()
Voi helevetti sinun kanssa,kosenko pullosta veikka et vaihtuu suunta.
|
#35
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Jukka |
#36
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Voidaan lyödä kossupullosta vetoa. Onhan nuita ammatin puolesta saanu käännellä. Ja jos et usko nii ei muuta ku roikka käteen ja kokeilemaan.
|
#38
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa tilata oikea sähkäri tarkistamaan oman tallin 3~pistorasioiden vaihejärjestys
tai jos haluaa tehdä sen itse niin ostaa oman testerin; vaikka tällainen:http://www.finnparttia.fi/KISO-516 ja jos toteaa omalla testerillä että 3~pistorasioiden vaihejärjestys on väärä niin tilaa oikean sähkärin laittamaan ne kuntoon. Vasta senjälkeen kun tietää että pistorasiat on kunnossa niin laitattaa koneiden kiertosuunnat oikeiksi. Ylläoleva on vain maallikon mielipide, jos olen väärässä niin ammattilaiset korjannevat. |
#39
|
|||
|
|||
![]()
Siis oot sitä mieltä että l1 ja l3 keskenään vaihtamalla ei pyörimis suunta vaihdu....merkillistä. kannattaako vaihtaa työpaikkaa ihan meidän kaikkien eduks?
|
#40
|
||||
|
||||
![]()
Kaasuvehkeet on turvallisimpia. Nestekaasukitara mukaan lukien.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#41
|
|||
|
|||
![]()
No sinähän se ammattimies tunnut olevan jos et tuon vertaa tiiä. Ja sen pullon voit vaikka lähettää postissa.
|
#42
|
||||
|
||||
![]() Voimavirta pistoke.
Toin tämän kysymyksen tänne esille kun en ole varmaan ainoa sähöstä tietämätön joka törmää moiseen asiaan ja näin tuulee asia useamman tietoon.
Esab tuo mig on ja alla kuva sen taulusta jos se jollekulle jotain kertoo. Laite on aika monipuolinen kun sillä hitsaa niin 0,5 mm pellistä ainakin 10mm terästä helposti yhteen ja pitäis saada se ehjänä hyötykäyttöön omassa tallissa. Voimavirtapistokkeesenhan tulee piuhoja siis 4, vaiheiden lisäksi kevi. Minähän en ole kuin kova sähköä käyttämään enkä siitä juuri tiedä. Kiitoksia kaikille vastauksista ja kommenteista. Maanataina nähdän kuinka käy kun pistoke on vaihdettu ja olen sähkärin kanssa keskustellut lisää asiasta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.07.2015 12:44 |
#43
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ekassa omassa kommentissa oli muuten aika räikee virhe, siellä ois pitäny lukee, että elä auo noita ellet ole alan ammattilainen tai tilaa ammattilainen tutkimaan asiaa. mutta onneksi vitjan aloittaja oli jo niin oma-aloitteisesti tehnyt, osottaa hyvää harkintaa ja maalaisjärkeä asioiden hoidossa, pisteet siitä ![]() sähköllä on tosiaan se ikävä taipumus ottaa henki pois käyttäjältään jos sen kanssa säheltää. periaatteessa hyvinkin pieni virta voi tappaa ja se pitää jokaisen muistaa kun ominpäin tohottaa, että pistorasiastakin tulee jo reilusti enemmän, mitä ihmisen tappamiseen vaaditaan. tuurillaanhan mitään ei satu, mutta ikävä kyllä vuosittain meillä suomessakin kuolee ihmisiä sähköiskuun, ihan alan ammattilaisiakin ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#44
|
||||
|
||||
![]()
Koittakaa pitää ittenne hengissä!!!
![]() ![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#45
|
|||
|
|||
![]()
Eipä sulle kannata enempää neuvoa,ei sulle mene perille vaik vierestä näyttäsin,sori vaan.
|
#46
|
||||
|
||||
![]()
Jep 90-luvun LKA:t kuten tuo ImacInnes:in kone näyttäis olevan,on tarkkoja vaihejärjestyksestä. Miul oli saman ikäluokan LKA 250 jossa langansyöttö toimi samaansuuntaan oli vaiheet miten vain,mut puhaltimet vaihtoi pyörimissuuntaa vaiheen vaihdon myötä. Hitsausteho oli myös heikko jos vaiheet ei ollu oikein. Neljällä johdolla noissa tuo syöttökaapeli.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#47
|
|||
|
|||
![]()
Vaihtu ainakin eilen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#48
|
|||
|
|||
![]()
Ei se moottori tiedä mikä vaihe tulee mihinkin se niiden keskinäinen järjestys vain vaihtuu.vai luuleeko tämä offroad mies joka tituleeraa itsensä oikein sähkömieheks et se moottori tuntee l1 ja l3 eron et enpä nyt vaikkakaan suuntaa ku näitä käännellään.?
|
#49
|
||||
|
||||
![]() |
#50
|
|||
|
|||
![]()
Tässä on ihan kirjaimellisesti turvallinen vai pitäisikö sano kärsällinen kytkentätapa myös sähköalan ei-ammattilaisille. Toimii yhtä hyvin kumminkin päin...
![]() Muuten ihan hauskoja juttuja, vaikka kaikki eivät sähkömiesten testejä läpäisisikään ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan voimavirta kompressori | pantze | O/M/V Muut | 0 | 01.10.2014 08:01 |
Myydään Sikkikone, voimavirta | Jjurva | O/M/V Muut | 1 | 09.03.2014 23:34 |
Myyty voimavirta mig telwin 213. 200e tai vaihto minargmig 170 | sössö84 | O/M/V Muut | 5 | 26.08.2010 17:02 |
Myyty Voimavirta mig | rhm | O/M/V Muut | 0 | 22.04.2009 12:25 |
O:UAZ 1. vaiheen ja pakin rattaat | -MAKE- | O/M/V Muut | 0 | 05.09.2005 19:45 |