Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 25.07.2015, 23:31
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Ja edelleen hyvä ratkaisu on antaa sen sähkärin katsoa se. Äkkiäkös ammattilainen tommosesta näkee jotain mitä ei maallikko edes hoksaa nettiin kirjoittaa.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06
  #27  
Vanha 25.07.2015, 23:38
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Miksei sininen ja ruskee käy?

Höhöö. Hauska vitja
No kun 3-vaihe moottorin pyörimissuunta ei vaihdu jos vaihtaa L1.n ja L3.n paikkaa. Ja ei tarvi nollaa.
  #28  
Vanha 25.07.2015, 23:39
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Lainaus:
3-vaihe moottorin pyörimissuunta ei vaihdu jos vaihtaa L1.n ja L3.n paikkaa
No nyt sun pitää selittää mulle toi. Ehkä oon vaan tyhmä. Mutta epäilen.
__________________
Lukekaa ne ohjeet
K.T 10/06

Viimeksi muokannut -MAKE- : 25.07.2015 23:40 Perustelu: typo
  #29  
Vanha 25.07.2015, 23:50
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

siis sähköteknillisesti ei ole 3-vaiheinen, vaan 2- vaiheinen, siis tavallaan 1-vaiheinen
Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa...
  #30  
Vanha 26.07.2015, 00:47
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus



Ostin talon ja pitkään palvellu mikki päästi savut heti uudessa tallissa. Vaiheet ainakin oli sekaisin, en tiedä oliko yhteyttä sitten toimintasavujen poistumiseen.

Onni onnettumuudessa sai hyvän syyn ostaa walliuksen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150209_201055.jpg‎
Views:	3800
Size:	54,1 Kt
ID:	62069  
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
  #31  
Vanha 26.07.2015, 03:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mut toi, ettei nollaa tartte oli mulle ainakin uutta
nyt jumalauta jos oot sähköalan "ammattilainen" niin ne teidän opettajien nimet ja oppilaitos samantien julki, aletaan puuhaamaan TUKES:ille opetuslupien perumista jos edes opettajat ei tunne sähkötekniikan perusteita.

mut ite asiaan, se pitäs piirtää miten sähkö käyttäytyy tuon maaton suhteen, niin se ois helppotajusempi, mutta lyhyesti: 3~ kytkennässä vaihekuormien ollessa tasan muodostuu ns kelluva maa "niiden vaiheiden keskelle". tai emminä tiedä minne päin palloa se muodostuu, mutta nolla on turha 3~ moottorille, koska vaiheet maadottaa ittensä toisiaan kohden tai miten sen selittäs. kevi on siellä siksi, ettei keltään karkaa henki jos moottori turahtaa oikkariin ja ottaa runkoon, niin on joku mitä vasten turvalaitteet laukiaa.

sitten toinen, että VVS laukeaa luonnollisesti lenkitetyissä, koska sehän haistelee tulevan ja menevän virran määrän nollaa vasten ja jos laitteen kuori liitetään siihen piiriin, niin tuleva "törmää seinään", eikä kule vikurin kautta ja vikuri kattoo että vituiks meni ja sähköt poikki.

muutenkin nuo pistorasioiden lenkitykset ja "nollaamiset" on ihan homojen ja idioottien hommia, koska nykypäivän vehkeet perseilee ihan tuelta kun sähkö ei kule aidon TN-S systeemin mukaan, eli harkihtisin kahteen kertaan vetäseekö lisäkarvan vai rikkooko jatkossa esim tietokoneet laiskuuden takia.

näkkee muuten hyvin miten kirjavaa tuo sähkönki puolen ihmisten suhtautuminen ja taito asioissa on, ko het oli viistoista eri mielipidettä asiaan ko porukka aukas sanasen arkkusa ja meilhän hei pitäs olla vain ja ainoostaan yks ainua totuus miten nuo hommat tehään ja se on kirjattu aapiseen ja noudattamatta jättämisestä saa kakkaa kouraan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
  #32  
Vanha 26.07.2015, 09:05
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Ysäri Esab oli ainaki nirso vaihejärjestyksestä, jos en väärin muista. Tais olla LKA180.
__________________
RUMARACING Esla T4
  #33  
Vanha 26.07.2015, 09:41
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Kyllä mun kempit on oikeita 3 vaihe koneita muuttajat on kolmioon kytketty ja muistaakseni sen apu sähkön muuntaja on rengasydän muuntaja joka on kytketty 2 vaiheen välille. Ja uskoisin vahvasti että nämä normaalit 3 vaihe migit toimii samalla systeemillä. Mistä sinä ammennat tätä tietoa nikuzai ja jaat täällä kuin joku 50 luvun matkamies kun ihan oikeaa tietoa kin on saatavilla?
  #34  
Vanha 26.07.2015, 09:43
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
No kun 3-vaihe moottorin pyörimissuunta ei vaihdu jos vaihtaa L1.n ja L3.n paikkaa. Ja ei tarvi nollaa.
Voi helevetti sinun kanssa,kosenko pullosta veikka et vaihtuu suunta.
  #35  
Vanha 26.07.2015, 10:03
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Höhöö. Hauska vitja
x2
__________________
Jukka
  #36  
Vanha 26.07.2015, 10:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
näkkee muuten hyvin miten kirjavaa tuo sähkönki puolen ihmisten suhtautuminen ja taito asioissa on, ko het oli viistoista eri mielipidettä asiaan ko porukka aukas sanasen arkkusa ja meilhän hei pitäs olla vain ja ainoostaan yks ainua totuus miten nuo hommat tehään ja se on kirjattu aapiseen ja noudattamatta jättämisestä saa kakkaa kouraan
Toimii kuten internet muutenkin eli ne jotka tietää, kirjoittaa vähiten. Ja kaikkien alojen asiantuntijat jakelevat totuuksia mitä ovat jostain ehkä joskus kuulleet. Sähkön kanssa vaan käy aika huonosti jos mennään väärien muistikuvien mukaan ja ihan turha ajatella niin ettei kukaan mene kytkentöjä räpläämään koska ei saa. Eli voisko edes näissä asioissa olla ihan hiljaa, jos ei ihan oikeasti tiedä?
__________________
Harbor Cruisers
  #37  
Vanha 26.07.2015, 10:31
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Voi helevetti sinun kanssa,kosenko pullosta veikka et vaihtuu suunta.
Voidaan lyödä kossupullosta vetoa. Onhan nuita ammatin puolesta saanu käännellä. Ja jos et usko nii ei muuta ku roikka käteen ja kokeilemaan.
  #38  
Vanha 26.07.2015, 10:40
xJ-4x4 xJ-4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.01.05
Sijainti: Turku
Viestit: 93
Perusasetus

Kannattaa tilata oikea sähkäri tarkistamaan oman tallin 3~pistorasioiden vaihejärjestys
tai jos haluaa tehdä sen itse niin ostaa oman testerin; vaikka tällainen:http://www.finnparttia.fi/KISO-516

ja jos toteaa omalla testerillä että 3~pistorasioiden vaihejärjestys on väärä niin tilaa oikean sähkärin laittamaan ne kuntoon.

Vasta senjälkeen kun tietää että pistorasiat on kunnossa niin laitattaa koneiden kiertosuunnat oikeiksi.

Ylläoleva on vain maallikon mielipide, jos olen väärässä niin ammattilaiset korjannevat.
  #39  
Vanha 26.07.2015, 10:48
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
Voidaan lyödä kossupullosta vetoa. Onhan nuita ammatin puolesta saanu käännellä. Ja jos et usko nii ei muuta ku roikka käteen ja kokeilemaan.
Siis oot sitä mieltä että l1 ja l3 keskenään vaihtamalla ei pyörimis suunta vaihdu....merkillistä. kannattaako vaihtaa työpaikkaa ihan meidän kaikkien eduks?
  #40  
Vanha 26.07.2015, 10:54
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kaasuvehkeet on turvallisimpia. Nestekaasukitara mukaan lukien.
__________________
- Levannon We(l)ho -
  #41  
Vanha 26.07.2015, 11:38
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Siis oot sitä mieltä että l1 ja l3 keskenään vaihtamalla ei pyörimis suunta vaihdu....merkillistä. kannattaako vaihtaa työpaikkaa ihan meidän kaikkien eduks?
No sinähän se ammattimies tunnut olevan jos et tuon vertaa tiiä. Ja sen pullon voit vaikka lähettää postissa.
  #42  
Vanha 26.07.2015, 12:13
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Voimavirta pistoke.


Toin tämän kysymyksen tänne esille kun en ole varmaan ainoa sähöstä tietämätön joka törmää moiseen asiaan ja näin tuulee asia useamman tietoon.

Esab tuo mig on ja alla kuva sen taulusta jos se jollekulle jotain kertoo.
Laite on aika monipuolinen kun sillä hitsaa niin 0,5 mm pellistä ainakin 10mm terästä helposti yhteen ja pitäis saada se ehjänä hyötykäyttöön omassa tallissa.


Voimavirtapistokkeesenhan tulee piuhoja siis 4, vaiheiden lisäksi kevi.


Minähän en ole kuin kova sähköä käyttämään enkä siitä juuri tiedä.
Kiitoksia kaikille vastauksista ja kommenteista.

Maanataina nähdän kuinka käy kun pistoke on vaihdettu ja olen sähkärin kanssa keskustellut lisää asiasta.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 26.07.2015 12:44
  #43  
Vanha 26.07.2015, 12:26
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Toimii kuten internet muutenkin eli ne jotka tietää, kirjoittaa vähiten. Ja kaikkien alojen asiantuntijat jakelevat totuuksia mitä ovat jostain ehkä joskus kuulleet. Sähkön kanssa vaan käy aika huonosti jos mennään väärien muistikuvien mukaan ja ihan turha ajatella niin ettei kukaan mene kytkentöjä räpläämään koska ei saa. Eli voisko edes näissä asioissa olla ihan hiljaa, jos ei ihan oikeasti tiedä?
mie olen tässä asiassa samaa mieltä..

ekassa omassa kommentissa oli muuten aika räikee virhe, siellä ois pitäny lukee, että elä auo noita ellet ole alan ammattilainen tai tilaa ammattilainen tutkimaan asiaa. mutta onneksi vitjan aloittaja oli jo niin oma-aloitteisesti tehnyt, osottaa hyvää harkintaa ja maalaisjärkeä asioiden hoidossa, pisteet siitä
sähköllä on tosiaan se ikävä taipumus ottaa henki pois käyttäjältään jos sen kanssa säheltää. periaatteessa hyvinkin pieni virta voi tappaa ja se pitää jokaisen muistaa kun ominpäin tohottaa, että pistorasiastakin tulee jo reilusti enemmän, mitä ihmisen tappamiseen vaaditaan. tuurillaanhan mitään ei satu, mutta ikävä kyllä vuosittain meillä suomessakin kuolee ihmisiä sähköiskuun, ihan alan ammattilaisiakin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
  #44  
Vanha 26.07.2015, 13:01
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Talking

Koittakaa pitää ittenne hengissä!!! Antakaa ainakin nollan ja kevin olla paikallaan... Muuten saattaa tupsahtaa!!
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata
  #45  
Vanha 26.07.2015, 13:08
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
No sinähän se ammattimies tunnut olevan jos et tuon vertaa tiiä. Ja sen pullon voit vaikka lähettää postissa.
Eipä sulle kannata enempää neuvoa,ei sulle mene perille vaik vierestä näyttäsin,sori vaan.
  #46  
Vanha 26.07.2015, 13:27
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Ysäri Esab oli ainaki nirso vaihejärjestyksestä, jos en väärin muista. Tais olla LKA180.
Jep 90-luvun LKA:t kuten tuo ImacInnes:in kone näyttäis olevan,on tarkkoja vaihejärjestyksestä. Miul oli saman ikäluokan LKA 250 jossa langansyöttö toimi samaansuuntaan oli vaiheet miten vain,mut puhaltimet vaihtoi pyörimissuuntaa vaiheen vaihdon myötä. Hitsausteho oli myös heikko jos vaiheet ei ollu oikein. Neljällä johdolla noissa tuo syöttökaapeli.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
  #47  
Vanha 26.07.2015, 15:00
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offroadrunner Näytä viesti
No kun 3-vaihe moottorin pyörimissuunta ei vaihdu jos vaihtaa L1.n ja L3.n paikkaa.
Vaihtu ainakin eilen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
  #48  
Vanha 26.07.2015, 15:10
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Vaihtu ainakin eilen.
Ei se moottori tiedä mikä vaihe tulee mihinkin se niiden keskinäinen järjestys vain vaihtuu.vai luuleeko tämä offroad mies joka tituleeraa itsensä oikein sähkömieheks et se moottori tuntee l1 ja l3 eron et enpä nyt vaikkakaan suuntaa ku näitä käännellään.?
  #49  
Vanha 26.07.2015, 15:41
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
  #50  
Vanha 26.07.2015, 18:35
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Tässä on ihan kirjaimellisesti turvallinen vai pitäisikö sano kärsällinen kytkentätapa myös sähköalan ei-ammattilaisille. Toimii yhtä hyvin kumminkin päin...

Muuten ihan hauskoja juttuja, vaikka kaikki eivät sähkömiesten testejä läpäisisikään
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Viestiketju on lukittu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan voimavirta kompressori pantze O/M/V Muut 0 01.10.2014 08:01
Myydään Sikkikone, voimavirta Jjurva O/M/V Muut 1 09.03.2014 23:34
Myyty voimavirta mig telwin 213. 200e tai vaihto minargmig 170 sössö84 O/M/V Muut 5 26.08.2010 17:02
Myyty Voimavirta mig rhm O/M/V Muut 0 22.04.2009 12:25
O:UAZ 1. vaiheen ja pakin rattaat -MAKE- O/M/V Muut 0 05.09.2005 19:45


Sivu luotu: 09:46 (GMT +2).