Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2015, 22:00
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Sillähän toi pusikossa hiiviskely onkin hyvää vastapainoa

On noita GT:n hiluja aika hyvin jemmassa, ettei siinä ny konkurssia tuu jos peltivaurioilla pääsee, mutta siks oonkin miettiny että jos tekis yhen GT:n vielä kuitukyljillä/loksuilla/luukuilla/puskureilla niin ei tarttis paljo murehtia jos tulee "vaakatöksyjä"

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.07.2015, 19:40
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Amatööri taas kyselee tyhmiä, eteen touhuilen nyt kolmiolinkkiä niin vähän materiaali vahvuuksia tekis mieli spekuloida, ajattelin tehä putkesta kolmiovarren(täysin visuaalisista syistä) akselin päähän tulisi "nelilinkki korvakkeen tapainen" eli kaksi putkea akseliin per puoli mitkä sulautuu yhteen rungon päässä. Kestäisiköhän alaputkena n.38mm 5 mm seinällä ? Ja jos ylempi putki ois esim 3mm kun sen ei tarvi kestää kun veto/työntökuormaa (sillon varmaan särkyy jo muutakin jos yläputket osuu kantoon )
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2015, 22:12
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus



Kyllä teki nannaa nänneille kun noi sai sukasta romulavalle



Akselin parturointia turhista kiinnikkeistä ja kikkuloista



ootin että ois ollu pahemminkin syöpymiä mutta eipä kummosia



Aloin epäilee Fluron nivelvarren kestoa niin hain sit tommosen "valmiiks väljän" 35mm reijällä olevan leveen nivellaakerin, sit sorvailin keskitysholkin 20mm pultille ja samalla lisää liikerataa nivelelle. Oli rentouttavaa hakee "mehtäkone" niveliä kun toi makso 12e ja kun turtunu noihin auroran nivelvarsien hintoihin niin heti sielu huokas...

Kaippa tuo liikevara jo riittää




Seekeri renkaaseen en luottanu omista kötöstyksistä aiheen tiimoilta johtuen, niin lukitsin sit ton lukkorenkaan kuudella m6 kovalla kuusiomolo ruuvilla, toivotaan että kestää. Tosin eteenpäin mentäessä niin tuollehan ei tuu kun jarrutusvoimat kun ajattelin asentaa nivelen "tappi pystyyn". Kun ei vihtsis hitsatakkaan tuota rinkulaa kiinni....
Levyn palasen hitsailin lisätueks tuohon että saa enemmän saumaa millä räkiä linkin putket kiinni ettei oo vaan ulkorinkulan syrjässä kiinni. lukkorenkaan eteen hitsailin vielä huulloksen. (näkyy hieman alemmassa kuvassa)



Ajattelin jysäyttää sen tuohon laatikon palkkiin kiinni, sitä vaan tuskaillu että pitäsköhän tuon palkin kiinnike ruuvit päivittää vaikka 14 millisiks ? vai vieläkin järeemmiks ? palkin vahvistelu sinälläänsä on ihan selkeetä hommaa



Menee rajusti offtopicin puolelle, mutta pakko vouhottaa aiheesta kun Corollakin laskeutu ekan kerran viiteen vuoteen neljän renkaan päälle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2015, 17:23
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Onko palstan guruilla kellään Hj:n konetta levällään ? Tai öljypohja irti ? Kun tein keulaan panhardin ja akselin ollessa pohjauskumeissa niin öljypohjan etureunan jää 1,5 cm rako, lähinnä vaan sitä jos tekis sille tilaa mikäli siellä ei oo joku öljypumppu tmv heti vastassa. Eli tuleeko lohkon etuosassa tiiviste pinnan yli jotain himmeliä ? Kun ei vihtis turhaan rassata irti...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.08.2015, 22:13
Vilbo Vilbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.07.14
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 112
Perusasetus

Jos meinaat tuota saavia öljypohjassa niin omasta otin n. 10 cm pois kun Hi-Steer varsilla raidetanko rajoitti joustoja. Siellä pumpun imusihdin edessä on yksi loiskelevy joten tilaa siinä kohdin on ainakin leikkaamiselle. Jos taas tuosta matalasta kohdasta meinasit ottaa niin kampuran pää käy melko lähellä öljypohjaa. Ei tullut mitattua kuinka lähellä.



Edit. lukaisin uudestaan. Eli se pohjan tiiviste on ihan tasainen ja tuollain samalla tavalla loveamalla luulisi onnistuvan kun ei se kampuran pitäisi ihan siinä lohkon päässä olla kiinni. Jossei tuossa 61:ssä ole siis öljypumpun putket jotenkin erilailla kiinni öljypohjassa..
__________________
Ruoste on ystävä.

Viimeksi muokannut Vilbo : 15.08.2015 22:18
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.08.2015, 12:07
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Kiitoksia kovasti kyllä tuo selventi jo kummasti, ite joudun pilkkoon/naputtelee öljypohjaa linkin tieltä... Huomenna saattaa päästä pudottamaan jo renkailleen testi mielessä, jos malttas sit laitella kuviakin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.08.2015, 22:52
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus



Naittohommia, tuohon piti tehä kiinnike kolmiolle, vähän taas aikaa ja tuskailua ja muutama nortti



Halusin sitoa vähän palkin puolikkaita toisiinsa niin työsin putken laatikon kumityynyn mutterien reijistä, ja porailin kehälle sopivaan kohtaan reikiä ja räin tulppahitseillä ees vähän pitään kiinni...



Sit porailin palkin päät irti kun olivat niin torvellaan ja turvoilleet ruosteesta, sit heppailin pöytään kiinni että ees vähän rauhottelis vääntyilemistä, sit jotain roinaa pultin alle että sain linkin nivelen mieleiseen kulmaan/korkeuteen.



Sit vähän lootun leikkelyä ja tuskailua ja tommonen hirvitys synty Jälkihaaveiluna ois voinu tehä noista päistä vähän pulkkamaisemmat, mutta olkoot nyt...



En raaskinu hitsata tukivartta suoraan akseliin remontin helppouden takia niin tommonen korvake patentti synty siihen.



Jousilautasten pyöristelyä



Kikkula, keskelle tuli m10 kierre, ajattelin tehä POMmi muovista kartiot molempiin (?) päihin mitkä sit keskittää ja ohjaa jousen takas paikalleen




Mitä lie haaveilua, tässä korkeudessa suurinpiirtein hamuttu ajokorkeus



Jousillaan ja ihmeen hyvin sattu laskelmat lankulle jousipetien korkeuden suhteen ja ajokorkeus läpäisi visuaalisen testin En halua tästä korkeeta kun korttitaloa, mieluummin notkee... jousi kenollaan kun pedissä ei vielä keskityskartioo tmv häkkyrää. Jousi tulee aika liki äärijoustossa mutta mahtuu olemaan, ja reserviä jäi vielä tuoda sisemmäksikin, ehkä. Saa nähä kun pääsee oikeasti painopäällä joustatteleen ja ajeleen.



Äireenpuolella joutukin sit sommitteleen ja tekee kompromisseja kun kartaani tuli mun disainin tielle, jospa se tuollai kestäs, ja toisella puolella kantaa kaksi "ehjää" putkea kiertoa, ja saahan tuohonkin lisää malmia kun panssarin naittaa tukemaan vartta Hitusen pokkasin mutkaa putkeen, mutta suotta tuli liikaa kun eipä se rako kartaanin ja putken välissä kummia muuttunu vaikka tunkilla joustatteli... mutta ompahan tilaa vähän mysteereillekkin liikkeille



"puslat" tein samasta kamasta kun varretkin ja sorvasin 10mm vahvat lätkät päihin ja tigillä tinailin kasaan. Meinasin, muttei luonto antanu periks sorvata umpikönttejä



Oi perse kun pääsis jo vuolemaan noita runkoaisan päitä ja vingutteleen riippujen korvia irti



Jouset on siis 40kg ja 400mm pitkät reigerin jouset, oli jo menossa hylkyyn niin oli pakko ottaa testiin, 130mm about painu kasaan, ja silti jäi tosi pehmoseks että saattaa olla haaveita orkkis pohjauskumin käytöstä. tai ainakin siltä tuntu kun hullunkiilto silmissä pomppotteli keulaa Aika näyttää totuuden että onko mikään haave "osunu lankulle" Tän värkin kaa saan varmaan jonkun maailman lyhimmät panhard tangot palkinnon, ei tuu liian pitkä eteenkään, kun haaveissa oli että sais käytettyä orkkis pohjauskumeja. Kun lehtijousen pedit lähti niin tulee hitusen lisää sisäänjoustoa, ja kun akselin tunkkas kumeihin kiinni ja käänti renkaat linkkuun, että raidetanko oli lähimmilään niin eipä siinä hirveesti tiloja jääny missä myllätä. Lowriderin teko on perseestä ja tod näk jousi on putkena ennen pohjauskumia niin tilaa jää vaikka hurumykket...


Iskarin kiinnikettä



Jotain kieputusta, hyppykepit on procompin es9000/ 13" iskulla.



Hihii.. yks keppi lisää pois vääntymästä sattu löytyy joku jeesuksen vanha pika:n rattiakseli hässäkkä mistä sai anastettua orbin päähän boorin ja hojon simpukasta sipasin boorin talteen, sääli on sairautta tigilä yhteen ja pommista tommonen soviteholkki millä laakeroituu tohon kiinnikekaulukseen eikä muljaha pihalle että toimii orkkis rattiakselin kanssa.... Laakerihan ois ollu pro mutta tuskin mun ajoilla tuota muoviholkkiakaan saa särkin kun vaseliinin kans kasailee, pitää tarkkailla.



Joku ihme peliliike tapahtuu, mutta ulosjoustoo joudun rajottaa 30mm Pitää huomenna jos kerkee niin käydä teettään Raksihareksella rajotin liinat, toivottavasti ois vihreetä liinaa mistä ommella Toisaalta hyvä että joutuu rajottaan liinalla niin eipähän roiku akseli sit iskarin varassa niin säästää hieman iskaria/kiinnikettä. Mutta vittu mikä mittailu ja tuskailu ja "suunnittelu" tämmösenkin pikkuaskareen parissa on tullu vastaan, toivottavasti lopputulos palkitsis.

Pahoittelut sekavasta setistä, kannattaa nukahtamispisteessä raapustella tarinaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2010 16:36
Myydään hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.05.2010 22:42
Ostetaan hj61 jpj_x O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.05.2010 21:44
Myydään / Vaihdetaan HJ61 espi O/M/V Ajoneuvot 1 20.08.2009 17:24
M: Hj61 Jörmelö O/M/V Ajoneuvot 4 15.09.2006 21:19


Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).