![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Sillähän toi pusikossa hiiviskely onkin hyvää vastapainoa ![]() On noita GT:n hiluja aika hyvin jemmassa, ettei siinä ny konkurssia tuu jos peltivaurioilla pääsee, mutta siks oonkin miettiny että jos tekis yhen GT:n vielä kuitukyljillä/loksuilla/luukuilla/puskureilla niin ei tarttis paljo murehtia jos tulee "vaakatöksyjä" ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Amatööri taas kyselee tyhmiä, eteen touhuilen nyt kolmiolinkkiä niin vähän materiaali vahvuuksia tekis mieli spekuloida, ajattelin tehä putkesta kolmiovarren(täysin visuaalisista syistä) akselin päähän tulisi "nelilinkki korvakkeen tapainen" eli kaksi putkea akseliin per puoli mitkä sulautuu yhteen rungon päässä. Kestäisiköhän alaputkena n.38mm 5 mm seinällä ? Ja jos ylempi putki ois esim 3mm kun sen ei tarvi kestää kun veto/työntökuormaa (sillon varmaan särkyy jo muutakin jos yläputket osuu kantoon
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() ![]() Kyllä teki nannaa nänneille kun noi sai sukasta romulavalle ![]() ![]() ![]() Akselin parturointia turhista kiinnikkeistä ja kikkuloista ![]() ootin että ois ollu pahemminkin syöpymiä mutta eipä kummosia ![]() ![]() Aloin epäilee Fluron nivelvarren kestoa niin hain sit tommosen "valmiiks väljän" 35mm reijällä olevan leveen nivellaakerin, sit sorvailin keskitysholkin 20mm pultille ja samalla lisää liikerataa nivelelle. Oli rentouttavaa hakee "mehtäkone" niveliä kun toi makso 12e ja kun turtunu noihin auroran nivelvarsien hintoihin niin heti sielu huokas... Kaippa tuo liikevara jo riittää ![]() ![]() Seekeri renkaaseen en luottanu omista kötöstyksistä aiheen tiimoilta johtuen, niin lukitsin sit ton lukkorenkaan kuudella m6 kovalla kuusiomolo ruuvilla, toivotaan että kestää. Tosin eteenpäin mentäessä niin tuollehan ei tuu kun jarrutusvoimat kun ajattelin asentaa nivelen "tappi pystyyn". Kun ei vihtsis hitsatakkaan tuota rinkulaa kiinni.... Levyn palasen hitsailin lisätueks tuohon että saa enemmän saumaa millä räkiä linkin putket kiinni ettei oo vaan ulkorinkulan syrjässä kiinni. lukkorenkaan eteen hitsailin vielä huulloksen. (näkyy hieman alemmassa kuvassa) ![]() Ajattelin jysäyttää sen tuohon laatikon palkkiin kiinni, sitä vaan tuskaillu että pitäsköhän tuon palkin kiinnike ruuvit päivittää vaikka 14 millisiks ? vai vieläkin järeemmiks ? ![]() ![]() ![]() Menee rajusti offtopicin puolelle, mutta pakko vouhottaa aiheesta kun Corollakin laskeutu ekan kerran viiteen vuoteen neljän renkaan päälle ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onko palstan guruilla kellään Hj:n konetta levällään ? Tai öljypohja irti ? Kun tein keulaan panhardin ja akselin ollessa pohjauskumeissa niin öljypohjan etureunan jää 1,5 cm rako, lähinnä vaan sitä jos tekis sille tilaa mikäli siellä ei oo joku öljypumppu tmv heti vastassa. Eli tuleeko lohkon etuosassa tiiviste pinnan yli jotain himmeliä ? Kun ei vihtis turhaan rassata irti...
|
#5
|
|||
|
|||
![]() ![]() Edit. lukaisin uudestaan. Eli se pohjan tiiviste on ihan tasainen ja tuollain samalla tavalla loveamalla luulisi onnistuvan kun ei se kampuran pitäisi ihan siinä lohkon päässä olla kiinni. Jossei tuossa 61:ssä ole siis öljypumpun putket jotenkin erilailla kiinni öljypohjassa..
__________________
Ruoste on ystävä. Viimeksi muokannut Vilbo : 15.08.2015 22:18 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia kovasti
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() Naittohommia, tuohon piti tehä kiinnike kolmiolle, vähän taas aikaa ja tuskailua ja muutama nortti ![]() ![]() Halusin sitoa vähän palkin puolikkaita toisiinsa niin työsin putken laatikon kumityynyn mutterien reijistä, ja porailin kehälle sopivaan kohtaan reikiä ja räin tulppahitseillä ees vähän pitään kiinni... ![]() Sit porailin palkin päät irti kun olivat niin torvellaan ja turvoilleet ruosteesta, sit heppailin pöytään kiinni että ees vähän rauhottelis vääntyilemistä, sit jotain roinaa pultin alle että sain linkin nivelen mieleiseen kulmaan/korkeuteen. ![]() Sit vähän lootun leikkelyä ja tuskailua ja tommonen hirvitys synty ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En raaskinu hitsata tukivartta suoraan akseliin remontin helppouden takia niin tommonen korvake patentti synty siihen. ![]() Jousilautasten pyöristelyä ![]() Kikkula, keskelle tuli m10 kierre, ajattelin tehä POMmi muovista kartiot molempiin (?) päihin mitkä sit keskittää ja ohjaa jousen takas paikalleen ![]() Mitä lie haaveilua, tässä korkeudessa suurinpiirtein hamuttu ajokorkeus ![]() Jousillaan ja ihmeen hyvin sattu laskelmat lankulle jousipetien korkeuden suhteen ja ajokorkeus läpäisi visuaalisen testin ![]() ![]() Äireenpuolella joutukin sit sommitteleen ja tekee kompromisseja kun kartaani tuli mun disainin tielle, jospa se tuollai kestäs, ja toisella puolella kantaa kaksi "ehjää" putkea kiertoa, ja saahan tuohonkin lisää malmia kun panssarin naittaa tukemaan vartta ![]() ![]() ![]() "puslat" tein samasta kamasta kun varretkin ja sorvasin 10mm vahvat lätkät päihin ja tigillä tinailin kasaan. Meinasin, muttei luonto antanu periks sorvata umpikönttejä ![]() ![]() Oi perse kun pääsis jo vuolemaan noita runkoaisan päitä ja vingutteleen riippujen korvia irti ![]() ![]() Jouset on siis 40kg ja 400mm pitkät reigerin jouset, oli jo menossa hylkyyn niin oli pakko ottaa testiin, 130mm about painu kasaan, ja silti jäi tosi pehmoseks että saattaa olla haaveita orkkis pohjauskumin käytöstä. tai ainakin siltä tuntu kun hullunkiilto silmissä pomppotteli keulaa ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iskarin kiinnikettä ![]() Jotain kieputusta, hyppykepit on procompin es9000/ 13" iskulla. ![]() Hihii.. yks keppi lisää pois vääntymästä ![]() ![]() ![]() ![]() Joku ihme peliliike tapahtuu, mutta ulosjoustoo joudun rajottaa 30mm ![]() ![]() Pahoittelut sekavasta setistä, kannattaa nukahtamispisteessä raapustella tarinaa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hj61 | jpj_x | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 10.06.2010 16:36 |
Myydään hj61 | jpj_x | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.05.2010 22:42 |
Ostetaan hj61 | jpj_x | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.05.2010 21:44 |
Myydään / Vaihdetaan HJ61 | espi | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.08.2009 17:24 |
M: Hj61 | Jörmelö | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 15.09.2006 21:19 |