Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.06.2015, 22:19
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puch230ge Näytä viesti
Hienoa nähdä kun asiat tehdään tosissaan. Itsekin aloin juuri "harrastamaan" G-wagenia. Paha sairaus.

Autoni otti juuri ongelmaksi takajousien lautasten läpiruostumisen ja siksi eksyin tänne foorumille..

Sen verran olen jo ehtinyt asiaan paneutua että löysin muutaman hyvän kaupan mistä löytyy varaosia ainakin omiin tarpeisiini. En kyllä tiedä ovatko halvimpia mutta parempiakaan en äkkiseltään ole interwebistä löytänyt. Molemmista ainakin on tarjolla tarvitsemiani lautasia... Ehkäpä sieltä löytyy myös jotain jos tarvitset. Itselläni ainakin pelkkiä hyviä kokemuksia kun kerran jotain tuolta Itävallasta jouduin tilaamaan.

http://www.gfg-shop.de/shop/index.php

http://www.puchg.net/ersatzteile-spare-parts-shop/
Kiitos linkeistä, pitäis vaan verestellä saksankieltä.. Takajousi ja iskari tuennat kyllä mätiä näissä vaikka muuten rungot kunnossa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.06.2015, 22:32
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Tänään päässyt taas puuhastelemaan ja sovittamaan uusia puslia. Etuakselista meinasin aloittaa mutta ei irronnut vielä iskarit ja sitä myöten jäi tukivarretkin vielä kiinni. "Uuteen" taka-akseliin laitellut toisenpuolen jarruhilkkeet ja akselilukon sylinterin kiinni sekä uudet puslat vanhoihin tukivarsiin.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150622_143458.jpg‎
Views:	493
Size:	124,7 Kt
ID:	61231   Click image for larger version

Name:	20150622_144127.jpg‎
Views:	572
Size:	102,0 Kt
ID:	61232   Click image for larger version

Name:	20150622_153046.jpg‎
Views:	522
Size:	118,6 Kt
ID:	61233   Click image for larger version

Name:	20150622_142047.jpg‎
Views:	506
Size:	131,9 Kt
ID:	61230   Click image for larger version

Name:	20150622_155202.jpg‎
Views:	531
Size:	125,7 Kt
ID:	61234  

Click image for larger version

Name:	20150622_203001.jpg‎
Views:	492
Size:	127,3 Kt
ID:	61237   Click image for larger version

Name:	20150622_194318.jpg‎
Views:	528
Size:	131,3 Kt
ID:	61235   Click image for larger version

Name:	20150622_202940.jpg‎
Views:	490
Size:	157,6 Kt
ID:	61236   Click image for larger version

Name:	20150622_210710.jpg‎
Views:	457
Size:	173,5 Kt
ID:	61239   Click image for larger version

Name:	20150622_210233.jpg‎
Views:	546
Size:	119,1 Kt
ID:	61238  

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.06.2015, 22:35
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Pitää kyllä vielä maalata nuo tukivarretkin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.06.2015, 19:46
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Jarruja, iskaria ja perä-öljyä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150625_201022.jpg‎
Views:	420
Size:	128,5 Kt
ID:	61300   Click image for larger version

Name:	20150625_202958.jpg‎
Views:	464
Size:	208,7 Kt
ID:	61299   Click image for larger version

Name:	20150625_203245.jpg‎
Views:	401
Size:	176,7 Kt
ID:	61301   Click image for larger version

Name:	20150625_203211.jpg‎
Views:	416
Size:	132,0 Kt
ID:	61302   Click image for larger version

Name:	20150625_154445.jpg‎
Views:	486
Size:	127,8 Kt
ID:	61303  

Click image for larger version

Name:	20150625_163506.jpg‎
Views:	409
Size:	114,3 Kt
ID:	61304   Click image for larger version

Name:	20150625_165205.jpg‎
Views:	402
Size:	100,2 Kt
ID:	61305  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.07.2015, 08:39
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Etupyörän ja olkatappien laakereiden vaihtoa vanhaan mutikkaan, "uudessa" oli olkatapin kiinnityspultinreijän kierteet romuna. Rullaava runko ja jakolaatikon asennus. Jos sitä talvella pääsisi jo kokeilemaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150711_131225.jpg‎
Views:	426
Size:	122,4 Kt
ID:	61990   Click image for larger version

Name:	20150710_171655.jpg‎
Views:	576
Size:	226,4 Kt
ID:	61991   Click image for larger version

Name:	20150712_120754.jpg‎
Views:	505
Size:	96,4 Kt
ID:	61992  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.07.2015, 10:22
arpati:n Avatar
arpati arpati ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Punkalaidun, .
Viestit: 440
Perusasetus

Maalaamisesta sen verran että Teknoksen ohjeessa inerta primer 5 eli 2k epoksi teknoplastille luvataan viikonkin päällemaalausaika ilman hiontaa +10 asteessa ja 3 päivää +23 asteessa. Jos tuohon ei usko niin ei sitä silti tarvi hioa vaan vetää ohkaisen uuden pohjamaalikerroksen ja antaa kuivua ohjeen mukaan ennen pintaväriä.

Itse olen väliin hätähousuna päällemaalannut mm. vanteita heti kun pinta vetää mataksi mutta pintaväri voi sitten jäädä huonolle kiillolle jos jossain on ollut paksummin pohjamaalia ja ohennetta puskee vielä pintaan.

Inerta primer 5 tukkii hiomapaperinkin aika pitkään maalauksen jälkeen joten ei se kovaksi mene kovin äkkiä kokemukseni mukaan (eikä epoksipohjat muutenkaan). Mun mielestä kovettuvia maaleja ei kannata aivan hirveitä kerroksia laittaa koska ne sitten lohkee iskusta helposti. Ennemmin sitten juuri näin että vetää täyden kerroksen sekä pohjamaalia että pintamaalia (kosteussulku) ja päälle sitten joku elastinen pinnoite kuten tässäkin tehty... Inerta kyllä estää kohtuullisesti ruostumista maalien läpi menevissä kolhuissakin ainakin auton päälipuolella. Lisäksi ruoste ei lähde leviämään pohjamaalin alle mikäli pohjatyöt on tehty hyvin. Vanteissa joskus nousee kuplaa siihen vanteen ja keskiön saumaan mutta senkin varmaan saisi estettyä kun hapottaisi fosforihapolla nuo raot ja uittaa ohennettua maalia sinne saumaan ennen varsinaista maalausta...

http://www.teknos-group.com/tseloste...6?OpenDocument
__________________
050 354 9376

"what each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary" - G.S. Clason

"Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin." M. H. Koivisto

Viimeksi muokannut arpati : 23.07.2015 10:48
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2015, 17:04
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja arpati Näytä viesti
Maalaamisesta sen verran että Teknoksen ohjeessa inerta primer 5 eli 2k epoksi teknoplastille luvataan viikonkin päällemaalausaika ilman hiontaa +10 asteessa ja 3 päivää +23 asteessa. Jos tuohon ei usko niin ei sitä silti tarvi hioa vaan vetää ohkaisen uuden pohjamaalikerroksen ja antaa kuivua ohjeen mukaan ennen pintaväriä.

Itse olen väliin hätähousuna päällemaalannut mm. vanteita heti kun pinta vetää mataksi mutta pintaväri voi sitten jäädä huonolle kiillolle jos jossain on ollut paksummin pohjamaalia ja ohennetta puskee vielä pintaan.

Inerta primer 5 tukkii hiomapaperinkin aika pitkään maalauksen jälkeen joten ei se kovaksi mene kovin äkkiä kokemukseni mukaan (eikä epoksipohjat muutenkaan). Mun mielestä kovettuvia maaleja ei kannata aivan hirveitä kerroksia laittaa koska ne sitten lohkee iskusta helposti. Ennemmin sitten juuri näin että vetää täyden kerroksen sekä pohjamaalia että pintamaalia (kosteussulku) ja päälle sitten joku elastinen pinnoite kuten tässäkin tehty... Inerta kyllä estää kohtuullisesti ruostumista maalien läpi menevissä kolhuissakin ainakin auton päälipuolella. Lisäksi ruoste ei lähde leviämään pohjamaalin alle mikäli pohjatyöt on tehty hyvin. Vanteissa joskus nousee kuplaa siihen vanteen ja keskiön saumaan mutta senkin varmaan saisi estettyä kun hapottaisi fosforihapolla nuo raot ja uittaa ohennettua maalia sinne saumaan ennen varsinaista maalausta...

http://www.teknos-group.com/tseloste...6?OpenDocument
Tämähän ei sit koske kaikkia epoksipohjamaaleja.
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki SJ 413 kunnostelua metsästyskäyttöön BillyJoe Maasturiprojektit 50 12.12.2020 12:17
v6 haperon kunnostelua nkpaja Maasturiprojektit 39 24.05.2015 23:42
Myydään geen murrokset kekka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 30.07.2013 17:45
Huuto geen osia risukärsä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.06.2012 16:39
O: geen levikkeet O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 14.02.2007 15:22


Sivu luotu: 11:30 (GMT +2).