![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Osaisko joku sanoo SJ413 ohjausvaihteen sektorivarrenpuoleisen akselin stefan koon?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Kyseessä vakiokuntoinen pikkulohkon SJ410. Käytin moottorin lämpimäksi ja mittailin sytytysennakkoa tyhjäkäynnillä. On jotain vähän alle 10 astetta eli aika hyvin kohdillaan. Lisättäessä kierroksia ennakko kasvaa mutta samalla lukema alkaa heilumaan aika paljon. Eli pidettäessä kierrokset vaikka parissa tonnissa heiluu ennakko monta astetta suuntaansa. Ei sen keskipakosäätimen varmaan noin pitäisi toimia, onko muilla vastaavia oireita ? Varmaan välystä siellä jakajan akselilla ? Vai voiko se säädin oireilla noin ?
Aikaisemmin autossa oli suorasytytys niin ei ollut näitä ongelmia......
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 18.06.2015 17:42 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Vitaran peijakkaasta meinaa tulla kohta kunnon aihio..
meni takaa taka-akselin ylätukivarren kiinnityksen runkoputki poikki. jarrut ja muut samalla. Tartteis varmaan tehdä jotain remonttia |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Helou
- Olisi seuraavana vuorossa samurain perien/jakolootan/vaihteiston öljyjen tsekkaus. Löysin searchilla oikeat täyttömäärät, mutta öljylaadut tuntui olevan hukassa, tai sitten käytin vääriä hakusanoja. Voiko joku paljastaa mulle oikeat öljyt? (ei motonetissäkään tienneet tiskillä) - Sitten voisiko joku napata mulle siinä vaihdekeppien välissä olevasta vaihdekaaviosta kuvan? (Mulla on revitty poies) Teen sitte alumiinista kehykset ja tulostan uuden kuvan. - Tänk juu ![]() EDIT: mikäs väljyys perisä on muuten normaalia? Edessä joku yli 40 astetta kun pyörittää kardaanista.. Lähtisiönkö vaihtamaan koko perät, enkä vaan öljyjä? Ois kyllä paljon juteltavaa tästä "uudesta" SJ413:sta. Viimeksi muokannut Wiiman : 24.06.2015 08:13 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
__________________
Tumpula Racing Team |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Mitäs arvon raati mieltä.. Grand vitataraan vm.05 diesel tekivät ad:llä jakoremontin.. kesti 3000km ja jako hyppäs ja kone poks. väittivät että hihna pyörästä irronnu joku laminointi joka menny hihnan väliin ja jako sekasin. ei kuulemma kuulu se hihna pyörä vaihdettaviin jako remontin yhteydessä vaikka joudutaan irroittaa remontin yhteydessä..eli olisko hihnapyörää jouduttu murjomaan esim. ulosvetäjällä josta syystä laminointi vioittunu..
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aika rajatapaus on, paha sanoa miten lakituvassa kävisi. Lähtisin hakemaan kompromissia kustannusten osalta, jotain 50/50 %. Sitä hihnapyörää kannattaa tietty vähän tutkia onko minkälaisia jälkiä siinä. Sinänsä voisi olettaa, että ammattilainen olisi tuollaisen orastavan vaurion hihnapyörässä huomannut mutta ei välttämättä.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 25.06.2015 05:24 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ko. pyörä yleensä lähtee irti kun pultit löysää, harvemmin niitä tarvii kovin voimakkaasti käsitellä. Jos em. pyörästä kyse, niin eivät suoraan ole korvausvastuussa. Kysymykseksi jää se että olisko jakopään tekijän pitänyt huomata remonttia korjatessaan että vulkanointi on huono ja mainita siitä. Kannattanee kysyä kuluttajaneuvonnasta vinkkiä aiheeseen. Jotain ennakkotapauksia siitä on käsittääkseni on olemassa että korjaamokäynnillä on jotain jäänyt huomaamatta ja se on aiheuttanut korvausvastuuta.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Innostunut tässä kesän aikana taas tuhertamaan 6 vuotta työn alla ollutta rojektia...
![]() 410:n valollisen laatikon kasaus menossa ja laitoin uudet käsijarrukengät paikalleen. Rumpu ei vaan enää mahdukaan paikalleen vaikka kengät on säädetty ihan ääriasentoon. Kyllähän se toki vasaran avustuksella meni paikalleen(ja isolla ulosvetäjällä irti ), mutta kun ne kengät oli jo löysätty ääriasentoon niin eipä se laatikko päässyt pyörimään. Pitää kai sitte käyttää jollaki sorvarilla tuo rumpu että ottaa vähän tavaraa pois, vai onko muutakaan tehtävissä? Pykälää oli vähän rummun reunassa ja sen hionkin jo pois, mutta eipä tuo auttanut. Niin, ja vanhoja kenkiä en laita takas ku niissä ei ollu pintaa jälellä yhtään. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Tuli hommattua silmät ummessa sj410, joka osottautui ...
Mistä löytyy kuparinen kannentiiviste? Ilmeisesti pahvinen paskana, kylmänä käy huonosti, kolmella pytyllä, savuttaa, lämmettyä käy ok kaikilla pytyillä, kesti ajaa n. 50km lämmöt nousi paineastiassa vettä melkein maksimi, lämmön laskettua katsoin syylarin joka tyhjä?? Vesi ei kierrä? Täsdä vaiheessa eräs kävi jo kuumana. Mikä syylari tuohon kävisi jos vaihtaa. Kaikki vinkit otetaan vastaan |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
![]() |
| Luokat |
| samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
| Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
| Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
| Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
| Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |