Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #35  
Vanha 10.01.2005, 22:46
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Jos tunnistimen etupuolelle laitetaan jäykisteitä, niin tunnistimen kohdalle tulee suurempi kiihtyvyys tai paremminkin hidastuvuus, jolloin se laukeaa helpommin. Siis jäykisteet ja tai heikonnukset vaikuttavat. tunnistimelle tulevaan kiihtyvyyteen ja sitä kautta turvatyynyjen laukeamiseen (turvavyön kiristimien).

Nenä ei ole ollut kipeä, mutta ratti on mahaa ikävästi painanut aurahommissa, kun on tullut odottamaton pysähtyminen.

Nykyjärjestelmillä myös nopeustieto on merkittävä suure (varsinkin maasturi), sillä nopeustiedon perusteella voidaan eliminoida tarpeettomia räjähtämisiä.

Esim. Volvo käyttää nykyautoissa 5 erilaista ns. törmäystasoa ja ne ovat jaoteltu kahdeksi ohjelmaksi riippuen onko turvavyöt käytössä. Tyynyssä on kaksi ”paukkua”, jolla voidaan säätää paineistus nopeutta, sekä viive ”lasketaan” kolaritilanteen mukaan (siellä on varmaan valmis ”kartta” asiaa varten).

j.h


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:55 (GMT +2).