Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.06.2015, 06:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jvsvmvsv Näytä viesti
hyvältä kuullostaa kans toi hammeri. Oliko se kuinka kiiltävää ja miten loppujenlopuks pysy kiinni? Jos sil ei jääny apparipintaa tai telan raitoja niin totaki vois harkita
Kyllä se vuoden kuluttua vielä ihan hyvälle näytti. Ruosteetkin loisti vielä poissa-olollaan. Eikä maalipinta ollut edes kuplinut mistään kohtaa. Telan raitoja ei jää jos käytät tuota vaahtomuovitelaa. Tai noh. En tie oliko itsellä mitään tekemistä sen kanssa että vedin aika reilulla kädellä sitä maalia siihen pintaan. Mut ei se tosiaan siltä näyttänyt että jollain telalla olisi maalattu. Muistaakseni sitä Hammeria mainostettiin maalina missä on ruosteenesto ja pintamaali samassa. Ainakaan itse en mitään muuta siihen päälle laittanut.

EDIT: Löytyi oikein tosi hieno kuva siitä Caddystä. Hieman paskanen se siinä on.


http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...ni-2000019506/ Tuota kannattaa myös harkita. Pari tuttua on tuota kamaa onnistuneesti käyttänyt ruiskumaalauksessa. Tullut kyllä todella hyvä maalipinta. Ruiskuna kumpikin käytti bilteman halvinta maaliruiskua. Tuota meinasin itsekin seuraavaksi kokeilla. Muistaakseni tuo eräs tuttu käytti pari purkkia sellaisen ison mersun pakun maalaukseen. Mikä 609 vai mikä onkaan malliltaan. Kovin paljon sitä maalia ei tuossakaan hommassa kulu. Tuota meinasin jossain välissä kesää kokeilla. Tuossa testibiilissä pitää vielä vähän paklailla lommoja jemmaan ja puskureista noita naarmuja pitää hioa piiloon.

En tiedä onko noilla loppupeleissä paljon eroa kummalla tavalla sen tekee? Telalla kun maalaa niin ei tarvi sillain suojata koko tallia missä sen tekee. Ei tule sitä maalisumua. Ruiskulla kun maalaa niin ehkä itse laittaisin vielä jonkun kertakäyttöhaalarin päälle ja joku hengitysmaski. Pihalla en telalla maalaisi kun siihen tulee kaikkee paskaa pinnalle. Joku pressukatos vaikka mielummin. Samassa paikkaa voi sitten taas ruiskulla myös maalaa. Ehkä telalla maalattaessa maali on vielä halvempaa? Telat ei paljoa maksa, mutta eipä nuo halvimmat maaliruiskutkaan paljoa kustanna. Ruisku tosin vaatii sen kompuran sitten, mutta kyllä yleensä jos vähääkään tekee autojen kanssa jotain niin on jonkinlainen kompura. Kumpikin tapa vaatii kuitenkin sen auton osien suojausta, mitä ei halua maalata.


Viimeksi muokannut Nerd-O : 12.06.2015 07:02
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2015, 09:06
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Kyllä se vuoden kuluttua vielä ihan hyvälle näytti. Ruosteetkin loisti vielä poissa-olollaan. Eikä maalipinta ollut edes kuplinut mistään kohtaa. Telan raitoja ei jää jos käytät tuota vaahtomuovitelaa. Tai noh. En tie oliko itsellä mitään tekemistä sen kanssa että vedin aika reilulla kädellä sitä maalia siihen pintaan. Mut ei se tosiaan siltä näyttänyt että jollain telalla olisi maalattu. Muistaakseni sitä Hammeria mainostettiin maalina missä on ruosteenesto ja pintamaali samassa. Ainakaan itse en mitään muuta siihen päälle laittanut.

EDIT: Löytyi oikein tosi hieno kuva siitä Caddystä. Hieman paskanen se siinä on.


http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...ni-2000019506/ Tuota kannattaa myös harkita. Pari tuttua on tuota kamaa onnistuneesti käyttänyt ruiskumaalauksessa. Tullut kyllä todella hyvä maalipinta. Ruiskuna kumpikin käytti bilteman halvinta maaliruiskua. Tuota meinasin itsekin seuraavaksi kokeilla. Muistaakseni tuo eräs tuttu käytti pari purkkia sellaisen ison mersun pakun maalaukseen. Mikä 609 vai mikä onkaan malliltaan. Kovin paljon sitä maalia ei tuossakaan hommassa kulu. Tuota meinasin jossain välissä kesää kokeilla. Tuossa testibiilissä pitää vielä vähän paklailla lommoja jemmaan ja puskureista noita naarmuja pitää hioa piiloon.

En tiedä onko noilla loppupeleissä paljon eroa kummalla tavalla sen tekee? Telalla kun maalaa niin ei tarvi sillain suojata koko tallia missä sen tekee. Ei tule sitä maalisumua. Ruiskulla kun maalaa niin ehkä itse laittaisin vielä jonkun kertakäyttöhaalarin päälle ja joku hengitysmaski. Pihalla en telalla maalaisi kun siihen tulee kaikkee paskaa pinnalle. Joku pressukatos vaikka mielummin. Samassa paikkaa voi sitten taas ruiskulla myös maalaa. Ehkä telalla maalattaessa maali on vielä halvempaa? Telat ei paljoa maksa, mutta eipä nuo halvimmat maaliruiskutkaan paljoa kustanna. Ruisku tosin vaatii sen kompuran sitten, mutta kyllä yleensä jos vähääkään tekee autojen kanssa jotain niin on jonkinlainen kompura. Kumpikin tapa vaatii kuitenkin sen auton osien suojausta, mitä ei halua maalata.
Toihan näyttää ihan saatanan hyvältä (mitä nyt paskanen mut kiiltää silti) ja jos vielä vuodenki päästä pysyy hyvin kiinni ja kiilto pysyy niin tota vois kans ite harkita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2015, 10:24
JNNE:n Avatar
JNNE JNNE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Ranua, Finland
Viestit: 82
Perusasetus

Tuossa hammeritessa vaan semmonen homma että sen päälle ei voi muilla maaleilla enään maalata, ite hoksin onneksi ennen ko rupesin sutimaan pikkupaikkoja kun tarkotus jossain kohtaa maalata ihan kunnolla toki jos ei myöhemmin enää väriä aio vaihtaa niin sittenhän sillä ei ole väliä

http://www.hammerite.fi/tips_forutsattningar.html
__________________
3x Hilux plus Patrol GR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.06.2015, 10:50
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JNNE Näytä viesti
Tuossa hammeritessa vaan semmonen homma että sen päälle ei voi muilla maaleilla enään maalata, ite hoksin onneksi ennen ko rupesin sutimaan pikkupaikkoja kun tarkotus jossain kohtaa maalata ihan kunnolla toki jos ei myöhemmin enää väriä aio vaihtaa niin sittenhän sillä ei ole väliä

http://www.hammerite.fi/tips_forutsattningar.html
hyvä tietää kiitos! onko mahollista hioo pois vai tukkiiko paperin samanlaisella mössöllä mitä Miranol? koska sillonha sen voi hinkkaa veke vaik oiski vähä kovempaa kiinni. tiedätkö kans et voiko vanhan (1kk-1v) hammerin hioo mataks vesissä ja myllyttää?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.06.2015, 10:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Itseä ei caddyn maalauksessa muu kiinnostanut kuin että maalin saa päälle halvalla. Se alkuperäinen auto sisälsi tosiaan eri väriä joka kohdassa. Tuota en tiennyt, ettei hammerin päälle voi maalaa. Toisaalta eipä sitä tuossa edes kaivannut. Veikkaan että edes hiominen ei paljon auta hammerin ylimaalaukseen. Jos se sisältää silikoonia niin eikö se ole siellä pintamaalin alla myös? Silikoonin saa silloin pois vain hiomalla hammerin kokonaan pois? Veikkaan myös että tukkii hiomapaperit aika hyvin tuon silikoonin takia.

Itsellä siihen maalipintaan jäi niitä valumia sinne tänne, mut hieman tarkemmalla duunilla ne varmaan ois välttänyt. Valumiakaan ei nähnyt kuin aivan läheltä. Esim. parin metrin päästä niitä ei nähnyt enää. Tuo oli sellainen pikainen ilta hiominen, maalaus ja aamulla autolla kovaa ajoa uudella maalipinnalla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.06.2015, 12:35
jvsvmvsv jvsvmvsv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.06.15
Sijainti: vantaa
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Itseä ei caddyn maalauksessa muu kiinnostanut kuin että maalin saa päälle halvalla. Se alkuperäinen auto sisälsi tosiaan eri väriä joka kohdassa. Tuota en tiennyt, ettei hammerin päälle voi maalaa. Toisaalta eipä sitä tuossa edes kaivannut. Veikkaan että edes hiominen ei paljon auta hammerin ylimaalaukseen. Jos se sisältää silikoonia niin eikö se ole siellä pintamaalin alla myös? Silikoonin saa silloin pois vain hiomalla hammerin kokonaan pois? Veikkaan myös että tukkii hiomapaperit aika hyvin tuon silikoonin takia.

Itsellä siihen maalipintaan jäi niitä valumia sinne tänne, mut hieman tarkemmalla duunilla ne varmaan ois välttänyt. Valumiakaan ei nähnyt kuin aivan läheltä. Esim. parin metrin päästä niitä ei nähnyt enää. Tuo oli sellainen pikainen ilta hiominen, maalaus ja aamulla autolla kovaa ajoa uudella maalipinnalla
niijoo totta jos siinä sitä silikoonia on niin voi kyllä tukkia.. pitää selvitellä ja miettiä mut kaks potettiaalisinta vaihtoehtoa on toi Hammeri ja Temalac tällähetkellä ainakin muiden kokemusten perusteella
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.06.2015, 16:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Minun Gee maalattiin Tikkurilan panssarimaalilla ja halvalla ruiskulla. Tuo on todella helppo maali ruiskuttaa automaaleihin verrattuna, maalari oli ensikertalainen enkä silti löytänyt yhtään valumaa autosta. Lisäksi siitä ei tule maalipölyä juuri ollenkaan, paljon osia maalattiin tallissa siten, että vain taustalle laitettiin pressu suojaksi.
Risuista ym. jää kyllä sitten jälkiä paljon herkemmin, kuin kunnolla maalattuun ja lakattuun pintaan, mutta eipä niillä maasturissa niin väliä ole.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty H/P-auton nastarenkaat. andy O/M/V Renkaat ja vanteet 2 24.10.2011 19:37
Ostetaan auton matalanostin purtsi007 O/M/V Muut 0 01.04.2011 22:17
Auton pesua Rekisteröimätön Linkit 1 25.09.2008 17:45
Auton myynnistä.... jakenbj Chit-Chat 6 25.02.2006 11:13
Auton väri Tekniikka & Jutustelu 15 02.02.2006 20:56


Sivu luotu: 22:58 (GMT +2).