![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
EDIT: Löytyi oikein tosi hieno kuva siitä Caddystä. Hieman paskanen se siinä on. http://www.biltema.fi/fi/Veneily/Kem...ni-2000019506/ Tuota kannattaa myös harkita. Pari tuttua on tuota kamaa onnistuneesti käyttänyt ruiskumaalauksessa. Tullut kyllä todella hyvä maalipinta. Ruiskuna kumpikin käytti bilteman halvinta maaliruiskua. Tuota meinasin itsekin seuraavaksi kokeilla. Muistaakseni tuo eräs tuttu käytti pari purkkia sellaisen ison mersun pakun maalaukseen. Mikä 609 vai mikä onkaan malliltaan. Kovin paljon sitä maalia ei tuossakaan hommassa kulu. Tuota meinasin jossain välissä kesää kokeilla. Tuossa testibiilissä pitää vielä vähän paklailla lommoja jemmaan ja puskureista noita naarmuja pitää hioa piiloon. En tiedä onko noilla loppupeleissä paljon eroa kummalla tavalla sen tekee? Telalla kun maalaa niin ei tarvi sillain suojata koko tallia missä sen tekee. Ei tule sitä maalisumua. Ruiskulla kun maalaa niin ehkä itse laittaisin vielä jonkun kertakäyttöhaalarin päälle ja joku hengitysmaski. Pihalla en telalla maalaisi kun siihen tulee kaikkee paskaa pinnalle. Joku pressukatos vaikka mielummin. Samassa paikkaa voi sitten taas ruiskulla myös maalaa. Ehkä telalla maalattaessa maali on vielä halvempaa? Telat ei paljoa maksa, mutta eipä nuo halvimmat maaliruiskutkaan paljoa kustanna. Ruisku tosin vaatii sen kompuran sitten, mutta kyllä yleensä jos vähääkään tekee autojen kanssa jotain niin on jonkinlainen kompura. Kumpikin tapa vaatii kuitenkin sen auton osien suojausta, mitä ei halua maalata.
Viimeksi muokannut Nerd-O : 12.06.2015 07:02 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa hammeritessa vaan semmonen homma että sen päälle ei voi muilla maaleilla enään maalata, ite hoksin onneksi ennen ko rupesin sutimaan pikkupaikkoja kun tarkotus jossain kohtaa maalata ihan kunnolla
![]() http://www.hammerite.fi/tips_forutsattningar.html
__________________
3x Hilux plus Patrol GR |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itseä ei caddyn maalauksessa muu kiinnostanut kuin että maalin saa päälle halvalla. Se alkuperäinen auto sisälsi tosiaan eri väriä joka kohdassa. Tuota en tiennyt, ettei hammerin päälle voi maalaa. Toisaalta eipä sitä tuossa edes kaivannut. Veikkaan että edes hiominen ei paljon auta hammerin ylimaalaukseen. Jos se sisältää silikoonia niin eikö se ole siellä pintamaalin alla myös? Silikoonin saa silloin pois vain hiomalla hammerin kokonaan pois? Veikkaan myös että tukkii hiomapaperit aika hyvin tuon silikoonin takia.
Itsellä siihen maalipintaan jäi niitä valumia sinne tänne, mut hieman tarkemmalla duunilla ne varmaan ois välttänyt. Valumiakaan ei nähnyt kuin aivan läheltä. Esim. parin metrin päästä niitä ei nähnyt enää. Tuo oli sellainen pikainen ilta hiominen, maalaus ja aamulla autolla kovaa ajoa uudella maalipinnalla ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Minun Gee maalattiin Tikkurilan panssarimaalilla ja halvalla ruiskulla. Tuo on todella helppo maali ruiskuttaa automaaleihin verrattuna, maalari oli ensikertalainen enkä silti löytänyt yhtään valumaa autosta. Lisäksi siitä ei tule maalipölyä juuri ollenkaan, paljon osia maalattiin tallissa siten, että vain taustalle laitettiin pressu suojaksi.
Risuista ym. jää kyllä sitten jälkiä paljon herkemmin, kuin kunnolla maalattuun ja lakattuun pintaan, mutta eipä niillä maasturissa niin väliä ole. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty H/P-auton nastarenkaat. | andy | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 24.10.2011 19:37 |
Ostetaan auton matalanostin | purtsi007 | O/M/V Muut | 0 | 01.04.2011 22:17 |
Auton pesua | Rekisteröimätön | Linkit | 1 | 25.09.2008 17:45 |
Auton myynnistä.... | jakenbj | Chit-Chat | 6 | 25.02.2006 11:13 |
Auton väri | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 02.02.2006 20:56 |