|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
|||
|
|||
Ilmoittaudun
Itellä kans nyt käyttiksenä 1999 4.0 laredo. N.213000km ajettuna. Average kulutus näyttäny sekalaisessa ajossa 14.8l/100km, alla on n. 31" all terrainit, eli ajotietokone ei ihan piä paikkaansa. Mukavuus maantiellä on kyllä toista luokkaa kuin XJ:ssä, samoin sisätilat isommat selkeesti.
|
#427
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tärkein vikki lienee kuitenkin se, että mee alkoon ja osta pullo viinaa-->sauna lämpiämään-->juo viinaa ja sauno ja mieti huomenna uudelleen ostaakko kuitenkaan sinänsä kivaa autoa mikä on pilattu cdi koneella Eräs huomionarvoinen seikka 2.7diisselijeeppiä harkitsevalle on se ettei siihen tekniikkaan löydy ihan samaantyyliin varaosia kuin mersuihin, vaikka se sprintterin kone onkin. Merkkiliikkeestä toki löytyy, mutta halvemmat mersun osia myyvät firmat ei kaikkea pysty toimittamaan. Moniurahihna esimerkiksi hyvä esimerkki, ei ihan helppo löytää järkevään hintaan muuten kuin mitoilla.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td -Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa |
#428
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.jamant.fi/hihna-mop5080251aa-p-2892.html Mun mielestä ihan kohtuu hinta, kuitenkin käsittääkseni alkuperäinen mopar osa. |
#429
|
|||
|
|||
paljonkos muilla kuluttaa 4.7HO? Tietämyskone kertoo noin 16l/100km?
Ja oletteko huomanneet moista, vaikka rangea näyttää 2km ja viisari näyttää ihan viimoseen palkkiinni ei saa tannkkii edes 70litraa bensaa vaika kuin liruttelis. 78l tankki pitäs kuitenkin olla? |
#430
|
|||
|
|||
No on tässä viimeset 5 vuotta ajettu ranskalaisella. Ja nehän on ihan paskoja ja ei kestä mitään jos nettiä uskoo Ja ei oo tarvinnu kun yks johtoliittimen hapettuma korjata muuten pelkillä huolto-ohjelman huolloilla ja muutamat alustan osat vaihdettu.
|
#431
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#432
|
|||
|
|||
Ei oo sama hihna ku meses mut löyty fixuksel, gatesin hihna
|
#433
|
|||
|
|||
No juu kaikkeahan paljon puhutaan kaikista automerkeistä. Ja ei mullakaan nyt noita cdi laitteita oo ollu kun kaks mutta kyllä ainaki mulle sattu reilusti ongelmia ton koneen kans. Ja ei toi hihna oo ainoa asia, polttoainesuodatin on toinen hyvä esimerkki ja konehuoneen muoviset naftalinjat kans.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td -Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa |
#434
|
||||
|
||||
Liekköhän vika vai ominaisuus kun montut tuntuu ratissa. Pahimmissa hypyissä ratti saattaa kääntyä varttikierroksenki jos ei pidä kunnolla kiinni.
Etuakselilta ei löytyny mistään väljää ja kardaanin liukukaan ei ollut jumissa. Oisko väljällä ohjaussimpukalla tekemistä asian kans? |
#435
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jos on, niin onkohan panhard ja simpukalta raidetangolle menevä tanko saman suuntaisesti. Ne jos on eri kulmassa, niin aiheuttaa ainaki tuota kyseistä ominaisuutta. Edit. Tai eihän sen tarvi olla korotettukkaan, jos ei oo kulmat oikein...
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#436
|
||||
|
||||
Mulla tekee samaa tuossa ZJ:ssä. 2" korotus on.
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä Volvo projektia täällä Pientila Facebook |
#437
|
||||
|
||||
2" korotettu. Panhardin ja työntövarren kulmat ei luulis menevän ketulleen jos ei niitä ole mulkattu?
|
#438
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei kyllä tullu tuotakaan ajateltua. Vikakuvaksesta tuli vain mieleen ekana, kun itellä Jeepissä kyseinen ongelma... Aiheuttaa kyllä järkyttävän woblauksen monttujen jälkeen, jos tukivarsissa tai panhardissa on väljää
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - Viimeksi muokannut D_Bar : 07.06.2015 21:27 |
#439
|
||||
|
||||
Saiko etuvarsille jostain pelkät puslat ettei tarvis vaihtaa kokonaan uusia varsia? Myös jos jollain kokemuksia säädettävistä varsista niin kertomuksia otetaan vastaan.
|
#440
|
||||
|
||||
Kyllä minä ihan suosiolla vaihtaisin koko varret, ne ei hirveitä Rockautossa maksa.. puslien irtisaaminen voi jossain tapauksissa olla aikamoinen homma, jolloin uusilla varsilla säästää aikaa, vaivaa, hermoja - ja parhaimmillaan ihan silkkaa rahaakin.
Säädettävistä varsista otat melkein mitkä vain, missä on toisessa päässä alkuperäistyyppinen Cleviten kumipulsla, ja toisessa päässä flex joint.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#441
|
|||
|
|||
No wj tuli ostettua. 700 km oston jälkeen alkoi naksutus voimansiirron. Voimistuu kunnolla vedättäessä. Kardaaneja heilutellessa etukardaanin taaemmassa nivelessä tuntui hieman säteittäistä ja pitkittäistä välystä. Eli varmaan tuossa on se vika, kun muut nivelet tuntui timmeiltä. Vai pitääkö tuossa olla välystä.
|
#442
|
||||
|
||||
Liekköhän mahtuu pyörimään 265/65r17 katusliksit 2"korotuksella ja vakio vanteilla? Pitäs täältä reissun päältä ostaa renkaat niin minkähän kokoset uskaltaa alle pukata ilman modifikaatioita?
|
#443
|
|||
|
|||
Luulis menevän, mulla Insaturbo Dakarit 265/65r17 ja varmaan on isommat mitä normi katukumet. Profiilissa joku kuvanen. 50mm korotettu.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix FJDC member. |
#444
|
||||
|
||||
niin muistelinki että jollain oli tuossa koossa dakarit. Mulla on vain vanhemman mallin vanteet, mutta e-t näyttäs äkkiseltään samalta. Ei ilmeisesti ole spacereitä?
|
#445
|
|||
|
|||
Ei ole spacereitä, tappikäännössä vähä jonnekki sisälokariin ropsuttaa joskus edessä.
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix FJDC member. |
#446
|
|||
|
|||
-99 4.7 PowerTech kulutus alle kympin maantiellä 80 ja 100 rajoituksella. Hyvissä olosuhteissa ja Cruise päällä.
Vakiokesärenkaat, painetta 2.7 bar Laatikonahan on 45RFE jossa on 545RFE ohjelma eli kaikki 6 vaihdetta on käytössä. Tietämys kone on pessimistinen ilmoittaa todellista vähemmän kilsoja. Noh, eipä lopukesken jos sen mukaan ajelee tankille. Meidän autolla olen päässyt 100km bensavalon sytyttyä kun olen ajanut tankin kuivaksi. Bensavalo syttyy kun 40-30km on tietokoneen mukaan jäljellä. Tankki taitaa olla 83-84 litrainen. Varmaan erilähteissä eroja vai eroja tankeissa? Saahan tuolla enemmänkin palamaan jos pumppailee kiihkeästi kaasupedaalia. |
#447
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#448
|
||||
|
||||
Ei missään voimansiirron nivelessä kuulu olla väljää. Väljää -> korjattava. Kardaanissa hyvinkin pieni välys voi aiheuttaa kaikenmoista ongelmaa tärinästä meluun yms.. korjaamattomana yleensä rikkoo sitten pidemmän päälle pinionin laakerin ja jakiksen lähdön laakerin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#449
|
|||
|
|||
Miten tuo on mahollista? Itellä näyttää 14-15 maantiellä? 2004 4.7HO renkaat on tosin 235 mud terrainit.
Lainaus:
|
#450
|
|||
|
|||
Nollaa lennossa ja ajaa hiljaa sen aikaa et saa kuvan :-)
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 693 | 24.09.2020 09:37 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |