Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2015, 20:24
Pekanderi Pekanderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.15
Sijainti: outokumpu
Viestit: 105
Perusasetus

En aja tällä muualla kun metikössä mutta talvella tosiaan tulee ne todelliset ongelmat esiin kun ei ole pitoja pyörien alla :/

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.06.2015, 20:33
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

hienovarasesti ja epäsuorasti savolaiseen tapaan vihjasin, notta se kiäntyminen on vaan yks ongelma mikä tuollasesta tasauspyörästön hitsilukituksesta oikeen seurovaa. se toinen on just minkä ite jo koeponnistit, eli niitä murroksia JA vetotikkuja saat vaihtaa normaalia aika paljo tihiämpään.. jos ne ei ole edes patrolleissa ikusia mehtäkäytössä, niin varaudu niiko myö jeeppimiehet, et siulla on kierros tikkuja ja murroksia matkassa ku lähet mehtään ja opettele tekemään ne vaihot vartissa et kestät muun porukan matkassa safareilla

muuta miulla ei oikeestaan oo ennee sanottavoo, oot miun avun ulottumattomissa järkipuheen ja neuvojen osalta ihan tasan tarkkaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.06.2015, 20:42
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Perusasetus

Ite kun olen tolla pitkällä patella tossa metässä ajellu ja ei ole mitään lukkoja, niin siinä on veivaamista ihan ilman kemppiä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.06.2015, 20:45
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Juu ei tässä kenenkään rakenteluintoa oo tarkotus lannistaa, mutta nyt vaan etit jostain ehjän etuperä ja jatkat onnellisena offaamista

Sitten jos se hitsikone ei meinaa pysyä millään hallinnassa ja on pakko päästä turaamaan, niin hitsaa se kemppi taakse

Toitsuun saa varata murroksia matkaan. Ihan sama onko lukkoa vai ei

Viimeksi muokannut Jaba : 01.06.2015 20:48
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.06.2015, 20:58
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

mie taisin lannistaa hiukan, mutta ei kyllä ollu tarkotus ihan niin rajusti vittuilla
mutta asiaan..
se kemppi on takana ihan "ok" koska se on a) halpa b) oikein tehtynä varma (aina lukossa!)

fiksu se ei missään nimessä ole, mutta joskus on pakko oikasta hiukan mutkia, että saa rajallisten budjettien rajoissa tehtyä edes jonkinlaisen kamppeen millä harrastaa. eteen ei ole fiksusti mitään muuta mahollisuutta yhteenkään automerkkiin kuin se kytkettävä lukko. palalukot menee yksinään päälle, kuten torsen tyyppiset ja kitkakin nahistaa keulassa ja maantiellä nuo kaikki "automaattilukot" TODELLA VAARALLISIA. ne on oikeesti hengenvaarallisia laittaa sinne. mettävehkeessä ne tekkee justiinsa tuon, että murrokset on silppuna, kuten vetarit, napalukot ja iteasiassa ihan kaikki mitä siellä etuakselilla on. ei tule kestämään, vaikka laittelisi mitä cromo osia ja hathat palikoita jotka maksaa tonneja, ajatus ja jo autotekniikan perusteellakin täysin tyhjä arpa. jos ei heti porsi, niin kotvan kuluttua porsii, se on aivan varma.

ja mitä tuohon siun autovalintaan tulee, et erikoinu tarkemmin mallia, patrolleja on suomessa ainakin neljää eri tyyppiä ja niistä lyhyet variantit viellä, kaikissa pieniä eroja akseleiden, koneiden, yms osalta. perus pitkäkorinen on kankee jo yksinään, saati etupää lukossa. mutta sillä pääsee pelimies helkkarin pitkälle ja viellä poiskin ihan kemppi perseen, tai jopa vakio kitkan turvin, ekana vaan pitää oppia se lentotukialusmainen ajokäytös ja perusjutut ajotekniikoista.

tällä foorumilla on sekä patrol guruja, että noita jotka osaa neuvoa ajotekniikan niksejä aika paljon, eli ei kysyvä tieltä eksy ja VARMASTI kysyjälle vastataan ja häntä neuvotaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2015, 21:27
Pekanderi Pekanderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.15
Sijainti: outokumpu
Viestit: 105
Perusasetus

Pitkä kankee lehtijousi hirmu pihamaalla retkottaa juu ei tässä tarkotus oo murroksia töikseen vaihella eli tasauspyörästöä kehiin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.06.2015, 21:40
Pekanderi Pekanderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.15
Sijainti: outokumpu
Viestit: 105
Perusasetus

Miten mahtaa takaperän sisuskalut käydä etu perään ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.06.2015, 22:09
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

kahopa tuosta "patrol kysy ja vastaa" vitjasta, siellä on jossai välikössä vertailtu nuita akseleita keskenään ja nimenomaan lukkojen ja sisäkalujen osalta, jokasesta patrollin mallista on käyty sama keskustelu varsin kahteen kertaan
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.06.2015, 17:25
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
mie taisin lannistaa hiukan, mutta ei kyllä ollu tarkotus ihan niin rajusti vittuilla
mutta asiaan..
se kemppi on takana ihan "ok" koska se on a) halpa b) oikein tehtynä varma (aina lukossa!)

eteen ei ole fiksusti mitään muuta mahollisuutta yhteenkään automerkkiin kuin se kytkettävä lukko. palalukot menee yksinään päälle, kuten torsen tyyppiset ja kitkakin nahistaa keulassa ja maantiellä nuo kaikki "automaattilukot" TODELLA VAARALLISIA. ne on oikeesti hengenvaarallisia laittaa sinne. mettävehkeessä ne tekkee justiinsa tuon, että murrokset on silppuna, kuten vetarit, napalukot ja iteasiassa ihan kaikki mitä siellä etuakselilla on. ei tule kestämään, vaikka laittelisi mitä cromo osia ja hathat palikoita jotka maksaa tonneja, ajatus ja jo autotekniikan perusteellakin täysin tyhjä arpa. jos ei heti porsi, niin kotvan kuluttua porsii, se on aivan varma.
Pitää tuosta Torsenista etuakselilla todeta etten ole havainnut sen lisäävän puskemista kuin etuvetoisena ajaessa. Puskeminen loppuu kun löysää kaasua.

Niin, käytöstä se on monasti osien kulutus kiinni. Metsässä särkyy ja maantiellä kestää!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.06.2015, 20:39
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Pitää tuosta Torsenista etuakselilla todeta etten ole havainnut sen lisäävän puskemista kuin etuvetoisena ajaessa. Puskeminen loppuu kun löysää kaasua.

Niin, käytöstä se on monasti osien kulutus kiinni. Metsässä särkyy ja maantiellä kestää!
ihan kysymys perustuen 4 vetosen ajotekniikkaan liukkaalla, miten sie löyseet kaasua kesken mutkan, menettämättä pitoa ja ohjausta? tähän mennessä meinaan kaikki nelikot on tehny aina saman, et jos ollaa yhtään riskirajaa likelläkään, menet ja heivaat kaasun mutkassa => perse irti ja kabiini käsiä täys => annettava lapikasta et saat ohjattua "kaasulla" ja sit on taas mahollisuus, et se torseni menee kiinni ja pito lähtee eturilloilta vai onko miulla menny tän yli 500k kilsan aikana nelivetosella ajaessa jotakin ohite?

tää etupään automaatti on ihan sama ikiriidan aihe kun ne mutikat "talvirenkaina" toiset pärjää kun ne on tien tukkoina ja elää pikkusen riskirajoilla, me toiset jotka ajetaan työksemme kyrpiinnytään kun joku harrastelija seikkailee ja vaarantaa muut

mie en laittas jos autolla ajetaan tiellä, pl jotkut 1km siirtymät kävelyvauhtia ajoalueelta toiselle. kytkettävä on ainua vaihtoehto keulalukoksi, sit ennen vaikka investoi vinssiin ja jättää etupään avoimeksi.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.06.2015, 21:21
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 606
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ihan kysymys perustuen 4 vetosen ajotekniikkaan liukkaalla, miten sie löyseet kaasua kesken mutkan, menettämättä pitoa ja ohjausta? tähän mennessä meinaan kaikki nelikot on tehny aina saman, et jos ollaa yhtään riskirajaa likelläkään, menet ja heivaat kaasun mutkassa => perse irti ja kabiini käsiä täys => annettava lapikasta et saat ohjattua "kaasulla" ja sit on taas mahollisuus, et se torseni menee kiinni ja pito lähtee eturilloilta vai onko miulla menny tän yli 500k kilsan aikana nelivetosella ajaessa jotakin ohite?

tää etupään automaatti on ihan sama ikiriidan aihe kun ne mutikat "talvirenkaina" toiset pärjää kun ne on tien tukkoina ja elää pikkusen riskirajoilla, me toiset jotka ajetaan työksemme kyrpiinnytään kun joku harrastelija seikkailee ja vaarantaa muut

mie en laittas jos autolla ajetaan tiellä, pl jotkut 1km siirtymät kävelyvauhtia ajoalueelta toiselle. kytkettävä on ainua vaihtoehto keulalukoksi, sit ennen vaikka investoi vinssiin ja jättää etupään avoimeksi.
Voi hevon vittu
Tapanani on korjata virheellisiä käsityksiä kun niitä tapaan. Kun selkeästi ei tiedetä asiasta.

Torseenista puhuessa pitäisi ennemmin puhua torsen-tyyppisestä tasauspyörästöstä.
Se jakaa vääntömomenttia pyörien kesken, mutta sallii eri pyörintä nopeuden.

Etu vedolla sen huomaa. Nelivedolla se toimii lähes eleettömästi (edessä on aina parempipito kuin normaalitasauspyörästöisellä).

Ajotekniikkassa ei pidä väheksyä ohjaamista sillä hallitaan luiston ja pidon suhdetta.
kun mutkassa lähtee lapasista on ihan sama mitä sadetansseja vedellää kabiinissa.

Tehot pois, ohjaat luiston suuntaan!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.06.2015, 20:37
Pekanderi Pekanderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.05.15
Sijainti: outokumpu
Viestit: 105
Perusasetus

Hj kauppaan niin saapi lukon päälle ja pois sillon kun on tarvis.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia peltityökaluista? jnu Chit-Chat 24 07.02.2012 11:59
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
kokemuksia pressutalleista ? pee Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2007 09:04
Kokemuksia lumikengistä? KarvaTurpa Chit-Chat 12 25.11.2006 10:11
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 18:29 (GMT +2).