Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.05.2015, 17:58
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Hei, tässä tuli mieleen kun setämiehellä on pätkä-Datsun pihatraktorina, mm. ulos-otolta kardaani tuotu eteen, ja siinä traktorin ulos-ottotappi, niin saa esim sirkkeliä pyörittää Meinaa laittaa akselit jousten alle, parantaen maavaraa, ja vissiin U-pultit löysällä tai jotain kun akseli liikkuu. Tuli vain mieleen kun mahdollisesti tulevassa varaosa-autossa on valmiiksi SOA, niin välityksiä mietin, kun varaosa-auto on 1988 ja sedän Datsun on muistaakseni 1982. Eli minkälaisia välityksiä murikoista pitäisi löytyä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.05.2015, 16:29
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Erithän ne todennäköisesti on, mut katsomallahan se selviää, ei niihin veden pitävää sääntöä ole. Onko sillä sitten väliä mitkä on jos vaihdat molemmat akselit?
Tai sit vaihdat perät toisista akseleista jos merkitystä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.05.2015, 17:44
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Kunhan vain ajattelin, Datsun on vain pihakäytössä että ei ainakaan haittaa olisi jos siihen tiheämmät välitykset saisi. Kun taas itse ajelen pelkästään tiellä. Vai lieneekö kuinka iso merkitys, vituttaa kyllä ajaa omaa Nissania, kun mittarin mukaan 95 pitää ajaa että menee 80, kierroksetkin melkein 2500 huutaa niin joo ja helpoin tietenkin on vaihtaa molemmat akselit, kun on valmiiksi pedit tehtynä siinä varaosa biilissä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.05.2015, 17:49
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Heh


Laita isommat renkaat niin ei mittari heitä ja koneenkin kierrokset tippuu...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.05.2015, 18:08
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Juu, tai nyt ei ole minulle tarkoitus vaihtaa akseleita mutta ajatuksen tasolla vaan tuumin. Ja seuraava kysymys, autossa on alla 235/75/15. Mukana tuli 32x10r15 renkaat, mutta kauheat pallot kun on kapea vanne, pintaa renkaissa enää 3mm. Niillä mittari näyttää oikeaa ja tietenkin kierrokset laskee. Mikäköhän rengas vastaa tuota 32x10? Vanne varmaan 16", entä mikä kumin korkeus pitäisi olla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2015, 18:40
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

Öö


Tarkoitatko minkä levyiselle vanteelle tollainen rengas? 7" ja siitä leveämmät viisaammat voi katsoa STRO:sta tietenkin 15 vanne...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2015, 18:50
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Hmm muotoillaan uudellen kysymys, haluan moottorin kierrokset alemmas, ja mittarin näyttämään oikeaa lukemaa. Minkäkokoiset renkaat alle tulisi laittaa? Miten ajelija sulla on, taitaa vain nopeusmittari olla, mut pitääkö paikkaansa mittari, entä minkäkokoiset renkaat sinulla on?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.05.2015, 06:05
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CitizenPatrol Näytä viesti
Hei, tässä tuli mieleen kun setämiehellä on pätkä-Datsun pihatraktorina, mm. ulos-otolta kardaani tuotu eteen, ja siinä traktorin ulos-ottotappi, niin saa esim sirkkeliä pyörittää Meinaa laittaa akselit jousten alle, parantaen maavaraa, ja vissiin U-pultit löysällä tai jotain kun akseli liikkuu. Tuli vain mieleen kun mahdollisesti tulevassa varaosa-autossa on valmiiksi SOA, niin välityksiä mietin, kun varaosa-auto on 1988 ja sedän Datsun on muistaakseni 1982. Eli minkälaisia välityksiä murikoista pitäisi löytyä?
82:ssa pitäs olla 4.625 ja pätkässä yleensä 4.11 alkuperäisissä akseleissa. mut pätkässä on myös alkujaan takanakin ns pikkuperä, eli samanlaisella c200 murikalla mitä edessäkin.
joskin taas yleisin välitys patrollissa on se 4.325..
ajelijalta joskus ostettiin yksi 82vm pitkä missä oli 4.11 perät, sitä ei kait alkujaan pitäs edes olla isossa murikassa.

onko tuo pätkä 5-vaihteinen?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.05.2015, 07:37
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus

Datsun on vain 4-vaihteinen. Niin joo, eli päällepäin akselit pitkäs ja pätkässä on samat, mut pitkässä on vahvempi tasauspyörästö?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.05.2015, 12:53
ajelija:n Avatar
ajelija ajelija ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 21.04.10
Sijainti: Kuopio
Viestit: 1.242
Perusasetus

On eroa


C200 ja H233B lautaspyörät on eri kokoa joten C200 pienempi akseli. Mutta jotain hyvääkin, enempi maavaraa Omasta mielestä ainakin silmin nähden eri kokoiset akselit korjatkaa viisaammat jos olen väärässä? Kannattaa Googleen laittaa "Patrol service 160 manual" löytyy iso tiedosto...

Viimeksi muokannut ajelija : 22.05.2015 12:57 Perustelu: Lisää infoa
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.05.2015, 13:12
CitizenPatrol CitizenPatrol ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 68
Perusasetus


Niin se kaari syntyy alle 10€ kustannuksella.


Pokkaus vielä tehtävä.


Sit kysymys, kun takasivulasien karmit melko happamat, täytyy nekin jossain vaiheessa hitsailla. Miten tiiviste tulisi ottaa pois oikeaoppisesti?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.05.2015, 17:50
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Eiköhän noi lähteny ihan vaan vääntämällä pois. Voisin vilkasta kun käyn tallissa, on irtonainen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.05.2015, 21:39
jubet jubet ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.02.13
Sijainti: Laukaa
Viestit: 401
Perusasetus

Juu, ulospäin irtoaa, kun sisäpuolelta taivutat tiivistettä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5062 08.12.2025 16:04
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 13:29 (GMT +2).