Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.04.2015, 06:05
Rango:n Avatar
Rango Rango ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.11.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 426
Perusasetus

Myös täältäpäin iso kiitos kaikille reissuseurasta, mukavaa oli! Meilläkin Ruotsalaisessa sotakoneessa alkoi kotimatkalla tuntua ravistusta voimansiirrosta, jonka lisääntyessä irroitimme Porvoon kohdalla etukardaanin. Se projekti ei tuottanut toivottua ravistuksen loppumista, mutta kun käsijarrua nykäisee matkanopeudessa niin ravistus loppuu! No onneksi tällaiset sotakoneet on suunniteltu kriisitilanteisiin, niin aina joukot kotiutetaan, vaikkakin hieman linkuttaen.
Nyt kalusto pestynä ja vahattuna, niinkuin miehistökin! Kiitos.
Rafu & Joonas

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1126.JPG‎
Views:	744
Size:	107,4 Kt
ID:	59040   Click image for larger version

Name:	IMG_1127.JPG‎
Views:	734
Size:	184,1 Kt
ID:	59041   Click image for larger version

Name:	IMG_1128.JPG‎
Views:	723
Size:	136,9 Kt
ID:	59042  
__________________
Ei jäädä tuleen makaamaan, siitä saa haavoja!

Viimeksi muokannut Rango : 09.04.2015 08:10
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2015, 11:27
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Torstai 2.4.2015

Puolenpäivän aikoihin lähdin töistä hakemaan Jannea, viimeiset kamat berttaan ja nokka kohti vaalimaata. Joppa ja Tapsa bongatiin Kouvolan prisman pihasta mutta jatkettiin suoraan matkaa Vaalimaalle. Rajahovissa pysähdyttiin pikaisesti ja sitten tulliin.

Suomen tullissa ei ollut mitään, ekana ajoin vaan tullattavaa puolelle ja piti ottaa pieni sakkokierros takaisin drive-in kopeille. Muuttunut Vaalimaakin viime vierailuista.

Venäjän tullijono näyttikin sitten aika pahalta. Tässä jonossa kotimaisia autoja ja venäläiset taas suihkivat omaan jonoon vastaantulijan kaistaa pitkin. Venäjän tullin jonoon saavuttiin noin 15.30.



Suomikilpisen mazdan karvakäsi yritti ohitella mutta muutamasta autosta nousi väkeä ojentamaan juippia, jonkinlaista käsirysyä oli ikkunan kautta ja sitten vaan mazdakuski kiilattiin niin että kaikki pääsi takaisin omille paikoilleen. Lopulta kuskilta meni hermo ja kääntyi takaisin Suomen rajalle päin.


Jonossa kesti tunti toisensa jälkeen. Siinä odotellessa irroitin ratin ja käänsin sen suoraan. Testattiin LA puhelinta ja todettiin että ei kuulu mitään, ei edes suhinaa, kannen aukaisu paljasti yhden konkan pullistuneen. Janne otti puhelun Terolle joka toi matkalta uuden midlandin pikkukoneen.


Viipurin veikkojen pihassa oltiin noin klo 20. Jonossa meni siis huimat 4,5 tuntia. Alakerran pankista eurot rupliksi kurssilla 59. Kaupasta pari lavaa janojuomaa, jokunen pullo pikkuhousumehua ja matka jatkui Säkkijärvelle jonka nesteella tankit täyteen. Diesel taisi maksaa noin 34 ruplaa litra = noin 56 senttiä.


Lisäkanistereita tarvittiin koska siirtymä ekaan leiriin 110km, eikä tankkausmahdollisuutta perillä. Antrean asema ei auki yöllä.


Tarkoitus oli mennä Pamela leirin lähistölle kankaalle mutta siellä olikin vielä niin paljon lunta että päätettiin mennä varsinaiseen leiripaikkaan lampien väliin. Perillä oltiin noin 00.30. Puutalkoot ja loppuletkan odottelu venytti nukkumaan menon noin klo 4 korville ja viimeiset kömpivät telttaan 6 kantturoilla.

Yöllä havahduin hieman pahaan oloon yllättäen, alkoa kun olin ottanut vain kohtuudella. Sitten tulikin kiire teltasta ulos. Hoipertelin pihalle polvilleen maahan ja pää tantereesen. Tuntui että just lentää laatta mutta sitten olo alkoikin helpottamaan. Kävelin takaisin teltalle ja huomasin että webaston putki oli maata vasten. Pöllytti luultavasti pakokaasua sisään jotenkin niin että retkisängyn päällä, naama kohti keskisalkoa sain siitä pahimmat käryt. Kukaan muu ei ainakaan mitään huomannut. Nostin putken takaisin ylös ja kömmin takaisin pussiin. Herätys oli klo 8, sain sentään noin 3-4 tuntia unta.

Klo 2:14 leiritulilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2015, 11:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Perjantai 3.4.2015

Vaihdoin uuden LA puhelimen mutta se ei kauaa kestänyt kun mykistyi. Luulin ensin että se on väärällä maa asetuksella mutta sitten hetken siitä kuului jotain kunnes mykistyi. Myöhemmin avattiin koppa ja todettiin että saman näköinen konkka oli pullahtanut tästäkin. En tiedä missä on vika antenni oikarissa, johto oikarissa, alennin antaa ylijännitettä tai jostain tulee 24v koneeseen sisään? No onneksi saatiin Terolta Midlandin alan 48 käsikapula lainaan ja se onkin niin hyvä peli että meni heti hankintalistalle.

Klo 8 herätys ja liikkelle päästään noi 10 aikaan. Ennen lähtöä Jouni kokeilee kuinka maxxiksen competition renkaat puree soraan.



Arvuutellaan että onko nuo oikeasti kisaseoksella. Kyljessä lukee ainakin competition. Renkaan kuvio näyttää ihan fiksulta ja nappula on korkea.


Sitten lähdetään jytyyttämään leiristä pohjoiseen päin pätkälle.


Yllätyksellisen jäässä vielä paikat, kantaa kevyempiä autoja.


Tai sitten ei kanna.










Pätkä niin jäässä että läpi ollaan nopeasti. Suunta otetaan kohti tempokeskusta. Ukkosen eturengas meinaa karata matkalla ja pultteja pitää kirrata.


Ennen tempokeskusta otetaan reitti joka kiertää saarijärven sivua hiekkatielle josta päästään kohti paalijärven ylitystä.


Lunta onkin vielä paljon ja melkoista tahkoamista hangessa. Pitää hiippailla kuin suossa.







Ylämäet varsinkin ahdistaa


Vaan ei apukuskilla huolen häivää, lääkitys on kohdallaan.


Urat on syvät ja jäässä. Jumiin jää helposti suorilla akseleilla.


Räikkää laulatetaan. Varsinkin ekalla on tekemistä kun lumen takia ei henno survoa kaasu pohjassa kun ei tiedä mitä alla on.


Paalijärven sunnalla on ollut rajuja metsätöitä ja hiekkatietä menee nyt ristiin rastiin. Hiekkaa on ajettu lumen ja jään päälle. Kesä vasta paljastaa miten huonossa kunnossa nämä sitten ovat. Paalijärven ylityksellä odottaa yllätys. Siinä on nyt silta.



Jälleen yksi hyvä reitti menetetty .


Pahinta on että tämäkin hiekkatie menee täysin meidän reitin mukaan. Liian hyvät pohjat ajettu siihen.



Suunta otetaan kohti Mertjärveä ja siitä itään Inkilän suuntaan. Lumi vaan syvenee matkalla.


Jopan nankang mittakaavakuva


Reitin plaanaus on melkosta hommaa. Auto luikertelee mihin sattuu ja hanki imaisee helposti lepikkoon.


Koitetaan päästä tukkitien kääntöpaikalta ison mäen yli mutasafarireitille johtavalle pätkälle. Pohjoisrinteessä on vaan niin paljon lunta että reitti vaikea löytää ja varsin järjetön edes ajaa. Jonkinlainen "harhailureitti" kyseessä. Lunta puolesta metristä ylöspäin paikoittan pohjoisrinteen puolella josta pitäisi mennä. Lopulta päätetään vetää leiri mäelle ja ottaa aamulla uusi suunta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2015, 11:28
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Lauantai 4.4.2015

Aamulla takaisin samoja jälkiä ja isompien latujen kautta kohti siltareittiä Inkilän itäpuolella.


Vastakarvaan paha ajella


Porttaalimiehillekkin tulee ylittämättömiä esteitä.


Samaan kiveen istuu maastojeeppikin.


Tuttu silta matkan varrelta näyttää jo hieman arveluttavalta.


Onkohan tässä ollut silta vielä viime vuonna. Tai ainakin tie.




Terävä reuna vastapenkassa, vinssillä ylös ettei mitään hajoa. Osa menee ihan ajamallakin.


Kuva joka todistaa Laurin tehneet jotain.


Inkilä. Joppa poistuu letkasta kotia kohti.


Siltareitillä apparin juottoa kesken vinssauksen.


Apukuskin eväät.


Siltareitillä tehty lisää puutöitä. Reitti aivan pilalla. Ainoa hyvä kohta on enää koivikko.


Sekin aika jäässä.




Eli ei tässäkään pätkässä oikeen mitään ajettavaa.

Ennen uutta mullifarmia otetaan tauko ja näyttää siltä että jeeppi pitää tankata ja omankin tilanne on se se lähdetään Jounin kanssa Käkisalmen tankille. Loput lähtee kohti luotisuoraa. Jonkin ajan päästä tankille saapuu myös Ukkonen ja Rafu. Haisulista oli hajonnut kaasuvaijeri vain muutama kilsa siitä missä erottiin ja päättivät tulla tankille sillä aikaa kun haisulia parsitaan. Perinteisesti tankkauksen ohessa syödään huoltsikka tyhjäksi hamppareista ja hodareista.



Koittaa vähän räntääkin sadella.


Käkkäristä ajetaan räisälän kautta luotisuoralle. Yhtäkkiä boggerien jäljet katoaa metsään, reilusti ennen pätkää. Onnekkas "harhailu" etuletkalla sillä saatiin pätkälle mittaa muutama kilsa lisää. Sama linja menee pidemmälle läpi melkein suoraan kohti varsinaista luotisuoraa. Hakkuuaukeat ja muut esteet pakottaa pieneen kiertelyyn. Välissä on ihan hauskaa pehmeikköä.

Tästä tulee sitten luotisuoran jatko #2.






Originaalilla luotisuoralla jeeppiin tulee ongelmia kun lukko päällä ei vedä kumpikin rengas, paitsi taakseppäin.




Jeebi ongitaan ylös ja tutkitaan vikaa. Vika vaikuttaisi jäävän lukkoon joten matkaa jatketaan.


Ekana kairataan reitti auki. Jeepin eturengas kun pyrki jään alle rajusti.






Ojan kohdalla tulee taas paha jumi ja naru poikki. Pääsi tositoimiin gigglen pleissaus setti ja hyvin toimi. Pylpyrän avulla päästään ylös. Naru alkaa vaan olla aika lyhyt, kelalla ehkä 15m jäljellä.


Ojan jälkeenkin löytyy vielä yllätyspehmeitä.


Ihme tapahtuu ja luotisuora päästään läpi koko kalustolla ilman pahempaa murhetta, lukuunottamatta jeepin lukkoa. Tämä reitti on viimeiset kaksi kertaa jäänyt ajamatta joko kalusto tai miehistö ongelmien takia.

Leiriksi haaveillaan saunaleiriä mutta niittysuon ojalla on veden korkeus niin että sillan tukit juuri näkyy. Tietää sitä että sinne on turha mennä, niinpä jäädään niitylle tien varteen leiriin.


Villisiat on myllänneet niityllä ja lähistöllä on vielä höyryäviä ulostekasoja. Kelon hakuun ja notski pystyyn.


Tätä lähistöä pitäisi vielä tutkia enemmän mahdollisia reittejä esim. tästä niityn leiristä suolle päin. Siellä menee kaikenlaista polkua kartan mukaan.

Viimeksi muokannut mikjus : 08.04.2015 11:36
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2015, 11:29
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Sunnuntai 5.4.2015

Aamulla päätetään ajaa luotisuoran jatkopätkä. Matkalla alkaa bjstä kuulua outoa ääntä jonka luulin poistuvan kun irroitin kepin alustasta. Lopulta ennen pätkää tutkitaan tarkemmin ja etukardaanista on karannu kaksi pulttia ja jäljellä olevat kaksi löysällä. Remontti tauko ja pari autoa lähtee scouttaamaan pätkän kuntoa. Risteyksessä on tukkimiesten chevy niva joten käytävä katsomassa minkälaiseen kuntoon pätkä on myllätty. Kardaanin pultteja ei löydy kun yksi omista varastoista mutta onneksi lopulta haisulista löytyy toinenkin.



Päästään pätkälle. Venäläinen lautatie.


Pikkupehmeiköissä teutarointia










Jeeppi sukeltaa


Maastojeepit jumissa












Hakkuut menossa. Lisää kantohelvettiä. Reitti löytyy kuitenkin helposti vaikka metsä on "vetäytynyt" pidemmälle.


Mestat jäässä. Hauskasti hakattu reitin kummaltakin puolen niin että pätkä vielä ehjä. Ehkä tämäkin kohta pelkkää aukkoa.


Pätkän lopussa pellolla lisää hakkuukalustoa, ei viitsitä ajaa parakin vierestä vaan ajetaan peltosarkaa suoraan ja ojan yli takaisin "reitille". Matkalla pellolta tielle vastaan kävelee iso ryhmä ilmeisesti töihin saapuvia ihmisiä. Parakin luona oli torakka joten voi olla että hetken päästä on tämäkin mesta myllätty kauheeseen kuntoon. Toki ei pätkä siitä pahene että puut häviää mutta toivottavasti ei tule mitään hiekkatietä tilalle.



Nokka kohti Pamela leiriä jonka tienoilta otetaan pätkiä.

"Hämäys silta". Varmaan tehty kaikki hienoksi että junasta käsin tilanne näyttää hyvältä mutta mihin ei näe, asfaltti päättyy pian ja alkaa kuoppainen hiekkatie.




Torakka jollain harhareitillä.


Hihnakin pomppaa nurin niskoin matkalla. Tie jäässä ja lätäköt syviä. Alusta on varmaan puhtaampi tämän jälkeen kuin lähtiessä.


Letka seis ja neuvonpitoon.


Jos otetaankin oikealle ja mennään suon yli että heilahtaa.


Näin tehdään. Matkalla katkee bjn tehostimen hihna joka aikaisemmin pomppasi uraan väärin päin. Remontin aikana tehdään ruoka. Onneksi oli yksi oikean mittainen remmi vielä mukana. Ensi reissuun pitääkin hommata lisää varalle.

Metsän läpi suon reunaan löytyy lopulta reitti.


Tämä on sulallakin helppo ja nyt heittämällä yli.






Päätetään vielä lähteä ajamaan pätkää pamela leirin lähistöllä. Reitti menee ison mäen yli ja pienen suon läpi palo ojalle.

Kivioja


Suo










Reikää




Palo ojan jölkeen otetaan hiekkateitä pitkin suunta kohti pamela leiriä johon inteam letka saapuu myös samaan aikaan.



Ilkan uaz




Rooveri


Eivät jää samaan paikkaan leiriin mutta tulevat myöhemmin ryhmällä iltanuotiolle hörpöttelemään. Ilkkaa ei näy, nukkumatti on kai vienyt voiton.

Iltapuhteina Jeepin kardaanin ristikon vaihto.


Kelon hakua


Nuotio pystyyn. Ruuan laittoa varteen tehdään yllättäen oma notski viereen.


Teltta pystyyn


Hallittu kulotus


Vaihdan bertaan peräöljyt, kirraan pikkupultit, Poistan savet vanteiden sisältä, pesen ikkunat ja nostan rengaspaineet kiloon. Aamulla sitten kaikki valmiina rajalle ajoon. Onneksi tuli näin tehtyä sillä aamulla oli kaikki jäässä. Ovet sai just ja just auki.

Nuotion äärellä tarkenee, sivummalle kun käveli niin huomasi että pakkanen kiristyi. Nukkumaan vetäydytään kohtuu ajoissa että päästään liikkeelle aikaisin.

Maanantain 6.4.2015

Aamun tunnelmia. Ainoa yö kun oli kunnolla pakkasta. Asteista en tiedä mutta teltassa tarkeni hyvin.




Eikä muuta kun kotia kohti vaalimaan kautta. Tullissa ei ollut yhtään jonoa ja kotimatka sujui ongelmitta. Kotipihassa huomasin tosin että ohjaustehostimen pumppu oli roiskinut öljyä hieman ja se pitää muistaa tarkistaa.

Tässä ajetut reitit. Kilsoja rajan takana tuli 507.


Hauska reissu. Sopivan kokoinen letka jolla liikuttiin ripeästi. Isoja remontteja ei ollut. Keli loistava, lumisafari ja aikainen kevätsafari samassa. Ajettiin aika paljon mutta reitit helpohkoja kun jäätä ja lunta vielä yllättävän paljon. Muutama reitti taas pilattu kokonaan hiekkatiellä yms. Toivottavasti on helatorstaina lähtijöitä niin nähdään mestoja sulan aikaan.

Viimeksi muokannut mikjus : 08.04.2015 11:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.04.2015, 14:17
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.488
Perusasetus

Hyvä kertomus, taas - Itsellä on vielä vaiheessa kuvien avaaminen. Bensaa tuli poltettua aika reilusti tällä reissulla. Mittarin mukaan ajoa tuli 540 kilsaa ensimmäisen ja viimeisen tankkaamisen välillä (Nesteellä) ja bensaa meni 210 litraa sillä välillä, joten kulutus on maltilliset 39 litraa satasella. Tulee aika hyvät säästöt venäläisellä bensan hinnalla. Jeepin toimiessa latukoneena tuli ajettua lähinnä täyskaasulla, joten kulutuksesa tuo näkyy.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2015, 14:24
_GARFIELD_:n Avatar
_GARFIELD_ _GARFIELD_ ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 17.10.12
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 24
Perusasetus

komeita kuvia taas, ollu äijillä hiano reisu.
millonkas saadaan elävää kuvaa näkösälle.
__________________
HDJ80 -92 VX (käyttis)
BJ40 -78 wanhus
BJ75 -86 (safaripeli)
HJ60 -85 (piiitkän ajan rojekti)
FJ55 -80 rautasika
hj60 - (varaosa)
HJ60 -81 (ex)

PÄHÄMA
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2015, 15:30
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.832
Perusasetus

Juu kiitos vaan kaikille mukana olioille! Helana sit uudestaa,auto pelas hienosti lukuunottamatta etupyörän pultteja,nyt uusitaan joka napaa samalla kertaa kaikki pultit Ja laitetaan mutterin kiinni niin ei käy uudestaan näin.

Kaikenlaista päivitystä täytyy autoon tehä seuraavaan reissuun ja hommata ehjä la puhelin ja tollanen käai puhelin kanssa tilattava.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pähäma, safari, venäjä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PäHäMan Kevät reissu venäjälle Pääsiäisenä 17-21.04.2014 _Tero_ Tapahtumat 157 02.07.2019 19:30
PäHäMa Pääsiäis Safari Venäjälle 20? - 25?.4.2011 mikjus Tapahtumat 58 15.10.2017 09:56
Inteam Pääsiäis rieha venäjällä 05-09.04.2012 _Tero_ Tapahtumat 24 12.04.2012 11:03
pääsiäisenä venäjälle 5-8.04 synkkä Tapahtumat 1 20.03.2012 07:08
Pikku reissu Venäjälle 23.01-10 Siirtyy-->30.01 -Stedt- Tapahtumat 61 30.01.2010 21:57


Sivu luotu: 16:55 (GMT +2).