Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2005, 10:37
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Eipä ole tullut kokeiltua päin ajoa, onneksi, mutta kyydissä noita on ollut vaikka kuinka.

Maasturiakin saa korottaa aika paljon, ettei hirvi tulisi konepellille, on sillä sen verran pitkät koivet. Lavallakin tulee sorkat toisesta reunasta yli vielä 30-40cm. Jotta auto hidastuisi osumasta hirveen, pitäisi konepellin reunan olla yli kyljen keskilinjan. Mahan puoli on pehmeämpi, joten osuma kyljen alapuoliskoon saa vain auton keulan painumaan alas. Ison hirven säkäkorkeus taitaa olla siellä kahden metrin paikkeilla, ylikin, ja kun kyljen korkeus etulavan kohdalla on n. 70cm, on kyljen puoliväli karkeasti arvioiden noin 1.5-1.7m kohdalla.

Kun sellainen 300-400 -kiloinen jööti tulee 100km/h päin tuulilasia, antaa A-pilarit periksi ihan väkisin. Tukevat ovet ja hyvä turvakaari tietysti auttaisi jonkin verran pitämään koria ryhdissä, mutta nautaraudoilla ja valotelineillä ei ole juuri mitään vaikutusta hirviosumassa - jäävät yleensä sinne ison hirven painopisteen alapuolelle.

Ainoa juttu, millä on kunnollinen vaikutus lopputulokseen, on pienempi kohtaamisnopeus.


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m:puoliautomaatti haulikko ja kaksi hirvi pyssyä kelkka700 O/M/V Muut 4 06.09.2007 21:41
Offihirvi. Varoitus kuvissa kuollut hirvi!!! hector Chit-Chat 29 27.10.2005 12:31


Sivu luotu: 16:10 (GMT +2).