![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eilen meni iskari yläpäästä läpi.... Minkalainen on hitsata? Lueskelin että muillakin oli menny läpi, ylihuomenna alkas hitsaus! Onnistuuko miten parhaiten? Vituttaa jo etukäteen.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Yleensä korjautuu kun laittaa uudet prikat ja kumit. Paljon on pitänyt ajaa romuilla jos tukivarteen on reiän syönyt...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Takaa? Hio pellille, jos hyvää ehtaa tavaraa ruostemössön alla. Sit hitsaat alapuolelle prikan ja yläpuolelle jos mahtuu, jos ei nii laita kuitenki mut jätä hitsaamatta. niistä iskari läpi. Tulee parempi ko tehtaalta lähties. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uudet iskarit on vaihtanut edellinen omistaja, pala tuli alas sieltä iskarin yläpäästä niin näky että sitä oli yritetty hitsata aikasemmin. Tila vaan näyttää aika ahtaalta. Täytty ottaa toinenkin iskari irti ja tarkistaa tilanne. Joo eli takapäästä on kyse. Kiitos vinkeistä, huomenna se hauskuus alkaa. Minkä kokosta prikkaa ootte sinne tunkenu, mulla kävi ensin mielessä että hitsaa rautaa vaan kunnolla sinne.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noi prikkaviritykset on äkkiä tehtynä just sellasia että saa tehdä joka vuosi uudestaan. Eipä niihin taida olla muuta yksselkoista neuvoa kuin ruostepaskat pois ja uutta tilalle
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sama rojekti itselläkin edessä. Tuo runnerin perse on ihmeen arka hapertumaan
![]() ![]()
__________________
DADDY´S TOY |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Altapäin hiot siien säännöllisen reiän, niin että on kunnon peltiä näkösällä. Reikään 3mm levystä sopiva pala ja hitsaat sen sinne kunnolla kiinni. Uusi reikä iskarin kiinnitykselle ja kunnon mössö ettei heti ruostu. Prikka hommat on usein vähän sellaisia hätäpitihommia.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Joo noi taidan tehdä, ei kyl viiti jokavuos ruveta hitsaileen.... Kun ottaa renkaan pois ja nostaa Pilarinosturilla ilmaan niin on hyvä tehdä seisaaltaan tuo työ. Kiitos neuvoista.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Höpöti. Eihä se sen herkempi oo uudelleen lahoamaan mitä joku hitsattu läpyskä. Kunnon massat vaa päälle nii ei tarvi joka vuosi uusia ja pääsee puolet helpommalla. Ellei sit koko kiinnityskannake oo läpimätä niin siinätapaukses uutta tilalle. Ja niin iso prikka, että se peittää koko reijän ja ylettuu reilusti yli. Varmaa joku 50mm halkasijalla oleva piisaa. Viimeksi muokannut BigDane : 05.04.2015 14:48 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
No nyt on hitsattu iskarin kiinnitys ja toiseen laitoin tueksi ison prikan... Kiitos neuvoista!
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
DADDY´S TOY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux / 4Runner etupään puslat, 4Runner takapään puslat | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 17.02.2013 18:24 |
Myydään / Vaihdetaan Osia, 4runner, lj70, auto 4runner. | Paziman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.01.2013 22:32 |
4runner | 5aippe | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 21.02.2012 11:17 |
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.06.2011 13:53 |
M.4RUNNER | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 20.03.2006 21:47 |