Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2015, 06:58
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Se on siellä juuri noin, en tajua.
Onko laatikko ollut purettuna? Vai vaan keppi käytetty irti? Jos pelkästään keppi on ollut irti, niin isolla meisselillä vaan varovasti tuolta heiluttelee siirtäjää niin saa loksahtamaan oikeaan kohtaan. Yleensä saa ihan nätisti suostutetua tuosta kepin reijästä mutta jos ei auta niin sitten täytyy käyttää vaihteiston kansi auki, nuo siirtäjät on siinä kannessa kiinni ni saa viimeistään siitä haettua paikoilleen.

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.04.2015, 08:08
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Onko laatikko ollut purettuna? Vai vaan keppi käytetty irti? Jos pelkästään keppi on ollut irti, niin isolla meisselillä vaan varovasti tuolta heiluttelee siirtäjää niin saa loksahtamaan oikeaan kohtaan. Yleensä saa ihan nätisti suostutetua tuosta kepin reijästä mutta jos ei auta niin sitten täytyy käyttää vaihteiston kansi auki, nuo siirtäjät on siinä kannessa kiinni ni saa viimeistään siitä haettua paikoilleen.
Pelkästään keppi irti. Täytyypä yrittää perehtyä neuvoillasi asiaan, kiitos!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2015, 07:20
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

HJ60


Onks joku rakentanut toyon etuakselille 1 linkia,eli raaka kolmio hitsattu akselin ja nivel rungossa ,kuvia olis hyvaa ja kertomuksia toteutumisesta.ei taita paljon olla nettimaailmassa.Kiitos.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.04.2015, 11:18
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Mä ajattelin omaani tehä kun jonkin väliin kerkeis, niveleks ostin fluron 30mm (oikeesti laadukkaita niveliä) jolle luvattiin jatkuvaa kuorman kestoa 6000kg, vinssi kiskoo 5500 kg paperilla, että sen suhteen luulis kestävän, mutta piikkikuormaa vaan 8000kg, että paljonko sit tulee massaa jos vaikka 10km/h vauhdista tulee äkkipysäys, tyhjäkäynnillä ryömittely vauhiks näytti sportstracker 3km/h ku sillä piirtelin ajoreittejä

Lähinnä sillä murehin ton nivelen kestoa että vielä kerkeis hommata järeemmän, ennen sitä hetkee ku on pusikossa akseli irrallaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.04.2015, 21:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Mä ajattelin omaani tehä kun jonkin väliin kerkeis, niveleks ostin fluron 30mm (oikeesti laadukkaita niveliä) jolle luvattiin jatkuvaa kuorman kestoa 6000kg, vinssi kiskoo 5500 kg paperilla, että sen suhteen luulis kestävän, mutta piikkikuormaa vaan 8000kg, että paljonko sit tulee massaa jos vaikka 10km/h vauhdista tulee äkkipysäys, tyhjäkäynnillä ryömittely vauhiks näytti sportstracker 3km/h ku sillä piirtelin ajoreittejä

Lähinnä sillä murehin ton nivelen kestoa että vielä kerkeis hommata järeemmän, ennen sitä hetkee ku on pusikossa akseli irrallaan...
Paljonko kestää sivusuuntaista voimaa? Noissa "kuulanivelissä" usein olematon voimansieto sivusuunnassa, siis tarkoitettu toimimaan vain kierteen suuntaan.
Ja kun laitat sen ns. unimog-tyyppiseksi, mikäli käsitin oikein, niin se joutuu ottamaan voimaa myös sivusuuntaisesti.
Siis kun toinen etunen tökkää kantoon, ja toinen yrittää vetää eteenpäin, niin etuakseli pyrkii kääntymään, ja ainut joka pidättää, on juurikin tuo kuulanivel, ja silloin sen sivusuuntainen voima on huomattavan suuri.
ja jos laitat sen tappi pystyyn, niin jarrutukset/kiihdytykset rasittaa taas väärään suuntaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2015, 21:47
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Aattelin että tappi pystyyn, ainakin sillon kanto kontaktin voima ei väännä niveltä pois pesästään, tosin kytkimellä nylkyttely haluais vääntää sen maata kohti ( vai aivottelinko väärin ) Mutta ainakin m20 kokoisessa flurossa tuo pesä venyy supertällissä, eli vaikka muljahtaskin niin ei silti jää lenkin varaan, ja sitäkin miettis jos kävis ompeluttaa jonkun tymäkän liinan pätkän kolmio varresta kiinnike palkkiin, että jos se nivel ottaakin hatkat niin liinan pätkä ottais kopin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.04.2015, 17:47
sull45:n Avatar
sull45 sull45 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.05.12
Sijainti: Alastaro
Viestit: 556
Perusasetus

1 linkki


Sitä iteskin ajattelin et joku liinat tai vaierit pitais olla varmuuden vuoksi, olis silloin see nivel mimmoinen vaan ,ites olen ajatellut semmosta ristitappia kuten radius arm-sillaon,ja ni perkelesti vahva pitais olla muuten on etuakseli pusikossa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.04.2015, 21:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Speksejä kehiin...?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Aattelin että tappi pystyyn, ainakin sillon kanto kontaktin voima ei väännä niveltä pois pesästään, tosin kytkimellä nylkyttely haluais vääntää sen maata kohti ( vai aivottelinko väärin ) Mutta ainakin m20 kokoisessa flurossa tuo pesä venyy supertällissä, eli vaikka muljahtaskin niin ei silti jää lenkin varaan, ja sitäkin miettis jos kävis ompeluttaa jonkun tymäkän liinan pätkän kolmio varresta kiinnike palkkiin, että jos se nivel ottaakin hatkat niin liinan pätkä ottais kopin
Ja jos pelkästään nivelen varassa, niin tuo "niveltä sivulle/tapin suuntaan" vääntävä momentti on sikamaisen suuri myös silloin, kun teet paniikkijarrutuksen kuivalla asfaltilla, isot renkaat savuten....
Kaiva jostain speksit tuolle sivuttaisvoimalle, ettei tule yllätystä...

Ehkä turvallisempi vaihtoehto olisi kumipusla-ratkaisu: siis tuon "uniball:in" tilalle vastaavan kaltainen nivel, kuin esim. rangen etujakarin rungon päässä, taikka sitten tee siitä esim. (kuorma-)auton jousen kumipuslilla tms. kaksi osainen: siis ensimmäisestä puslasta(auton suuntaisesta) antaa etuakselin keinua, ja seuraavasta/seuraavista (poikittain autton nähden) liikku joustoliikkeen mukaan ylös alas... muista että etuakseli liikkuu panhardin varassa joustoliikkeen mukaan myös sivulle...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.04.2015, 15:48
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Onko laatikko ollut purettuna? Vai vaan keppi käytetty irti? Jos pelkästään keppi on ollut irti, niin isolla meisselillä vaan varovasti tuolta heiluttelee siirtäjää niin saa loksahtamaan oikeaan kohtaan. Yleensä saa ihan nätisti suostutetua tuosta kepin reijästä mutta jos ei auta niin sitten täytyy käyttää vaihteiston kansi auki, nuo siirtäjät on siinä kannessa kiinni ni saa viimeistään siitä haettua paikoilleen.
No niin, kansi irti ja sisällöstä mitään enempää ymmärtämättä päivän veivannut suuntaan jos toiseen siirtäjiä ja keppiä. Lopputulos edelleen se, että kuten kuvassa näkyy ykkönen, kolmonen ja vitonen ottavat kiinni kojelautaan. Kaikki vaihteen löytyvät, mutta mitä v*ttua kirjoittaa Iisalmen sanomat?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Keppi.jpg‎
Views:	336
Size:	199,9 Kt
ID:	59617  
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.04.2015, 20:51
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
No niin, kansi irti ja sisällöstä mitään enempää ymmärtämättä päivän veivannut suuntaan jos toiseen siirtäjiä ja keppiä. Lopputulos edelleen se, että kuten kuvassa näkyy ykkönen, kolmonen ja vitonen ottavat kiinni kojelautaan. Kaikki vaihteen löytyvät, mutta mitä v*ttua kirjoittaa Iisalmen sanomat?
Vaihteet siis menee päälle, hmm mystistä...Mikä syy alun perin kepin irrottamiseen olikaan? Onko tuo keppi varmasti tosta laatikosta, koska vanhemman ja uudemman lootan kepit on erilaisia?
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.04.2015, 14:45
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777 Näytä viesti
Vaihteet siis menee päälle, hmm mystistä...Mikä syy alun perin kepin irrottamiseen olikaan? Onko tuo keppi varmasti tosta laatikosta, koska vanhemman ja uudemman lootan kepit on erilaisia?
Kori oli pois päältä, otin kepin irti koneen ja laatikon paikalleenlaittoa varten, ja nyt tilanne tämä. Sama keppi minkä otin irti laatikosta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.04.2015, 21:47
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
No niin, kansi irti ja sisällöstä mitään enempää ymmärtämättä päivän veivannut suuntaan jos toiseen siirtäjiä ja keppiä. Lopputulos edelleen se, että kuten kuvassa näkyy ykkönen, kolmonen ja vitonen ottavat kiinni kojelautaan. Kaikki vaihteen löytyvät, mutta mitä v*ttua kirjoittaa Iisalmen sanomat?
Sun kuvassa keppi näyttää ihan suoralta, vai hämääkö kuva vaan?? HJ:n keppi on 45 astetta käännetty kumin yläpuolelta http://kuvat.autopurkaamot.com/osat/334636_1_orig.jpg


EDIT: tarkemmin kun kuvaa kattoo niin tulee mieleen, että onko tossa korotettu koria ja sen jälkeen ongelmat alkoi? Ensiapuna rälläkällä keppi poikki ja hitsaa takas jyrkemmällä kulmalla kun mitä alun perin on.

Viimeksi muokannut Hessu888 : 28.04.2015 21:59
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.04.2015, 14:49
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Sun kuvassa keppi näyttää ihan suoralta, vai hämääkö kuva vaan?? HJ:n keppi on 45 astetta käännetty kumin yläpuolelta http://kuvat.autopurkaamot.com/osat/334636_1_orig.jpg


EDIT: tarkemmin kun kuvaa kattoo niin tulee mieleen, että onko tossa korotettu koria ja sen jälkeen ongelmat alkoi? Ensiapuna rälläkällä keppi poikki ja hitsaa takas jyrkemmällä kulmalla kun mitä alun perin on.
Ei ole korotettu koria, ja tuossa asennossa se on ykkösen, kolmosen ja vitosen huulilla. Katselin myös itse toisesta topicista ja asento siinä ihan eri kuin tuossa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.04.2015, 18:33
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Sun kuvassa keppi näyttää ihan suoralta, vai hämääkö kuva vaan?? HJ:n keppi on 45 astetta käännetty kumin yläpuolelta http://kuvat.autopurkaamot.com/osat/334636_1_orig.jpg


EDIT: tarkemmin kun kuvaa kattoo niin tulee mieleen, että onko tossa korotettu koria ja sen jälkeen ongelmat alkoi? Ensiapuna rälläkällä keppi poikki ja hitsaa takas jyrkemmällä kulmalla kun mitä alun perin on.
Tässä kuva tuosta tikusta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Kulma.jpg‎
Views:	351
Size:	258,7 Kt
ID:	59644  
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.04.2015, 21:40
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.948
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Tässä kuva tuosta tikusta.
Jostain syystä toi sun keppi näyttää paljon suoremmalta kuin uus osa tässä: http://cruisersolutions.com/index.ph...roducts_id=591
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.04.2015, 06:31
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jostain syystä toi sun keppi näyttää paljon suoremmalta kuin uus osa tässä: http://cruisersolutions.com/index.ph...roducts_id=591
Nyt välähti mikä mättää, tyhmä minä! Katselin kuvia alkuvaiheista ja olen varmasti itse vääntänyt kepin nostaessa koria pois paikoiltaan :-) Tulipa tästäkin veivaus, kiitos osallistuneille ja tuohon kulmaan johdattaneille.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Moka.jpg‎
Views:	508
Size:	147,1 Kt
ID:	59659   Click image for larger version

Name:	Suora.JPG‎
Views:	546
Size:	351,3 Kt
ID:	59660  
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.04.2015, 21:02
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Nyt välähti mikä mättää, tyhmä minä! Katselin kuvia alkuvaiheista ja olen varmasti itse vääntänyt kepin nostaessa koria pois paikoiltaan :-) Tulipa tästäkin veivaus, kiitos osallistuneille ja tuohon kulmaan johdattaneille.
Hyvä että selvis Mietitty on että miten se tolleen yht'äkkiä voi siirtäjistä antaa periksi
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 269 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 11:52 (GMT +2).