Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2015, 06:27
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

maxima 3.0 v6 automaatilla vm 2004 oli joskus ,siinä oli vain 3 vaihdetta ja turbiini lukko samoin ajon hallintaa ei ollut/luiston estoa.
(nytten on 2.0 koneella ja manuaali tuntuu olevan lähes Yhtä rivakka kuin 3.0 automaatti,) uutenahan noita painettiin halvalla maailmalle ,mitään Premium fiilistä autosta ei saa vain halvalla rakennettu isompi almera jossa suuri kulutus ja on kalliit ylläpitokulut ,joka ei säilyttänyt hintaansa kovin hyvin uutena.
Tämän yksilön viat:
120tkm ajetussa ,anturi vikoja abs, lamdaa, asento tunnistimia, ruostetta, pakoputki remppaa, mm. uusi pakoputkisto asennettuna maksaa autoon yli 2000euroa. ,alusta uusiksi ymm,huonosti lähtee pakkasella käyntiin. osan oli edellinen korjannut osan jouduin minä korjaamaan. edellinen osti auton 4v vanhana ja maksoi siitä 15000e 2vuotta myöhemmin leima lopussa+ilman kilpiä olevan auton hinta oli n.4000euroa. kun se tuli minulle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2015, 06:37
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Niin, hinta- ja ikäluokkaahan ei tosiaan mainittu, mutta harkitsemisen arvoinen yksilö lienee myöskin Mitsubishi Sigma (1990-1996) tai saman jenkki/japsiversio Diamante.

Sigma on aina 3.0 V6, joko sama mylly kuin Sonatassa eli 12-venttiilisenä tai sitten tehokkaampana 24-venttiilisenä.

Diamantea on sitten myös 2.5 -litraisella V6 koneella, joka lienee sama kuin galantissa. Kaikkien osasaatavuus on hyvä, ja mikä parasta, osia menee harvoin.

Ruostevikaa noissa harvemmin on, ovat sinkityllä korilla ja sisusta on hyvin viimeistelty ja laadukas. Automaattilaatikkoa kannattaa välttää, niiden ohjauslaitteet meinaa olla vikaherkkiä ja ovat sitten kiven alla löytää ehjää. Tai tietysti jos tykkää ajella pelkästään kolmosella ja pakilla...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2015, 12:38
Mts2 Mts2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 53
Perusasetus

Kolmelitraista Maximaa on isäukolla ja muutamalla kaverilla. Ensinmainitulla on ajettu reilut kymmenen tuhatta ja muilla reilut kolmesataatonnia. Tekniikka pelaa, mutta suojaamattomina ruosteelle ihan samanlaisia kuin vanhatkin japskit, reilu kymmenvuotiaina saa hitsata jos suolakylvetetty kunnolla.

Mazda Xedos 9 on kans yks harvinaisempi vaihtoehto, niistä tosin ei ole kokemusta kuin yhden pitkään seisoneen koeajo, jonka lootan toiminta oli melko krouvia.

Kyllä nuo kolmelitraset Maximat yli kympin tahtoo viedä. Kaupungissa 13-15 ja maantiellä voi päästä nätillä ajolla ysin pintaan.

Joskus jos oon rahoissani, niin ostan itse tuon viimeisen korimallin Cedricin vasemmanpuoleisella ohjauksella, eli nimellä Infiniti M45
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84,

Viimeksi muokannut Mts2 : 31.03.2015 12:40
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.03.2015, 12:46
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Tuommoista sonataa koeajoin viime kesänä. Ihan ok tuntuinen peli pienellä lenkillä. Selvästi isomman oloinen, kuin mazdan farkku kutonen, johon silloin päädyimme. Itse olisin tykännyt ehkä enemmän sonatasta, mutta autoa haettiin vaimolle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2015, 16:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Onko Lexus poissuljettu? LS 400 niin olisi ihan täysmoottorikin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2015, 17:49
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Tai Lexus GS300 jos on pakko olla 6 sylinteriä. Tai vastaava Toyota Aristo niin sais turbona
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2015, 18:25
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Tai vastaava Toyota Aristo niin sais turbona
Ääni tälle
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.03.2015, 19:06
Dacia Duster:n Avatar
Dacia Duster Dacia Duster ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.13
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 313
Perusasetus

Kettingin aloittajan ominaisuudessa kiitoksia jo nyt kaikille vastanneille, ajattelin aloittaessani saaneekohan vastauksia yhtään?

Eli täsmennetään hiukan vielä asiaa, eli ajatuksissa/etsinnässä olisi n. 1990 luvun lopulta jonnekin 2000-luvun puoleenväliin oleva Japanilainen/Korealainen Jenkkimarkkinoille suunnattu kulkine, mielellään V6 moottorilla, hintaluokassa max. n. 5000 e.

Haussa ei ole premiumia, vaikka ainakin nuissa Maximoissa on jonkinlaista muovijalopuuta koristeena. Manuaalivaihteisto ensisijaisena.

Eli isohko, suorituskykyinen maantieauto, 4-ovea ja paksu tolppa välissä, jota mukava pyöritellä myös kehäteillä, varsinaista kaupunkiajoa harvemmin.

Kulutus- ja päästöt ei ehkä niin suurta merkitystä, koska ajomäärät tullevat jäämään max. 10 tkm vuosi.

Tietenkin mahdollisimman hyvin pidettyä yksilöä, siis ruosteetonta olisi haussa, Nissanissa taitavat pellit olla melko pehmeää, vaikka itselläni aikanaan olikin ajossa isoisäni 1989 Sunny 5 vuotta, joka oli täysin ruosteeton, kiitos noin kuukausittaisen alustahuuhtelun, vanhan kansan automiehen tapaan.

Kuluvia osia näihin saanee kaikkiin suht. edullisesti, ja huollot saan hoidettua asevelihintaan, en tarvitse kivitiskiä.

Iso auto, kuutosen silkinpehmeä käynti, ja sen verran potkua pellin alla, ettei jää jalkoihin, vaikkakaan allekirjoittaneen ajotavalla ei ole kiire, tai mikään tarve kisailla.

Tuollaista haussa, ehdottakaapa vaikka muitakin merkkejä vastaavilla spekseillä. Kuhan ei ole VAG tekele...

KIA:ltahan löytyisi myös Magentis ja tuo melkoinen outolintu Suomessa, Opirus vaihtoehtoina.

Muutama ehdotus Lexuksesta, varmaankin hieno auto ja mahtava ajaa, mutta täysmoottoria ei haussa, sivistyneitä tekniikaltaan varmaankin verrattuna jenkkikaseihin, kuten myös mersun 6.9L kasi, mutta nuo nyt kuitenkin poisrajattuja.


Automaatti myös kiinnostaisi, mutta ajokokemukset niin rajallisia, kun ikänsä vaihteistoöljyjä kepillä vatkannut, että oppisiko vanha mies vielä automaagilla ajamaan...
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2015, 19:14
Nall3 Nall3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.03.14
Sijainti: itä-uusimaa
Viestit: 404
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Tai Lexus GS300 jos on pakko olla 6 sylinteriä. Tai vastaava Toyota Aristo niin sais turbona
Ariston omistaneena voin sanoa että hieno laite.
Moottori mallia Jumalmoottori 2jz-gte.
Tehoa vakiona 280hp.

Luxus kyytiä pikkurahalla.
Maantiellä pääsee helpolla kymppiin satasella ettei mikään bensarosvo edes.
Suosittelen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.03.2015, 18:39
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
maxima 3.0 v6 automaatilla vm 2004 oli joskus ,siinä oli vain 3 vaihdetta ja turbiini lukko samoin ajon hallintaa ei ollut/luiston estoa.
(nytten on 2.0 koneella ja manuaali tuntuu olevan lähes Yhtä rivakka kuin 3.0 automaatti,) uutenahan noita painettiin halvalla maailmalle ,mitään Premium fiilistä autosta ei saa vain halvalla rakennettu isompi almera jossa suuri kulutus ja on kalliit ylläpitokulut ,joka ei säilyttänyt hintaansa kovin hyvin uutena.
Tämän yksilön viat:
120tkm ajetussa ,anturi vikoja abs, lamdaa, asento tunnistimia, ruostetta, pakoputki remppaa, mm. uusi pakoputkisto asennettuna maksaa autoon yli 2000euroa. ,alusta uusiksi ymm,huonosti lähtee pakkasella käyntiin. osan oli edellinen korjannut osan jouduin minä korjaamaan. edellinen osti auton 4v vanhana ja maksoi siitä 15000e 2vuotta myöhemmin leima lopussa+ilman kilpiä olevan auton hinta oli n.4000euroa. kun se tuli minulle.
Minulla oli 1999 eli edellinen korimalli 3.0 ja kyllä muuten liikahti automaatilla rivakasti. Ei erityisiä vikoja, yhden happianturin vaihdoin. Moottori-automaatti toimi todella hienosti yhteen. Kulutus normaalisti maantiellä 8...8.5 l ja reippaalla ajolla. Ruostuu kyllä jos ei ole tehty uutena ruostesuojausta.

Eikä ollut pakkasongelmia. Liekö seuraavan korimallin ongelmia, en tiedä. Sporttiputkisto itse asennettuna oli n. 500 €, tuli komeat äänet.
Autosta tykkäsin kyllä.

Mutta sitten halusin 4-vetosen ja nyt mennään tuolla H6 Outbackillä.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita Mase O/M/V Renkaat ja vanteet 6 07.02.2014 09:08
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet Dectane O/M/V Renkaat ja vanteet 1 19.01.2013 15:02
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin Sam66 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 27.06.2012 20:39
Myydään Vanteet 8/10x15 / All/Mud 31"/32"/33"/35" + 4x4 Tarvikkeet korjaushuolto O/M/V Renkaat ja vanteet 40 04.08.2011 22:34
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 15:02 (GMT +2).