Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 30.03.2015, 16:01
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Perusasetus

Yhtenä pointtina tässä olisi myös "punakilpisten" autojen mukaan saanti. Laillisesti.

Lähtökohtaisesti vissiin mentäisiin ajamalla kisa-aika. Tuota trailerisiirtoa voidaan kyllä pohtia.

Tuo liite j on sinänsä vähän huono nuihin ulkopuolisten kaarien tekemiseen, mutta käytetään sitä soveltuvin osin. Tarkemmin nuo suunnistuksen kaarisäännöt määritellään myöhemmin, mutta ajattelisin, että vanhojen suunnistusääntöjen mukaan mentäisiin. Ehkä lisähuomiota kaarien kiinnityspisteisiin ja liitoksiin.

Vastaa lainaten
Vanha 30.03.2015, 17:16
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Perusasetus

koulutukset.
kilpailijan ei tarvitse käydä missään koulutuksessa. ainoastaan maksaa lisenssin. lisenssi muuten sisältää vakuutuksen, joka oikeasti jopa toimii. ainakin mulle korvas lääkäri käynnit ja lääkkeetkin...
toimitsijat, joita tarvitaan kortillisia kolme, täytyy käydä koulutus. itse kävin uudessa kaupungissa pidettävässä koulutuksessa ja päivä meni suurelta osin metsässä. loput vaatimukset on oliko kolme tehtävää kilpailuissa, jotka voi olla mitä vain tehtäviä... eli kyllä hyvin helpolla pääsee.
Vanha 30.03.2015, 18:19
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti

Tuo liite j on sinänsä vähän huono nuihin ulkopuolisten kaarien tekemiseen, mutta käytetään sitä soveltuvin osin.
niin juuri tuota minä tarkoitinkin. ehdottomasti joku oma "Turvakaariasetus" näille pitäs olla.

tuo trailerisiirto olis kyllä turvallisempi ja pysyis tiet puhtaampina. en mä ainakaan mielelläni aja sellasia 50km siirtymiä raidetangot solmuun vinssattuna eikä se taida täyshydeohjauksella olla mahdollistakaan.
toki parkkitilaa nuo kuljetuskalustot vie pirusti..
Vastaa lainaten
Vanha 30.03.2015, 21:29
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Se vaan hirveesti lämmittää orkkiksen tai stanun kuskeja, jos kolmen hengen tiimissä tulee lisää maksettavaa 210e siitä hyvästä, et joku saa ajaa modissa punakilvillä :/
Sit se toinen juttu: kysäskääpä huvikseen, mitä sitten maksaa ne kisa-auton liikennevakuutukset? Joissain vakuutusyhtiöissä on karannu ihan lapasesta noi enskojen ja kelkkojen vakuutusmaksut, ja ei tainnu kaikissa olla mahdollisuutta edes poistaa liikennekäytöstä muute kun äärimmäisen hyvillä perusteilla.
Vastaa lainaten
Vanha 30.03.2015, 22:27
Konkari+

Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Se vaan hirveesti lämmittää orkkiksen tai stanun kuskeja, jos kolmen hengen tiimissä tulee lisää maksettavaa 210e siitä hyvästä, et joku saa ajaa modissa punakilvillä :/
.
Eikä toi ees riitä. Eikös pitä olla jossain akk;n jäsenseurassa ja jäsenmaksu maksettu että saa kilpailijalisenssin..?
Tottakait tasapuolisuuden nimissä jokainen joutus nuo maksaa. Vaikka kilvettömällä ajaiskin.
Mut nuo on valinta kysymyksiä. Kilvellisellä Stanulla saa ajaa tielläkin joten ei maksa paljoa,
Mut kilvetön tarvii kuljetuskaluston joka maksaa.

Mä kyllä pahoin pelkään ettei tuo akk;n mukaan tulo ainakaan mitään helpota..

Tuskin läpäisee modit tai protot punakilpikatsastuksiakaan..

Tuo edellinen 4x4 kisat ois ollu sääntöjensä puolesta musta hyvä.. mut venähti
Toi auton rakennus ja ne kerkes loppua..
Olis meitä ainakin 3 autokuntaa täältä tulossa jos vaan sääntöihin sovitaan.
Mut ajamalla me ei siirtymiä tehä.
Vastaa lainaten
Vanha 31.03.2015, 11:02
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
Mut ajamalla me ei siirtymiä tehä.
Tämähän kuitenkin on kestävyyskilpailulaji niin eikös luonteeseen nimenomaan silloin kuulu että sillä kilpurilla liikutaan eikä erillisellä kuljetuskalustolla. Helppo verrata vaikka siihen että Päijänteen ympäriajossa ajettaisiin pyörällä pelkät mk:t ja huoltoautolla kaikki siirtymät -> ei kuulosta millään lailla järjelliseltä. Muutenhan tuota AKKta ei kannattaisi ollenkaan sotkea aiheeseen, mutta punakilpiasian takia kannattaa. Samalla kun kilpa-autolla pitää ajaa myös maantiellä ja läpäistä punakilpikatsastuksen, pysyy kalusto toivottavasti jollain lailla hanskassa eikä kilpailuihin ala ilmestyä venäläistyyppisiä ketjuportaali tai putkirunkoautoja.
Vastaa lainaten
Vanha 31.03.2015, 11:39
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Tämähän kuitenkin on kestävyyskilpailulaji niin eikös luonteeseen nimenomaan silloin kuulu että sillä kilpurilla liikutaan eikä erillisellä kuljetuskalustolla. Helppo verrata vaikka siihen että Päijänteen ympäriajossa ajettaisiin pyörällä pelkät mk:t ja huoltoautolla kaikki siirtymät -> ei kuulosta millään lailla järjelliseltä. Muutenhan tuota AKKta ei kannattaisi ollenkaan sotkea aiheeseen, mutta punakilpiasian takia kannattaa. Samalla kun kilpa-autolla pitää ajaa myös maantiellä ja läpäistä punakilpikatsastuksen, pysyy kalusto toivottavasti jollain lailla hanskassa eikä kilpailuihin ala ilmestyä venäläistyyppisiä ketjuportaali tai putkirunkoautoja.
Liputan sen kilpiasian puolesta eli siirtymät yleisillä teillä ajamalla.
Eikös warn trophy ollu aikanaan maastoautojen 24 tunnin kestävyyskilpailu.
Senverran järkeä peliin että kalusto pysyy maaantiekunnossa koko kisan ajan.
Vastaa lainaten
Vanha 31.03.2015, 16:15
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Saataisiinko AKK.n alaisuudella aikaiseksi se, että tätä samaa keskustelua ei tarvisi käydä joka vuosi ja kisa toimintaa hieman "ammattimaisempaan" suuntaan jos kilpailutoiminta olisi AKK.n alainen? Enkä siis tahdo moittia aiempia sarjoja, itsellä ei ole ollut mitään kitistävää kilpailujärjestelyistyä tai järjestäjistä.

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
Vanha 31.03.2015, 21:37
Konkari+

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Liputan sen kilpiasian puolesta eli siirtymät yleisillä teillä ajamalla.
Eikös warn trophy ollu aikanaan maastoautojen 24 tunnin kestävyyskilpailu.
Senverran järkeä peliin että kalusto pysyy maaantiekunnossa koko kisan ajan.
pitää vielä sohaista muurahaispesää. anteeksi jos vähän sotken aihetta. nämä voi modet poistaa jos on sopimatonta.

en todellakaan ole suunnistuskilpailuja vastaa mitenkään. päin vastoin, kuten tuoltakin voi lukea:
http://forums.offipalsta.com/showthr...=harrasteralli
eipä tuokaan herättänyt minkäänlaista keskustelua tai yhteydenottoja.

kajaanissa on nyt viimevuoden lopussa perustettu uusi autourheiluseura ralliteam kainuu joka toimii harrasterallin alaisuudessa. tälle vuodelle on järjestetty jo yksi ralli ja sprintti kisa. vois sinne kalenteriin joku suunistuskin mahtua. vaikka sotkamo
mä vaan valitettavasti en noihin järjestelyihin enää ehdi kuten ennen,intoa kyllä olis mut aikaa ei.

mä nyt koetan perustella miksi olen kilvettömien kannalla:
ite olen jo kerran "lopettanut" autourheilun harrastamisen sen kalleuden takia, ajoin sprittejä omalla autolla ja muutamassa rallissa olin kartturina muille. ei vaan riittänyt enää rahat talovelallisella perheenisällä tuohon akk:n pelleilyyn ja sääntöjen kiristyksiin. möin kaluston noin 5 vuotta sitten.
ralleja ja sprittejä olen ollut tekemässä akk:n alaisia yli 10v. päätoimitsia lisenssikin oli joten tiedän mitä sekin vaatii ja mitä pakollisia kuluja noihin tuli.

suunistusauto mulla on ollut rakenteilla kait 1.5 vuotta ja paratiisista oli tarkoitus aloittaa mutta sitä ei vissiin oo..
mun suzukista tulee kilvetön pääosin siksi että siinä on y-linkit ja hydeohjaus. turvakaariputkea siinä on pirusti ja miehistön turvallisuuteen panostan muutenkin.
vaikka se varmaan kestäis ja toimisi niin en miehistön ja muiden tielläliikkujien turvallisuuden takia edes harkitse siihen punakilpiä.
kyllä se paljon turvallisempaa ja mukavampi on kärryllä siirtää.
ja onhan täältä muutenkin kilpuri jollain vietävä kisapaikalle kun ei täällä lähistöllä mitää enää ole.

tarkoituis mulla on siis tulevaisuudessakin harrastaa, silloin kun se vaan sopii kukkarolle ja aikatauluihin. eli muutama kisa vuodessa olis ehkä mahdollista. kilvetön auto olis helppo ottaa kärrylle ja viedä kisoihin laillisilla kuljetusvehkeillä ja harrastaa silloin kun pystyy.
mut heti siihen vaan tulee pakollisia menoja pirusti lisää jos pitää lisenssi ja katsastus yms ottaa vuosittain.. tulee muutamalle kisalle väkisinkin aika paljon hintaa

menestyksen takia mulla ei oo tarkoitus ajaa niin kisataan vaikka lisäluokassa.ajaminen ja hauskanpito tässä olis tärkeintä.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suunnistus cup???! Rekisteröimätön Chit-Chat 6 19.01.2011 23:59
Suunnistus CUP 2008?? Tapahtumat 24 30.11.2007 11:52
M:Suunnistus CUP kilpuri CorollaHT O/M/V Ajoneuvot 3 10.10.2007 19:49
Suunnistus Cup 2007 Killman Tapahtumat 16 06.10.2007 19:52

Sivu luotu: 23:14 (GMT +2).