Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.03.2015, 09:58
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Kiikarissa olisi pitkä SJ413. Kuinka erilainen tollanen on ajaa maastossa verrattuna normikokoiseen ?

Niin ja kuinka helppo/vaikee on poistaa se takaosan kattosysteemi --> eli muuttaa avoksi ?

__________________
Tumpula Racing Team

Viimeksi muokannut Heguli : 30.03.2015 10:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.03.2015, 19:10
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Pätkään verrattuna pitkässä on jotenkin turvallisempi olo jyrkissä rinteissä, varsinkin korotettuna. Taka koppa lähtee ihan ruuveilla irti. Pitkä on avoksi tyypitetty, joten voipi ajella ilman koppaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.03.2015, 19:24
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Angry

"Pitkä on avoksi tyypitetty, joten voipi ajella ilman koppaa. "

Kannattaa tuo sitten tarkistaa otteestakin. Nimim. 2X "umpi" Berttan (eri) kanssa kättä vääntänyt. Ja pyytää oikaisu ettei sitten tule ylläreitä tien päällä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.03.2015, 19:46
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Otteessa ainakin mulla se on avo auto. Moottori/laatikko muutoskatsastuksessakin sen käytin nimenomaan ilman koppaa........ Olipahan nekin kilot poissa painoja mitatessa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.03.2015, 08:19
Nivaar-6:n Avatar
Nivaar-6 Nivaar-6 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.14
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 236
Perusasetus

Millaista vannetta olette käyttäneet 31x10,5 R15 renkailla, eli mikä olis paras toiminnaltaan (leveys ja et).
__________________
Offroad Team Kolibri
FJDC

Videoita
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2015, 13:10
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tth Näytä viesti
Otteessa ainakin mulla se on avo auto. Moottori/laatikko muutoskatsastuksessakin sen käytin nimenomaan ilman koppaa........ Olipahan nekin kilot poissa painoja mitatessa.
Pelkkäkö?

On ne Bertatkin normaalisti papereissa Umpi/avo mutta kerran jouduin oikein vääntämään aiheesta...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.03.2015, 19:27
Haggis:n Avatar
Haggis Haggis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.12
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 45
Perusasetus

Onko täällä kukaan rakentanut vähääkään kolmannen sukupolven Grand Vitaraa ?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.07.2015, 16:23
pmarjeta pmarjeta ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.07.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 2
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Haggis Näytä viesti
Onko täällä kukaan rakentanut vähääkään kolmannen sukupolven Grand Vitaraa ?
Vanha ketju, mutta vastaampas kuitenkin. Eli itse "rakentelin" tätä toiseksi uusinta(vm. 06) vitaramallia juuri hieman maastokelpoisemmaksi. Renkaiksi tuli Yokohaman Geolandar A/T-S 245/65 R17 (toimivat kohtuullisen hyvin myös maantiellä). Lisäksi autoon asennettiin tällä viikolla Procompin +50mm korotussarja. Eli tällaista lievää "maastokelpoisuuden parantelua" on tullu tehtyä. Liitteenä foto muutosten jälkeen.

Ajatuksena ois ehkä jossain vaiheessa asentaa alle hieman parempaa pohjapanssaria ja kenties vinssiä puskurin sisään.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20150703_16_03_10_Pro.jpg‎
Views:	231
Size:	67,6 Kt
ID:	61512  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2015, 19:49
MikkoS:n Avatar
MikkoS MikkoS ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.06
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 810
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kiikarissa olisi pitkä SJ413. Kuinka erilainen tollanen on ajaa maastossa verrattuna normikokoiseen ?
Muutaman vuoden kerkesin pitkällä ajeleen erinäisissä maastoissa. Pitkän pituuden huomaa ensimmäisenä pienoisena kankeutena, mutta kaikkeen tottuu. Takaylitys on huomattavasti pidempi kuin lyhyessä ja se ottaa kiinni hanakasti. Mahan alle jäävä osuus ottaa kanssa kontaktia maastoon helpommin. Tuossa olikin noi miinukset. Plussana voisi sanoa vakauden, ei kallistele kaltevilla nousuilla niin paljoa. Pidempi akseliväli antaa semmoisen rauhallisuuden ajamiseen kun ei oo kokoajan renkaat ilmassa. Mut hieman erilaisen ajotyylin se vaati kuin lyhyt. Tykkäsin kyllä omasta pitkästä metsässä.
__________________
Suzuki sj 413 lwb short
Toyota Hilux -88 -ex-
Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex-
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.03.2015, 20:30
J-H J-H ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.09.14
Sijainti: Muhos
Viestit: 19
Perusasetus

Jarru onkelmaa


Samuraihin pukkaa levyjarrua taakse,,,, mutta millaista pääsylinteriä herrasväki on ko. viritelmän kanssa käyttänyt
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.03.2015, 21:20
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J-H Näytä viesti
Samuraihin pukkaa levyjarrua taakse,,,, mutta millaista pääsylinteriä herrasväki on ko. viritelmän kanssa käyttänyt
Kyl siinä omassa riittää kapasiteettia.

MUn samuraissa on Hilux/lj 4-mäntäiset edessä ja takana omegan 2-mäntäiset.Ja hyvää lukua näyttää jarrupenkissä ja vakio renkailla menee asfaltilla lukkoon!
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.03.2015, 21:21
jylppy1982 jylppy1982 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 29.01.15
Sijainti: Suomi Finland
Viestit: 13
Perusasetus

Tietääkö kukaa minkä merkkises autos olis piremmät iskarit ku sj410 orkkikset?ja sais mielellään löytyä mononetin valikoimasta mallia erullinen?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.03.2015, 21:26
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jylppy1982 Näytä viesti
Tietääkö kukaa minkä merkkises autos olis piremmät iskarit ku sj410 orkkikset?ja sais mielellään löytyä mononetin valikoimasta mallia erullinen?
opel b-senator taka(kuvassa) ja jos haluaa tipan lyhyemmän,Niin ottaa b-omegan takapamput...

__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.03.2015, 22:59
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Taitaa samaan rahaan saada briteistä pro compin iskarit ku motonetista opelin tms vaihtoehtoiset.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.04.2015, 06:01
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Pro compit noin 50-60e/kpl, motonetista ooppelin 42e/kpl ja täältä ooppelia hieman halvemmalla http://alvadi.ee/fi/varaosat/opel/se...skunvaimennin/

Viimeksi muokannut GaryRock : 01.04.2015 06:03
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).