![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() mitä veikkaatte viaksi? -06 L200, kylmänä vaihteisto takkuilee pahiten 2. osalta ja 3. myös, muttei niin pahasti. Jonkin aikaa ajettua pelittää, mutta alaspäin tullessa vielä välin ahdistaa kyseiset vaihteet. Sitten kun on ajanut vielä vähän lisää, niin ei oikein juuri mitään ongelmia havaittavissa... Paikallaan ollessa kylmänä, niin käynnissä kuin sammuksissa vaihteet menee päälle ja auto ei nytkähdäkään samaan aikaan, eli kytkin irroittaa hyvin. Kuin myös muutenkin kytkinpolkimen toiminta kohdat ovat aika hyvät. Öljyt vaihdettu huollon yhteydessä jokin aika sitten, kurkistin kuitenkin ja öljyt olivat vielä kohtuu kirkkaat. Sitä en kyllä muista, mitä litkua olivat... Ja lämpöisenä kuuluu jonkinlainen rallatus poljin ylhäällä ja lakkaa poljin alhaalla.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä laittasin sinne uudet öljyt, ja nimenomaan ne, jota auton kirja kertoo. jos pitäs arvata omasta päästä, niin pistäsin tb:n 75w-90 vaihteistoöljyt. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
sitä minäkin vähän arvelen, että mahtaisko olla väärät öljyt, kun sitten lämpösenä pelaa moitteetta.
täytynee tutkia, että mitä sinne huoltokuitin mukaan laitettu ja mitä kuuluisi olla.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mistä mahtaisi saada iskareihin niitä kumipuslia? Ois hyvät iskarit mutta kumit hapertunut.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
4X4parts.fi
__________________
DADDY´S TOY |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#7
|
|||
|
|||
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Henkilöauto tehtaanlaisella sporttialustalla , kummat kannattaa vaihtaa että saa pienen pompotuksen ja nypytyksen pois , iskarit vai jouset ? vai molemmat ? vakiomallisia meinasin tilalle.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Varman päälle pelaamalla molemmat. Millain sporttialusta? Mikä auto? Minkä kokoset pyörät?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
oli se sitten käynnissä tai sammuksissa paikallaan, vaihteet menee päälle hyvin ilman auton nytkähdystä tms. tai sitten kun on ajanut lämpöseks, niin ei pahemmin oireile. mutta auta armias, kun lähdet kylmänä. ei perkele tahdo millään saada mm. kakkosta päälle muuta ku heittämällä nelosen kautta. joku laakeri lämpösenä poljin ylhäällä vähän rallattelee... kenties seuraavaksi kytkytin vaihtoon painelaakerin kera? -eikä öljyn vaihdossa öljyn mukana tullut minkäänlaista metallihilua
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
ompa hieno "ominaisuus" sitten
mutta mikä ihme voisi heittää laatikon hankalaksi kylmänä? tuskin levykään öljystä märäksi menee? vai voisiko kytkin olla loppu, mutta miksi se irroittaa lämpösenä eikä luista?
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ite oon päätellyt tollasessa tilanteessa, et se väärä öljy liukastaa kylmänä liikaa syncroneita jolloin ne ei kiihdytä sitä kakkosen ratasta/kytkentää pääakselin vauhtiin se neloselle pukkaaminen todennäköisesti nostaa sen kakkosen vauhtia tai hidastaa pääakselia sen verran, et se kakkonen kytkeytyy Tohon vois kokeilla et etit sopivan mäen jossa auto rullaa hidastumatta ja pidät kytkintä pohjassa hetken ja sit tarjoot kakkoseen. Toinen mitä voi kokeilla on kaksois kytkin eli "kytkin, vaihde vapaalle, kytkin ylös, kytkin ja kakkonen sisään" tai sit oikasee "vaihde vapaalle, kytkin ja kakkonen pesään" ton kun opettelee sopivasti tekemään niin äkkinäinen ei ees huomaa vaikka osasta vaihteita syncrot puuttuis,pienempää survoessa sit tarttee väli kaasua annostella eli vaihde vapaalle kytkimellä tai ilman, kytkin ylös kierroksia, kytkin ja kakkonen sisään. Ton voi olla vammauttanut sama kuin yhessä voyagerissa, vanhempi herra oli opettanut itselleen ja rouvalleen, et kakkosella risteyksiin ![]() Eli maantiellä 90Kmh vauhdista kytkin ja kakkonen pesään, sit jarrutellaan sopivaan vauhtiin,voi vaan arvata mitä tekee syncroille niiltä kierroksilta pakotta "seisova" ratas liikeelle ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Myynti ilmoitus huutokaupat komissa, mites sen tänne saaminen
![]() JA myyntipalstan ehdot luin eikä niissä ollut kuin nettiauto
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta täytyy tässä vielä kokeilla ja yrittää kartoittaa, mikä voisi olla.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Eli ei anna isompaa päälle liian alhaisessa vauhdissa, eli kun ottaa 1. vaihteella reippaammin kierroksia niin vaihtuu jo aika joutusaan ylöspäin. Mutta sitten taas ihmetyttää, että miksi alaspäin tuleminen ahdistaa välin (kyse vaihteen vaihtamisesta). Voisiko se vaan olla kytkin loppu? Mutta, sitä voi ihmetellä taas asian kanssa, eli miksi lämpöisenä vaihtuu paremmin... Tähän on joitakin mahdollisia vikoja, mutta sitten taas osa toiminnasta eliminoi vaihtoehtoja pois...
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#18
|
|||
|
|||
![]()
kuulemma myös aika tarkka öljystä, että pitäs olla gl-3 luokitukseltaan... katotaas, kun sellaset menee sisään lähipäivinä
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Missä on paskakönkäänkuru?
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Eikös tuo kyseinen paikka ole kautokeinon maisemissa kummelissa.. eli norjan lapissa, käsittääkseni tuo paskakönkäänkuru on kuitenkin mielikuvituksen tuote ellei sitten norjan tai saamenkielestä ole peräisin.. kun ei noita kieliö osaa ni huono googlata oikein mitään.. :/
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Mistä lenkkipäiset iskarit 14mm reiällä vähintään. Pituus pitkä noin 440mm
Tulisi 4x4 vitoon. |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla ihan mielikuvituspaikkana tuo paskakönkäänkuru.. Elokuvan "paskakönkäänkuru" kuvauspaikka löytyykin yllättävän läheltä saariselän keskustaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2014 ! | lavanelikko | Chit-Chat | 1901 | 31.12.2014 15:33 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2193 | 01.01.2014 17:02 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 1015 | 03.01.2013 18:46 |
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! | SuurSyömäri | Chit-Chat | 2358 | 31.08.2012 20:55 |
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.03.2011 16:41 |