Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2015, 11:33
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Nyt on taas lattia ja alta on massattu.


Muovitankki asennettu. Vähän joutu tankin päälle tulevaa suojapeltiä leikkomaan kun huohotus ja polttoaine letkut sen verran kohollaan. Lisäksi lähtö on tankin päällä kun alkuperäsessä alla. No tää kai onkin FJ-40 tankki.


Pakitin auton tyytyväisenä tallista ulos mutta ratti tuntu jotenkin jäykältä. Loppupelissä ei meinannut jaksaa veivata kahdella kädellä rattia. Aattelin että simpukka paskana tai pumppu. Onneksi irrotettiin ekana rattiakseli sillä siitä oli nivelet ruostuneet jumiin ja liuku kanssa.

Jännä juttu että jotain päiviä aikaisemmin ajoin auton ongelmitta talliin. Kuivui vissiin lämpimässä tallissa ja ruostui jumiin. No ei muuta kun motonettiin ke20 corollan/starletin kardaanin ristikkoa (gmb 016-GUT11) hakemaan mutta ei ollutkaan kuin yksi kappale hyllyssä.

Jouduin toisen ristikon ehjäämään kahdesta vanhasta. Aika työlästä hommaa pestä kuppien neulalaakereita ja kasata ne uudella rasvalla. Koko rattiitolpan joutuin purkamaan irti toimenpidettä varten. Vanhoissa ristikoissa ei ollut edes rasvanippoja mutta onneksi uudessa mallissa on. Nämäkään eivät näköjään ole ikuisia.

Jos tänään saisi leimakuntoon, ei taida puuttua kun takapenkit ja jotain pientä näpräämistä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.03.2015, 19:20
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Leima tuli huomautuksitta. Valojen suuntausta vähän käänneltiin. Katsuri sanoi että ne osoittaa kuitenkin metsässä ajelun jälkeen taas minne sattuu. Kysyi myös että eikö ole isompia renkaita leimattu Täytyy varmaan ne 33 ottaa lapulle tai odottaa että uudet säännöt menee läpi ja sitten 35 papereihin. Välitykset on sellaset että 80kmh on huiput ja silloinkin kierroksia enemmän kun laki sallii. Pitäsköhän jaksaa kevään kunniaksi laittaa rättikatto paikalleen jos paratiisi hellisi kulkijaa pääsiäisenä.




Viimeksi muokannut mikjus : 27.03.2015 00:20
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.03.2015, 21:22
matke matke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.14
Sijainti: ilomantsi, suomi
Viestit: 373
Blog Entries: 1
Wink

kyllä renkaat auton tekee
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.03.2015, 21:26
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.664
Perusasetus

on se vaan hauskan näköinen mini renkaila
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.05.2015, 09:08
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Viime reissulla meinas mennä hermot kun laatikko vatkas hulluna. Kannakkekumia oli jo possumassalla jäykistetty mutta se oli silti liian löysä. Piti Ausseista asti tilata uus kannake ja halpa lähtöhinta karkas käsistä järjettömän rahdin + tulli/alvin muodossa. Tuli käikäleelle hintaa melkeen 200€ mutta pakko oli saada ja nopeesti. Toivottavasti tämä tarvikemalli jotain kestää.

Selvis myös mistä karmee kinuttava ääni tuli. Alumiini jakis hinkkas panssariin, piti vähän prässäillä suoremmaksi kun oli sen verran ottanut hittiä että pullahtanut sisään. Samalla porasin yhden ison reiän josta voi helpommin kirrailla etukardaanin pultteja.



Pitäs varmana ruveta katselemaan jo pikkasen uusia renkaita kun alkaa olemaan kolme rengasta melkoisia kalboggeja. 37x13x15 tai 38,5x15x15 boggerit, en ole vielä miettinyt kannattaisiko hypätä 38,5 kokoon, niitä olisi enemmän kavereilla joten vararengastus safareilla olisi lähempänä. Muutos korkeudessa olisi 934mm -> 975mm. Ei luulisi paljon muutavan. Tosin 37 renkaita olis varalla mutta 38,5 olis taasen halvempikin kuin 37, ainakin yhden ruotsin paikan hinnoissa. Laitoin jo kyselyä niin voi ruveta suunnittelemaan mistä saisi hillot tähänkin projektiin.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.09.2015, 14:33
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Tuli ihme röpötys ja hyytymisongelmia ja luulin niiden johtuvan tankista. Testailin huohotusta ja tuntui ettei hengitä kovin hyvin. Lisäsin yhden ylimääräisen letkun huohotukseen t-haaralla ja parani. Ylitsy letku joka oli tulpattu on ilmeisesti bensan paluu. Vika sitten lopulta löytyi suodattimen letkusta jossa oli nirhauma joka ei vuotanut ulospäin mitään mutta ilmeisesti sisään veti ilmaa. Jostain syystä muovitankki on aina päältä dieselissä vaikka ei löydy mistään vuotoa kun puhaltelee?


Pitäs tehdä pikku huolto mudventuresia varten. Tässä hieman muistilistaa itselleni:

2 rengasta vuotaa, yksi beadlockin kehästä ja toinen lie mistä.
Pissapoika ei toimi.
Pyyhkijät jumittaa välillä.
Paineilma letku poikki lattialta.
Jos kerkii niin siirrä kompura konehuoneeseen huutamaan!
Takajarruputkiin muutos niin että lähtee satulalta kumiletkulla (patrolin letkuja on).
Takaperän vuoto?
Öljyjen tarkistus kaikkialta.
Jostain nousi savua takakontin puolelta kun yhteen mäkeen pomputettiin ja samalla meni kompuran letku poikki.
Löpösuotimen vaihto.
Ilmanputsarin pesu (K&N).
Tehostimeen vararemmejä 17x1039 tai 1040. Testiin tulee 1050. Motonetti ei saa edes tilattua 1039 tai 1040 mallia jostain syystä. Pitää mitata oikea koko. 1000 on liian lyhyt ja 1100 liian pitkä!

Viimeksi muokannut mikjus : 07.09.2015 14:37
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.09.2015, 15:00
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Vanhoja kuvia löyty kun putsailin konetta.

Sain lahjaksi tarroja. Kun ei löytynyt alkuperästä lone wolf tarraa niin joku graafikko oli piirtänyt mallin mukaan. On muuten kestävä tarra. Täytys toi konepeltikin joskus paikata kun kerran lävähti motarilla lasiin. Vois sitten maalata mustan ralliraidan pellin yli niin samalla vähentäis häikäisyä jos laittaa katolle ledipaneelin joskus.


Kojelauta tehty uusiksi nykyajan tarpeiden mukaiseksi.


K&N filsu tuli laitettua ettei ahista.


Tämähän on modattu LJ:n kotelo.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty BJ-40 Projekti mss O/M/V Ajoneuvot 2 05.06.2016 20:17
Myydään Bj-40 projekti kares O/M/V Ajoneuvot 16 19.03.2014 23:04
Bj 40 projekti _JT_ Maasturiprojektit 277 28.02.2013 22:09
M: TOYOTA BJ-40 projekti tepa78 O/M/V Ajoneuvot 12 15.03.2008 15:47
Bj 40 -76 projekti elhapero Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2008 23:00


Sivu luotu: 06:10 (GMT +2).