Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.03.2015, 18:09
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

2,5 l Dieseilin hyvä ja huono käyttö?


Kertokaas bensa miähelle että mikä on dieselin huonoa käyttöä ja hyvää käytöä?
Olis tulossa vaihdossa yksi vissiin huonossakäytössä ollut jossa jo pari kantta vaihdettu.
Mitenkäs sitä hellitään jotta on tyytyväinen ja toimii kunnolla?

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 23.03.2015 18:16
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.03.2015, 19:19
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Kertokaas bensa miähelle että mikä on dieselin huonoa käyttöä ja hyvää käytöä?
Olis tulossa vaihdossa yksi vissiin huonossakäytössä ollut jossa jo pari kantta vaihdettu.
Mitenkäs sitä hellitään jotta on tyytyväinen ja toimii kunnolla?

t. Ismo Ämmä
Kun käynnistät, käytä hetki ennenkuin revität (dieseliä aina revitetään, kun ei oo paukkuu ) ja samoin, kun tulet perille, käytä hetki tyhjäkäynnillä, että lämmöt tasaantuu, sitten voit sammuttaa. Pahin virhe on sammuttaa kone, ennenkuin auto pysähtyy tai just samalla hetkellä, VM:n koneista on silloin kannet moro....
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.03.2015, 19:42
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Ohjeistus valmistajan puolesta?


Onkos tuosta mainintaa kuljettajan käsikirjassa?
Taidan laittaa oikein muistutus tarran näkyviin asiasta jos huomena tulen moisen omistajaksi.

Eli huonoakäyttöä on että ei käytetä tyhjää ennen eikä jälkeen ajon?
Leväperäinen huolto on sitten varmaan myös huonoakäyttöä?

Onkos nää tiisselit sitten jotenkin herkempiä huollon suhteen kuin bentsiini koneet? Öljyn ja suodattimen vaihto?

t. Ismo Ämmä

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Kun käynnistät, käytä hetki ennenkuin revität (dieseliä aina revitetään, kun ei oo paukkuu ) ja samoin, kun tulet perille, käytä hetki tyhjäkäynnillä, että lämmöt tasaantuu, sitten voit sammuttaa. Pahin virhe on sammuttaa kone, ennenkuin auto pysähtyy tai just samalla hetkellä, VM:n koneista on silloin kannet moro....
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 23.03.2015 20:00
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.03.2015, 21:06
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Heitetäänpä vielä tuohon lisää kysymyksiä, ei suoranaisesti aloittajan kysymykseen tuo lisäarvoa mutta jeepistä tuli mieleen. Noita koneita on nyt kommentoitu ja yleensäkin tuon XJ:n osalta kommentoidaan renault TD:tä, VM td:tä sekä amc-koneita (2.5 nelonen ja 4.0 kutonen). Mutta mitenkäs noissa se GM:n V6, onko niitä kovinkaan tänne päin maailmaa kulkeutunut ja mitenkä ne sitten suhteutuu näihin muihin moottorivaihtoehtoihin?

Mitä tuossa nyt esim. wikipediasta katselee noiden moottorien vertailutietoja, niin 4.0 ja tuo VM diesel, molemmille annetaan suht samanlaiset vääntöarvot, VM:ssä 300Nm@2000rpm ja AMC kutoselle (renix) 304Nm@2500rpm.
Kyllähän sen dieselin pitäisi tuolla pienellä kierrosluvulla kammeta jeeppiä ihan samanlailla eteenpäin, sitten maantiellä se löyly loppuu, noin teoriassa. Miten sitten käytäntö.

Viimeksi muokannut toyopet : 23.03.2015 21:10
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.03.2015, 21:28
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

2,8l V6


Mun ensimmäisessä -85 Cherokeessani on alkuperäinen V6 kone ja hyvin kulkee maantiellä ja maastossa.

Tosin eräänä päivänä se sanoi klonks ja leikkasi kiinni, kampiakselin pukki katkesi.

Nyt on odotellut tallisssa jo useamman vuoden Chervolet Corsican 2,5l ruiskukoneen asentamista. Pulttikehä on sama vaan puuhaa aiheuttaa se että on etuvetoisesta ja kone kääntyy nyt eri päin ja pitää pakosarja, imusarja ja paljon muuta rakentaa uusiksi.

Olen nähnyt kaksi muuta samanlaisella V6 koneella varustettua Cherokeeta.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan WJ Grand cherokee 2001 LAREDO diesel. tonic O/M/V Ajoneuvot 1 20.04.2011 17:26
Myyty lj 70 2.4 turbo diesel moottori toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 07.05.2009 17:31
Tietoa Jeep Grand Cherokee vm.2000 3.1 diesel? Bladerunner Tekniikka & Jutustelu 1 01.09.2006 11:13
Jeep Cherokee (diesel) solihull Tekniikka & Jutustelu 11 21.07.2006 22:30
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 15:24 (GMT +2).