![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 2,5 l Dieseilin hyvä ja huono käyttö?Kertokaas bensa miähelle että mikä on dieselin huonoa käyttöä ja hyvää käytöä? Olis tulossa vaihdossa yksi vissiin huonossakäytössä ollut jossa jo pari kantta vaihdettu. Mitenkäs sitä hellitään jotta on tyytyväinen ja toimii kunnolla? ![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 23.03.2015 18:16 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Killing time is not murder |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ohjeistus valmistajan puolesta?
Onkos tuosta mainintaa kuljettajan käsikirjassa?
Taidan laittaa oikein muistutus tarran näkyviin asiasta jos huomena tulen moisen omistajaksi. Eli huonoakäyttöä on että ei käytetä tyhjää ennen eikä jälkeen ajon? Leväperäinen huolto on sitten varmaan myös huonoakäyttöä? Onkos nää tiisselit sitten jotenkin herkempiä huollon suhteen kuin bentsiini koneet? Öljyn ja suodattimen vaihto? t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 23.03.2015 20:00 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Heitetäänpä vielä tuohon lisää kysymyksiä, ei suoranaisesti aloittajan kysymykseen tuo lisäarvoa mutta jeepistä tuli mieleen. Noita koneita on nyt kommentoitu ja yleensäkin tuon XJ:n osalta kommentoidaan renault TD:tä, VM td:tä sekä amc-koneita (2.5 nelonen ja 4.0 kutonen). Mutta mitenkäs noissa se GM:n V6, onko niitä kovinkaan tänne päin maailmaa kulkeutunut ja mitenkä ne sitten suhteutuu näihin muihin moottorivaihtoehtoihin?
Mitä tuossa nyt esim. wikipediasta katselee noiden moottorien vertailutietoja, niin 4.0 ja tuo VM diesel, molemmille annetaan suht samanlaiset vääntöarvot, VM:ssä 300Nm@2000rpm ja AMC kutoselle (renix) 304Nm@2500rpm. Kyllähän sen dieselin pitäisi tuolla pienellä kierrosluvulla kammeta jeeppiä ihan samanlailla eteenpäin, sitten maantiellä se löyly loppuu, noin teoriassa. Miten sitten käytäntö. Viimeksi muokannut toyopet : 23.03.2015 21:10 |
#5
|
||||
|
||||
![]() 2,8l V6
Mun ensimmäisessä -85 Cherokeessani on alkuperäinen V6 kone ja hyvin kulkee maantiellä ja maastossa.
Tosin eräänä päivänä se sanoi klonks ja leikkasi kiinni, kampiakselin pukki katkesi. Nyt on odotellut tallisssa jo useamman vuoden Chervolet Corsican 2,5l ruiskukoneen asentamista. Pulttikehä on sama vaan puuhaa aiheuttaa se että on etuvetoisesta ja kone kääntyy nyt eri päin ja pitää pakosarja, imusarja ja paljon muuta rakentaa uusiksi. Olen nähnyt kaksi muuta samanlaisella V6 koneella varustettua Cherokeeta. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan WJ Grand cherokee 2001 LAREDO diesel. | tonic | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.04.2011 17:26 |
Myyty lj 70 2.4 turbo diesel moottori | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 17 | 07.05.2009 17:31 |
Tietoa Jeep Grand Cherokee vm.2000 3.1 diesel? | Bladerunner | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.09.2006 11:13 |
Jeep Cherokee (diesel) | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 21.07.2006 22:30 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |