Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 18.03.2015, 22:05
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Veikkaisin/muistelisin, että motonetti myy vääränlaista laakeria, eli Samuraissa pitää olla sellainen laakeri minkä sisäkoolissa on huullos, joka toimii spacerina ettei jarrurumpu kahnaa kiinni jarrukilpeen. Muutenhan ne laakerit on kyllä yhteensopivia eri mallien kesken. Ja tuo vääränlainenkin laakeri kyllä käy, jos on vaikka sorvi käytössä millä pyöräyttää sopivan spaceririnkulan sinne laakerin ja vetarin laipan väliin.
Jos en ihan väärin muista niin tuo huulloksella oleva laakeri on tarkoitettu abs-jarrulliseen versioon, ja ilman huullosta oleva laakeri käy ei-abs jarrulliseen autoon.

Vastaa lainaten
Vanha 18.03.2015, 22:11
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Jos en ihan väärin muista niin tuo huulloksella oleva laakeri on tarkoitettu abs-jarrulliseen versioon, ja ilman huullosta oleva laakeri käy ei-abs jarrulliseen autoon.
No ihan väärin muistat kyllä.

Ihan tuoreessa muistissa edelleenkin, kun Samurain taka-akselia remppasin, ja joku oli sinne laittanut huulloksettoman laakerin toiselle puolelle, ja jarrurumpu kun ei enään ollut mahtunut paikoilleen, niin oli tylysti laitettu prikkoja spaceriksi jarrurummun ja vetarin laipan väliin!

Ja minkä mallin Samuraissa on muka ABSit? Eihän mun Jimnyssäkään ole edes!
Vanha 18.03.2015, 22:15
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Perusasetus

Sori meni ohi tuo Samurai. taisi olla jossakin GV:ssä tai Vitarassa jotenkin noiden absien kanssa kikkailtu
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2015, 06:33
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Perusasetus

Mä oon aina käyttänyt noita tarvike laakereita ja ilmeisesti oli joku edeltäväkin omistaja käyttänyt, kun laakerin ja vetarinlaipan välissä oli prikka. Toimii aivan samalla lailla kun alkuperäinenkin. Ettei jopa jonkun tarvike laakeripaketin mukana tulis tollanen prikka?
Vanha 19.03.2015, 10:58
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Mä oon aina käyttänyt noita tarvike laakereita ja ilmeisesti oli joku edeltäväkin omistaja käyttänyt, kun laakerin ja vetarinlaipan välissä oli prikka. Toimii aivan samalla lailla kun alkuperäinenkin. Ettei jopa jonkun tarvike laakeripaketin mukana tulis tollanen prikka?
Mulla on myös muistikuva, että olisin joskus sellaseen valmiiseen irtospaceriin törmännyt. Mutta motonetti ei kyllä mielestäni sellaisia myy ainakaan.
Vanha 19.03.2015, 12:48
noprkl noprkl ei ole kirjautuneena
Tulokas

Rekisteröitynyt: 19.03.15
Sijainti: kempele
Talking

terveppä terve

Moro kaikille mulla olisi yks nolo kysymys menin ja ostin ensimmäisen suzuki sj410 ja entinen omistaja oli sitä vähän Korjaillu ja siinä ei ole taka jarruja olleskaan ja kävin kysymässä tarvike torilta siihen jarruletkuja niin ne meinas että ei siihen kuullukko yksi jarruletku niin pitääkö se paikkaansa ja kiire ois jo päästä mettään ajeleen ja kokkeileen kuin hyvin suska kulukee
Vastaa lainaten
Vanha 19.03.2015, 13:16
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja noprkl Näytä viesti
Moro kaikille mulla olisi yks nolo kysymys menin ja ostin ensimmäisen suzuki sj410 ja entinen omistaja oli sitä vähän Korjaillu ja siinä ei ole taka jarruja olleskaan ja kävin kysymässä tarvike torilta siihen jarruletkuja niin ne meinas että ei siihen kuullukko yksi jarruletku niin pitääkö se paikkaansa ja kiire ois jo päästä mettään ajeleen ja kokkeileen kuin hyvin suska kulukee
Joo, yks letku siellä vaan on, eli jarrupiiri kiertää apparin puolen jarrusylkyn kautta kuskin puolen sylkylle.

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47

Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).