Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.03.2015, 17:42
TsKo TsKo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.05.09
Sijainti: Loppi
Viestit: 208
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja murkula_ Näytä viesti
Ok. Tuo a-linkki tarvii siis hyvin nitkutella kun saa nosturille. Kuinka kuluva tuo pallonivel siinä akselinpäässä on? Tai kai senkin samalla uusii...

Tuo P1130 vikakoodihan on railipaine anturi.
Kannattaako vaihtaa heti anturi vai käyttää testerissä ja tarkistaa railipaineet?
Eli onko tuo vikakoodi rikkinäisestä anturista vai seilaavasta/huonosta railipaineesta?

Mitäs tuosta vois ensin kattoo kun saa sahata kylmänä pitkään käymään? Hehkut kenties?
Sen verran jo katselin ettei mitään kuplia kulje pa-linjoissa.

Kelpaakos tuolle koneelle ihan m-b osatkin? Tai jos bosch numerolla hommaa?
Kato huolella kanssa taka-akselin alatukivarret, niiden soikeat puslat menee rikki väärällä tukivarsien asennuksella todella nopeasti, koko tukivarsi kertakäyttökamaa us-partsista tilasin viimekesänä omaani vajaat kaheksankymppiä kappale.

Suurin osa koneen osista löytyy mersun numerolla, ei kaikki. Kone on periaatteessa sprintterin moottori.

Suutin todennäköisesti vuotaa sisäisesti ja siitä tuo railpaineongelma.

__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td
-Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2015, 00:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TsKo Näytä viesti
Kato huolella kanssa taka-akselin alatukivarret, niiden soikeat puslat menee rikki väärällä tukivarsien asennuksella todella nopeasti
Juu, ja tämä pätee yhtälailla myös etutukivarsiin. Tukivarsien ja panhardin pultit pitäisi kiristää momenttiin vasta kun auton paino on pyörien päällä ja kumipuslat on "lepotilassa" auton ollessa ajokorkeudessa.

Puslat saattaa jäädä jatkuvaan jännitykseen ja hajota, jos pultit kiristetään silloin kun akselit roikkuu alhaalla. Aina ei toki näin käy, mutta jos keskiholkki ei pääse pyörähtämään oikeaan asentoon kun auto lasketaan renkaille, on koko pusla "kiertyneenä" keskiholkkinsa ympäri, ja repeää jossain vaiheessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2015, 21:55
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Vaeltaminen paikallistettu kuluneisiin taka/alatukivarsien pusliin.
Kolmiolinkissä näytti olevan uudenkarheat puslat, ehjät ainakin oli.
Kaverilla pitäisi olla hyllyssä moiset oli ostanut jemmaan mutta myi jo wj:n pois. On kuulemma halvat (näkisvaanmikääneiooilmaista)

Lämppärikin sekoilee omiaan. Lääkekkin tuli tänään eli ne läpät sinne kanavaan.
Aloin niitä tuossa paikoilleen laittamaan ja kun sain hanskalokeron auki ihmettelin kun oli jo reikä kanavan kyljessä.
Luukku auki ja joku oli suuressa viisaudessaan lukinnut läpän kuuma asentoon sikafleksillä
Hetki sähkötupakkaa ja kiroilua ja aloin ihmettelemään että joku nyt puuttuu...
Se hiton aktuaattori oli heitetty mäkeen siitä kanavan kyljestä.
Kun vitutus laantuu tarvii tilata uusi...
Onneksi on Jamant.

Nyt vielä pari olutta....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2015, 23:24
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Täälläkin on tuore jeepisti, -00 mallisen bensakasin kanssa.
Mistäs tämmöstä lähtis tutkimaan, kun ilmastointi ei puhalla kylmää.
Ilmastoinnin merkkivalokin välähtää vain.
__________________
______________________
Eat, Sleep, Jeep.
Blood, sweat `n beers.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2015, 22:15
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

Ilmastoinnin temppuillessa lähtisin ihan ensimmäisenä täytättämään järjestelmää.
Tässä operaatiossa yleensä paljastuu vuodot ja pääsee vian haussa eteenpäin jos järjestelmä ei täytenäkään kylmää.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2015, 22:46
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Saattaa olla että järjestelmä vuotaa.
Autossa oli kuitti, jonka mukaan mömmöt ois vaihdettu viime vuonna.
Pitäis päästä typellä ponnistaa, ni kuulis vuotaako.
__________________
______________________
Eat, Sleep, Jeep.
Blood, sweat `n beers.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.03.2015, 20:40
murkula_:n Avatar
murkula_ murkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.09.09
Sijainti: satakunta
Viestit: 980
Perusasetus

Tänään perehdyin tuohon suuttimien ohivuoto mittaukseen...
Oireet siis:
Tyhjäkäynti humppaa n 50-100rpm
Kylmänä saatanan pitkä startti. Tänään pakkasta -3 ja ei lähtenyt käymään.
Kuumana/lämpimänä 2-3 sekuntin pyöräytys ja tulille.
Eberiä kun käyttää 10-15min niin lähtee kyllä.

Kuvassa (jos onnistun liittämään)

Suuttimilta ohivuodot. Tyhjäkäyntiä noin 1min ja pulloissa noin 20ml naftaa kaikissa.

Kaikki rikki?
Mitä seuraavaksi??

Ei näemmä onnistu kännyllä kuvien liittäminen mutta mun profiili ja sieltä sekalaiset...
Miksei muuten kuvan liittäminen onnistu??

Koetan käyttää hieman kauemmin niin näkee tuleeko eroja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.03.2015, 19:38
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Saattaa olla että järjestelmä vuotaa.
Autossa oli kuitti, jonka mukaan mömmöt ois vaihdettu viime vuonna.
Pitäis päästä typellä ponnistaa, ni kuulis vuotaako.
Itellä mömmöt kunnossa, ei vuoda, releeltä lähtee hyppylangalla ja testerillä jostain ohjain kortilta, vika jossain johtosarjassa, pitäis vaan ettiä, vm koneinen missä 2 anturia olis siedettävä viel sepittää mut mersu koneisessa vaan 1 ja kommunikoi jollain hituvirralla jonkun boksin kanssa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 23:20 (GMT +2).