![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mites tarviiko sen levyn olla kokonaan uppeluksissa? jos tekee kaukalon johon pumppu ja jäähdytys järjestelmä ja puoli levyä vedessä Mitä tuo tarkoittaa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mietippä minkälainen energiamäärä täytyy muuttaa lämmöksi siinä jarrussa...
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Siis jos tehoa mitataan ajankanssa, siis energia muutetaan lämmöksi ei J-voimaksiLainaus:
Ja minä laittaisin sen jäähdytetynjarrulevyn/-jarrulevypaketin upoksiin, niin jäähdytetty levy voisi pysyä niin kylmänä kylmässä vedessä, että vesi ei lähde kiehumaan(siis muodosta lämpöä eristäviä höyrykuplia) jäähdytysrivastoissa, ja kun upoksissa, niin jarrulevy toimii myös keskipakopumppuna. Siis jos jossain kohtaa levyä vesi kiehuu, niin se lämpiää heti huomattavan paljon enemmän-> laajenee erilla lailla ja pitää huonommin -> Keksintö alkaa täristää väpättää tms. Jos jarrulevyjä ei saa kokonaan vedenalle, niin vois olla järkevämpää jäähdyttää niitä vesisuihkulla ilmassa, siis vettä niin "vähän" että levyt pysyy esim. 200-300 c? Jarrupaloille ja sylintereille pitää varmaan keksiä jotain extrajäähdytystä, toki satulathan voi rakentaa vaikka vesijäähdytetyille männille.... Siis kymmenen kiloa rautaa lämpeää 200 kw:lla aika nopeaa epämielyttävän kuumaksi... |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitä punaloistetta hieman meinasinkin ![]() Olin kyllä aina siinä luulossa, et raskaan jarrut riittäisi sellaisenaan ![]() Sen kenen kanssa puhuin kyllä sanoi, et pitkää vetoa ei jaksa/kestä/pysty vaan pitäis tehdä jaksoissa eli 1500rpm ja siitä jarrutetaan kunnes teho loppuu sit 2000rpm ja sama homma ja välissä jarrut saa jäähtyä, eli ei sellaista perinteistä pitkää vetoa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Helpoin tie omaan dynoon lienee inertia dyno jossa kiihdytetään tietyn massaista rullaa helpoimmillaan esim näin:
http://www.houston240sx.com/showthread.php?t=54387 Paras ois jos jostain löytäisi sopivan ison ja painavan rullan jota käyttää. Mittaus aika saisi olla yli 6sek että tulos on luotettava. Tuolla vielä laskuri Jolla voi arpoa rullan massaa jne. http://performancetrends.com/Calcula...ertia-Dyno.php Joskus kyselin hintoja tehdastekoiselle uudelle kaksiveto dynolle, mutta ne on halvimmillaan siinä 20-30K€ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Hyviä rullia tuohon hommaan löytyy lukuisista suljetuista paperikoneista. Eiku tiedustelemaan.....
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maastureiden ominaisuuksia | Ukunsa | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 02.10.2012 21:43 |
Ns. Maastureiden korirakenne | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.05.2009 06:27 |
M: maastureiden osia | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 16.08.2006 12:47 | |
M: Maastureiden osia | O/M/V Muut | 23 | 13.12.2004 14:45 | |
Vanhojen maastureiden safariluotettavuus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.06.2004 08:04 |