Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.03.2015, 21:51
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Dodiin vihdoinkin saatiin vietyä patrolli rullille ja tässä oisi hiukan kertomusta tapahtumien kulusta. Eli aamulla lähin hakemaan autoa appiukon pihasta. No akunhan se oli purkanut, mutta hiukan virtaa ja päästiin lähtemään. Siinä kuunnellessani suomipoppia yhtä-äkkiä oli koko Sörnäisten rantatia täynnä poliiseja. Ohjasivat liikennettä joka kaistalla ja ihmettelin mikä meno oikein oli. Pian selvisi kun minut käskettiin ajaa yhden maijan luokse parkkiin, että ottavat kaikki verovelkaiset ja katsastamattomat kiinni tehovalvonnassa. Eipä siinä kun esitti siirtokilpipaperit ja vakuutukset. Olin melkein ainut suomea ilman korostusta puhuva poliisin asiakas sillä hetkellä. Poliisi tuumasi, kaikki ok ja että komee härpäke ja turvallista matkaa Siitä sitten koululle dynotusta varten ja nakattiin kottero rullille. Ekan veto ja hallissa hais palanu kumi, kun alko nakit palaa rullille. Naureskeltiin siinä, että pitääpä vetästä koukusta veto kohti lattiaa, kun muuten menee koko homma ihan kumin poltoksi. Seuraavan vedon jälkeen soi maikalla puhelin ja siellä oli hämen oma vaimonsa, joka on opettajana meidän koulussa ja jolla oli ollut tunti autolabran yläkerrassa. Oli kuulemma hiukan kitkerä haju heidän luokassaan ja pitänyt jättää tunti kesken. Kyseli kovin mitä hlvt me siellä oikein duunataan Todettiin siinä sitten, josko laitettas haitariputken pätkä suoraan pakoputken päästä imurille, niin että kaikki pakokaasu menee imurille. Saatiin putki kiinni nippareilla ja eikun laulattamaan. Tällä kertaa oli sitkosaineet renkaisiin jo levitetty. Sama virsi taas. Toinen veto heti perään ja toivottiin jos nyt pitäs kun alkaa nakit olla aika pehmeät. Eihän se onnistunut ja letku joka oli ollut kiinni pakoputkessa oli hävinny Äkkiä pakokaasuimuri kiinni ja ihmettelemään, mistäs se letku nyt löytys. Kuitenkin sen 20 metriä on noita pakokaasuimurin putkia tuolla hallissa. Siitä sitten vaan tikkaille ja aina huoltoluukuista tutkimaan missä se haitariletku oli menossa. Lopulta löytyi yhen sulkuläpän välistä kun aikamme purettiin. Uusi yritys ja letku lemmarilla pakoputkeen kiinni ja hihna letkun ympärille, että ei toistamiseen mene imuriin. Pari kertaa kokeiltiin vielä kirimällä autoa tonttiin ja lisäämällä pitoainetta renkaisiin, mutta kun alko renkaat pitää niin kytkin anto periksi lopussaan. Eli huiput jäi ottamatta. Sitten alettiin miettiä katsastus tehoja. Eka väännettii syöttöruuvia niin pienelle, että ei auto pysyny enää omin voimin käynnissä ja alettiin kokeilemaan uudestaan. No ei vieläkään minkäänlaisia tuloksia, vaan renkaat palo rullille joka kerta. Maikalla alko olla siinä sitten hiukan kiire. Totesi, että otetaan 5 vaihteella noi tulokset ja sillä siisti. Eka veto 5 silmässä ja saatiin dyno jo kartalle, 180hp 4000rpm. Siitä sitten vaan syöttöjä pienemmälle ja uutta vetoa. Sitten kun alko siin 155hp kohalla iskeä epätoivo, että eihän tätä stna saa niin pienelle, niin päätettiin sitten ajaa dyno vain 4000rpm ja höllätä sen jälkeen. Auto kuitenkin kiertää sen hiukan vajaa 6000rpm tällä hetkellä. Saatiin lopussaan noi laput, mitkä on tuossa liitteenä. Kai niistä nyt sen verran selkoa saa, että inssille kelpaa. Auton kun jätti dynon jälkeen koulun parkkiin, niin oli siinä kaikenmaailman töllistelijää koko loppupäivän ympärillä

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20150311_211452.jpg‎
Views:	282
Size:	60,2 Kt
ID:	58130   Click image for larger version

Name:	IMG_20150311_211503.jpg‎
Views:	274
Size:	69,0 Kt
ID:	58131  
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.03.2015, 22:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei lähellekkään huonosti, olisi ollut mukava nähdä tuo aikaisempi veto


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Dodiin vihdoinkin saatiin vietyä patrolli rullille ja tässä oisi hiukan kertomusta tapahtumien kulusta......
Siis maasturin perä oli niin keveä/ renkailla huono pito, että 76 kw/135 km/h oli suurin vääntö, mitä renkaat piti? Ja oli vielä remmitetty lattiaan koukusta ja jotain pidon parantajaa renkailla?

Tuo käppyrä, mikä liitteenä, nayttää hyvältä, meno piristyy koko ajan tasaisesti siihen 3800 asti, ja kun kerran kiertää huomattavasti enemmän, ja pito katoaa?, niin siellä voisi olla aikapaljon enemmän tehoa, kun vääntöhuippu ja max tehot samoilla kierroksilla. (tuossa lapussa)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.03.2015, 22:52
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Osimoilleen näin. Yleensä kun noi pitäs dynottaa 4 vaihteella ilmeisesti. Mut ei se nelosella alkanu pitämään. Ettiä joku dyno kun saa leimattua, missä saa huipputehon.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.03.2015, 23:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Osimoilleen näin. Yleensä kun noi pitäs dynottaa 4 vaihteella ilmeisesti. Mut ei se nelosella alkanu pitämään. Ettiä joku dyno kun saa leimattua, missä saa huipputehon.
Paa etuset myös rullille ja nelikko päälle, nelivetopenkkihän se Kalevankadulla on.

Tai sit Kelatielle, Rasmus Speed Promotions:sille. Takarenkaat pois ja dynopumput pultaten napaan. Nyt on adapterit 6x139.7 jaollekin kun jätin käydessäni. Ei varmasti sudi kun ei ole mitä sudittaa. Paitsi se kytkin sun pitää tietty saada pitämään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2015, 00:31
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

hj60 0-100


Penkkissä ei ol tullu käytyä mut kiihtyvyys näkyy huimana 😅. Painetta noin 0.8 eikä tunnu sitä saavan nostettua enempää!!!
HJ60 turbo 0-100km/h 0-60mph: http://youtu.be/lJ5WTxkGCnE
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2015, 00:55
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

http://youtu.be/4N7FJM0IKXM
teeppäs tuommonen sinne hukkaporttia ohjaavan letkun väliin.. itelle tein ja totesin toimivaksi 0.7 ---> 1,3bar nostin ja rokkaa mainiosti.. tuolla savun määrällä luulis hyvinkin tuon 1,3-1,6bar paineet saavan aikaan ja samalla savutuksen pois/vähemmäksi..
Edit. Miksiköhän mul ainakin alkaa toi video melkein lopusta ku avaa ton laittamani linkin kautta?
Editin editti. Eikä oo tosiaan tullu käytettyä pajeroo rullilla mutta kiihtyy mun mielestä paremmin noilla 37" pyörillä ku orkkiksena orkkispyörillä!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zeus82 Näytä viesti
Penkkissä ei ol tullu käytyä mut kiihtyvyys näkyy huimana ��. Painetta noin 0.8 eikä tunnu sitä saavan nostettua enempää!!!
HJ60 turbo 0-100km/h 0-60mph: http://youtu.be/lJ5WTxkGCnE
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!

Viimeksi muokannut Hautalintu : 12.03.2015 00:58
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2015, 01:26
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
http://youtu.be/4N7FJM0IKXM
teeppäs tuommonen sinne hukkaporttia ohjaavan letkun väliin.. itelle tein ja totesin toimivaksi 0.7 ---> 1,3bar nostin ja rokkaa mainiosti.. tuolla savun määrällä luulis hyvinkin tuon 1,3-1,6bar paineet saavan aikaan ja samalla savutuksen pois/vähemmäksi..
Edit. Miksiköhän mul ainakin alkaa toi video melkein lopusta ku avaa ton laittamani linkin kautta?
Editin editti. Eikä oo tosiaan tullu käytettyä pajeroo rullilla mutta kiihtyy mun mielestä paremmin noilla 37" pyörillä ku orkkiksena orkkispyörillä!!
Mulla ei ole hukkaporttia olleskaan ja pumpusta on otettu syöttöruuvi pois. Ahdot noin 0.3-0.5 sit savutus lakkaa eli ruokaa lisää huutaisi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.03.2015, 01:08
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.378
Cool

Oldsia meinaisin..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Osimoilleen näin. Yleensä kun noi pitäs dynottaa 4 vaihteella ilmeisesti. Mut ei se nelosella alkanu pitämään. Ettiä joku dyno kun saa leimattua, missä saa huipputehon.
-Paljonko maksaa dynottelut...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2015, 08:15
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
-Paljonko maksaa dynottelut...?
Ei mitään kun opiskelija, mutta tällä hetkellä ei mahdollista dynottaa muiden kuin opiskelijoiden autoja. Tullu hiukan valituksia nuista iltasista dynosessioista naapureilta ja pari varotusta jo päällä, niin on linjattu dyno vain opiskelijoiden käyttöön.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.03.2015, 09:17
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Pikkasen on vielä yläpäästä vajaa mutta alavääntö alkaa oleen mallillaan. 996Nm ja 461HP. Autona pätkä G ja moottorina mersun kolmen litran dieseli herlevin 8mm pumpulla ja kahdella turbolla.

Testiä pikkupaineilla:
https://www.youtube.com/watch?v=1tigMEhWd_Q
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20150306_125516.jpg‎
Views:	321
Size:	73,2 Kt
ID:	58138  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.03.2015, 10:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Pikkasen on vielä yläpäästä vajaa mutta alavääntö alkaa oleen mallillaan. 996Nm ja 461HP. Autona pätkä G ja moottorina mersun kolmen litran dieseli herlevin 8mm pumpulla ja kahdella turbolla.

Testiä pikkupaineilla:
https://www.youtube.com/watch?v=1tigMEhWd_Q
Eipä taas muuta kuin:

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.03.2015, 11:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Thumbs up

500 Nm rikkoutuu jo ennen 1500 rpm Aika mukavasti lähtee mukaan vai onko tuota houkuteltava jarrua vasten?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.03.2015, 00:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ihan uteliaisuuttani: siis onko pumpussa 8mm elementit?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JSJ Näytä viesti
Pikkasen on vielä yläpäästä vajaa mutta alavääntö alkaa oleen mallillaan. 996Nm ja 461HP. Autona pätkä G ja moottorina mersun kolmen litran dieseli herlevin 8mm pumpulla ja kahdella turbolla.

Testiä pikkupaineilla:
https://www.youtube.com/watch?v=1tigMEhWd_Q
Siis koneena oletettavasti 6-diesel, joko 603 tai 606? onko? Saa siinä pumpun männät liikettä.... että kykenee tuuppaaman semmoisen annoksen dsl:iä että saa tuommoiset väännöt....
ja pumpun nokan täytyy olla aika jyrkkä, että suihkutusaika ei menisi pitkäksi.....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 13.03.2015 00:48
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.03.2015, 23:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kala92 Näytä viesti
Ei mitään kun opiskelija, mutta tällä hetkellä ei mahdollista dynottaa muiden kuin opiskelijoiden autoja. Tullu hiukan valituksia nuista iltasista dynosessioista naapureilta ja pari varotusta jo päällä, niin on linjattu dyno vain opiskelijoiden käyttöön.

Uskooskohan ne, et oot autojobbari ei vaineskaan vilungista ei jää kun kourat paskaseks






Onkos kukaan koskaan ajatellut itse tehdä dynoa?
Joskus juttelin niin yksinkertaisimmillaan ois tarpeeksi iso jarru jonka satula laakeroida ja siihen vipu päähän
Jarruahan saa kun hakee romikselta vaikka 3 kpl 38tonnisen mesen etulevyjä satuloineen ainoo, et tarttee kunnollisen lukon tai sit molemmille puolille jarrupaketin
Sit vaan lisätään jarrutus tehoa kunnes autosta loppuu paukku ja netistä löytyy varmaan kaaviot joilla laskea tehot

Mahdollisuutenahan tossa on kans teräsrummut koko auton leveydeltä, mut menee hankalemmaksi toteuttaa toisaalta jos autotraileriin tekisi niin ois mobiili laite
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.03.2015, 01:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Onkos kukaan koskaan ajatellut itse tehdä dynoa?
Joskus juttelin niin yksinkertaisimmillaan ois tarpeeksi iso jarru jonka satula laakeroida ja siihen vipu päähän
Jarruahan saa kun hakee romikselta vaikka 3 kpl 38tonnisen mesen etulevyjä satuloineen ainoo, et tarttee kunnollisen lukon tai sit molemmille puolille jarrupaketin
Sit vaan lisätään jarrutus tehoa kunnes autosta loppuu paukku ja netistä löytyy varmaan kaaviot joilla laskea tehot

Mahdollisuutenahan tossa on kans teräsrummut koko auton leveydeltä, mut menee hankalemmaksi toteuttaa toisaalta jos autotraileriin tekisi niin ois mobiili laite
Ei mikään ongelma tehdä omaa "harrastelija" dynoa: toki tuo sinun konsepti tuottaa aika äkkiä valoa....

Siis dyno, jonne voi tuupata suuruusluokkaa 200+ Kw JATKUVAA TEHOA/ siis minnuutti pari, on yksinkertaisimmillaan palju, jossa on laakeroitu veden alle esim. 2-4 kpl kuorma-auton jarrulevyä, joissa satulat molemmin puolin, ja esim. metrin varrella mitataan jarruvoimaa, kun jarrusatuloihin syötetään painetta esim. maasturin kytkinsylinteristä tehdyllä pumpulla tms.
P.S tuo veden lämpötila on aika tärkeä, mahdollisimman kylmä on paras pitemmissä vedoissa, siis joki/järvi olisi hyvä "lämmön hukkaus kohde"
Toki toimii vaikka k.o palju olisi höyrykattilana, mutta nuo levyjarrut ei toimi loogisesti, jos vesi kiehuu levyn jäähdytys rivoissa....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maastureiden ominaisuuksia Ukunsa Tekniikka & Jutustelu 21 02.10.2012 21:43
Ns. Maastureiden korirakenne Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 28.05.2009 06:27
M: maastureiden osia O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 16.08.2006 12:47
M: Maastureiden osia O/M/V Muut 23 13.12.2004 14:45
Vanhojen maastureiden safariluotettavuus Tekniikka & Jutustelu 7 08.06.2004 08:04


Sivu luotu: 15:06 (GMT +2).