Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #526  
Vanha 07.02.2015, 22:32
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Muistaakseni siinä ei ole kierrettä. Voimalla painettu holkki. Käytä samalla sorvissa se vetari, eli pyöränlaipoista liian pois, jotta saa jarrulevyt heitettyä siihen päälle. Mopo karkaa kuitenkin jossain vaiheessa.
Soitin auton myyjälle, hänellä oli vetareita irrallaan ja niissä oli kierteet. Niissä tosin oli mutterissa hahlot, tuo minun on täysin sileä. Liekö vuosimalleissa eroa, minunhan on alkupään vehkeitä (-80). Edellinen omistaja epäili, ettei laakeria saa ehjänä irti, joten päätin tilata laakerin ja tiivisteet enne kuin puran tuon. Laippoja en ala nyt sorvauttamaan, työtä on tuossa vehkeessä ihan tarpeeksi muutenkin ja vetarit on helppo irrottaa, jos myöhemmin tulee tarvetta.
Vastaa lainaten
  #527  
Vanha 08.02.2015, 13:09
Jyki:n Avatar
Jyki Jyki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.04
Sijainti: Lintuvaara, Espoo, Finland.
Viestit: 181
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Onko nuo akselin pään puslat 2:ssa vai yhdessä osassa?


Muistaakseni siinä ei ole kierrettä. Voimalla painettu holkki. Käytä samalla sorvissa se vetari, eli pyöränlaipoista liian pois, jotta saa jarrulevyt heitettyä siihen päälle. Mopo karkaa kuitenkin jossain vaiheessa.
Rupesi kiinnostamaan tuo takajarrujen muutos levyksi..
Minkälainen operaatio ja minkälaiset jarrulevyt, satulat ja kiinikkeet tarvitaan??
-Jyki
Vastaa lainaten
  #528  
Vanha 10.02.2015, 07:04
skieri skieri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.07.14
Sijainti: rehakka
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyki Näytä viesti
Rupesi kiinnostamaan tuo takajarrujen muutos levyksi..
Minkälainen operaatio ja minkälaiset jarrulevyt, satulat ja kiinikkeet tarvitaan??
-Jyki
meneeköhän tämmöseeen sprinterin takajarrut, aika tyyristä laitattaa geen omat satulat jne..
onko kukaan soveltanu yleismallisia suojakumeja etu vetareihin,niin että kestäis ja jos on niin millä osanro? alkuperäiset 65e kpl...
Vastaa lainaten
  #529  
Vanha 10.02.2015, 10:09
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja skieri Näytä viesti
meneeköhän tämmöseeen sprinterin takajarrut, aika tyyristä laitattaa geen omat satulat jne..
onko kukaan soveltanu yleismallisia suojakumeja etu vetareihin,niin että kestäis ja jos on niin millä osanro? alkuperäiset 65e kpl...
W903 olis sama jako ainakin. Mites käsijarru, omalla satulalla...?

Maksoin joku aika sitten löbron suojakumisarjasta vajaa 20€ varaosaliikkeessä.
Vastaa lainaten
  #530  
Vanha 10.02.2015, 10:21
skieri skieri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.07.14
Sijainti: rehakka
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vimakuus Näytä viesti
W903 olis sama jako ainakin. Mites käsijarru, omalla satulalla...?

Maksoin joku aika sitten löbron suojakumisarjasta vajaa 20€ varaosaliikkeessä.
hydraulinen käsijarru ois paras ratkaisu mutta taitaapi olla vieläkin laiton!
noita sprinterin jarruja sais purkuosanakin suht. edullisesti. aika iso takanapa geessä mutta saahan sitä sorvissa pienennettyä että sais levyn paikoilleen syvyys tosin kysymysmerkki,asettuuko ne sprintterin kengät paikoilleen!

itellä nyt juurikin skf yleismalliset mutta kun kääntyypi niin pieni klemmari ottaa kiinni joka ajan saatossa puhkaisee kumin. alkuperäinenhän on sellanen "suippo?" kumi... n.7cm pituus pitäis olla kumilla ettei menis mutkissa niin paljon läjään.
Vastaa lainaten
  #531  
Vanha 10.02.2015, 13:28
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyki Näytä viesti
Rupesi kiinnostamaan tuo takajarrujen muutos levyksi..
Minkälainen operaatio ja minkälaiset jarrulevyt, satulat ja kiinikkeet tarvitaan??
-Jyki
Tuon risukärsän topicin kun luet läpi niin sieltä löytyy ohjeet jarrulevy muutokseen:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75097
Vastaa lainaten
  #532  
Vanha 12.02.2015, 10:51
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tää se saa wanhan G.miehen nauramaan ääneen ...


http://youtu.be/_p1c8d_Hieg
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #533  
Vanha 12.02.2015, 21:08
mhjkl mhjkl ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.13
Sijainti: vaala
Viestit: 39
Perusasetus

jep hyvä video

Viimeksi muokannut mhjkl : 12.02.2015 21:10
Vastaa lainaten
  #534  
Vanha 13.02.2015, 21:39
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Tää se saa wanhan G.miehen nauramaan ääneen ...


http://youtu.be/_p1c8d_Hieg
Mie oon nähny tuon videon jossain...

Kumpi matkii kumpaa...

https://www.youtube.com/watch?v=eKSlBUPg9Rw
Vastaa lainaten
  #535  
Vanha 03.03.2015, 15:34
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Osaisko joku Geemies neuvoa, miten vuosimallin -80 Geessä lasinpyyhkijät pitäisi toimia? Tihkuasentoa ei tunnu löytyvän ja muutenkin toiminta on hieman epäloogista. Pissapoika on ilmeisesti eri napilla? Kaksi johdonpäätä löytyi, mitkä yhdistämällä vinkkarit liikkuu jonkin aikaa, mutta pissapojalle ei kuitenkaan mennyt sähköä. Pissapojalle sähkö näyttyäisi menevän releen kautta, haen huomenna uuden releen, josko sillä korjaantuisi.
Olisko jollain myynnissä ylimääräistä manuaalia, tai linkkiä, jos netistä löytyy?
Vastaa lainaten
  #536  
Vanha 03.03.2015, 15:57
w460 w460 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.07.12
Sijainti: pk-seutu
Viestit: 75
Perusasetus

Moi, tässä on jotain juttua (Hans Hehlin sivut on todella hyvät):

http://www.hehlhans.de/tipp98-13.htm#b5

Lisäksi saat multa alkuperäisen korjamokirjan pisapoikasivut, jos laitat sähköpostiosoitteesi vaikka yksityisviestillä.

Mä koetan muistaa kokeilla lasinpyyhkijöitä illemmalla, kerron sitten miten ne toimii.

/Tommi

Viimeksi muokannut w460 : 03.03.2015 16:06
Vastaa lainaten
  #537  
Vanha 03.03.2015, 17:50
mhjkl mhjkl ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.13
Sijainti: vaala
Viestit: 39
Perusasetus

82 mallisessa ainakin toimii niinkuin missä tahansa henkilö mersussa. eli vilkku viiksestä. painamalla päästä pissapoika ja kääntämällä viikseä pyyhkijät 1 asento tihku 2 as norm pyyhuntä 3 as nopea.

takalasin pyyhin ja pissapoika on sitten erillisellä kytkimellä konsolissa

http://www.huuto.net/kohteet/mersu-w...iksi/349152809

eli ton näkösestä
__________________
300 GD -82

Viimeksi muokannut mhjkl : 03.03.2015 17:54
Vastaa lainaten
  #538  
Vanha 03.03.2015, 19:20
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhjkl Näytä viesti
82 mallisessa ainakin toimii niinkuin missä tahansa henkilö mersussa. eli vilkku viiksestä. painamalla päästä pissapoika ja kääntämällä viikseä pyyhkijät 1 asento tihku 2 as norm pyyhuntä 3 as nopea.

takalasin pyyhin ja pissapoika on sitten erillisellä kytkimellä konsolissa

http://www.huuto.net/kohteet/mersu-w...iksi/349152809

eli ton näkösestä
Vanhemmassa on erilainen vilkunviiksi:

http://offroad-world.com/shop/en/mb-...9-81-230g?c=87
Vastaa lainaten
  #539  
Vanha 04.03.2015, 01:44
YRJÖ VI YRJÖ VI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 68
Perusasetus

Vielä lisää G:n viiksikytkimistä:

Kesällä hankkimastani G463:sta vm -93 oli alunperin kytkin rikki, pyyhkijä toimi milloin sattui. Tilasin netistä uuden oikealla osanumerolla, jolloin asia tuli kuntoon.

Tarkempi vertailu osoitti, että huolimatta kokonaan eri osanumerosta kytkin on identtinen MB 123:n kytkimen kanssa, ainoana erona kahden johdon värit !!

Huom ! jäi kokeilematta, josko johdot kytkimeltä isoon pistokkeeseen on kytketty eri napoihin !!
Vastaa lainaten
  #540  
Vanha 04.03.2015, 22:14
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

En ehtiny relekauppaan, joten jäi huomiselle uudella releellä kokeilu. Sain sähkökaavionkin, kiitos nimimerkille w460, kaavion kieli oli hieman outo, mutta vein sen kaverille suomennettavaksi, eiköhän siitä kohta saa tolkkua. W123 on mulla jokapäiväisessä käytössä, joten sen viiksen toiminta on hyvin tuttua ja sellainen viiksikin on varaosa-autossa, mutta yritän nyt ensin tuolla alkuperäisellä.
Onkos muuten, tai siis pitäisikö Geessä olla sellainen ominaisuus, että pyyhkijät pysähtyy aina alas, kuten esim. 123:sessa ja kaikissa nykyajan autoissa. Tällähetkellä ne pysähtyvät heti, kun katkaisijasta sammuttaa, asennosta riippumatta.
Polttoainetankista vielä sellainen kysymys, että onko väliä kumman lähdön laittaa meno- ja paluupuoleksi? Onko siellä mitään sihtiä tms. Pohjalle asti tuntui kuiten menvän molemmat putket ja hyvin alkoi imemään vaikka on vajaa tankki.

Vetoakselista vielä sellainen maininta, että laakerin lukitus holkissa ei tosiaan ollut kierrettä ja oli ihan pirun tiukassa. Pillillä kuumennettuna sen sai vähän kiertymään, mutta ulospäin ei tullut yhtään. Lopuksi pistin sen rälläkällä poikki, ja hitsillä kasaan.
Vastaa lainaten
  #541  
Vanha 04.03.2015, 22:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kuuluu pysähtyä alas, ja on väliä tankin lähdöillä, melko alas menee paluukin mutta imu imee pohjalta siivilän kautta

http://www.eurotruck-importers.com/i...4f938106f6a12e

Kuvassa näkyvä tankin mittariputkilon alapäässä siis verkko
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 04.03.2015 22:28
Vastaa lainaten
  #542  
Vanha 04.03.2015, 23:12
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Osaisko joku Geemies neuvoa, miten vuosimallin -80 Geessä lasinpyyhkijät pitäisi toimia? Tihkuasentoa ei tunnu löytyvän ja muutenkin toiminta on hieman epäloogista. Pissapoika on ilmeisesti eri napilla? Kaksi johdonpäätä löytyi, mitkä yhdistämällä vinkkarit liikkuu jonkin aikaa, mutta pissapojalle ei kuitenkaan mennyt sähköä.
Viiksen keskellä on se keinuvipu niin siitähän se toimii. Kolme asentoa siinä tais olla tihku, jatkuva ja monsuuni.
Pissapoika oli minulla aikoinaan jalkapolkimella.
Vastaa lainaten
  #543  
Vanha 05.03.2015, 07:07
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Kuuluu pysähtyä alas, ja on väliä tankin lähdöillä, melko alas menee paluukin mutta imu imee pohjalta siivilän kautta

http://www.eurotruck-importers.com/i...4f938106f6a12e

Kuvassa näkyvä tankin mittariputkilon alapäässä siis verkko
Mulla on molemmat putket mittariputkilossa.
Vastaa lainaten
  #544  
Vanha 05.03.2015, 09:03
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Viiksen keskellä on se keinuvipu niin siitähän se toimii. Kolme asentoa siinä tais olla tihku, jatkuva ja monsuuni.
Pissapoika oli minulla aikoinaan jalkapolkimella.
Mulla lähti käyntiin, kun painoi keinuvivun ympärillä olevaa "runkoa" rattiakselia kohti, ja nopeus vaihtui keinuvivusta. Kun vivun käänsi tihkulle, pyyhkijät lähti viiveellä päälle, eikä pysähtynyt, kuten olisi pitänyt. Pitää käyttää moottori auki, josko sieltä löytyis vika.
Vastaa lainaten
  #545  
Vanha 05.03.2015, 09:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Mulla on molemmat putket mittariputkilossa.

Niin kuuluukin, molemmat menee putken sisällä, melko alas ja ihan alas
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #546  
Vanha 05.03.2015, 19:47
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

No perhana, ko ei tullu purkaessa katottua kumpi on kumpi. Ajattelin, että sen huomaa, kun kaataa 20l dieseliä tankkiin ja puhaltaa letkuun, niin kuulee pulputuksesta kumpi menee pohjaan.
Osaako kukaan sanoa oheisesta kuvasta, kumpi on meno kumpi paluu?

Lasinpyyhkijöistä senverran vielä, että näyttää pyyhkijän moottori olevan kokonaan eri autosta, eikä siksi toimi oikein.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0091.jpg‎
Views:	185
Size:	67,5 Kt
ID:	57932  
Vastaa lainaten
  #547  
Vanha 05.03.2015, 21:17
YRJÖ VI YRJÖ VI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 68
Perusasetus

Tankin liittymistä:
Ei liity Ippe69 tapaukseen, mutta yleisesti tiedoksi, että entisessä G460:ssani molemmat putket meinivät tankkiin läheltä pohjaa (5-7 cm pohjasta). Potket menivät tankin sisällä olevaan spiraalin muotoiseen sisäosaan, joka auton kallistuessa pidätti imupaikan seutuville polttoainetta, että kone pysyi käynnissä.

Nykyisessa G463:ssa on muovitankki, jossa ei ole ilmeisesti minkäänkaisia loiskeseiniä, sen verran isot aallot sieltä kantautuvat melko pienessäkin "myrskyssä"

Takaisin viiksikytkimeen; hidas- ja tihkuasento toimi vain jos vilkku tai pitkät valot olivat päällä. "Ruuniinavaus" vielä tekemättä, jotain oli varmaan sisällä rikki.
Vastaa lainaten
  #548  
Vanha 05.03.2015, 21:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Imuputki lienee kuvassasi "alempi"

Kaivoin oman kuva arkistoni kätköistä kuvan, jossa tankin putkivikaa pohdittiin, eli tuo uupuva putki oli muistaakseni imu, ihan satavarmaks en lupaa ...

__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 05.03.2015 21:38
Vastaa lainaten
  #549  
Vanha 10.03.2015, 16:33
HighCetane:n Avatar
HighCetane HighCetane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.15
Sijainti: Espoo
Viestit: 55
Question

Kuinka suuret renkaat teidän mielestä voi laittaa G-mersuun.


Kuinka suuret renkaat teidän mielestä voi laittaa G-mersuun ilman, että tarvitsee lokareita vuoleskella?
Vastaa lainaten
  #550  
Vanha 10.03.2015, 18:23
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Riippuu jousien kunnosta ja vanteesta, ekana alkaa yleensä tökkiä korin poikkipalkkiin etupyöräkotelossa, W460 ssä
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 07:22 (GMT +2).