![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#526
|
|||
|
|||
![]()
Soitin auton myyjälle, hänellä oli vetareita irrallaan ja niissä oli kierteet. Niissä tosin oli mutterissa hahlot, tuo minun on täysin sileä. Liekö vuosimalleissa eroa, minunhan on alkupään vehkeitä (-80). Edellinen omistaja epäili, ettei laakeria saa ehjänä irti, joten päätin tilata laakerin ja tiivisteet enne kuin puran tuon. Laippoja en ala nyt sorvauttamaan, työtä on tuossa vehkeessä ihan tarpeeksi muutenkin ja vetarit on helppo irrottaa, jos myöhemmin tulee tarvetta.
|
#527
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minkälainen operaatio ja minkälaiset jarrulevyt, satulat ja kiinikkeet tarvitaan?? -Jyki |
#528
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
onko kukaan soveltanu yleismallisia suojakumeja etu vetareihin,niin että kestäis ja jos on niin millä osanro? alkuperäiset 65e kpl... |
#529
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Maksoin joku aika sitten löbron suojakumisarjasta vajaa 20€ varaosaliikkeessä. |
#530
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
noita sprinterin jarruja sais purkuosanakin suht. edullisesti. aika iso takanapa geessä mutta saahan sitä sorvissa pienennettyä että sais levyn paikoilleen syvyys tosin kysymysmerkki,asettuuko ne sprintterin kengät paikoilleen! itellä nyt juurikin skf yleismalliset mutta kun kääntyypi niin pieni klemmari ottaa kiinni joka ajan saatossa puhkaisee kumin. alkuperäinenhän on sellanen "suippo?" kumi... n.7cm pituus pitäis olla kumilla ettei menis mutkissa niin paljon läjään. |
#531
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75097 |
#532
|
||||
|
||||
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#533
|
|||
|
|||
![]()
jep hyvä video
Viimeksi muokannut mhjkl : 12.02.2015 21:10 |
#534
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Kumpi matkii kumpaa... https://www.youtube.com/watch?v=eKSlBUPg9Rw |
#535
|
|||
|
|||
![]()
Osaisko joku Geemies neuvoa, miten vuosimallin -80 Geessä lasinpyyhkijät pitäisi toimia? Tihkuasentoa ei tunnu löytyvän ja muutenkin toiminta on hieman epäloogista. Pissapoika on ilmeisesti eri napilla? Kaksi johdonpäätä löytyi, mitkä yhdistämällä vinkkarit liikkuu jonkin aikaa, mutta pissapojalle ei kuitenkaan mennyt sähköä. Pissapojalle sähkö näyttyäisi menevän releen kautta, haen huomenna uuden releen, josko sillä korjaantuisi.
Olisko jollain myynnissä ylimääräistä manuaalia, tai linkkiä, jos netistä löytyy? |
#536
|
|||
|
|||
![]()
Moi, tässä on jotain juttua (Hans Hehlin sivut on todella hyvät):
http://www.hehlhans.de/tipp98-13.htm#b5 Lisäksi saat multa alkuperäisen korjamokirjan pisapoikasivut, jos laitat sähköpostiosoitteesi vaikka yksityisviestillä. Mä koetan muistaa kokeilla lasinpyyhkijöitä illemmalla, kerron sitten miten ne toimii. /Tommi Viimeksi muokannut w460 : 03.03.2015 16:06 |
#537
|
|||
|
|||
![]()
82 mallisessa ainakin toimii niinkuin missä tahansa henkilö mersussa. eli vilkku viiksestä. painamalla päästä pissapoika ja kääntämällä viikseä pyyhkijät 1 asento tihku 2 as norm pyyhuntä 3 as nopea.
takalasin pyyhin ja pissapoika on sitten erillisellä kytkimellä konsolissa http://www.huuto.net/kohteet/mersu-w...iksi/349152809 eli ton näkösestä
__________________
300 GD -82 Viimeksi muokannut mhjkl : 03.03.2015 17:54 |
#538
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://offroad-world.com/shop/en/mb-...9-81-230g?c=87 |
#539
|
|||
|
|||
![]()
Vielä lisää G:n viiksikytkimistä:
Kesällä hankkimastani G463:sta vm -93 oli alunperin kytkin rikki, pyyhkijä toimi milloin sattui. Tilasin netistä uuden oikealla osanumerolla, jolloin asia tuli kuntoon. Tarkempi vertailu osoitti, että huolimatta kokonaan eri osanumerosta kytkin on identtinen MB 123:n kytkimen kanssa, ainoana erona kahden johdon värit !! Huom ! jäi kokeilematta, josko johdot kytkimeltä isoon pistokkeeseen on kytketty eri napoihin !! |
#540
|
|||
|
|||
![]()
En ehtiny relekauppaan, joten jäi huomiselle uudella releellä kokeilu. Sain sähkökaavionkin, kiitos nimimerkille w460, kaavion kieli oli hieman outo, mutta vein sen kaverille suomennettavaksi, eiköhän siitä kohta saa tolkkua. W123 on mulla jokapäiväisessä käytössä, joten sen viiksen toiminta on hyvin tuttua ja sellainen viiksikin on varaosa-autossa, mutta yritän nyt ensin tuolla alkuperäisellä.
Onkos muuten, tai siis pitäisikö Geessä olla sellainen ominaisuus, että pyyhkijät pysähtyy aina alas, kuten esim. 123:sessa ja kaikissa nykyajan autoissa. Tällähetkellä ne pysähtyvät heti, kun katkaisijasta sammuttaa, asennosta riippumatta. Polttoainetankista vielä sellainen kysymys, että onko väliä kumman lähdön laittaa meno- ja paluupuoleksi? Onko siellä mitään sihtiä tms. Pohjalle asti tuntui kuiten menvän molemmat putket ja hyvin alkoi imemään vaikka on vajaa tankki. Vetoakselista vielä sellainen maininta, että laakerin lukitus holkissa ei tosiaan ollut kierrettä ja oli ihan pirun tiukassa. Pillillä kuumennettuna sen sai vähän kiertymään, mutta ulospäin ei tullut yhtään. Lopuksi pistin sen rälläkällä poikki, ja hitsillä kasaan. |
#541
|
||||
|
||||
![]()
Kuuluu pysähtyä alas, ja on väliä tankin lähdöillä, melko alas menee paluukin mutta imu imee pohjalta siivilän kautta
http://www.eurotruck-importers.com/i...4f938106f6a12e Kuvassa näkyvä tankin mittariputkilon alapäässä siis verkko
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 04.03.2015 22:28 |
#542
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pissapoika oli minulla aikoinaan jalkapolkimella. |
#543
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#544
|
|||
|
|||
![]()
Mulla lähti käyntiin, kun painoi keinuvivun ympärillä olevaa "runkoa" rattiakselia kohti, ja nopeus vaihtui keinuvivusta. Kun vivun käänsi tihkulle, pyyhkijät lähti viiveellä päälle, eikä pysähtynyt, kuten olisi pitänyt. Pitää käyttää moottori auki, josko sieltä löytyis vika.
|
#545
|
||||
|
||||
![]() Niin kuuluukin, molemmat menee putken sisällä, melko alas ja ihan alas
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#546
|
|||
|
|||
![]()
No perhana, ko ei tullu purkaessa katottua kumpi on kumpi. Ajattelin, että sen huomaa, kun kaataa 20l dieseliä tankkiin ja puhaltaa letkuun, niin kuulee pulputuksesta kumpi menee pohjaan.
Osaako kukaan sanoa oheisesta kuvasta, kumpi on meno kumpi paluu? Lasinpyyhkijöistä senverran vielä, että näyttää pyyhkijän moottori olevan kokonaan eri autosta, eikä siksi toimi oikein. |
#547
|
|||
|
|||
![]()
Tankin liittymistä:
Ei liity Ippe69 tapaukseen, mutta yleisesti tiedoksi, että entisessä G460:ssani molemmat putket meinivät tankkiin läheltä pohjaa (5-7 cm pohjasta). Potket menivät tankin sisällä olevaan spiraalin muotoiseen sisäosaan, joka auton kallistuessa pidätti imupaikan seutuville polttoainetta, että kone pysyi käynnissä. Nykyisessa G463:ssa on muovitankki, jossa ei ole ilmeisesti minkäänkaisia loiskeseiniä, sen verran isot aallot sieltä kantautuvat melko pienessäkin "myrskyssä" Takaisin viiksikytkimeen; hidas- ja tihkuasento toimi vain jos vilkku tai pitkät valot olivat päällä. "Ruuniinavaus" vielä tekemättä, jotain oli varmaan sisällä rikki. |
#548
|
||||
|
||||
![]()
Imuputki lienee kuvassasi "alempi"
Kaivoin oman kuva arkistoni kätköistä kuvan, jossa tankin putkivikaa pohdittiin, eli tuo uupuva putki oli muistaakseni imu, ihan satavarmaks en lupaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 05.03.2015 21:38 |
#549
|
||||
|
||||
![]() Kuinka suuret renkaat teidän mielestä voi laittaa G-mersuun.
Kuinka suuret renkaat teidän mielestä voi laittaa G-mersuun ilman, että tarvitsee lokareita vuoleskella?
|
#550
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu jousien kunnosta ja vanteesta, ekana alkaa yleensä tökkiä korin poikkipalkkiin etupyöräkotelossa, W460 ssä
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |