![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() okei, selvis sitten minkä takia barbiessa oli ne pultin päät miten sattuu, siellä oli meinaan lirpake kötöstely takanakin, siellähän on käyny asentaja antero ja sillon ollu kiire akselirempan kanssa ![]() mut kyssäri, miten tuo etupanhardi oikeen rokkaa tuossa keksinnössä? miulla on ilmeisesti reijät soikeena etuakselilla, koska tuntuu, ettei pultti kestä kiinni ja siitä seurauksena alkaa melkonen pauke etupäästä. tänään kirrailin toistamiseen sitä ja jotenki ny tuntuu, että kohta se kaipaa kemppiliimaa.. onko tää joku "tyyppivika" korotetussa ZJ:ssä, ettei meinaa panhardin osat kestää toisissaan kiinni, vaikka ne oikeesti laitetaan ihan kiinni asti jos niitä tarttee aukoo? sitten, mitä muita akilleita tuolla oikeen on? alkaa olla kohtuu sinut jo tuon rakenteen kanssa, mut ois ihan hyvä varmaan tietää sellanen check listi, et mitä tarviaa pitää silmällä, ettei tule ikäviä yllätyksiä jos jotain löystyy tms ![]() nii ja HEI, millanes se on se kääntöpään/pallon irrotustyökalu/systeemi/hommeli eli millai nuo helpoiten saa irti/vaihdettua? veikkaan, ettei miun tuurilla kauaa mene, kun ylä/ala pallot on vaihtokunnossa ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mut mä olen vaihtanu ihan tavan ruuvinpenkissäkin, ja nykyään töissä olevalla pienellä hydrauliprässillä (Chevy ja Dodge), mut nytpä en muista mitä mä käytin ku Jeepistä vaihdoin kuskin puolelle kun eikös siinä ole pallot kiinni samalla tavalla kuin tossa kuvassa, akselin puolella. Dodgessa ne on siin kääntöpäässä ni se on helppo asetella prässiin, mut tos joutuu prässin asettelemaan autoon ![]() ![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itse prässäyksen hoitanee millä tahansa riittävän järeällä työkalulla. Nuo vastinkappaleet on siinä se oleellisempi juttu, ettei ainakaan riko mitään irrottaessa/ kiinnittäessä. Näppärä sorvari tekee ne helposti itse, jos ei ole sorvari tai ei omista laitetta niin sitten on huonompi homma. Itse kuulun näihin jälkimmäisiin
![]() ![]() Hurjimmat noita vetää prässillä irti kylmästi ilman vastinkappaleita, tai sitten 5-10 kg lekalla hakkaamalla. Noissa molemmissa metodeissa vain on se perkeleellsien huono puoli, että C- kappaleen ulokkeet missä pallonivelet on kiinni vääntyy sillä tavalla touhutessa yllättävän helposti. Siksi tuo järeä puristin vastinkappaleilla on hyvä, koska siinä voima kohdistetaan purstimeen ja palloniveleen jolloin C- kappaleen korvakkeisiin ei kohdistu vääntäviä voimia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
joo se sorvari ei oo ongelma, pittää ettiä sopiva puristin mihin vinkuu kaverilta sitten käikäleet irrotusta varten, äkkiähän niitä pyöräyttää pari settia jos tarvista kerran ite kelläkin on, hinta tuskin muodostuu ongelmaksi
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
pieni ot, liittyy tosin zjhin
![]() onko naissa kaikissa sama tyyppivika et meno tasottuu satasen jalkeen ja sit mennaan kun juna raiteilla? akkipojalla lahtee kortti kun menna kaakottaa ihan fiiliksissaan kun noita menohalujakin on ihan kivasti ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs mahtaa johtua nopeusmittarin sekoilu? Välillä ei näytä nopeutta lainkaan ja välillä näyttää mitä sattuu... Ja mahtaako liittyä jotenki samaan kun mittari alkaa sekoilla välillä sekoilee myös laatikko?
Kyseessä siis vm 96 5.2 Grandi.
__________________
...legendaarista... |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla vialla, väittäisin että nopeusanturi viallinen tai johtosarja viallinnn. Vaihteiston tietokone tarvitsee auton nopeustiedon toimiakseen oikein...
__________________
Killing time is not murder |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Missäs toi anturi sijaitsee ja minkä näkönen kikkare on?
__________________
...legendaarista... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jakolaatikon hännässä, takakardaanin etupuolella, se ainoa töpseli mikä siinä hännässä on...
__________________
Killing time is not murder |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Laitettu yv:tä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tästä meidän pienestä banaanivaltiosta sen sijaan ei tunnu saavan mitään vähänkään erikoisempia kunnollisia työkaluja kuin joko aivan älyttömään hintaan, tai sitten ei ollenkaan ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.03.2015 11:06 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
En ole vähään aikaan USA partsilta kysynyt, enkä muistakaan. Viimeksi kun kysyin tarjottiin hyllytavarana eioota, ja tilaustavarana sieltä kautta olisi ollut ihan järkyttävän hintainen. Voi olla, että nyt löytyy.
Jotain vastaavia palloniveltyökaluja kyllä on, mutta sitten puuttui holkit ja oli muutenkin ehkä vähän kevyen näköisiä tähän hommaan (tarkoitettu pikkukinnereille). Tässä vaiheessa homma siis kaatui viimeistään siihen, että itsellä ei ole sorvia, enkä tunne ketään sorvaria..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
onko siula mittoja tai ihan mitotuskuvaa? tunnen parikymmenta metallimiesta ja jos niita muutaman holkki sarjan teettas ni varsin kaljalavalla selviais
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.skruvat.fi/Tappinivelen-u...in-P79101.aspx E. Tooloutletista löytyy myös kattavalla holkisarjalla varustettu malli. http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet...nnussarja/3320
__________________
Dodge Ram 2500 SLT 4x4 Reg Cab -95 Gearman, TH-Matic, Sonnax, Hx50 Viimeksi muokannut Karppaj : 12.04.2015 19:19 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Tilattiin kolmen kimpassa tuollainen puristin holkkeineen saksan ebaysta. Jotain 40€ pulitti jokainen.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Tulihan korjattua epämääräisesti toiminut automaattiloota (42re): vaihdoin sisään atf+4 öljyt. En uskonut, että 1993 vuodelta olevaa laatikkoa kiinnostaisi onko siellä pyörimässä Dexron III (öljytikussa lukee Dexron II) vai Mopar approved liemet, mutta tuntuu tuo tietävän mikä sille sopii. Dexronit oli ostettaessa sisällä ja pohdin kaikenlaisia muita syitä ongelmiin.
Oireet: kylmänä kolmonen ei kytkeytynyt ollenkaan, jurnasi kakkosella. Laatikko ei kuitenkaan luistanut. Lämmettyään kolmonen kytkeyi ja ajo sujui jokseenkin normaalisti. Ongelmana oli, että lämpimänäkään kolmonen ei kytkenyt, jos kaasujlkaa ei höllännyt vähän. Tämä häiritsi jos teki rajumpaa kiihdytystä, kun pykälä ei vaihtunut, vaikka kierroslukumittari kiipesi punarajan pahemmalle puolelle. Nyt vaihdoin öljyt, ihan vain sen mitä pohjasta valui ilman suodattimen vaihtoa ja 10km lenkillä toiminta normalisoitui. Täyskaasukiihdytyksessäkin vaihteet vaihtui kuten piti. Auton jäähdyttely vähissä ja toimi kylmänäkin kuten pitää. Täytyy tehdä vielä uusi vaihto suodattimen kanssa ja toivoa toiminnan jatkuvan. |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muistaakseni ATF+4:ssa on enemmän peseviä aineita ja on liukkaampaa kuin Dex II tai Dex III. Jos vanha laatikko temppuilee ja alkaa toimia tuontyyppisen liemien vaihdon jälkeen, on usein syynä laatikkoon johonkin paikkaan jumittunut mömmö. Paremmat pesevämmät liemet voi liuottaa liat pois ja saada laatikon toimimaan - ainakin hetkeksi. Hyvällä tuurilla toimii ihan normaalisti jos oli vain liasta kiinni, huonolla tuurilla oli laatikko jo muutenkin huonona ja uudet aineet tuo viat hetken päästä uudestaan esiin. Jos laatikko alkaa luistaa myöhemmin, kannattaa muistaa että puhtaat uudet öljyt eivät ole laatikkoa rikkoneet. Se on jo ollut viallinen, mutta likaiset öljyt on pitäneet luiston kurissa. Toivottavasti sinulla kyse oli vain jumittavasta venttiilikoneistosta ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Toivotaan toivotaan.. Onneksi vaikka onkin eka maasturi ja Jeeppi kyseessä, niin sen verran on ameriikan ihmeitä ollut, ettei laatikkoremppa ole ihan vieras ajatus. Kuunaan en ole vaan törmännyt noin selkeään toiminnalliseen eroon pelkällä öljynvaihdolla.
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Niin tämä autohan on mun entinen "Uncle ZJam", josta selvittelin laatikon solenoidiongelmaa pitkään. Ennen myyntiä laitoin kaikki hyllystä löytyneet 5L uutta ATF+4:sta lootaan, muttei se sillon vielä juuri auttanut. Nyt näköjään seos vahveni tai aika teki tehtävänsä niin, että seurausta oli. Venttiilikoneiston purin atomeiksi, muttei siellä mitään tukoksia ollut. Jos niitä on ollut, niin se on ollut jossain syvemmällä lootan syövereissä. Vähän nyt kyllä ketuttaa auton myynti varsinkin siihen hintaan, mutta hyvä jos seuraavalla omistajalla pelaa kunnolla. Ostinhan mä yhden Jeepin käyntihäiriöisenä ja sitten kotona ilmeni yhden tulpanjohdon olevan irti. Siitä maksoin selkeästi ihan liikaa mutta tulipahan harrastettua.
![]() Multa löytyy muuten hyllystä sun lootaan käypäinen uusi suodatin + tiiviste... ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 | Jeeep | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 02.02.2012 21:06 |
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.03.2008 13:40 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |
M: Jeep Grand Cherokee | O/M/V Muut | 1 | 01.11.2005 19:27 |