Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2015, 00:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis käsitinkö oikein?: haluat kaasupolkinen suoraan BJ-40 pumppuun


Ei tule onnistumaan, ainakaan minun mielestä....
Siis jos tuo oletettu? B-kone saa täyden annoksen "hetken" niin tuo wanha dieseli kiertää liikaa, siis muutamassa sekunnissa tuo B moottori menisi rikki/ valurautaa alkaisi kimmota palasina ...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2015, 05:51
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Ei se tuolleen toimi mutta jos sinne saisi sattumaan jonkun muun pumpun niin sitten kyllä. Ainut vaan että esim.mersujen boschilaiset on siltä säätäjältää sen verran isompia että ei mahtune sinne. Siis rivipumput. Joku jakajapumppu saattaisi mahtuakkin.

Jonkinlainen ahtopaine kompensaattori eli joku kello mikä tiukkaisi sitä jousta paineiden noustessa olisi myös kehitystä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2015, 08:35
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ei tule onnistumaan, ainakaan minun mielestä....
Siis jos tuo oletettu? B-kone saa täyden annoksen "hetken" niin tuo wanha dieseli kiertää liikaa, siis muutamassa sekunnissa tuo B moottori menisi rikki/ valurautaa alkaisi kimmota palasina ...
Saishan siitä syöttöä/ kierroksia rajoitettua, niin että kestää, mutta ei siinä sitten tehoa ja kierroksia olisi tarpeeksi kun niitä tarvisi. Aika on/off malli mahtaisi tulla, vaikka vivuston siihen saisi viriteltyä.
Eli kyllä se jonkun säätimen tarvitsee(ainakin kierrosten rajoittamiseen riittävällä syöttömäärällä), joko mekaanisen keskipako- tai paine-erolla toimivan "säätimen", kuten siinä jo onkin. Ihmisen jalka mahtaa olla turhan epätarkka moiseen säätämiseen. Ainakin näin äkkiseltään kuvittelisin.

Viimeksi muokannut PH75 : 03.03.2015 09:34
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2015, 18:02
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

Ok.. Eli wanhakin diesel krematorio muuttuisi mahdollisesti liian kipakaksi jalalla hallita! Outoa! Voi tosiaan noin olla ja tuo on itselle ollutkin se suurin kysymysmerkki.. Mutta sitten jos ajattelee että sen noin puolentoistasentin (karkea arvio) karan liikkeen saisi koko kaasupolkimen laajuiselle liikkeelle niin.. en tiedä..!? Kyllähän sen pitäisi täysin lineaarisesti uskoa kaasupolkimen liikettä ilman ryntäilyjä, toisin kun esim. reikäletkussa/turbopatentti joka kun ahtamisen makuun pääsee niin samalla kaasulla syöttö vaan kasvaa kunnes happea rajoitetaan läpällä. Tuo onkin tuollaisen viritelmän paskin puoli, huomasin kun tuotakin joskus testailin ja ajaessa kun lopultakin yksimielisyyteen auton kanssa ajonopeudesta päästiin niin mentiin tyyliin 100km/h ja kaasua oli painettu tyyliin 3mm.. Loppukaasulla ei käytännössä juuri mitään enää tehnytkään!

Joo.. Enpä tiedä, alkaa tuntua että autossa on liian vähän vikaa ja ehjättävää kun joutaa tälläisiä sottailemaan!

Bj-40/76 Eikös bj:n pumpussa max.kierrokset ole rajoitettu kuitenkin jollain muulla kun tuolla kalvohässäkällä?? Prkules kun ei viitti etsiä mutta täälläkin on bertan pumpusta kyllä ruuvattu lisää kierroksia ja mielestäni sen säätö oli jostain sieltä syöttöruuvin/kalvohässäkän alapuolelta, saiko siitä ruuvista lisää esijännitystä johonkin keskipakosäätöön joka taas salli lisää kierroksia? Eli silloinhan tuon ropaaminen ei vaikuttaisi max. kierroksiin millään lailla..

Tämä siis uudemman mallisessa bj:n pumpussa jossa ei ole omaa öljytilaa eikä minkään valtakunnan mekaanista yhteyttä kaasupolkimeen, vain kaasuläpältä tulevat kaksi ohjausletkua jotka ilmanpaine eroilla parhaansa mukaan säätelevät syöttöä tuon kalvon avustuksella.

Pitää vielä haudutella ajatusta.. Ehkä se vielä tästä menee ohi!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Pumpun kalvo manttu84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 05.09.2013 09:51
Myydään Toyotan ohjaus varsia+raidetankoja. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 29.08.2013 20:55
Myydään hilux ln65 kaikki ohjaus tarvikkeet ilman tehostinta. stemey O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.12.2011 14:44
b-pumpun sulake Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 19.04.2010 20:35
pumpun viritystä Tekniikka & Jutustelu 15 14.12.2006 04:50


Sivu luotu: 16:11 (GMT +2).