![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hieno rojekti kertomus hyvillä kuvilla! Näitä kun viitsisi itsekkin tehdä. Peukkua rojektille! Hoojii-rojekteja seuraa enemmän kuin mielellään... ![]()
__________________
EX HJ60 TDIC -82 Joskus vielä se hodari ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noilla Creepyillä kun tuli pari talvea rullattua niin tuli opittua vähintään riittävän ennakoiva ajotyyli.
![]() Siispä Milnerin setäsille tilausta vetämään ja uuden rakennussarjan palikoita hypistelemään. Jarrulevyjen keskireikää piti hiukan sorvata jotta upotus takanapojen taakse onnistuu. Seuraavaksi pitää ryhtyä sovitepalojen kyhäilyyn. Plasmallako jengi on näitä kappaleita tehnyt? On meinaan melkoinen urakka rälläkällä toteuttaa neljä tuollaista adapteria, eli yksi jolla jarrusatulan keskitys levyyn nähden kohdalleen ja toinen jolla saa satulan kiinni tähän edelliseen kappaleeseen sekä akseliin.
__________________
Ruoste on ystävä. Viimeksi muokannut Vilbo : 08.07.2015 11:19 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Alakaako kasaantumaan jo?
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hieman taas projekti edennyt. Alkaa tekniikkapaketti olla paikoillaan rungon päällä ja runkokin jousillaan.
Pikkasen tuli innostuttua ja nyhrättyä uusia riipukkeita lehtijousille. Kun kaupasta ei mukamas saanut riittävän hyvää ja OME:n riiput rasvattavine tappeineen olisi muutenkin maksaneet hunajaa. Siispä tuli tämmöiset värkättyä molempiin päihin. taakse taisi pulttien reikäväliksi muodostua 90mm ja eteen 89mm. Jospa se woblaus häviäisi noiden, uusien etupään puslien ja ehjien tappien avulla. Neliveto tuppasi pomppimaan pois päältä jossei pitänyt kepistä kiinni, joten Kouvolasta tuli haettua varaosajakolaatikko josta siirtyi autoon etuvedon akselitumppi ja uusi kytkentäholkki. Ja koska nyt oli varaosia yhden laatikon verran, otin vapauden parantaa japanilaisen insinöörin työtä ja avarsin kytkentähaarukan pidätinkuulan lovea siten että kytkentäholkki siirtyy hiukan alle millin verran pidemmälle etuvedon lukkohammastukseen kuin alunperin. Eikä holkki vielä pohjannut! Samalla laitoin prikat sekä välityksen että vetotavan pidätinkuulan jousien alle ettei enää ainakaan pitäisi pomppia pois ajon aikana. Hidasta takavetoa aloin jostain syystä kaipailemaan ja tuplakeppejä hahmottelin joilla moisen toteuttaisi. Mutta kun tuota jakolodjun keppiä ihmettelin yhden kaljatölkin ajan niin lopputulemana syntyi n. 5 sekunnissa lukkopihdeillä tämmöinen toteutus. Eniten harmaita hiuksia on kuitenkin aiheuttanut taka-akseli. Tarkemmin sanoen taka-akselin kuori. Järjestään näyttää saatavilla olevat banjot olevan mutkalla ja eri asteisesti korroosiovaurioista kärsineitä. Tällä hetkellä tallissa makaa kolme kuorta joista viimeisin, (kiitos Rokkikselle!) on käyttökelpoisin. Mutkalle näistä kaksi ovat taipuneet mitä ilmeisimmin huonosti hitsatun traction barin takia, vissiin pitäisi tuohon akselin keskelle hitsattavat saumat lämpökäsitellä jos haluaa pitää rakenteen edes jotenkuten alkuperäisen jäykkyisenä. Tässä viimeisimmässä akselissa arveluttaa vain tuo alkuperäisen jousitelineen alta hävinnyt materiaali. Periaatteessa tuon pitäisi olla riittävän luja, mutta mitäs konkarit sanovat tuommoisen ruostevaurion vaikutuksesta akseliputken kestävyyteen? Huonosta kuvasta näkyy akselin alapintaan syöpynyt kuoppa, n. 2mm on tuolla noin neljän neliösentin alueella lähtenyt seinämävahvuutta. Trussikin on tarkoitus tuohon laittaa, eli mistäs tuo akseli sitten seuraavaksi antautuu, ratkeaako jousen alta vai meneekö jo jotain aivan muuta...? ![]()
__________________
Ruoste on ystävä. Viimeksi muokannut Vilbo : 15.04.2015 18:04 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Pistin tuon parhaan aihioakselin "sorviin" ![]() Lisämainintana. Jos joku haluaa apinoida tämmöistä viritelmää, ei kannata käyttää painekyllästettyä puuta tallana kun rupeaa hitsaamaan. Melkoiset käryt lähti kun puukalikka sai hiukkasen lämpöä. ![]()
__________________
Ruoste on ystävä. Viimeksi muokannut Vilbo : 18.04.2015 20:45 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Tällä erää saa tuollainen putken pätkästä moukaroitu panssari kelvata. Vielä pitää perän lukkomekanismille kairata kolo, tsekata pinjonin kulma ja asennella traction barin kiinnikkeet.
__________________
Ruoste on ystävä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No kappas vaan luulin tämän jo poistuneen offipiireistä Kuusakosken kainoon käsittelyyn mutta vielä mitä HJ sieltä on tulossa takasin keimeihin. Hienoa.
Kyllä nyt jo kelpaa kun on kasaamisvaiheessa. Pistetään seurantaan. https://www.youtube.com/watch?v=gVB7GFWAhHc https://www.youtube.com/watch?v=ODhTTfQezPo
__________________
╚╣X╚╣
Viimeksi muokannut KAS : 20.04.2015 18:35 |
![]() |
Luokat |
hj60, lyhennys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
King Cab -92 ehostus (turbotus) | pesix | Maasturiprojektit | 24 | 25.09.2011 01:04 |
Vinssin jarrun ehostus. | revu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2010 17:52 |
Bertan ehostus, Irokit alla | Coutsi | Maasturiprojektit | 31 | 26.02.2009 14:32 |
Hiluxsin ehostus | HUTUA | Maasturiprojektit | 4 | 07.09.2008 22:15 |
Dalmaatialaisen ehostus | k81 | Maasturiprojektit | 9 | 16.10.2007 13:28 |