![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No ei tainnu antaa 35 kummia. Toi 10r15 ois 31 kummi ja siihen 77 milliä niin nippa nappa 34 kummin sais laittaa.
Toisaalta toi 34 tuumanen on niin harvinainen että mistäs niitä saa? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mutta jos verrokkirengas olis 7.50-16 (802mm) niin siihen sais max 879mm renkaat eli esim 35x12,5-15 (877mm)
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
ja volvossa rengaskoko menisi niin, että 8.90-16 rengas 885mm + 77mm = 962mm eli 38"=953mm rengas menis, mut 38,5 jäis 4mm liian isoksi.
280/85-16 = 870mm + 77mm = 947mm mikä riittää 37" renkaalle (928mm), |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
885 mm + 10% = 973,5 mm Ja suurempi luku on määräävä: 77 mm vs 10% Joten eikös se silloin mene tuon 10% / 973,5 mukaan??? Ja 38,5 on jotain 966 mm? 39" = 979 mm, joten se menee jo yli.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Henkilöautoissa taas renkaat on sen verran pieniä yleensä, että tuskin missään autossa halkaisija kasvaa 77mm.. siksi varmaan on maastoiautoihin määritelty tuo 77mm raja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ööö....6X6 Volvo lienee kuorkki?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä mie ymmärrän tuon niinpäin että tuo 77mm korvaa edellisessä lauseessa olevan 51mm jos luokkana on G .....on kyll yhtä hienosti kirjoitettua tekstiä kun aina ennenkin, noita pykäliä kun koittaa katsurit suomentaa niin mikään yllätys ole et konttoreilla paljon eri käytäntöjä ![]() e. olinpas hias...
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Jaaha, pitänee alkaa kiirehtiä pakuvolvon kopistelua...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Miten minusta tuntuu, että moni innostuu turhan hätäiseen tässä.
Kuten joku jo tuolla mainitsikin, niin eihän 20% tehosääntö näyttäisi poistuvan. Iskutilavuussääntö vain vaihtuu vääntömomenttiin. 25% iskutilavuuden kasvamisen sijaan voi vääntö kasvaa 20% Matin laittamassa lainauksessahan lukee: "Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin: b) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita tehokkaamman moottorin teho on korkeintaan 20 % suurempi kuin tehokkaimman vertailumoottorin teho saman normin mukaan mitattuna; c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita vääntömomentiltaan suuremman moottorin vääntömomentti on korkeintaan 20 % suurempi kuin vääntömomentiltaan suurimman vertailumoottorin vääntömomentti;" Eli kaikkien (myös muiden kuin noiden kahden) pykälien on täytyttävä. Ei vain yhden. Tuo muutos auttaa varmaankin niiden lussujen V8:en leimaamista joihinkin, mutta mitenkäs käy turbojen kanssa? Taitaa väännössä tulla aika äkkiä kasvua yli tuon 20 prosentin, jos vertailumoottoreissa ei ole yhtään turbomallia... (puhdasta mutuilua.) 10% säännön poistuminen painon osalta on varmasti hyvä juttu ja antaa lisää vapauksia. |
#12
|
||||
|
||||
![]() !!!!
Toivottavasti toteutuu.
Isompi on yleensä parempi ja niin tässäkin asiassa. ![]() Voisis sitten saada XJ:n nykyiset 235/85R16 kumit leimattua, kun ovat nyt muutaman millin isot? Mikäs toi STRO on ja voikossitä tavallinen pulliainen ihmetellä jossain? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Veikkaan et tuosta kai sellasen vois hankkia: http://www.automediat.com/stro-tilaukset.html |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Loistavaa! Toivotaan että menee läpi, olisi useammassa autossa sitten ihan lailliset renkaat alla. Dodgeenkin saisi 315/75 renkaat ilman mutinoita
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rajat kiinni ja äkkiä!! | Lars | Society | 3 | 09.02.2016 19:31 |
Kylla ne kohta autoihinkin tarkat rajat... | Korpikumpu | Chit-Chat | 16 | 19.12.2009 20:38 |
LJ 70 rengasmuutoksen paperit | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.02.2008 06:49 |
Onko pykälät lavan pituudesta muuttumassa? | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 09.07.2007 10:34 |