Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2015, 09:13
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
Vastataan nyt itselle, Kannentiiviste oli hajonnut ja 3-4 pyttyn pääsi öljykanavasta öljyä.
Oliko öljyt ja vedet sekaisin yhtään? Juniorin Hiluxista on ilmeisesti pahvi posahtanut myös kun päästi savumerkkejä > höyryä ja nesteet näyttää erikoisilta. Öljyt kyllä ihan normaaleilta. Pitää yläpää purkaa...toi sama bensakone kyseessä. Onko tuossa koneessa pahvin vaihdossa mitään oleellista tai pahveissa eroja?

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.03.2015, 09:31
morini morini ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: kokkola
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Oliko öljyt ja vedet sekaisin yhtään? Juniorin Hiluxista on ilmeisesti pahvi posahtanut myös kun päästi savumerkkejä > höyryä ja nesteet näyttää erikoisilta. Öljyt kyllä ihan normaaleilta. Pitää yläpää purkaa...toi sama bensakone kyseessä. Onko tuossa koneessa pahvin vaihdossa mitään oleellista tai pahveissa eroja?
Nesteet oli hieman mustat, niin oli sinne kait öljyä myös päässyt, kansiremontti on helppo tehdä koska on alapuolisella nokka-akselilla niin kettinkiä ei tarvitse ottaa pois eli jako pysyy kohdalla. Työntötanko systeemi on hydraulisella säädöllä niin niitäkään ei tarvitse säätää.
Toyotalta saa yläkerran tiivistesarjan eli tulppien tiivisteet, kansipahvi, pakoputken tiivisteet yms tulee mukana ja hinta taisi olla 220e noin.
Kansi kannattaa käyttää oikastavana ja venttiilien kumet samalla.
Jos on kaasutimella niin alipaineletkuja on paljon
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.03.2015, 09:49
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
Nesteet oli hieman mustat, niin oli sinne kait öljyä myös päässyt, kansiremontti on helppo tehdä koska on alapuolisella nokka-akselilla niin kettinkiä ei tarvitse ottaa pois eli jako pysyy kohdalla. Työntötanko systeemi on hydraulisella säädöllä niin niitäkään ei tarvitse säätää.
Toyotalta saa yläkerran tiivistesarjan eli tulppien tiivisteet, kansipahvi, pakoputken tiivisteet yms tulee mukana ja hinta taisi olla 220e noin.
Kansi kannattaa käyttää oikastavana ja venttiilien kumet samalla.
Jos on kaasutimella niin alipaineletkuja on paljon
Joo, tummalta näyttää nesteet ja kaasarilla on. Katoin kans että pitää ottaa digikameralla huolella kuvia kun moisen putkiston purkaa , et saa joskus takaisin paikoilleen. Tehostimen hässäkkä vissiin mahtuu irrallaan olemaan vieressä ilman letkuista irroitusta?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2015, 09:55
morini morini ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: kokkola
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Joo, tummalta näyttää nesteet ja kaasarilla on. Katoin kans että pitää ottaa digikameralla huolella kuvia kun moisen putkiston purkaa , et saa joskus takaisin paikoilleen. Tehostimen hässäkkä vissiin mahtuu irrallaan olemaan vieressä ilman letkuista irroitusta?
Juu tehostimen nostat vain irti, ei tarvitse letkuja irrottaa, kaasuttimen alla oleva tiivistemuovi kannattaa katsoa tarkkaan, sieltä yleensä tulee imuvuoto jos on rikki.
Kaasuttin kannattaa myös nostaa vain syrjään ei irrottaa kokonaan .
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2015, 10:03
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
Juu tehostimen nostat vain irti, ei tarvitse letkuja irrottaa, kaasuttimen alla oleva tiivistemuovi kannattaa katsoa tarkkaan, sieltä yleensä tulee imuvuoto jos on rikki.
Kaasuttin kannattaa myös nostaa vain syrjään ei irrottaa kokonaan .
Tuleeko toi kaasarin tiivistemuovi siinä yläkerran tiivarisatsin mukana?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2015, 10:09
morini morini ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: kokkola
Viestit: 11
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Tuleeko toi kaasarin tiivistemuovi siinä yläkerran tiivarisatsin mukana?
Ei se piti ostaa erikseen
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2015, 13:22
ranson ranson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.08.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 19
Perusasetus

Hilun runko ja varapyörä palkki


Tuli noottia paikkailla tuota perässä olevaa palkkia, jossa aikoinaan ollut varapyörän hissi.
Tarvisi pari paikkaa siihen liimailla kiinni, mutta heräsi sitten ajatus että jos sen palkin vaihtais kerralla kokonaan, niin voisi päästä lopulta helpommalla, joten...

Kuinkas porukka on noita korjailleet?
Käykö siihen esim. ihan vaan sopivan kokoinen C-palkin pätkä, vai pitääkö rakenteellisesti vastata enempi alkuperäistä?
Kävi myös ajatuksissa, jos kävis pokkauttamassa jossain pajalla enempi tuota alkuperäistä mukailevan palkin, jonka sitten vaihtaisi vanhan tilalle.

Ei kenelläkään sattuis olleen jäänyt nurkkiin pyörimään tuota pätkää rungon perästä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2015, 13:02
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.395
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja morini Näytä viesti
Juu tehostimen nostat vain irti, ei tarvitse letkuja irrottaa, kaasuttimen alla oleva tiivistemuovi kannattaa katsoa tarkkaan, sieltä yleensä tulee imuvuoto jos on rikki.
Kaasuttin kannattaa myös nostaa vain syrjään ei irrottaa kokonaan .
Tollasta löyty...3 ja 4 pytyn välistä oli tiiviste kaput



__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2015, 18:36
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

taas tuossa tuli tuusattua 2.2 diisseli hilun kanssa..

Eli kone oli tässä ahdettu, mutta ahdin shaissena nyt siis vaparina.

Kylmänä kaikki ok mutta koeajon jälkeen huomattiin että alkoi taas tupruttaa tyhjäkäynnillä sellaista harmaata mikä ei juurikaan millekkään haise? Samassa tuli myös huomattua että ylävesiletku oli muuttunut melko kovaksi.. Pahvi vaihtoon? vai onko muka normaalia?

Ihmettelen vaan että autonaputtaa niin siististi kun diisseli voi ja lämmöt ei nousseet puolivälistä korkeammalle missään välissä?

alustavasti kyselin jo tarvikeliikkeestä yläpääntiivistesarjaa eikä löydy.. motonetti näyttää nettisivuillaan myös "ei oota". Löytyykö Toyotalta ja mihinkähän hintaan?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.03.2015, 16:14
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Oliko öljyt ja vedet sekaisin yhtään? Juniorin Hiluxista on ilmeisesti pahvi posahtanut myös kun päästi savumerkkejä > höyryä ja nesteet näyttää erikoisilta. Öljyt kyllä ihan normaaleilta. Pitää yläpää purkaa...toi sama bensakone kyseessä. Onko tuossa koneessa pahvin vaihdossa mitään oleellista tai pahveissa eroja?
Ei kansinahkoissa ooo eroo, kun ei saa muualt ku Toyotalta täälä päin. Yhdelle tein kansirempan aikoinaan, ja kannentiivisteet ja imu- ja pakosarjan tiiviistet otettava Toyotalta.

Auto sit vuoden pääst koki metsäautotiellä vauhdin hurmaa ja pyörähti latolleen... Ja auto sit otti ja siirtyi H_Nietun tontille tmv...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.03.2015, 18:30
Marcuz Marcuz ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.09.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Hilux -02 LN170


Moih!

Nyt olis vähän kysyttävää ennen ku alan hajottamaan Hiluxin!
eli auto on Hilux 2.4TD L170 -02

Siitä men käsijarrun vaijeri poikki, että onko kuinka v:mäinen homma vaihtaa ja mistä alan purkaamaan, pitääkö alkaa irrottamaan tavaaraa sieltä ratin alta ku on se "kahva" käsijarru.

Tuli vielä ostettu hiluxin "workshop manuali" mutta siellä oli käsijarru sillä perinteisellä kahvalla, eli vaihekepin takana, ja mun käsijarru on tietysti ratin alla..

ei sattuis kellään olla kokemusta/kuvia miten sen nopein/helpoimmiten saa vaihettu!?

thänx!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.03.2015, 19:04
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcuz Näytä viesti
Moih!

Nyt olis vähän kysyttävää ennen ku alan hajottamaan Hiluxin!
eli auto on Hilux 2.4TD L170 -02

Siitä men käsijarrun vaijeri poikki, että onko kuinka v:mäinen homma vaihtaa ja mistä alan purkaamaan, pitääkö alkaa irrottamaan tavaaraa sieltä ratin alta ku on se "kahva" käsijarru.

Tuli vielä ostettu hiluxin "workshop manuali" mutta siellä oli käsijarru sillä perinteisellä kahvalla, eli vaihekepin takana, ja mun käsijarru on tietysti ratin alla..

ei sattuis kellään olla kokemusta/kuvia miten sen nopein/helpoimmiten saa vaihettu!?

thänx!
Onko se niissä kaksi osainen niinku nuissa vanhemmissa?
Ja etupätkä poikki?
Vaihoin tuoho ln65:seen etuosan. Siinä kahvaosassa oli joku niksi että saa vaijerinpään kiinni ja tietysti entisen pois. Pitiköhän siitä alapäästä jollai meisselin päällä joku lukitus muljauttaa että kahva "palautuu" syvempään.en nyt jaksa tarkalleen muistaa...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.03.2015, 20:07
Marcuz Marcuz ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.09.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 6
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Onko se niissä kaksi osainen niinku nuissa vanhemmissa?
Ja etupätkä poikki?
Vaihoin tuoho ln65:seen etuosan. Siinä kahvaosassa oli joku niksi että saa vaijerinpään kiinni ja tietysti entisen pois. Pitiköhän siitä alapäästä jollai meisselin päällä joku lukitus muljauttaa että kahva "palautuu" syvempään.en nyt jaksa tarkalleen muistaa...
Kaksosanen taitaa olla, koska se on poikki auton alla (vaijjerin päässä oleva metallipala on irti vaijerista) . Sitä mitä eniten mietityttää on että miten se sujauttaa sieltä auton alta hyttiin vai meneekö toisinpäin ? pitääkö konsolia purkaa ?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.03.2015, 12:36
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Onko se niissä kaksi osainen niinku nuissa vanhemmissa?
Ja etupätkä poikki?
Vaihoin tuoho ln65:seen etuosan. Siinä kahvaosassa oli joku niksi että saa vaijerinpään kiinni ja tietysti entisen pois. Pitiköhän siitä alapäästä jollai meisselin päällä joku lukitus muljauttaa että kahva "palautuu" syvempään.en nyt jaksa tarkalleen muistaa...
Mäkin joskus vuosia sitten vaihdoin ton etupätkän käsijarrun vaijerista 80-luvun takavetoon. Ei oo operaatiosta tietenkään mitään muistikuvia, muuta kuin että jostain syystä irrotin/aukasin sen tulipellissä olevan mutikan minkä kautta se vaijeri menee. Siellä oli joku rulla minkä päällä vaijeri kulkee kun se vaihtaa aika ankarasti suuntaa siinä tulipellin kohilla. Ite kahvasta sen tais saada irti tökkimällä jollain meisselillä siitä kahvan varren suojaputken läpi, sehän oli semmonen putki missä menee "viilto" käytännössä koko matkalla. Eli kun löysäs tarpeeks sitä etupätkän takaosaa niin tais saada sen vaijerin irti kahvalta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.03.2015, 12:40
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Siellä käsijarrukahvan juuressa on pieni väkänen, sitä kun painaa niin se kahva painuu sen verran syvemmälle että vaijerinpäässä oleva pallo mahtuu tulemaan pois paikalta ilman kepulikonsteja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 11 (0 jäsentä and 11 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 01:29 (GMT +2).