![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Do diid, tässä tyvipölli. Mitat puuttuvat edelleen tarkistuslaskennan ollessa kesken. Ohessa myös toinen Hilman perään tarttunut pötkylä. Hieman huurteisista olosuhteista johtuen myös metsuri on lievästi huurteessa ![]() EDIT: Laskennan tuloksena iäksi tuli n. 105 vuotta
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 25.02.2015 16:47 Perustelu: Ikäarvio lisätty yleisön pyynnöstä |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Siellähän se nalle pötköttää, ympäriltä turhat rojut vaan pois
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
jonkun kyläsepän näkemys halko aparaatista
![]() joku hullu sen vielä "osti" ![]()
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Aiheeseen liittyen, että en yhtään ihmettele enään et miks Stihl on eniten ostetuin saha. Kaverilt tuli VIISI 020:st et katsosin et käykö jne... Kaks sai pienellä puuhastelulla (polttoaineet vaihto tankkiin ja nykki hetken) käyntiin, kun ovat seisoneet jonkin tovin. Kolmest muusta ei vielä mee sanoon et käykö pienellä vaivalla ees... Kipinät hukassa ja välillä yhdessä takas... Puolaakin vaihdettu ehyeen ja ei meinaa pelata sit kirveelläkään... Käytettyjä osia kysysessä kuulinkin, että näissä ollut noit kipinä vikoja uutenkin ja PALJON. Ja yks ainakin sellanen missä ihan katkojankärjet magneeton alla.
Tulppat millä testattu kipinää on ehyitä kaikki (5 ja yks uusikin), kun vieressä Hva:n 55:nen mikä odottaa et kaasuttajan laitan takas ku kalvot uusin. Ja tässä ihan kipinät tulee läpi. Ja Stihlin johdotukset mittarin mukaan ok:ta kaikissa ku mittailtu ja verrattu käyvän johtoon (yks toinen missä koppa vikaa) ja testattu kipinän antavalla puolallakin. Ja en oo ainoo "remppaaja", joka kiroilee näit Stihlejä huoltoon tuodessa. Paikallinen pienkonekorjaajakin samoilla linjoilla, että ihmeellisiä vikoja nää kerää ku vertaa Huskiin... Onneks itse Huskilla sahaan (muutama 246 käyttö valmiina aina), ja sahaan jatkossakin ja polttoaine normimittarista ja öljyn lisään itse. Ei oo ollut ongelmia vaikka seisos kauankin, jos jää tankkiin jotain. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisi hommata yläkahvasaha eli oisko kokemuksia hyvistä JA halvoista versioista?...
![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Jukka |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sirkkeli tuli laitettua iskuun ja välityksen muutoksella kierroksetkin hiukan tippui inhimillisemmäksi. Pari rattori kuormaa tuolla saunapuita tehtiin, mutta eihän tuo mikään urakka kone ole. Pokasahan ja kirveen tuo kyllä voittaa reilusti.
Viime kesänä tuli ostettua osakkuus yhteen kolhoosi klapikoneeseen ja sehän piti käydä hakemassa testiin ja johan alko pino silppuuntumaan. Kone on Tuiko merkkinen rouskuttaja jostakin 80 luvun puolelta. Tuolla koneella ja sopivalla puulla homma meni melko joutusaksi ja kahta rattorin kärryllistä tuolla päivässä helposti teki. Kolmella ukolla homma käytti melko näppärästi, kun yksi syötti puuta koneeseen, toinen tarjosi puuta syöttäjälle ja kolmas repi puita pinosta lähemmäksi ja muutenkin piti pakettia silmällä. Sen verran homma meni joutusaksi että jäljelle jäi vain isoja runkoja jotka pitää moottorisahalla pieniä tässä vähän myöhemmin. Kärryyn tein korokelaidat ja kuormaan mahtu noin 8,5 mottia ja kuormia tuli yhteensä kaheksan. Alkuun tuli rehvasteltua että puita olisi kasassa ollut sata mottia mutta eihän tuota nyt ihan nuin paljon kuitenkaan ollut. Sitten kun nuot vielä pinoaa niin eihän tuosta montaa pinoa tulekkaan. No josko nuilla nyt pari pesällistä kuiten sais lämmitettyä. Mutta pakko sanoa että ihan kivaa harrastelua tuo puun teko kuitenkin on kaiken kaikkeaan. Ukot saa liikettä ja työn tuloksen näkee heti. Niin ja lahjotettiinhan me tuo viiminen kuorma tuolle naapurin isännälle joka sairastelun takia ei itse ole kyennyt puitaan tekemään. Joskus ollaan rauta romua isännältä haettu joten annetaan sitten puita vaihdossa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
tuulenkaatoja piti käydä keräilemässä...
__________________
Mouho Motorsport |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Turbo topicci | Mappe | Tekniikka & Jutustelu | 165 | 26.09.2016 18:31 |
Mystinen vika samuraissa | JoniS | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.09.2011 11:26 |
Rangen mystinen käyntihäiriö | rangemies | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 24.09.2010 12:44 |
Mystinen ABS-vika | rhm | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.08.2009 19:41 |
Banaani - mystinen herkku | mikk0 | Cooking & Food | 0 | 16.05.2002 12:54 |