![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kiitoksia vain ehdotuksista ja kokemuksista. Tässä kun tulee käyntiä tuonne värivalojen suuntaan niin pitää käydä kyselemässä tuota öljy tarjontaa. Hiukan jäykempää tuo öljy tieten sais olla mitä se tällä hetkellä on. Tosin melkosta jankkia tuo Castrolli kyllä oli silloin kolmenkympin pakkasella, kun sitä purkista koneeseen lisäsin ja lämpimänä melko lirua joten olisko nuo ominaisuuden hiukan väärät tähän koneeseen? Tuossa Bj:ssä oli aikoinaan tuota öljyn syönti vikaa ja litran verran sekin imi tonnille. Tein pikarempan koneelle ja vaihdoin silloin uudet männät, kiertokankien laakerit ja venttiilinvarsien kumit ja öljyn syönti pieneni kolmannekseen entisestä. Kyllähän nuille koneille hiukan tuo öljy aina maistuu mutta pitää ensin kokeilla toista öljymerkkiä ja toivoa että syönti hiukan rauhoittuisi. Pahempi homma olisi jos se oljyn määrä lisääntyisi ajon aikana. Tuota turbon tiiveyttä ei vissinkään voi mitenkään helposti testata vai ruukaako niissä tuota vikaa yleensäkään olla?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Kilometrejä mittariin on kertynyt leimaamisen jälkeen melkein 11 tkm ja auto on pelannut kohtuu hyvin.
Kuukausi sitten kesäkumeja alle vaihtaessa huomasin että raidetangon pään nivel oli väljä ja molemmat tuli vaihdettua. Autossa on ollut väärän off setin vanteet ja suojakumit olivat hajonneet. Tämä homma kyllä oli tiedossa mutta laiskuuttani en niveliä aikasemmin saanut vaihdettua. Tänään sitten korjasin kytkimen vuotavan pääsylkyn joka päätti alkaa pukata nesteet tuonne jalkotilaan tuossa viime pyhänä. Hiukan osasin tuon korkkaamista odotella koska pientä kosteutta tuolla päin kerran havaitsin. No uutta osaahan ei tieten hyllyssä ollut joten varaosa autoista osaa piti lähteä kattelemaan. Hj 60:sen sylinteri on kahella pultilla kiinni tulipellissä ja 40 sarjalaisessa kolmella joten osia ei voinut keskenään vaihtaa. Mutta onneksi sisuskalut ovat täysin samat joten auton omaan sylinteriin vaihdoin varaosa auton ehjän mäntäpaketin ja homma oli siinä. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
se on hyvä kun on omat varaosat kotona
saa pikku huollot tehtyä.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#4
|
|||
|
|||
|
No pakkohan se on olla kun kaikki palvelut on niin syrjässä täältä päin katottuna ja sitten vielä näitten romujen kanssa on alkanut törmäämään siihen että ei nuita uusia osia meinaa saada edes marmoritiskiltä. Tuossa keväällä kävin Toyotalta kysymässä laturiin sisäistä jännitteensäädintä ja eipä ollut mistä ottaa. No uusi laturi sieltä olis löytynyt mutta siitäpä olis se säädin uupunut. Erikoista? No velipojan lainalaturi on vieläkin paikallaan joten homma ei kovinkaan akuutti ole. Varmaan nuita säätimiä jostakin löytyy mutta mistä? Jos joku vois heittää kuuman vinkin niin olisin kiitollinen.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tulipa testattua mullan ajoa Toyotalla ja hyvinhän se kuorma liikkui. Saatto hieman lipsahtaa liikaa tuota tavaraa, kun rattorin kauhasta sitä tuohon tiputin ja laiskana miehenä en sitten kehannut alkaa lapioimaan vähemmäksi. Jousethan tuossa melko läjässä oli, mutta ei tuo ihan pohjaanlyöntikumien varassakaan ollut. Kippihän se olis mukava keksintö niin säästyis tuolta lapioinniltakin. No joo, onhan niitä järkevämpiäkin vehkeitä tuohon maan siirto hommaan , mutta tulipahan tuokin homma kokeiltua.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Kohta vuoden verran auto on ollut kilpien välissä ja mittariin on tullut melkein 14 tkm. Mitään isompia remontteja ei ole tarvinut tehdä tuona aikana. Auto on jokapäiväisessä ajossa ja ainakin omiin tarpeisiin sopiva kampe.
Päivällä tuli haettua Kempasta puuta ja senttaliinia. Vaikka takajouset ovat melko jämerät verrattuna Hiluksiin niin silti se perä painuu melko littiin reilun 600 kilon kuorman alla. Kulkupuoleen tuo kuorma ei kyllä vaikuttanut vielä ollenkaan. Mittasin tuossa kerran kulutustakin ja 10,5 litraa meni sadalle joten ei kovinkaan paha lukema noinkin virtaviivaiselle röhnölle. Suunnitelmia auton jalostamiseksi kyllä olisi mutta tuo aika tahtoo olla hiukan kortilla. Pitää sitten laitella tänne juttua kun jotakin saa aikaseksi. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
millä tavalla meinasit jalostaa vielä?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
| Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
| Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
| Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
| M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |