![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
ahdetussa 2H koneessa olen ajanut teboilin super HPD:llä, talvella 10w/30 ja kesällä 15w/40, saa 10l ja 20l ja varmasti isommissakin astioissa. pysyy hyvin koneessa ja hintakaan ei niin paha etteikö raaski vaihtaa öljyjä n.5000km välein. 10l pönttö on hyvä kun sen saa suodattimen kanssa kipata kerralla ja ei jää kanistereita nurkkiin pyörimään. johonkin öljynvaihtoon luiskahti jotakin 5w/40 synteettisen kaltaista, kyllä sekin koneessa pysyi mutta kesäkelissä trailerin vedossa huomasi että kun öljyt lämpeni niin öljynpainemittari ei näyttänyt tyhjäkäynnillä mukavalle. ei nyt mihinkään häly tai saati toimenpiderajalle paineet pudonneet mutta kuitenkin selkesti alemmas kuin vähän jäykemmillä mineraaliöljyillä. öljynkulutuksen osalta en usko että venttiiliohjurinkumit on useinkaan syypää, eihän kaikissa koneissa ole ollenkaan ohjurin kumeja tai ne on vain imuohjureissa. kokolailla horot pitää ohjurien olla että sitä kautta saa öljyä hävitettyä.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
öljyn paineista en tiedä kun ei mittari ole noussu vielä koskaan
mutta mobil 10w30 on omasta mielestä ollu ihan hyvä.motonetissä olisko maksanu 20l pönttö 59e
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kiitoksia vain ehdotuksista ja kokemuksista. Tässä kun tulee käyntiä tuonne värivalojen suuntaan niin pitää käydä kyselemässä tuota öljy tarjontaa. Hiukan jäykempää tuo öljy tieten sais olla mitä se tällä hetkellä on. Tosin melkosta jankkia tuo Castrolli kyllä oli silloin kolmenkympin pakkasella, kun sitä purkista koneeseen lisäsin ja lämpimänä melko lirua joten olisko nuo ominaisuuden hiukan väärät tähän koneeseen?
Tuossa Bj:ssä oli aikoinaan tuota öljyn syönti vikaa ja litran verran sekin imi tonnille. Tein pikarempan koneelle ja vaihdoin silloin uudet männät, kiertokankien laakerit ja venttiilinvarsien kumit ja öljyn syönti pieneni kolmannekseen entisestä. Kyllähän nuille koneille hiukan tuo öljy aina maistuu mutta pitää ensin kokeilla toista öljymerkkiä ja toivoa että syönti hiukan rauhoittuisi. Pahempi homma olisi jos se oljyn määrä lisääntyisi ajon aikana. Tuota turbon tiiveyttä ei vissinkään voi mitenkään helposti testata vai ruukaako niissä tuota vikaa yleensäkään olla? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kilometrejä mittariin on kertynyt leimaamisen jälkeen melkein 11 tkm ja auto on pelannut kohtuu hyvin.
Kuukausi sitten kesäkumeja alle vaihtaessa huomasin että raidetangon pään nivel oli väljä ja molemmat tuli vaihdettua. Autossa on ollut väärän off setin vanteet ja suojakumit olivat hajonneet. Tämä homma kyllä oli tiedossa mutta laiskuuttani en niveliä aikasemmin saanut vaihdettua. Tänään sitten korjasin kytkimen vuotavan pääsylkyn joka päätti alkaa pukata nesteet tuonne jalkotilaan tuossa viime pyhänä. Hiukan osasin tuon korkkaamista odotella koska pientä kosteutta tuolla päin kerran havaitsin. No uutta osaahan ei tieten hyllyssä ollut joten varaosa autoista osaa piti lähteä kattelemaan. Hj 60:sen sylinteri on kahella pultilla kiinni tulipellissä ja 40 sarjalaisessa kolmella joten osia ei voinut keskenään vaihtaa. Mutta onneksi sisuskalut ovat täysin samat joten auton omaan sylinteriin vaihdoin varaosa auton ehjän mäntäpaketin ja homma oli siinä. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
se on hyvä kun on omat varaosat kotona
saa pikku huollot tehtyä.
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#6
|
|||
|
|||
|
No pakkohan se on olla kun kaikki palvelut on niin syrjässä täältä päin katottuna ja sitten vielä näitten romujen kanssa on alkanut törmäämään siihen että ei nuita uusia osia meinaa saada edes marmoritiskiltä. Tuossa keväällä kävin Toyotalta kysymässä laturiin sisäistä jännitteensäädintä ja eipä ollut mistä ottaa. No uusi laturi sieltä olis löytynyt mutta siitäpä olis se säädin uupunut. Erikoista? No velipojan lainalaturi on vieläkin paikallaan joten homma ei kovinkaan akuutti ole. Varmaan nuita säätimiä jostakin löytyy mutta mistä? Jos joku vois heittää kuuman vinkin niin olisin kiitollinen.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Tulipa testattua mullan ajoa Toyotalla ja hyvinhän se kuorma liikkui. Saatto hieman lipsahtaa liikaa tuota tavaraa, kun rattorin kauhasta sitä tuohon tiputin ja laiskana miehenä en sitten kehannut alkaa lapioimaan vähemmäksi. Jousethan tuossa melko läjässä oli, mutta ei tuo ihan pohjaanlyöntikumien varassakaan ollut. Kippihän se olis mukava keksintö niin säästyis tuolta lapioinniltakin. No joo, onhan niitä järkevämpiäkin vehkeitä tuohon maan siirto hommaan , mutta tulipahan tuokin homma kokeiltua.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e | toyota4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.02.2014 17:24 |
| Myydään / Vaihdetaan myydään hojo | jykä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 22.05.2012 15:51 |
| Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. | wnb | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2011 08:35 |
| Myydään hojo | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.10.2010 12:55 |
| M: hojo peräosaa | timppat | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 23.02.2007 08:36 |