![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Etu iskareiden alapulttiLöytyisikös joltain suoraa muistista tai muualta, millaisilla spekseillä oleva pultti on LN110 hilussa etuiskarin alapäätä pitelemässä paikallaan? Tarvis iskarit vaihdella, ja vois vaikka samalla noi pultitkin hankkia varuiks, jos joutuu väkivalloin poistelemaan vanhat.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tuo on plan B, koska iskarit notkuu jo tallilla...aattelin vain koska eiköhän ne pääasiassa miltei samaa kokoa ole, niin ois voinu poiketa töistä lähtiessä hakemassa pultit ilman edestakas ajelua.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Millasia 10x15 vanteita porukka on laittanu 05- uudempii hilukseihin jos haluaa 33x12,5 kumen? oon sovittanut 3 erilaista peltivannetta ja kaikki ottaa jarrusatulaan kiinni, ja spacerilla tulee aivan liikaa ulos. SR mallista kyse!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Muistankohan väärin, että tuon ikäsiin hilukseihin olis laitettu 33x12,5 renkaita 17" vanteella. Juurikin siksi ku 15" ei sovi.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Okei, mistähän noita 17" vanteita kannattaisi katella kun tarjonta ei kyllä päätä huimaa? tai kapeita löytyy kyllä...
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.vehiclemods.net.au/toyota...t-fits-and-how |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tietääkö kukaan kuinka irroittaa vm. 2000 hiluxista tuo tehdas asennettu kasettisoitin/radio. Ei millää liuskoilla lähde tulemaan vetämällä, näytti et olis soittimen sivuilta kojelaudan sisältä laitettu ruuvit kiinni. Pitäskö siinä alakee jotai isompia muoveja repiin sivuilta vai lähteekö siitä etupaneelista kikkailemalla joku isompi pala ?
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oisko niinku Tacomassa että pitää purkaa kojelautaa aika reilusti? https://www.youtube.com/watch?v=Fj2Hu25sCok |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ne iskarinalasilmän pultit lähti yllättävänkin hyvin auki. Edelliset iskarit olleet alla jo pitkälti yliaikaa, niin pelkäsin että kuinkahan helposti aukeavat. Omassa omistuksessa tuolle nyt ensimmäinen iskarin vaihto. Enkä edes uskalla arvailla, kuin kauan nuo edelliset on tuolla alla pumpanneet. Sen verran kauan, että toisen iskarin ylämutterin pinnasta mureni pari milliä lattialle, kun nakuttelin siihen lenkkiä päälle. Ja murenneet eivät olleet vain paskaa, vaan ihan sitä mutteria itsessään. Jäljelle jäi kiva pyöreä ruosteinen ns. mötikkä.
Pultinkannan ja mutterin koko niissä on 22mm, ja kierteettömän osuuden paksuus 16mm, mitä nyt pikaisesti tönärillä vilkaisin. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
pahasti näyttäis siltä et omistukseen saattaa ajautua -83 2.2d hilux jälkeenpäin ahdetttuna.
mitä tollasesta kannattaa tarkistella ylipäätään enne hankinta päätöstä ja kestääkö tollasen motti tuota ahtamista? 0,6 on kuulemma omistajan mukaan painetta. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Joskus käy tuuri et on ite tai edellinen omistaja laittanu sinne iskareiden(kin) pultteihin kuparirasvaa niin saa joskus tulevaisuudessakin avattua ne.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Joo, kuparitahnaa on tullu kaikki mahdollisiin avattuihin pultteihin työnnettyä, kun on joutunut paikkoja availemaan.
Tossa siis tosiaan yksi iso pultti siellä alapäässä. Räjäytyskuvista kattelin, että joissain malleissa on kahdella pultilla se iskarin alapään kiinnitys. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Hilut j
Nyt tarvii kysellä arvon raadilta mielipidettä, kun kävin leimalla hakemassa hylsyn.
Päälimmäiset korjattavat kohdat oli mm. takarenkaiden takana lavan pohjassa olevat reiät. Eli koska sisälokareita tossa ei ole, niin renkaista lentävän hiekan ja paskan osumakohdassa juuri siinä pyöräkaaren takana on lavan pohjassa kummallakin puolella reiät. Ne kuulemma pitäisi pistää umpeen. Joo, aikeissa ollu, mutta ei oo ollu nyt motivaatio niihin. Mutta voiko noiden perusteella antaa hylsyä? Siinä on kummallakin puolella sellaiset pienehköt reiät ja edellisen omistajan paikan sauma toisella puolen auennut. Toinen kohta oli takana pyöräkoteloiden edessä lavan pohjassa sellainen lavan tukipalkki. Ei siis ole runkopalkkia, vaan sellainen tuki joka kaareutuu lavan pohjan mukaisesti kylkiin ylös ja menee koko pohjan leveydeltä, niin siihen oli raudallaan hakannut voiman kanssa kummallekin puolelle reiät, jotka olisi pakko kuulemma korjata. Onko tällainen myös sellainen, josta voi antaa hylsyä. Pari muuta kohtaa oli, jotka odotinkin kun ei ehtinyt pistämään kuntoon, mutta nuo nyt kävi hieman korpeamaan. Kysyin vielä perusteitakin noihin, niin näppärästi tuli vastaus "koska minä sanon niin." Ei osannut sen paremmin perustella niitä. Kyllähän noita oon meinannu alkaa kesällä käymään hieman laajemmin läpi, mutta ei nyt innostais leiman takia alkaa ns. 'turhia' väkisin koluamaan, kun aikakin hieman kortilla juuri tällä hetkellä. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ajat muuttuu.... taas ohi topiikista.Lainaus:
silloin oikeasti tympäsi käydän 3-5 kertaa konttorilla, toki nuo katsastuksen keskeytykset hoidettiin ilman lisämaksua, JOS vuotokohta oli puhdas... ja jarrut testattiin sitten niin, että varmasti pomppasi (Jos dynometri; ensin jarrutettiin niin, että toinen rengas lukittautui, ja sitten toista rengasta pyöritettiin niin pitkään, että savu nousi, ja sitten testaus uudelleen; savuavalla puolella ei pitoa nimeksikään...., hiekka pihalla oli vielä helpompi todeta, että toinen puoli ei lukkiinnu...) K.O ajoista jäänyt vissiin sen verran kammoa selkärankaan, että tulee pikkasen katsottua, että olisi kunnossa (en vienyt "vararengasta" leimalle, kun etuparkki oli TAAS palanut, ja perjantaina kun sain sen vaihdettua, niin ei oikein sopinut klo 15,45 "heti katsastus" katsastusmiehelle, niin sovittiin että tulen joskus toisten, kun kerran aikaa pari kuukautta) Toki rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että yksityistämisen jälkeen tuo palvelu/suhtautuminen muuttui... Jopa niin paljon, että nykyään kun vien auton katsastukseen, niin kerron, että saa, ja olisi suotavaa sanoa, jos joku paikka voi aiheuttaa ongelmia lähitulevaisuudessa. Nykyään konttorilla on niin hyvät laitteet, että kannattaa kuunnella "muminaa-" mikä ei pääse (nyt) edes korjauskehotukseksi. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Selvitetty..
Viimeksi muokannut Nuuskamuikkunen : 28.11.2016 15:11 |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lähinnä kävi ihmetyttämään tuo, kun ei osannut perustella näitä kahta paikkaa millään tavoin, että millä perusteella. Olin aikeissa parsia noita lavan kylkiä, pohjaa, jne...paremmin vasta tuossa kesämpänä. Mutta nostetaanpa sitten hieman ylemmäs työlistalla ainakin nuo palkit. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |