![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Nuo tyyppikilvet on peltisinä siitä huonoja, että tahtovat ruostua. Välillä näkee ainakin Jeepeissä, jos on ollut kolaroitu auto tjsp., niin alkuperäinen tyyppikilpi on porattu lukkopellistä irti (on niitattu alunperin), ja laitettu uuteen/ käytettyyn lukkopeltiin peltiruuveilla. Samalla yleensä on taipunut johonkin, ja sitten onkin ruosteessa. Jos tuollaisessa tapauksessa missä ehkä saisi kyltin takaa tiedot selville, tekisi itse vaikka alumiinipellistä uuden meistämällä ja maalaa korinväriseksi. Hinkkaa vähän öljyssä ja hiekassa, niin näyttäisi vielä aidolta. Teetkö silloin vakavankin rikoksen...? ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 02.02.2015 12:10 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siinä kilvessä (Manufacturer Plate) on stanssattu VIN, joten modailut voi olla katsurin silmissä punainen vaate. Kun kilven taustapuolen näyttämällä katsuri sen hyväksyi, niin mitä turhaa alkaa viritellä ja herättää epäilyksiä petosyrityksestä.
![]() Kilvessä oleva yhdistelmän maksimipaino oli 5900kg ja autolla max 2400, joten 3500kg tulee vetopainoksi. Sulla on 5,9L kone ja niissä taitaa olla pienemmät painot juuri niin kuin sanot. Just oon leimannu kaksi ZJ:tä (4.0L ja 5,2L molemmat -93:ia) täysillä vetomassoilla ihan kilpien mukaan. Jenkkilän Class IV:n mukaan max. vetopaino on 6500lbs (n. 2948kg). ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Class III koukulla 5000lbs (ei 5500lbs) - 5.9 on aina max. 5000lbs (sähköflektin takia valmistaja on sitä mieltä että jäähdytysteho ei riitä isommalle vetomassalle), 4.0 koneella tietääkseni sama 5k lbs ja enempää ei saa. Täällä Euroopassa on ylipäätään näitten pikkuautojen vetomassat ihan toista luokkaa kuin jenkeissä, siellä ollaan paljon varovaisempia. Toisaalta siellä ei ole mikään pakko että trailerissa on jarrut, eli esim. 5.2 ZJ:llä saisi laillisesti vetää 6500lbs. kärryä ilman trailerijarruja ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tyyppikilpi kuulu tarkistaa vuosileiman yhteydessä, ja jos on viallinen niin katsatus loppuu siihen? Tässähän oli joku aika sitten jonkun automerkin (vai oliko useammankin?) kohdalla ongelmaa, kun tyyppikilpi on tarra ja sen hajotessa auton tietoja ei voida varmistaa. Uusi tarra taas oli varsin vaikea saatava..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tää juttu nyt taas karkas vähän muille urille, mutta mun pointti oli se, että vaikka kilpi olis kuinka ruosteessa, se voi silti olla luettavissa toiselta puolelta. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ruåttin rekisteriotteessa 3500kg vetopaino... Saa nähä mitä tulee kotimaiseen otteeseen.
|