Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2015, 22:42
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -jv- Näytä viesti
Juu ZJ on.
Lukkopellissä on niitattuna joku lätkä. Niin pahasti hapettunut/ruostunut, ettei siitä saa mitään selvää... Ei kelvannut se katsastusinssille.
Ei saata olla nyt merkitystä, mutta jos ottaa niitatun/ruuvatun pellin irti, niin kääntöpuolelta voi olla mahdollista havainnoida päälipuolelta lukukelvottomaksi hapettuneet ja/tai päällestanssatut merkit paremmin. Mulla oli takapuolelle vedetty joku suojakalvo ja sen estettyä kääntöpuolen hapettumisen sain luettua oikeat vetopainot. Sakakemannit oli stanssanneet maksimivetopainot parilla X:llä umpeen, kun autossa ei ollut koukkua ja lätkän päälipuoli ruostui siksi lukukelvottomaksi. Otteeseen merkattiin täydet 3500kg, kun muuten olis jääny 3360kg.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2015, 12:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Otteeseen merkattiin täydet 3500kg, kun muuten olis jääny 3360kg.
ZJ:n maksimi vetopaino euromalleissa muuten on tuo 3360kg, ei 3500kg Jenkkimalleissa ei sitten sitäkään, se on muistaakseni vain 5500lbs, eli ~2530kg..


Nuo tyyppikilvet on peltisinä siitä huonoja, että tahtovat ruostua. Välillä näkee ainakin Jeepeissä, jos on ollut kolaroitu auto tjsp., niin alkuperäinen tyyppikilpi on porattu lukkopellistä irti (on niitattu alunperin), ja laitettu uuteen/ käytettyyn lukkopeltiin peltiruuveilla. Samalla yleensä on taipunut johonkin, ja sitten onkin ruosteessa.
Jos tuollaisessa tapauksessa missä ehkä saisi kyltin takaa tiedot selville, tekisi itse vaikka alumiinipellistä uuden meistämällä ja maalaa korinväriseksi. Hinkkaa vähän öljyssä ja hiekassa, niin näyttäisi vielä aidolta. Teetkö silloin vakavankin rikoksen...?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 02.02.2015 12:10
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2015, 12:45
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Siinä kilvessä (Manufacturer Plate) on stanssattu VIN, joten modailut voi olla katsurin silmissä punainen vaate. Kun kilven taustapuolen näyttämällä katsuri sen hyväksyi, niin mitä turhaa alkaa viritellä ja herättää epäilyksiä petosyrityksestä.

Kilvessä oleva yhdistelmän maksimipaino oli 5900kg ja autolla max 2400, joten 3500kg tulee vetopainoksi. Sulla on 5,9L kone ja niissä taitaa olla pienemmät painot juuri niin kuin sanot. Just oon leimannu kaksi ZJ:tä (4.0L ja 5,2L molemmat -93:ia) täysillä vetomassoilla ihan kilpien mukaan.

Jenkkilän Class IV:n mukaan max. vetopaino on 6500lbs (n. 2948kg).
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2015, 13:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Siinä kilvessä (Manufacturer Plate) on stanssattu VIN, joten modailut voi olla katsurin silmissä punainen vaate. Kun kilven taustapuolen näyttämällä katsuri sen hyväksyi, niin mitä turhaa alkaa viritellä ja herättää epäilyksiä petosyrityksestä.
Juuri siksi, että ei joka vuosi tarvitse tapella samasta asiasta.. jos tekee kilven ennenkuin menee leimalle

Lainaus:
Kilvessä oleva yhdistelmän maksimipaino oli 5900kg ja autolla max 2400, joten 3500kg tulee vetopainoksi. Sulla on 5,9L kone ja niissä taitaa olla pienemmät painot juuri niin kuin sanot. Just oon leimannu kaksi ZJ:tä (4.0L ja 5,2L molemmat -93:ia) täysillä vetomassoilla ihan kilpien mukaan.
Minulla on 5800kg/ 2440kg -> 3360. Samoja lukuja olen nähnyt kyllä myös 4.0 ja 5.2 koneisissa. Olisiko taas tuo '96 sitten se ratkaiseva vuosi kun on muutos tullut?


Lainaus:
Jenkkilän Class IV:n mukaan max. vetopaino on 6500lbs (n. 2948kg).
Jenkeissä 5.2 koneisessa on suurin vetomassa. Muistin tosiaan hieman väärin, 5.2 on class IV painoajakavalla koukulla 6500lbs.
Class III koukulla 5000lbs (ei 5500lbs) - 5.9 on aina max. 5000lbs (sähköflektin takia valmistaja on sitä mieltä että jäähdytysteho ei riitä isommalle vetomassalle), 4.0 koneella tietääkseni sama 5k lbs ja enempää ei saa.

Täällä Euroopassa on ylipäätään näitten pikkuautojen vetomassat ihan toista luokkaa kuin jenkeissä, siellä ollaan paljon varovaisempia. Toisaalta siellä ei ole mikään pakko että trailerissa on jarrut, eli esim. 5.2 ZJ:llä saisi laillisesti vetää 6500lbs. kärryä ilman trailerijarruja Kovin moni tosin ei taida olla niin hullu, että yrittäisi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2015, 13:50
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juuri siksi, että ei joka vuosi tarvitse tapella samasta asiasta.. jos tekee kilven ennenkuin menee leimalle
Niin no mää en "tapellu" siitä kuin yhden kerran silloin, kun piti muuttaa koukuttomaan autoon sinne väärin leimattu 2400kg:n vetopaino oikeaksi 3500kg, kun lopulta asensin sinne sen koukun. Jos / kun se jo otteessa lukee, niin mitä siitä sitten enää tappelemaan.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2015, 13:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Eikös tyyppikilpi kuulu tarkistaa vuosileiman yhteydessä, ja jos on viallinen niin katsatus loppuu siihen? Tässähän oli joku aika sitten jonkun automerkin (vai oliko useammankin?) kohdalla ongelmaa, kun tyyppikilpi on tarra ja sen hajotessa auton tietoja ei voida varmistaa. Uusi tarra taas oli varsin vaikea saatava..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2015, 14:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös tyyppikilpi kuulu tarkistaa vuosileiman yhteydessä, ja jos on viallinen niin katsatus loppuu siihen? Tässähän oli joku aika sitten jonkun automerkin (vai oliko useammankin?) kohdalla ongelmaa, kun tyyppikilpi on tarra ja sen hajotessa auton tietoja ei voida varmistaa. Uusi tarra taas oli varsin vaikea saatava..
No tyypikilpi ehkä joo tarkastetaan, mutta tää ei ole tyyppikilpi. Siinä on mainittu neljä massalukua: etuakseli, taka-akseli, kokonaispaino, yhdistelmän paino + VIN-koodi, eikä sitä paljoa kattella normaalisti.

Tää juttu nyt taas karkas vähän muille urille, mutta mun pointti oli se, että vaikka kilpi olis kuinka ruosteessa, se voi silti olla luettavissa toiselta puolelta.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.02.2015, 19:57
-jv- -jv- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.12
Sijainti: ROI, FINLAND
Viestit: 46
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
ZJ:n maksimi vetopaino euromalleissa muuten on tuo 3360kg, ei 3500kg Jenkkimalleissa ei sitten sitäkään, se on muistaakseni vain 5500lbs, eli ~2530kg..
Ruåttin rekisteriotteessa 3500kg vetopaino... Saa nähä mitä tulee kotimaiseen otteeseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:10 (GMT +2).