![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jatkoa... piti vähä mallailla vinssii toho keulaa mut tollai tulis keulaylitystä turhan paljon lisää... ![]() tässä kuvassa alkuperäset rungon/korin kumit otettu jo pois (oli tos runkopalkkien sisäpuolel.. dodgen suunnittelija oli onneks tehny tohon jousenkorvakkeiden yläpuolelle valmiiks paikat mihi mie sit siirsin kiinnityskohdan, uudet pultit ja aluslevyt tuli, vain kumit jäi vanhat.. kuvassa on viel lattaraudan pätkät uusien kumien paikalla. ![]() vinssin sijainti alkaa nyt olemaan mahdollisimman takana, ja ainaki alkuvaihees tuo relepoksi jää tohon vinssin päälle (n.90cm maanpinnasta 38"renkailla) ![]() positiivine yllätys oli et alkuperäistä hiekkapeltii ei tarvinnu käydä silpomaan vaan vinssi mahtui taakse, jäi siihen melkein sentti pelivaraa.. ja tuo alkuperäne puskurin tukirauta on vaa kuvaa varten laitettu paikallee niin näkee et ei tuu keulaylitystä alkuperäistä enempää ![]() ![]() tuli sit maalattuu koko konehuone sisältä tolla iskunkestävällä hopeella, samal lokasuojien sisäpuolet mustal iskunkestäväl.. syyläri ja alavesiletku paikallaan, laatikon öljylauhdutin paikallaan ja johtosarjat takas paikallaa.. ![]() vaihteistoo tuli vaihettuu uus suodatin ja samal maalasin öljypohjan.. ja laatikon öljytikun suojaputki piti suoristaa samal ku oli saanu osumaa ja ei tuntunu tikku liikkuvan mihikään.. ![]() ja leimarenkaat otin toyotan vanteilta ja siirtelin toisille vanteille, samal nyt tuli sit päätettyy sekin et eteen tulee 8" leveet ja taakse 10"leveet.. tasottuu tuo raideleveys lähemmäs.. eli creepyilleki tulee beadlockit sit samal kaaval, alunperin piti tulla creepyille 8" beadlockit mut ei olis keskiöiden siirrollakaan saanu raideleveyttä noin lähelle mitä noilla ![]() ![]() viel pitäs ainaki lämppärin letkut laitella, termari ja ylävesiletku, muutama johto, virtalukko, turbiinin ja vetolevyn pultit ja kaikkee pientä enne ku pääsee kokeilemaa mite tuo mylvii pelkil pakosarjoilla ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]()
jatkoa...
päivitellääs tätäkin välillä... projekti on tällä hetkellä ulkoruokinnassa, jonne siirtyi omin voimin kun pakko välillä päivittää noita muitakin kulkineita ![]() mutta puskuri tuli 40x40x4mm palkista ja erilaisista kulmaraudoista yms.. kahdeksalla pultilla kiinnitys runkopalkkeihin.. vinssi mahtuu hiekkapellin taakse piiloon kokonaisuudessaan. ![]() vetopisteille hitsasin 10mm paksusta raudasta kiinnityspisteet (molemmat puolet viistottu ja tarpeellisella virralla, pitäs kestää) ![]() piti hommata pihalle tommone pikkunissani ni näyttää dodge isommalta ![]() ![]() ja nuo vakiovälitykset (3.54) on aivan liian isot jos meinaa isommat renkaat laittaa, menee vähän liian kovaa jo noilla 33" pyörilläkin... ELI ASIALLE TÄYTYY TEHDÄ JOTAIN ![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#3
|
||||
|
||||
![]()
seuraavana olikin vuorossa takapään muokkausta, takapään lattia oli ehjä, mutta korin poikkipalkit olivat täysin pehmeät joten lattian avaus ja samalla tankin nosto ylemmäs
![]() hommat alkoivat takapään nostolla pukkien päälle, samalla taka-akselin irroitus niin helpompi työskennellä.. ensimmäiseksi hitsasin 30x50x5 palkista tukikehikon tulevan pohjan tasolle (korotusta n.20cm) ![]() tankin paikka alkaa jo hahmottua ![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tankki löysi paikkansa ylempää, tankin alapinta n.5cm runkopalkkien alapinnan yläpuolella, samalla siirretty n.10cm eteenpäin joten iskareiden yläpalkkia joutui siirtämään n.14cm eteenpäin...
![]() myös vinssi mahtui tankin ja puskurin väliin.. ![]() perä hitsattu 2mm pellillä umpeen jäykisteeksi, tankin täyttöputkellekin tein koteloinnin ja täyttöputkea siirretty reilu 20cm ylemmäs.. ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Seuraavana tuli tehtyä turvakaaret, kuvia ei tullut otettua tai ainakaan en löytänyt yhtään
![]() no kuitenkin putkea tuli väänneltyä, muutaman kompromissin joutui tekemään. Auto tarkoitus säilyttää 5 paikkaisena joten 2-ovisessa diagonaalit piti unohtaa, joten päätin tehdä vähän "vahvemmasta" putkesta. pääkaari tuli 60mm putkesta 3.6mm seinämällä ja muut osat 42.4mm putkesta 3.2mm seinämällä.. kaaret muotoiltu katon ollessa paikallaan ja hitsattu muutamalla pisteellä kiinni, lopullinen hitsaus katon irroituksen jälkeen ![]() Kaarien valmistuttua tein taaksekin puskurin, jonka jälkeen pohjien kimppuun ja maalia pintaan. Koko auto maalattiin ulkoa ja sisältä, ensin 1K happomaalilla, sen jälkeen Sikkensin 2K- maalilla (oma sekoitus) jonka päälle muutama kerros lakkaa ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kattoon tuli tehtyä kiinteä valoteline, materiaalina 30mm putki.. katto maalattiin autonvärillä ulko sekä sisäpuolelta..
![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
||||
|
||||
![]()
katon ja alaosan väliin laitettiin uudet tiivisteet ja muutama uus pultti
![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Luokat |
ramcharger |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
ramcharger | susiraja2 | Maasturiprojektit | 51 | 01.02.2016 11:00 |
ramcharger | susiraja2 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.07.2010 20:18 |
Myyty Dodge Ramcharger | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 16.07.2010 07:42 |
Wrangler and Volvo portals | Myrgel | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.02.2009 13:56 |
O: Ramcharger osaa | dimmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 02.04.2007 16:57 |