![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Ny on modatut volvo 740 farkun iskarit takana, ihan eri auto ajaa!
sitte vähän käytiin koittamassa ja nyt sitten toinen alatukivarsi takaa poikki ![]() ![]() |
#27
|
|||
|
|||
![]()
jaahans vähän on nivaa maalailtu ja korjailtu ajeluitten jälkeen. kyllä tuo on mukavaa puuhaa tuo offaaminen, vaikka ei tätä taida vielä voida sano offiksi
![]() nyt on laturi paskana että pitäis se korjata, niva tällä hetkellä sähköauto, pitää aina ladata ennen ajoo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ja alla ne pari luvattua pätkää ![]() ![]() ![]() |
#28
|
|||
|
|||
![]()
terve taas!
eipä oo tullu nyt tehtyä juuri mitään nivalle muutakuin ajettua. Jakolaatikko tuli tiputtettua pois rättinivelen vaihdon yhteydessä ja pestyä ja vaihdettua öljyt ja rasvattua vivustot. Pari talvisempaa ajokuvaa on tartunut matkaan. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaa asiallisen näköstä meininkii, härski niva!
![]() |
#31
|
|||
|
|||
![]()
Joko maalit ropisee kuvioista? Millä litkulla vedit?
|
#32
|
|||
|
|||
![]() Lukko
Mielessä on käynyt nivan hommaaminen ihan näin niinkun nudjettiluokan käyttikseksi, osiahan tuohon saa aika kohtuuhintaan ja varsinkin ku tällein itärjalla asuu ja viisumin omistaa niin rajan takaa löytyy ihan kaupoista osia.. Mutta asianiahan koskee sitä että onko tohon saatavilla lukkoa taka-akselille mielellään kytkettävää
![]() |
#33
|
|||
|
|||
![]()
Kuviot on ottanu jo itteensä puista ja oksista, ja ehkä vähän myös painepesurista
![]() Kyllä näihin on saatavana ulkomailta paineilmalukkoja esimerkiksi. En nyt juurikaan muista mikä se sivu oli mistä kattelin niitä, olisiko ollut joku ladaworld tai vastaava ![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, pientä remonttia taas. eli katkes vauhdista molemmat ylätukivarsien pultit, jolloin akseli pääsi pyörähtää tietenkin katkasten iskarit ja hajottaen kardaanin
![]() Semmosta hommaa ollaan alettu isäpapan kanssa suunnitteleen että jos alettas tekeen itte ketjuvetosia porttaali palikoita niveaan! Kun niva on suhteellisen kevyt niin voisi toimia ihan hyvin oikein järeen ketjun kanssa ![]() |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy tuota porttaali asiaa miettiä paremmin kun aikaa.
Nyt kuitenkin on iskarit hommattu uudet ja muutettu niitten kiinnityksiä. Myös ylätukivarsien kiinnityksiä on vahvistettu tekemällä myös toiselle puolelle tukivartta korvake ettei vain tukeudu pelkkää runkopalkkia vasten. Uusi kardaani on hommattu ja panhardia jatkettu niin saatiin peräkin keskelle kunnolla. Ja ettei remontin korjuu lopu jatkossakaan kesken, tein perään kaikkien vihaaman KEMPIN ![]() |
#37
|
|||
|
|||
![]() Vinssiä vinssiä
Talvisodasta selvittiin kunnialla ja hengissä, sen jälkeen on nivaa korotettu edestä vajaa 4 senttiä lisää ja lisätty ulos joustoo myös joitakin senttejä. Kemppi tuntuu auttavan etenemistä aika hyvin, katotaan kuinka pitkään kestää paikat. Sitten on onki tultu ajeltua vähän tuolla omalla "radalla". Nyt pitäisi helmoja vähän nostaa ja tehdä jonkin tyyliset palkkihelmat, hommata maastotunkki, korjailla jarrut ja syyläri kuntoon loppullisesti ja hommata vinssi niin kehtaisi vähän lähtee taas offailemaan muiden kanssa letkassa! Viisaat voiski nyt vähän ehdotella tohon nivaan sopivaa vinssiä, joka olis sillai kohtuu edullinen mutta jolla tekiski jotain ja pieni koko plussaa!!
![]() Laitetaan muutama kuva nykytilanteesta. ![]() ![]() ![]() ![]() |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Jaaha ja taas tuli päivitettyä nivaa, eli tuli laitettua ralliratti ja neulalaakeroitu apusimpukka paikalleen, mut kyllä siihen se ohjaustehostin tarvitaan varsinkin ton pienenmän ratin jälkeen
![]() Tuli myös vähän ajokuvia otettua tänään, ei ainakaan kura lentäny kun maa oli ihan kivikovaa. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Joko oot vinssit ostanut?
Mulla on 413 :sessa susukissa runvan 8000 ja on toiminut siinä tosi hyvin, mutta nyt jos ostaisin vinssin niin nopee 9500 narulla olis ihan päällikkö. http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...egory/129/246/ http://www.cfline.net/offroad-varust...t-c-58_63.html http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=112705 Ps.hienosti eteni Niva talvisodassa ![]()
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 22.03.2015 18:49 |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo vielä vinssiä hommattuna, mutta tuo runva vois olla tosiaan ihan asiallinen! Ens kuussa varmaan hommailen sitten.
Joo kyllä itteki vähä yllätty kuinka hyvin talvisodassa pärjättiin ![]() ![]() |
#41
|
|||
|
|||
![]()
Terve taas!
pidetään topiccia pystyssä ja etenkin pidetään nivan lippua korkeella kun vähemmistön edustaja tällä foorumillä nykyään ![]() Kesällä ei tullut nivalle tehtyä muutakuin välillä ajeltua, kun muut harrastukset vei aikaa. Mutta nyt kun on syksy tullu ja kohta talvi niin silloihan niva on parhaillaan, joten oli aika taas alkaa sitä rassaan ja rääkkään. Vaihtelin vähän pensaletkuja ja tulpat ja tulpanjohdot myös. Sitten sillä tuossa vähän haettiiin taas tuntumaa maastoon ja hyvinhän se pirulainen tuntuu kulkevan. Sitten tuli upotettua se mahaa myöten paksuun jäiseen mutaan, ja siitä kun koitin irti sitä pakilla niin pitoja ilmeisesti sen verran rajusti että etuperän pinioni meni poikki ![]() ![]() ![]() ![]() |
#42
|
||||
|
||||
![]()
NÄillä tampereen miehillä tuntuu olevan laaja kattaus ladan osaa.
http://www.mansemotors.fi/tasauspyor...oladaan-nivaan http://www.mansemotors.fi/tasauspyor...tehdaskorjattu |
#43
|
|||
|
|||
![]()
jaahans, nyt olis vähän pöyhitty nivaa ja oikeen puolen vetarihan sieltä oli poikki perän sisältä! otin sitten samantien koko perän alas ja teen sille perusteellisen pesun. putsaan myös mahdollisesta metalli sälästä jos sinne katkeamisen yhteydes on jotain sorvaus moskaa tullu. Ei kyllä äkkiseltään näyttäny olleen aiheuttanu mitään lisävahinkoa. Mitäs mieltä tietäjät on, ku kattelin ebayn ihmeellisestä mailmasta uusia vetareita, niin löyty tälläisiä perinteisiä niveliä http://www.ebay.com/itm/Shrus-CV-Joi...1Vq6CW&vxp=mtr
tai sitten tälläisiä "tripod" niveliä http://www.ebay.com/itm/Lada-Niva-16...tUAO9l&vxp=mtr Onko kellää kokemusta noista tripodeista offikäytös? Ku normi autoissahan nykyään noi sisemmät on usein juuri noita tuon mallisia. saa toki tyrkyttää käytettyjäki niveliä huokeaan hintaan jos sattuu että löytyy ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eiköhän se niva siitä taas kohta liiku, että pääsis mukaan ajopäiville! |
#44
|
|||
|
|||
![]()
Mitä muutoksia oot tehny koneeseen? Asiallinen projekti!
|
#45
|
|||
|
|||
![]()
Long time no see! Vai miten se meni
![]() Aatelin että jos vähän tänne huviksensa jotain kirjottelis taas nivan elmästä, jo se vaikka jotain sattuisi kiinnostamaan! Eli edellisen talvisodan jälkeen ihmettelin että mikähän on ku tuntuu että koko voimansiirto ja kone heiluu niin perkeleesti. No siinä tutkittiin ja totesin että sieltähän on toisalta puolelta repeytyny kokonaan laatikon kiinnitykset ja toiseltakin puolelta melkein kokonaan ![]() Ja nyt sen aika koitti! Eli ensimmäiseksi korjasin vaihteiston kiinnitykset sillai että ei varmsti enään ajoa. päätin että nyt samalla korotetaan helmoja ja tehdään palkkihelmat. noin 11 senttiä nousi helmalinja. Tuli myös paikattua ruostereikiä sieltä täältä. Ja kun tuppaa välillä lähtee projektit lapasesta niin hommasin uudet puslat ja vahvistetut pallonivelet eteen, ja samalla ku ne asensin niin heitin huvikseni myös jonkun ruman vihreän värin tukivarsien ja juosilautasten niskaan ![]() ![]() Testilenkkiä ny vähä heitelty, ja ei se ainaan huononpaan suuntaan menny paljoo. Kuvia loppuun, ne kertoo enenmän ku tuhat sanaa! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#46
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos kerta voit vaikuttaa itärajan molemmin puolin niin voitko tarkistaa tämän pajan. http://voit4x4.narod.ru/index/0-7 Napoihin asennettava portaalipoksi... |
#47
|
|||
|
|||
![]()
En minä missään itärajan toisella puolella pysty vaikuttaan?
![]() |
#48
|
|||
|
|||
![]()
No nyt on nivea koeponnistettu ja hyvinhän se toimii, mitä nyt hiukan saisi tuota välitystä laittaa pienemmäksi niin helpottuis tuo reittien haku paremmin kun ei oo ajo niin räväkkää kun jalan nostaa kytkimeltä. Myös jotain suojia voisi pohjaan tehdä, kun tuli käytyä MMC:n porukan kanssa ajelemassa kohtuu kivikkoissessa maastossa niin alko vähän jännittään välillä ku yritti parhaansa mukaan väistellä ettei ny perät ja laatikot kolisis niin pahasti
![]() Tässä muutama otos ajeluista: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kotonakin tullu kuovittua vähän. ![]() |
#49
|
|||
|
|||
![]()
Kai sitä voisi vähän päivitellä nivan kuulumisia.
Eli keulalle löysi tiensä tuollainen runvan 8000 vinssi. Syyläriä kun siirsi kolmisen senttiä taakse päin niin sai hyvin upotettu vinssin keulille ilman että ylityksiä tulee pahemmin lisää. Nyt ei ole kun tuo kita joka vähän töröttää tuolta puskurista ulkona. ![]() Samalla tuli myös vähän pätkittyä puskuria ja kavennettua muutenkin noita nivan poskia. Sitten tähän ehkä mielenkiintoisempaa hommaan ainakin allekirjoittaneelle! Tuli hommattua tuollainen venäläisen Val-racingin tekemä rataspaketti jakolaatikkoon, joka muuttaa välityksen pikkuperällä 3.152 eli onko se sitten noin 48% prosenttia hitaampi tai jotain sinne päin. ![]() Ei muutakun laatikko alas ja purkuun! kun irroittelin laatikkoa, satoi räntää ja makasin vesilätäkössä ja kun asensin takasin niin oli kauhee tuuli ja lumipyry ![]() ![]() ![]() ![]() Osat sopi kaikki hienosti paikoilleen, kunnes alettiin osia sovitteleen takaisin koppaan. Joutui kolmesta kohtaa ottaan kopasta tavaraa pois jonku 2-3 milliä, mutta siihen olin kyllä vähän varautunutkin. ![]() ![]() ![]() Kuvat vähän huonoja mutta kyllä sieltä nyt näkee että jotain on järsitty. No sitten kasaamaan ja huomaan sitten siinä että pitää myös järsiä tasauspyörästön rungosta pois tavaraa aika reippaasti. ![]() Ja sitten vielä vähän jyrsittiin sellaisesta muovisesta stoppari holkistakin pois tavaraa lopuksi kun sekin otti rattaisiin kiinni ![]() ![]() ![]() ![]() Mutta vaikka siinä rahaa taas meni ja aikaa palo, ja välilä jo alko miettimään kannattaako nähdä näin paljo vaivaa nivan eteen että pitäskö vaihtaa ahioo vähän johki fiksumpaan niin kun pääsi ekaa kertaa testaamaan niin kyllä hymyilytti ![]() ![]() ![]() |
#50
|
||||
|
||||
![]()
Tuoko joku putiikki noita val-racingin kamoja suomeen vai tuliko osat trokarin kyyillä?
Ps. Komia niva ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pienen budjetin ohrotti patrol | Rotpal GR | Maasturiprojektit | 2 | 16.06.2013 12:06 |
Pienen budjetin maastoparannuksia Patrolliin? | Yere | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.09.2012 20:05 |
0-budjetin Blazer-kyhäilyä | V-8 | Maasturiprojektit | 13 | 12.06.2012 22:10 |
Offaajan olohuone | Team Lypsikki | Chit-Chat | 25 | 01.05.2012 09:46 |
alottelevan offarin sanakirja?? | hiluix | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.09.2007 19:39 |