![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Bleedillä ohjaan kalvon paineitta tai ainakin yritän... ilmeisesti olen nyt kääntänyt nipan vaikka ei pitänyt koska on tuo bleedi, ahtimessahan ei ole hukkaporttia. Jos saisi ne paineet nouseen sinne 1.5bar. Olen koitellu kysellä kuinka paljon paineita porukka on uskaltanut pitää 2h koneessa ja onko jollain tullut "raja" vastaan!!! Esim: koneen hajoamisella ![]()
Viimeksi muokannut zeus82 : 23.01.2015 07:52 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
itel ahtaa 2kiloo ahtimena holsetin 35 super. ei oo syötöt tapisa varaa on syöttö ruuvissa
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei olisi kiinnostusta laittaa yv. Taikka tänne miten olet toteuttanut syötön ja ne alipaine härdellit jos on vakio h2 pumppu ilman mitään erikoisuuksia. Oisko kuvia tai jotain mistä olisi apua kun itsestä tuntuu siltä et kokeilee mitä vain nii kilo on maksimi ja tuo ahdin ei minusta ole liian iso... ellei sit jotenkin vääränlainen. Kun nyt tyhmä ei vain tajua
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no ittellä ollu joku 1,8 parhaimmillaan ja ct26 ahtimella et pakopainetta ja lämpöö riittää, tosin 61 pumpulla ja reilu parisataa konia. nyt vähän purskauttelee paisarista nesteitä. kansi varmaan tai tiiviste vainaa. päässyt parikertaa keittään huolella... muuten toiminu vuosia hyvin.
ei tolla vakiopumpulla saa ku savua... tehot jää johki 150hv luokkaan max. Viimeksi muokannut Jani E : 23.01.2015 20:00 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ite tuli pari 2H konetta räjäytettyä... Eka versio oli ahdettu saabin T03:lla. Siinä otti kansi kipeetä kun se tuppasi keittelemään vähän väliä vissiin liiallisten pakopaineiden takia. Joka sylinterin kohalta oli kansi halki etukammiosta pakokanavaan ja pakoseetit kananmunan muotoiset. Yksi oli jo totaalisen irrallaankin. Ahtopaineet jotain 1,2bar luokkaa.
Toka versioon tuli joku Rajayn mikälie mistälie puhallin ilman hukaporttia. Maksimi ahtopaineet oli jossain 1.8bar luokassa. Tässä kokoonpanossa puolestaan männät oksensi ylemmät männänrenkaat ulos ja kun puristuspaineet pääs alakertaan asti, niin öljyt tuli joka ikisestä tiivisteestä läpi ulos. Myös kansi oli ottanu kipeetä... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Vastaus myöhässä... vai onko? en lukenut kaikkia viestejä.Lainaus:
Siis k.o koneen pumppua ohjataan paine-erolla, joka muodostuu tuon "kaasuläpän" yli. siis jos kone vakiona imee liikaa ilmaa kaasuläpän asentoon verrattuna, niin pudottaa syöttöä, ja päinvastoin. Noita kaasuläpän alla/päällä olevia nippoja käännellään, mutta en muista miten, mutta pelkkä jalkatilaan hengittävä kuristusventtiili ei mielestäni kuulu tähän, vaan ahtopaineen kellon huijaamiseen. -> ota k.o viritys pois, ja säädä pumpua hyvin maltilla, että saat toimimaan oikein. sitten lisää paukkua saa tarvittaessa "vippaskonsteilla".... mutta tosiaankin pakopaineet hajottaa tuon kannen, toki kestää paljon paremmin, jos muistaa että kylmää konetta ei kengitä, ja kuumaa ei sammuta, ja että termostaatti on mimenomaan se alkuperäinen varaosa... toki jäähdytys yleensäkkin pitää olla kunnossa... |
![]() |
Luokat |
hj60.turbo.cruiser |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Freelander lantikka offiautona? Ihan uteliaasti kyselen | Arctic Rhino | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 15.01.2013 22:44 |
Vahvistavaa neuvoa auton myynnistä? | Tsuiba | Chit-Chat | 6 | 25.04.2008 13:40 |
Pieleen mennyt autokauppa, hieman neuvoja kyselen | Hammer__ | Chit-Chat | 31 | 14.04.2007 06:43 |
apuvirta kärry/teline (opastusta/ideoita kyselen) | kisel | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 14.02.2007 21:32 |
neuvoa! | cam68 | Chit-Chat | 1 | 28.03.2006 19:37 |