Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.01.2015, 07:47
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

Bleedillä ohjaan kalvon paineitta tai ainakin yritän... ilmeisesti olen nyt kääntänyt nipan vaikka ei pitänyt koska on tuo bleedi, ahtimessahan ei ole hukkaporttia. Jos saisi ne paineet nouseen sinne 1.5bar.
Olen koitellu kysellä kuinka paljon paineita porukka on uskaltanut pitää 2h koneessa ja onko jollain tullut "raja" vastaan!!! Esim: koneen hajoamisella

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20150122_210808.jpg‎
Views:	1193
Size:	138,0 Kt
ID:	56583   Click image for larger version

Name:	20150122_210640.jpg‎
Views:	1026
Size:	121,6 Kt
ID:	56584   Click image for larger version

Name:	20150122_210855.jpg‎
Views:	780
Size:	96,1 Kt
ID:	56585   Click image for larger version

Name:	20150122_210659.jpg‎
Views:	638
Size:	184,5 Kt
ID:	56586  

Viimeksi muokannut zeus82 : 23.01.2015 07:52
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2015, 09:17
ic hilux ic hilux ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.09
Sijainti: harjavalta
Viestit: 177
Perusasetus

itel ahtaa 2kiloo ahtimena holsetin 35 super. ei oo syötöt tapisa varaa on syöttö ruuvissa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2015, 09:55
zeus82 zeus82 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.14
Sijainti: hinnerjoki
Viestit: 139
Perusasetus

Ei olisi kiinnostusta laittaa yv. Taikka tänne miten olet toteuttanut syötön ja ne alipaine härdellit jos on vakio h2 pumppu ilman mitään erikoisuuksia. Oisko kuvia tai jotain mistä olisi apua kun itsestä tuntuu siltä et kokeilee mitä vain nii kilo on maksimi ja tuo ahdin ei minusta ole liian iso... ellei sit jotenkin vääränlainen. Kun nyt tyhmä ei vain tajua
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2015, 19:57
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

no ittellä ollu joku 1,8 parhaimmillaan ja ct26 ahtimella et pakopainetta ja lämpöö riittää, tosin 61 pumpulla ja reilu parisataa konia. nyt vähän purskauttelee paisarista nesteitä. kansi varmaan tai tiiviste vainaa. päässyt parikertaa keittään huolella... muuten toiminu vuosia hyvin.

ei tolla vakiopumpulla saa ku savua... tehot jää johki 150hv luokkaan max.

Viimeksi muokannut Jani E : 23.01.2015 20:00
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.01.2015, 01:53
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ite tuli pari 2H konetta räjäytettyä... Eka versio oli ahdettu saabin T03:lla. Siinä otti kansi kipeetä kun se tuppasi keittelemään vähän väliä vissiin liiallisten pakopaineiden takia. Joka sylinterin kohalta oli kansi halki etukammiosta pakokanavaan ja pakoseetit kananmunan muotoiset. Yksi oli jo totaalisen irrallaankin. Ahtopaineet jotain 1,2bar luokkaa.
Toka versioon tuli joku Rajayn mikälie mistälie puhallin ilman hukaporttia. Maksimi ahtopaineet oli jossain 1.8bar luokassa. Tässä kokoonpanossa puolestaan männät oksensi ylemmät männänrenkaat ulos ja kun puristuspaineet pääs alakertaan asti, niin öljyt tuli joka ikisestä tiivisteestä läpi ulos. Myös kansi oli ottanu kipeetä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2015, 23:33
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vastaus myöhässä... vai onko? en lukenut kaikkia viestejä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zeus82 Näytä viesti
Bleedillä ohjaan kalvon paineitta tai ainakin yritän... ilmeisesti olen nyt kääntänyt nipan vaikka ei pitänyt koska on tuo bleedi, ahtimessahan ei ole hukkaporttia. Jos saisi ne paineet nouseen sinne 1.5bar.
Olen koitellu kysellä kuinka paljon paineita porukka on uskaltanut pitää 2h koneessa ja onko jollain tullut "raja" vastaan!!! Esim: koneen hajoamisella
Siis oletko Vakioon hj-60 2H-koneseen laittanut turbon, ja tukkinut toisen "kaasuläpältä" lähtevän letkun, joka menee syöttöpumpulle?
Siis k.o koneen pumppua ohjataan paine-erolla, joka muodostuu tuon "kaasuläpän" yli. siis jos kone vakiona imee liikaa ilmaa kaasuläpän asentoon verrattuna, niin pudottaa syöttöä, ja päinvastoin. Noita kaasuläpän alla/päällä olevia nippoja käännellään, mutta en muista miten, mutta pelkkä jalkatilaan hengittävä kuristusventtiili ei mielestäni kuulu tähän, vaan ahtopaineen kellon huijaamiseen. -> ota k.o viritys pois, ja säädä pumpua hyvin maltilla, että saat toimimaan oikein. sitten lisää paukkua saa tarvittaessa "vippaskonsteilla"....
mutta tosiaankin pakopaineet hajottaa tuon kannen, toki kestää paljon paremmin, jos muistaa että kylmää konetta ei kengitä, ja kuumaa ei sammuta, ja että termostaatti on mimenomaan se alkuperäinen varaosa...
toki jäähdytys yleensäkkin pitää olla kunnossa...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj60.turbo.cruiser


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Freelander lantikka offiautona? Ihan uteliaasti kyselen Arctic Rhino Tekniikka & Jutustelu 15 15.01.2013 22:44
Vahvistavaa neuvoa auton myynnistä? Tsuiba Chit-Chat 6 25.04.2008 13:40
Pieleen mennyt autokauppa, hieman neuvoja kyselen Hammer__ Chit-Chat 31 14.04.2007 06:43
apuvirta kärry/teline (opastusta/ideoita kyselen) kisel Tekniikka & Jutustelu 0 14.02.2007 21:32
neuvoa! cam68 Chit-Chat 1 28.03.2006 19:37


Sivu luotu: 20:47 (GMT +2).