Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2004, 21:45
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Ei musta rauta kestä lämpötilavaihteluja merkittävästi paremmin kuin ruostumatonkaan, rosterin lämpölaajenemiskerroin on vaan isompi, ja lämmönjohtavuus pienempi, joten lähinnä hitsatessa syntyvät paikalliset lämpötilapiikit voivat luoda sisäisiä jännitteitä jotka sitten ilmenevät mm. vetelynä. Tämähän on tietysti enemmän huonoa suunnittelua ja toteutusta kuin materiaalin vikaa. Myös kuumalujia ruostumattomia/haponkestäviä teräksiä löytyy.

Kaikista parasta pakopuolelle olisi varmaan inconel tms. nikkelipohjainen tavara, mutta sitä pitäisi sitten osata vielä hitsata, voisi harjoittelu tulla kohtuullisen kalliiksi.


Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Asiallista Turbotusta SoSo Linkit 6 14.04.2005 17:09


Sivu luotu: 11:05 (GMT +2).