Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 16.12.2004, 09:52
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
oikosulku, ja lämpöäkin katoaa jonnekin). Tästä johtuen useimpien sähkömoottoreiden vääntö lähtee käytännössä nollasta, jossa virrankulutus myös on suurin.
Jep, tätä juuri tarkoitin sillä tuntemattomalla tekijällä, eli moottorikohtainen juttu. Se pysähtyneen moottorin ottama virta riippuu moottorin toteutuksesta, mm. napaluvusta ja minkälaiselle maksimivirralle käämitys on tehty, onko kestomagneetti- vai sarjamoottori jne.

Kyllä se alijännitekäytön virrankulutus menee siis käytännössä virran mittaamiseksi. Pitäisi joskus mitata jännite/virta -pareja tasaisen vedon (auton laahaamisen) aikana.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Omavalmistevalojen laillisuus??? veejii Tekniikka & Jutustelu 3 27.06.2005 20:28
Kemppi lukon laillisuus akke Tekniikka & Jutustelu 21 02.03.2005 15:16


Sivu luotu: 12:55 (GMT +2).