Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 04.01.2015, 22:25
TJH TJH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.12.14
Sijainti: pelkosenniemi
Viestit: 75
Perusasetus

Moottorin paikoilleen laitto oli helppo homma, mutta seuraavaksi piti alkaa miettimään moottorin sähköpuolta. 61:sen koneessahan sammutus hoidetaan alipaineella joka liikuttaa imusarjassa olevaa läppää. Alipainetta taasen ohjaa sähköisesti magneetti venttiili jolle käynnissä ollessa annetaan virtaa ja sammuttaessa virta katkaistaan. Näin minä sen ainakin itselle annoin ymmärtää. Virran varastin laturille menevistä johdoista joista löysin johdon johon virta tuli, kun avain oli ACC asennossa.

Kaasuvaijerina säilytin alkuperäisen jolloin pumpun päässä olevaa vipua piti hieman modata ja vaijerille piti tehdä erillainen kiinnitys imusarjaan. Samalla muutin vivun liikkeen geometriaa, jotta pumppukaasu ominaisuus ei olisi niin paha. Paikalleen muljahti myös kaksi uutta vetojousta jotka pitää olla vetämässä kaasuvipua kiinni päin kun kaasua ei paineta.

Lataus systeemikin raavitutti hieman päätä. Alunperin autossa oli ulkoinen latauksen säädin ja uuden koneen matkassa tulleessa laturissa oli sisäinen säädin. No ensiksi meinasin käyttää ulkoisella säätimellä olevaa laturia jolloin johdoille ei olisi tarvinut tehdä mitään. Eihän se 60:sen laturi sitten sopinutkaan paikoilleen tuohon 61:sen myllyyn koska se oli liian pitkä ja otti kiinni turbon letkuun. 61:sen laturi takaisin paikoilleen ja nettiä selaamaan, että miten sähköt kytketään. Vastaushan sitten löytyi täältä palstalta ja ei muuta kuin johtoja tutkimaan. Vanhan säätimen otin pois ja siihen tulleeseen liittimeen laitoin pari johtoa paikoilleen oikeaan kohtaan jolloin sain tarvittavat virrat menemään laturille. Sitten kun sain johtotyöt tehtyä muka oikein niin hämmennystä aiheutti silti liian suuri lataus. Moneen kertaan tarkistin, että kaikki pitäisi olla oikein, mutta silti latas liikaa. Sitten se lamppu syttyi pääni päällä ja kaivoin velipojan aarteista toisen laturin ja vaihdoin sen paikoilleen ja olihan se voittaja fiilis kun homma alkoi pelittämään.

Syylärille tein uuden tuulitunnelin 61:sen syylärin tunnelia hyödyntäen. Rälläkällä piti käikäle silpoa kappaleiksi ja uusi kolmiosainen tunneli näistä paloista sitten jotenkin muotoutui. Tunnelista tein tarkotuksella tuommoisen moniosaisen jotta keulan osien purku ja kasaus olisi vähäsen helpompaa.

Öljynpainemittarikin alkoi värähtelemään kun kytkin johdon vain kiinni kellolle. Pakoputkenkin jouduin taas kertaalleen muotoilemaan uusiksi, mutta tämähän ei tullut yllätyksenä. Polttoaineen paluulle piti vetää letku tankille jonka laitoin yhteen tankilta tulevaan huohotusputkeen. Näyttää se huohotus/korvausilma käärmeenpesä toimivan ilman tuota yhtä letkua jonka vain röyhkeästi tulppasin. Olihan siinä vissiin muutakin pientä hieromista, mutta eihän sitä tieten kaikkea enään muistakaan. Niin ja hehkujen johdot ei ole vieläkään paikoillaan, koska mylly lähtee tulille ihan mukavasti näin talvellakin, kun kehtaa vain käyttää letkulämppäriä. Pitäis tuohonkin hiukan perehtyä, kun vain kerkiäis ellei jollakin ole valmista ohjetta kytkennöille.

Ensistarttauskin aiheutti ylimääräisiä sydämen tykytyksiä, koska imusarjaan oli jäänyt öljyä joka startatessä aiheutti melkoiset savumerkit ja koneen jumiin jytkähtelyä. Loppujen lopuksi ylimääräinen öljy saatiin pois mäntien päältä, kun konetta aikansa käsipelillä pyöritteli. Vissiin tämä episodi ei aiheuttanut vaurioita, kun kone tikkaa ainakin toistaiseksi tosi hyvin. Mutta säikäytti se himpun verran.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_4412.JPG‎
Views:	447
Size:	321,7 Kt
ID:	55892   Click image for larger version

Name:	IMG_4413.JPG‎
Views:	441
Size:	311,4 Kt
ID:	55893   Click image for larger version

Name:	IMG_4414.JPG‎
Views:	381
Size:	312,7 Kt
ID:	55894   Click image for larger version

Name:	IMG_4418.JPG‎
Views:	399
Size:	302,9 Kt
ID:	55895   Click image for larger version

Name:	IMG_4422.JPG‎
Views:	395
Size:	350,2 Kt
ID:	55896  

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty hilux 89-97 -110 lava+ lava muovi 50e toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.02.2014 17:24
Myydään / Vaihdetaan myydään hojo jykä O/M/V Ajoneuvot 4 22.05.2012 15:51
Huuto Hilux Ln 65 lava + suojamuovi. Lava punainen. wnb O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2011 08:35
Myydään hojo Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 19.10.2010 12:55
M: hojo peräosaa timppat O/M/V Ajoneuvot 1 23.02.2007 08:36


Sivu luotu: 19:17 (GMT +2).