Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 14.12.2004, 14:44
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.392
Perusasetus

Lainaus:
quote:
lisää virran kulutusta samassa suhteessa kun jännite laskee. Tai oikeastaan enemmäkin, kun tehohäviöt kasvaa sitä suuremmaksi mitä enemmän virtaa käytetään.
Jos vinssin moottoria ohjataan mekaanisilla kontaktoreilla (releillä) tai puolijohdevastaavilla, on ne vaan kytkimiä. Mikä lisäisi moottorin ottamaa virtaa, jos jännite putoaisi? Tällainen alentuneen jännitteen aiheuttaman tehon laskun kompensointi virtaa lisäämällä vaatisi enemmän älyä moottorin ohjaukseen, vähän samaan tapaan kuin porakoneessa, jossa on "vakiokierroselektroniikka". Ehkä moottori kuumenee sitten muutenkin enemmän hitaammasta pyörimisestä johtuen (jännitteen laskiessa), kun kuorma pysyy samana...?

Jos se päävirtakytkin hukkaa voltin, kuumenee se vinssin ottamalla virralla ihan maan p*leesti ja palaa itse tai kärventää johtojen eristeet kyllä äkkiä pilalle. Kyllä sen täytyy aika vastukseton osa virtapiirissä olla.


Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Omavalmistevalojen laillisuus??? veejii Tekniikka & Jutustelu 3 27.06.2005 20:28
Kemppi lukon laillisuus akke Tekniikka & Jutustelu 21 02.03.2005 15:16


Sivu luotu: 19:28 (GMT +2).