Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #8  
Vanha 14.12.2004, 12:24
tug3 tug3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: Kello-koski, Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mistäs tommosta vois kysellä? Mulla olis tarkoitus asentaa omaan kärryyn päävirtakatkaisin, mut ei ole vielä sopivaa löytynyt. Startatessa kun imee 500+ amppeeria niin nuo mitä autotarvikeliikkeissä myyvät eivät kyllä kestä.
Nyt puhun sitten "tavallisesta" autosta. Vinssin virrat vaativat huomattavasti rankemman katkaisijan.

Meillä oli kilvanajovehkeessä (Endurance-Vulva) tuplakatkaisin. Olivat ihan autotarvike mallia, joskaan ei nyt Pilteman mallia... Minä en niitä siihen ollut asentanut, vaan sähköt autoon teki sähköinsinööri (ei ole vitsi). En koskaan katsonut kytkentöjä tarkemmin, mutta jos pistää kaksi rinnakkain niin silloin katkaisimien resistanssi puolittuu. Eli startissa ei tule jännitehäviötä sen vertaa. Mutta jos on käytössä yksi iso, niin miksi pistää kaksi pientä? (Paitsi, jos auto on myyntiluokassa ja ne kaksi on halvempi ratkaisu...)

--
Life is but white light, slightly out of focus.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Omavalmistevalojen laillisuus??? veejii Tekniikka & Jutustelu 3 27.06.2005 20:28
Kemppi lukon laillisuus akke Tekniikka & Jutustelu 21 02.03.2005 15:16


Sivu luotu: 11:05 (GMT +2).