Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.12.2014, 12:50
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Tiivisteliima öljypohjaan


Mitäs liimaa suositellaan öljypohjan tiivisteeksi, onko kokemuksia, Sika-tuotteet, Loctitet, Motonetit jne? Entä onko pohjan ja lohkon välissä muuta kuin liima?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.12.2014, 18:44
Korpune Korpune ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: P-Satakunta
Viestit: 94
Perusasetus

Aika komia.
http://m.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6945791
__________________
Jeep Cherokee XJ -89, 4.0 Renix
FJDC member.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.12.2014, 18:55
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Mitäs liimaa suositellaan öljypohjan tiivisteeksi, onko kokemuksia, Sika-tuotteet, Loctitet, Motonetit jne? Entä onko pohjan ja lohkon välissä muuta kuin liima?
Joskus öljypohjaa irrottaessa laitoin Sitte uuden korkki tiivisteen liiman kans. No sehän kusi joka puolelta vähä
Irrotin uusiks ja pistin kuten toyotissa yleensä pelkällä liimalla kii, niin enää ei vuoda tippaakaan. Harmaa loctite ainaki on hyvää öljypohjaan. Tais pari pulttia mennä kierteestäänsä öjytilaan, et hyvä putsaus ruuveihinki, ja liimaa juureen vaik vähä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.12.2014, 20:51
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
Joskus öljypohjaa irrottaessa laitoin Sitte uuden korkki tiivisteen liiman kans. No sehän kusi joka puolelta vähä
Irrotin uusiks ja pistin kuten toyotissa yleensä pelkällä liimalla kii, niin enää ei vuoda tippaakaan. Harmaa loctite ainaki on hyvää öljypohjaan. Tais pari pulttia mennä kierteestäänsä öjytilaan, et hyvä putsaus ruuveihinki, ja liimaa juureen vaik vähä.
Nykyinen pohja on tiivistetty jollain oranssilla liimalla, ja ei näytä vuotaneen. Ongelmana puhki ruostunut pohja, saanut ilmeisesti iskun joskus kylkeen josta alkanut mätäneminen.

Loctite 5910 nousee esille monessa paikassa, joten kokeillaan sillä. Täytyy muistaa tiivistellä nuo pultit myös.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.12.2014, 22:10
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Ja kannattaa uhrata aikaa jos sattunu öljypohjan tiivistepinta kolhiintua/vääntyillä irrotuksessa. Nimimerkillä yks gt corollan kone tuhottu mutkasella öljypohjan pinnoilla ja "isäntälinjan" liimankäytöllä
Siivilä muuttu sieneks
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.12.2014, 10:45
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mela-Antero Näytä viesti
Ja kannattaa uhrata aikaa jos sattunu öljypohjan tiivistepinta kolhiintua/vääntyillä irrotuksessa. Nimimerkillä yks gt corollan kone tuhottu mutkasella öljypohjan pinnoilla ja "isäntälinjan" liimankäytöllä
Siivilä muuttu sieneks
Eli ei parane jättää krapulapäivän hommaksi tuota irrotusta, ja pyytää emäntää levittämään tuo tiivisteaine :-)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2015, 18:38
Mela-Antero Mela-Antero ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.06.14
Sijainti: Keuruu
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Eli ei parane jättää krapulapäivän hommaksi tuota irrotusta, ja pyytää emäntää levittämään tuo tiivisteaine :-)
Kyllä naiset on hyviä apureita tallissa ku ne yleensä tekee just niinkun sanoo eikä ala jyyrään vastaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2015, 00:22
jpee90 jpee90 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.12
Sijainti: mynämäki
Viestit: 69
Perusasetus

hj60 61


omat hj:t

2x 60 ja yks 61
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_000703.jpg‎
Views:	894
Size:	175,4 Kt
ID:	55907   Click image for larger version

Name:	WP_000652.jpg‎
Views:	961
Size:	106,6 Kt
ID:	55908   Click image for larger version

Name:	2014-12-25 15.12.58.jpg‎
Views:	953
Size:	100,4 Kt
ID:	55909  
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.12.2014, 00:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Yleensä samassa tuubissa ei ole halpaa ja hyvää...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ6085 Näytä viesti
Nykyinen pohja on tiivistetty jollain oranssilla liimalla, ja ei näytä vuotaneen. Ongelmana puhki ruostunut pohja, saanut ilmeisesti iskun joskus kylkeen josta alkanut mätäneminen.

Loctite 5910 nousee esille monessa paikassa, joten kokeillaan sillä. Täytyy muistaa tiivistellä nuo pultit myös.
Mutta tuolla Bilteman "punaisella" tuote nro? 36-4813? (Taas putkilon ulkonäkö muuttunut.) On tullut tiivisteltyä "muutama" tiiviste/letku/metalli-metalli yms. sauma. Ja nimenomaan Moottori;- Vaihteisto;- Perä;- ja automaattilaatikon öljyjen pitämiseksi sauman toisella puolen, toki toimii myös jäähdytinnesteellä ja varauksin myös dieselillä! (olen antanut kuivaa rauhassa/ilmavasti päivän pari, esim. veneen rosterisen dsl-tankin puhdistusluukun kansi)
En väitä, että tuo Bilteman "punainen" olisi parempi kuin joku kalliimpi, mutta vajaa 7 euroa 310ml "silikonipuristimen patruunasta" on hyvä hinta, itse voisin maksaa jopa reilut tuplat, jos tuo puna/oranssi väri olisi esim. musta
Mutta kun olen huolella tehnyt työn, niin Bilteman "punainen" on toiminut toivotusti.
Ja Miten MINÄ olen tehnyt nuo tiivistykset:
-Osat, mukaan lukien tiiviste sopii mekaanisesti toisiinsa. (ettei esim. öljypohjassa ole pahoja vääntymiä tai kiinnityspultin ylikiristyksen seurauksena pultin reikä on veneynyt "tissille" tms.)
-puhtaus; siis kaikki paska/rasva/öljy pois pinnoilta. (crc-"jarrupesu" on toimiva/hyvä)
-Kun pinnat on puhtaat rasvasta yms. niin "punasta" hierotaan metallipintoihin niin kauvan, että se tarttuu ohueksi hunnuksi (ylimääräiset/rullaantuneet roskiin) ja kun molemmat puoliskot ja tiiviste? on käsitelty samoin, niin pieni makkara (paremminkin siima/spaketti) väliin, ja järkevällä momentilla kiinni; ja jos "korkki" tiiviste välissä, niin jälkikiristys....

Ja tuo "silikonin/sikakitin tms." yliannostus: PIENIKIN ylimäärä on LIIKAA: siis noista "tiivistesilikoneista" tulee kumimaista ainetta, kun ne kovettuu, siis jos liikaa, niin "kumilankoja", "purseita", ja "tippoja" yms. aiheuttaa ongelmia mm. venttiilien jumimisena yms.
Ja esimerkiksi; jos veneen kiinteän tankin tarkistusluukku on tiivistetty varman päälle, siis reilu tiivistysmassa kerros tiivistyspintaan, ja luukku kiinni reilulla 10 kpl M6 tai M8- kierteellä olevalla pultilla, niin jokaisen pultin päästä tankkiin tunkeutuessa voi muodostua silikoni "tippa", siis tukkii Moottorin polttoaineen imuputken täysin...

-> käytä "sikakittiä; silikonia; yms." säästelijäästi, nuo purseet yms. on "ikäviä"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.12.2014, 10:50
HJ6085 HJ6085 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 122
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta tuolla Bilteman "punaisella" tuote nro? 36-4813? (Taas putkilon ulkonäkö muuttunut.) On tullut tiivisteltyä "muutama" tiiviste/letku/metalli-metalli yms. sauma. Ja nimenomaan Moottori;- Vaihteisto;- Perä;- ja automaattilaatikon öljyjen pitämiseksi sauman toisella puolen, toki toimii myös jäähdytinnesteellä ja varauksin myös dieselillä! (olen antanut kuivaa rauhassa/ilmavasti päivän pari, esim. veneen rosterisen dsl-tankin puhdistusluukun kansi)
En väitä, että tuo Bilteman "punainen" olisi parempi kuin joku kalliimpi, mutta vajaa 7 euroa 310ml "silikonipuristimen patruunasta" on hyvä hinta, itse voisin maksaa jopa reilut tuplat, jos tuo puna/oranssi väri olisi esim. musta
Mutta kun olen huolella tehnyt työn, niin Bilteman "punainen" on toiminut toivotusti.
Ja Miten MINÄ olen tehnyt nuo tiivistykset:
-Osat, mukaan lukien tiiviste sopii mekaanisesti toisiinsa. (ettei esim. öljypohjassa ole pahoja vääntymiä tai kiinnityspultin ylikiristyksen seurauksena pultin reikä on veneynyt "tissille" tms.)
-puhtaus; siis kaikki paska/rasva/öljy pois pinnoilta. (crc-"jarrupesu" on toimiva/hyvä)
-Kun pinnat on puhtaat rasvasta yms. niin "punasta" hierotaan metallipintoihin niin kauvan, että se tarttuu ohueksi hunnuksi (ylimääräiset/rullaantuneet roskiin) ja kun molemmat puoliskot ja tiiviste? on käsitelty samoin, niin pieni makkara (paremminkin siima/spaketti) väliin, ja järkevällä momentilla kiinni; ja jos "korkki" tiiviste välissä, niin jälkikiristys....

Ja tuo "silikonin/sikakitin tms." yliannostus: PIENIKIN ylimäärä on LIIKAA: siis noista "tiivistesilikoneista" tulee kumimaista ainetta, kun ne kovettuu, siis jos liikaa, niin "kumilankoja", "purseita", ja "tippoja" yms. aiheuttaa ongelmia mm. venttiilien jumimisena yms.
Ja esimerkiksi; jos veneen kiinteän tankin tarkistusluukku on tiivistetty varman päälle, siis reilu tiivistysmassa kerros tiivistyspintaan, ja luukku kiinni reilulla 10 kpl M6 tai M8- kierteellä olevalla pultilla, niin jokaisen pultin päästä tankkiin tunkeutuessa voi muodostua silikoni "tippa", siis tukkii Moottorin polttoaineen imuputken täysin...

-> käytä "sikakittiä; silikonia; yms." säästelijäästi, nuo purseet yms. on "ikäviä"
Kiitos ainevinkistä ja neuvoista!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Discovery topic Heguli Chit-Chat 269 21.08.2025 08:39
Huutonet Topic psychobilly Linkit 15 03.03.2016 22:38
Syntymäpäiväonnittelu -topic Skorpioni Chit-Chat 116 02.03.2014 18:32
Flippikeula topic Repro Tekniikka & Jutustelu 14 03.12.2007 21:37


Sivu luotu: 00:24 (GMT +2).