Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 28.12.2014, 22:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Sit tietää paaljon enemmän kun laite on kotosalla

30Kw sähkömoottorilla kuulemma pyörinyt, sitten edellinen omistaja ostanut lapinlahdelle ja rakentanut siihen kärryn sekä perkinssin, muttei kuulemma ajatellut konetta riittämättömäksi

Käyttökierrokset on kuulemma 1500 ja hetkellinen ylikierrokset max 2000~
Mikä antaa aika suuren haarukan sihtaamiselle


Täytyy kattella sen tulevan koneen käyriä ja sen mukaan sit tosiaan sen välityksen sovittelee

Wikipediasta lainattuna
Eli Hieman alle puolet ja koneeseen 2600rpm.
LT varmaan jaksaisi ja
toivottavasti vislaa


Sit mistäs löytyy hintalaadullisin järkitoiminen kierroslukumittari?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Varmaan noista vaihtoehdoista se traderin pata voisi olla sopivin. Noiden hydehommien kanssa on tullu semmonen asia esiin että polttomosa pitää olla melkein tupla kokoinen sähkömoottoriin verrattuna.
Siis sähkömoottorissa kerrotaan SE TEHO, mitä siitä saadaan ottaa JATKUVASTI!!! siis periaatteessa 24/7 ja 365/10vuotta! (Jos muuta ei kerrota ja olosuhteet normaalit yms, mutta tässäyhteydessä JATKUVASTI)
Ja moottorista saadaan joku nimellinen vääntömomentti em. tavalla jatkuvasti.
MUTTA siitä saadaan PALJON enemmän(moninkertaisesti?) vääntöä hetkellisesti, siis esim. 30 sekunttia startissa, ja tuo extra vääntö on nimenomaan "pienillä" kierroksilla! mikäli sähköä riittää....
Samaten tehoa saadaan ulos paljon enemmän, kuin ilmoitettu, mutta moottori lämpenee liikaa, ja se näkyy ennen aikaisena loppumisena; siis ei kestä jatkuvaa ylikuormittamista.....

Ja polttomoottorista ilmoitetaan maksimivääntö, siis joka sattuu olemaan juurikin niillä kierroksilla, ja kun kierrokset laskee/nousee, niin vääntö pienenee...

Siis 3-vaiheisesta oikosulkumoottorista saa aina sen nimellistehon, (taikka pikkasen/reilusti enemmän, jos kierroksien kestää pudota pikkasen, ja ei tarvitse pitkään) Ja vääntömomenttia saadaan suhteessa vielä enemmän, toki kierrokset laskee vielä enemmän.... siis esim. tuo 275Nm on helppoa kauraa pienillä kierroksilla; HETKELLISESTI...
P.S. 1450 rpm ja 30 kW tarkoittaa noin 200 Nm vääntöä... (siis jatkuvasti, suuruusluokkaa vuosia, ja jos laakerit rasvataan esim. 5000 tunnin välein, niin kestää piempäänkin?)
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Patrol kysy/vastaa jubet Tekniikka & Jutustelu 1806 24.10.2024 21:23
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2013 ! SuurSyömäri Chit-Chat 2193 01.01.2014 17:02
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan 2012 ! SuurSyömäri Chit-Chat 1015 03.01.2013 18:46
Kysy mitä vaan, vastataan ku jaksetaan ! SuurSyömäri Chit-Chat 2358 31.08.2012 20:55
mitä tehä patrollille ku ei käänny?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 21.03.2011 16:41


Sivu luotu: 05:45 (GMT +2).