Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2014, 10:11
Jussi Heinonen Jussi Heinonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Salo
Viestit: 434
Perusasetus

Taitaa olla ominaisuus. Kun tuota omaa katselee niin ei mikään ihme kun ei ole mitään verhoilua sisällä, pelkkä paljas pelti. Olen mietiskellyt josko laittaisi jotain vaimennusmattoa, mutta siinä taitaa käydä niin että tulee sitten vaan turhaa vaivaa kun auto seuraavan kerran on upoksissa hyttiä myöten. Yhdellä kaverilla oli Ducatossa sisätilalämppäri viritetty toimimaan ajossakin, tarvis varmaa virittää samanlainen systeemi.

__________________
Salon Seudun Offroad Ry
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2014, 10:30
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Turhan kylmä alkaa remppaamaan, mutta pitääkö paljon purkaa että näkee kennon/hanan. Kyllä tuolla pakolliset ajot ajaa, mutta senverta vanha mies on mukavuudenhaluinen että saksalaisen sotaratsun rattiin hypättävä jos meinaa tarjeta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2014, 10:49
Jussi Heinonen Jussi Heinonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Salo
Viestit: 434
Perusasetus

Kenno on sen verran piilossa, että aika kova homma on kaivaa esille. Keskikonsoli auki, säätimien vaijerit irti, ohjaamon läpi menevä tukirauta pois tieltä (en tiedä mahtuuko ilman irrottamista mutta itse en saanu), tulipellistä letkut ja yksi mutteri auki (puhallinsysteemi on kiinni siinä ohjaamon poikki menevässä raudassa sekä yhdellä pultilla tulipellin läpi). Sitten pitäis alkaa tulemaan ulos. Sitten vaan puhaltimen puoliskot toisistaan erilleen niin on kenno käsillä. Jos ei ole puhdistettu pitkään aikaan niin on kyllä kannattava homma, mutta jos puhaltimesi puhaltaa hyvin lämmintä niin ei kennon putsaus auta.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2015, 15:16
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen Näytä viesti
Kenno on sen verran piilossa, että aika kova homma on kaivaa esille. Keskikonsoli auki, säätimien vaijerit irti, ohjaamon läpi menevä tukirauta pois tieltä (en tiedä mahtuuko ilman irrottamista mutta itse en saanu), tulipellistä letkut ja yksi mutteri auki (puhallinsysteemi on kiinni siinä ohjaamon poikki menevässä raudassa sekä yhdellä pultilla tulipellin läpi). Sitten pitäis alkaa tulemaan ulos. Sitten vaan puhaltimen puoliskot toisistaan erilleen niin on kenno käsillä. Jos ei ole puhdistettu pitkään aikaan niin on kyllä kannattava homma, mutta jos puhaltimesi puhaltaa hyvin lämmintä niin ei kennon putsaus auta.

http://i458.photobucket.com/albums/q...ps38fcdeb6.jpg

Tuolta näytti oma kennoni... Oli jo puoliksi maatuneita joukossa ja kenno aivan tukossa! Ei ois onnistunu putsaus muuten kuin kokonaan purkaminen. Laitoin vanhalla kennolla kasaan.. mut mun tuurilla viellä purauttaa koko paskan viellä uuvestaan. Oli aika heikossa hapessa jo
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2015, 16:10
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Kyllä sen kennon saa puhtaaksi purkamattakin, kunhan vaan poraa lootan kylkeen sopivaan kohtaan kennon yläpuolelle niin ison reiän kuin vain mahtuu, ja imuroi reiästä samalla kun antaa kunnolla paineilmaa kennon alapuolelta, jalkapuhallusrei'istä.

Ja turha väittää ettei sillä tyylillä saa kaikkia paskoja pois, kun olen siinä kuitenkin useampaan kertaan onnistunut, ja varmistanut lopputuloksen peilin ja kameran kanssa. Vaatii vaan vähän aikaa ja huolellisuutta sekin homma..
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2015, 17:05
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kyllä sen kennon saa puhtaaksi purkamattakin, kunhan vaan poraa lootan kylkeen sopivaan kohtaan kennon yläpuolelle niin ison reiän kuin vain mahtuu, ja imuroi reiästä samalla kun antaa kunnolla paineilmaa kennon alapuolelta, jalkapuhallusrei'istä.

Ja turha väittää ettei sillä tyylillä saa kaikkia paskoja pois, kun olen siinä kuitenkin useampaan kertaan onnistunut, ja varmistanut lopputuloksen peilin ja kameran kanssa. Vaatii vaan vähän aikaa ja huolellisuutta sekin homma..
Ylläolevalla ohjeella saa ihan puhtaaksi,jos viittii käyttää yhden puolituntisen eikä poraa kennoon reikää!

Mää laitoin lopuksi vielä sellasta kennojen ulkopuoliseen putsaukseen tarkoitettua vaahtoa siitä reiästä.

Otin lattiasta tulpat irti ja laskin kasteluletkulla siitä reiästä vettä kennon päälle(aika mustaa vettä tuli vaikka kenno jo näyttikin ihan puhtaalta)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2015, 17:47
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus



Tästä voi koittaa arpoa sopivaa paikkaa reiälle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.12.2014, 10:54
Unski:n Avatar
Unski Unski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.11.07
Sijainti: Kirkkonummi, .
Viestit: 103
Perusasetus

Oisko jotain kikkaa tai keinoa seuraavaan ongelmaan? Nyt ku tullu pakkasia niin on pidetty jimnyä(g13bb) roikassa, mut saa sahata pitkään ennen ku käyntiin lähtee. Taitaa ruisku luulla et moottori on täydessä lämmössä? Ja lämmitin on letkussa ja toimii hyvin. Mihin pakkasiin asti tommost moottorii uskaltaa lyödä kylmänä käyntiin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.12.2014, 18:40
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Tarviiko 3" korotuksella olla pidemmät letkut myös takana ? Ja olisko kellään varaosanumeroo näille letkuille ? Kyseessä siis sj413 jossa kahdet letkut tulee taka akselin päälle.

Paljoko oli vakio riipun pituus, siis reikäväli ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.12.2014 16:21
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.12.2014, 19:03
puruluu:n Avatar
puruluu puruluu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.02.07
Sijainti: valkeala, Finland.
Viestit: 438
Perusasetus

Koneen vaihto 1.0 -isolohko 1.3


Niin elikkä litranen pannu ois tarkotus vaihtaa isolohko 1.3 ruiskuun, niin mitä papereita pitää olla kun konttorille menee katsastukseen? Autossa on jo tehostetut jarrut ja levyt joka kulmassa.
Varmaankin täällä on jo prosessin käynneitä(luulisin), niin ei tarvis välttämättä mennä perse edeltä kovin korkeelle.
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita
-Rantakunnossa se on hyljekkin
-KYM#6
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.12.2014, 21:17
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puruluu Näytä viesti
Niin elikkä litranen pannu ois tarkotus vaihtaa isolohko 1.3 ruiskuun, niin mitä papereita pitää olla kun konttorille menee katsastukseen? Autossa on jo tehostetut jarrut ja levyt joka kulmassa.
Varmaankin täällä on jo prosessin käynneitä(luulisin), niin ei tarvis välttämättä mennä perse edeltä kovin korkeelle.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2015, 09:52
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Unski Näytä viesti
Oisko jotain kikkaa tai keinoa seuraavaan ongelmaan? Nyt ku tullu pakkasia niin on pidetty jimnyä(g13bb) roikassa, mut saa sahata pitkään ennen ku käyntiin lähtee. Taitaa ruisku luulla et moottori on täydessä lämmössä? Ja lämmitin on letkussa ja toimii hyvin. Mihin pakkasiin asti tommost moottorii uskaltaa lyödä kylmänä käyntiin.
Lankomiehellä sama ropleema hondassa, tuumas, että auttaa kun ottaa roikasta irti ja polttelee tupakan ennen kuin käynnistää niin ehtii vähän jähtyä...
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 23:58 (GMT +2).