![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Taitaa olla ominaisuus. Kun tuota omaa katselee niin ei mikään ihme kun ei ole mitään verhoilua sisällä, pelkkä paljas pelti. Olen mietiskellyt josko laittaisi jotain vaimennusmattoa, mutta siinä taitaa käydä niin että tulee sitten vaan turhaa vaivaa kun auto seuraavan kerran on upoksissa hyttiä myöten. Yhdellä kaverilla oli Ducatossa sisätilalämppäri viritetty toimimaan ajossakin, tarvis varmaa virittää samanlainen systeemi.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Turhan kylmä alkaa remppaamaan, mutta pitääkö paljon purkaa että näkee kennon/hanan. Kyllä tuolla pakolliset ajot ajaa, mutta senverta vanha mies on mukavuudenhaluinen että saksalaisen sotaratsun rattiin hypättävä jos meinaa tarjeta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kenno on sen verran piilossa, että aika kova homma on kaivaa esille. Keskikonsoli auki, säätimien vaijerit irti, ohjaamon läpi menevä tukirauta pois tieltä (en tiedä mahtuuko ilman irrottamista mutta itse en saanu), tulipellistä letkut ja yksi mutteri auki (puhallinsysteemi on kiinni siinä ohjaamon poikki menevässä raudassa sekä yhdellä pultilla tulipellin läpi). Sitten pitäis alkaa tulemaan ulos. Sitten vaan puhaltimen puoliskot toisistaan erilleen niin on kenno käsillä. Jos ei ole puhdistettu pitkään aikaan niin on kyllä kannattava homma, mutta jos puhaltimesi puhaltaa hyvin lämmintä niin ei kennon putsaus auta.
__________________
Salon Seudun Offroad Ry |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://i458.photobucket.com/albums/q...ps38fcdeb6.jpg Tuolta näytti oma kennoni... Oli jo puoliksi maatuneita joukossa ja kenno aivan tukossa! Ei ois onnistunu putsaus muuten kuin kokonaan purkaminen. Laitoin vanhalla kennolla kasaan.. mut mun tuurilla viellä purauttaa koko paskan viellä uuvestaan. Oli aika heikossa hapessa jo ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä sen kennon saa puhtaaksi purkamattakin, kunhan vaan poraa lootan kylkeen sopivaan kohtaan kennon yläpuolelle niin ison reiän kuin vain mahtuu, ja imuroi reiästä samalla kun antaa kunnolla paineilmaa kennon alapuolelta, jalkapuhallusrei'istä.
Ja turha väittää ettei sillä tyylillä saa kaikkia paskoja pois, kun olen siinä kuitenkin useampaan kertaan onnistunut, ja varmistanut lopputuloksen peilin ja kameran kanssa. Vaatii vaan vähän aikaa ja huolellisuutta sekin homma.. ![]()
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mää laitoin lopuksi vielä sellasta kennojen ulkopuoliseen putsaukseen tarkoitettua vaahtoa siitä reiästä. Otin lattiasta tulpat irti ja laskin kasteluletkulla siitä reiästä vettä kennon päälle(aika mustaa vettä tuli vaikka kenno jo näyttikin ihan puhtaalta) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Tästä voi koittaa arpoa sopivaa paikkaa reiälle. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oisko jotain kikkaa tai keinoa seuraavaan ongelmaan? Nyt ku tullu pakkasia niin on pidetty jimnyä(g13bb) roikassa, mut saa sahata pitkään ennen ku käyntiin lähtee. Taitaa ruisku luulla et moottori on täydessä lämmössä? Ja lämmitin on letkussa ja toimii hyvin. Mihin pakkasiin asti tommost moottorii uskaltaa lyödä kylmänä käyntiin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tarviiko 3" korotuksella olla pidemmät letkut myös takana ? Ja olisko kellään varaosanumeroo näille letkuille ? Kyseessä siis sj413 jossa kahdet letkut tulee taka akselin päälle.
Paljoko oli vakio riipun pituus, siis reikäväli ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.12.2014 16:21 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Koneen vaihto 1.0 -isolohko 1.3
Niin elikkä litranen pannu ois tarkotus vaihtaa isolohko 1.3 ruiskuun, niin mitä papereita pitää olla kun konttorille menee katsastukseen? Autossa on jo tehostetut jarrut ja levyt joka kulmassa.
Varmaankin täällä on jo prosessin käynneitä(luulisin), niin ei tarvis välttämättä mennä perse edeltä kovin korkeelle.
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita -Rantakunnossa se on hyljekkin -KYM#6 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
----------------------------------------- Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla. |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |