![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Cr-v:ssä perämurikan yhteydessä kitkapakka josta puolet pyörii kardaanin mukana ja toinen puoli takarenkaitten, ku tulee pyörimiseroo niin se lämmittää sitä öljyä missä se kitkapakka lilluu ja sit rupee kitka lisääntyy, jossain vaiheessa vähän vetoo siirtyy sit taakse.. Noin ainaki vanhemmissa cr-v:issä oli vissiin.. Epäsymmetrisellä viitataan vetareitten pituuteen. Subrussa vasen ja oikee vetari saman mittaset eessä ja takana. Mikä sen etu on, en oo varma, sama pyörivä massa ja siitä seuraava jokin hyöty varmaan. Ite kyllä haikeena muistelen entistä eka kopan legacyä, ol hyvä peli. (Varsinni nyt hyvä muistella ku ee oo mitään autoo ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on itellä V6 syncro passat, missä on torsen systeemi. Takapyörät vetävät koko ajan, ilman odotusta. Olen ajanut pasaatilla reilu 100 tkm. Talvella pystyy ajamaan kaasulla sladissa, jos siltä tuntuu. Joskus kokeilin hiekkaisella asvaltilla, ja sain takapyörätkin vinkumaan. Kuivalla asvaltilla 193 hv ei riitä kumin pyörittämiseen.
Kaverilla on vähän renkattu Audi S4 2.7 biturbo, se jaksaa jo joka nurkasta vinguttaa. Siinä on sama tekniikka kuin mun pirkka-versiossa, mutta kone on ahdettu. Onko missään poikittaiskoneisessa torsenia? Mun mielestä ei. Tuossa yhdessä filmissa oli poikittais koneinen haldex-passat. Haldexista ei ole mulla yhtään kokemusta. Mutta käsittääkseni niiden vetoa saa odotella joskus. Toisella työkaverilla on yli 300 hv neliveto volvo V70. Malli merkinnnän perässä jotain T tai R kirjaimia? Talvella kun painaa mutkassa kaasua, niin ensin se kuulemma puskee, ja se sitten heittää perää. Sanoi, ettei mikään leppoisa auto ajella kaupungissa. Saa olla kaasun kanssa tarkkana. Ja haldexilla se on.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noista vielä torsen malleista, tuli ainakin testattua se, että Passatilla sai vaan ajella ja sillä symmetrisen nelivedon autolla ei päässyt edes liikkeelle... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joskus ajoin pasaatin tälläisen riippuun. Taisin käydä pakoputkien pantoja kiristämässä, kun alkoivat pohjakosketuksista vuotamaan? En nyt varmasti muista enää.
Takana on "köyhän miehen lukkoperä". Jarrut koittavat hillitä sutivaa pyörää. Melko viraton systeemi se on, mutta tämä onkin henkilöauto. Maastoautossa se olisi jo säälittävää. Viime syksynä vedin passatilla irtonaista ja tyhjää pajeron koria pitkin verstaan pihaa. Pajeron kori ei ole mikään helposti luistava pulkka, melko syvät jäljet jäi pihaan. Hiekalla tuli hienosti perässä, nurmikolla alkoi pito loppumaan. Mutta jokainen 205/55R16 rengas oli talkoissa mukana, joten en voi enempää pyytää. Olisi pitänyt UAZilla vetää, mutta kun silloin oli bensan saanti ongelmia...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98574 Uudemmissa ovat sitten lisänneet sähkön tuohonkin systeemiin ja uusissa näköjään vielä "parannettu" Subarun mainostama symmetrinen neliveto tarkoittaa 50/50 nelivetoa, joka on tietenkin parempi kuin nuo kytkeytyvät etuvetoiset.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Subarun äijä kävi joskus töissä kertomassa nuista vehkeistä.. etuvetoseksi se niitä väittä kaikki paitsi STI:tä (kai se tällä tarkoitti kun että keskilukkoa voi säätää) tää oli joskus pari vuotta sitten..
paremmin tuo kuitenkin näyttää liikkuvan kun honda ![]() symmetrinen tulee symmetrisestä voimalinjasta.. http://www.briggssubaru.com/blog/sub...-drive-system/ |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
(On kyllä etuvetoinen Legasy, mutta siinä on hankalampi laittaa nelivetoa päälle, paitsi kun ajaa monsteriautolla katolle.) ![]()
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mahdollista sekin.. maahantuoja se oli olevinaan.. tai sitten itse ymmärsin väärin.. STI oli kuitenkin ainoa joka liikkuu 3vetosena jos on tarvista..
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eipä tuossa pihassa olevassa Forresterissa 50/50 ku ykkösellä. Siltä se ainakin tuntuu... Nelivedosta annan kyllä täydet pisteet normiajossa, mutta muuten kyllä luottoa ei ole. Kaks vuotta vanha ja 115tkm takana jos kestää vielä reilu puolvuotta ilman et mitään isompaa hajoo niin ihmettelen.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta tuo symmetrinen tosiaan tulee tasapitkistä vetareista. 50/50 voimanjako on manuaalivaihteisissa subruissa joissa on keskellä tasauspyörästö viskolukolla (poislukien jotku sti mallit jossa sähkösesti säädettävä keskilukko). Automaateissa on kahta erillaista nelivetoo, etuvetopainotteinen 60/40 (joka ol vanhemmissa 90/10) joka on liikkeellelähössä 50/50 ja tiputtaa sit vetoo taakse ku vauhtiin on päässy, siinä veto menee taakse sähkösesti ohjatun kitkapakan kautta, vissiin aika nopee kulumaan se kitkapakka, sillon tulee viivettä nelivetoon.. Ja sitten on harvinaisempi 45/55 takapainotteinen jossa keskellä planeettapyörästö jonka kaverina sähkösesti ohjattu kitkapakka, lujempi ja parempi/paras hupiajuun. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Oon nyt kiusannut ja haukkunut mamman crv2.ta mutta täytyy sanoa että aivan soiva on kadulle. Eilen läxin jäiselle asfalttitielle ristyksestä ylämäkeen. Napista estot pois ja viidennen kerran kun perä kipitti rinalle lopetin leikin vauhdin karattua toiselle sadalle.. kiire tuli jarrutella kun pitoja ei mutkaa tulessa ollutkaan.. jää kentällä sitten pyörittelin paikallaan ja totesin että riittää meille.
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Jos siihen on joku tehnyt kemppilukon...?
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan neliveto | tomppap | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 29.10.2014 20:51 |
Ostetaan neliveto | ic hilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 23.01.2011 11:49 |
turhia testejä | Kanabira | Bullshit | 3 | 17.05.2005 14:49 |
(Tylsiä?) testejä | Kanabira | This And That | 9 | 24.04.2005 22:35 |
testejä | This And That | 3 | 26.08.2003 20:38 |