Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2014, 21:38
Alejandro:n Avatar
Alejandro Alejandro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 193
Perusasetus

Etujarrut, jarrulevyt ja laakerit


Työn alla on oikean puolen etujarrut, joissa sylinteri oli jumissa. Levyt kulunut loppuun ja laakerit löysällä. Lisäksi vaihdan automaattiset napalukot manuaalisiin HD lukkoihin. Manuaaliset on osoittautuneet käyttökelpoisemmiksi minun tarpeisiin kuin automaattiset. Nyt on siinä vaiheessa, että napalukon saisi kiinni, kun vain viikonlopun jälkeen ehtii ostaa lyhyemmät kiinnityspultit. Sitten kun uusi mäntä ja jarrukengät tulevat (jos Joulunvietto antaa myöten) saa ne paikoilleen ja jarrun kasattua.
Jarrulevyn sai irti vain leikkaamall se kahtia niin pitkälle kuin saattoi



Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2014, 22:55
Alejandro:n Avatar
Alejandro Alejandro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 193
Perusasetus

Huomasin tuossa edellä olevassa keskimmäisessä kuvassa, että siinä oli vielä paikallaan automaattisen napaluokon jarrukehä, sehän pitää olla poissa tai ainakin smirklattuna tasaiseksi, ettei se ota kiinni käsikäyttöiseen napalukkoon ja jumita koko akselia. Itse korvasin sen sopivalla aluslevyllä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2015, 22:32
Alejandro:n Avatar
Alejandro Alejandro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 193
Perusasetus

Etujarru


Nyt on lopulta oikea etujarru paikallaan, uusi levy, uudet kengät, uusi mäntä ja kaikki jopa toimivat!


Seuraavaksi sama vasemmalle etujarrulle, kun vain ehtii pikkuhiljaa....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.01.2015, 19:37
Alejandro:n Avatar
Alejandro Alejandro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 193
Perusasetus

Vasen etujarru


Lopulta vasemmalle on vaihdettu laakerit, jarrulevyt, jarrusylinterin kumiosat, jarrukengät ja vaihdettu napalukko käsikäyttöiseksi HD lukoksi. Pakkaset tekee kiusaa kun työ on tehtävä maapohjaisessa vajassa, jossa sama lämpötila kuin ulkona. Maa antaa lisäksi periksi, kun auto on tunkin varassa, painuu syvälle maahan.




sitten pitäisi se ohjaustehostimen pumppu vaihtaa kun ehtii....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.01.2015, 19:38
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Tässähän ihan silmät kostuu kun on niin komea Todella hieno laite!!!
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.03.2015, 17:22
Alejandro:n Avatar
Alejandro Alejandro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 193
Perusasetus

Aika kuluu


Aika rientää eikä tässä ole vähään aikaan päässyt mitään tekemään. Ohjaustehostimen pumppu on vaihdettu, mutta muut työt odottaa. Pakkasta on ollut sen verran ettei kylmässä tallissa viitsi tehdä töitä, varsinkin kun tuota muuta hommaa on yli oman tarpeen. Mutta eiköhän näiden pakkasten jälkeen pääse jälleen työn syrjästä kiinni ja asiaa eteenpäin. Olisiko kellään tarvetta mikrofilmistä Patrollin osista, sain tiedot sähköisessä muodossa, joten filmille ei ole varsinaista käyttöä. Katselulaitekin on kaapissa tyhjän panttina.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.05.2015, 19:38
Alejandro:n Avatar
Alejandro Alejandro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.12
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 193
Perusasetus

Niin se aika kuluu - Trafin ajoneuvorekisteri


Käynnistin Patrollin pitkästä aikaa, hyvin lähti sinänsä, mutta aikamoinen vinkuna aluksi, en tiedä oliko hihnoista vai jossain laakeri huutaa, hihnat pitäisi olla kireällä, joten vikaa on etsittävä muualta. Oliskohan vesipumppu?

Katsoin Trafin ajoneuvorekisterin tiedoista miten Patrolleja on vielä rekisterissä, 160 mallia on 30 kpl, joista 8 turboa. Nämä 160 mallit ovat vuodelta 84 4kpl, vuodelta 85 2 kpl, vuodelta 86 6 kpl, vuodelta 87 7 kpl, vuodelta 88 9 kpl ja vuodelta 89 3 kpl. Sitten malli muuttui tuli 260 ja GR, joita on vuodelta 1990 16 kpl, vuodelta 1991 4 kpl, vuodelta 1992 4 kpl ja vuodelta 1993 1 kpl. Uudempia on vain muutama 2003 1 kpl ja 2006 1 kpl. Tarkastelin tietokantaa, jonka olin kopioinut Trafilta jo ennen Joulua, mutta tuskin uusia juurikaan on tullut. Eli vuodet 1990 ja ennen sitä olivat Patrollin kulta-aikaa Suomessa, olihan ne aikoinaan verottomia ja sitten pienemmällä verolla kannattavia hankintoaj. Trafin tiedotoista ei kyllä näe mitkä ovat vielä liikennekäytössä, ainoastaan, ettei ole kokonaan poistettu rekisteristä. Näidenkin sivujen perusteella aika moni on offroad malliksi muutettuja eivätkä liikenteeseen aina palaa - jos ovat hengissä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Patrol JaakkoM O/M/V Ajoneuvot 0 30.06.2012 16:40
Myydään PATROL Jepse O/M/V Ajoneuvot 5 08.01.2011 22:47
Patrol Tolu Tekniikka & Jutustelu 1 11.12.2010 04:41
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr perse arska O/M/V Ajoneuvot 2 19.09.2009 06:27
Myyty Patrol 3.3D -82 skrade O/M/V Ajoneuvot 7 25.08.2008 20:41


Sivu luotu: 17:05 (GMT +2).